Reports / překlady |
Narativní metody u dětí: Teoretická vysvětlení a praktické otázky / Bennett, Lorna
In: JCAPN. - Roč. 21, č. 1, - 2008
Jednou z nejvíce znepokojujících výzev kliniků (clinicians) pracujících s dětmi, je naučit se, jak se k dětem, které zažívají řadu emočních a behaviorálních těžkostí, připojit, a to takovým způsobem, který je terapeutický, adekvátní k jejich vývoji a hlavně zábavný. Spojení narativních metod s expresivními technikami se stává důležitým a klinicky významným způsobem, jak této výzvě čelit. Účelem tohoto článku je popsat nejdůležitější charakteristiky a teoretické pozadí narativního přístupu, zamyslet se nad vhodností a důkazy pro využívání narativních metod u dětí, vyzdvihnout otázky a výzvy při implementaci těchto metod a v neposlední řadě ukázat aplikaci a relevanci autorovy vlastní práce a diskutovat a analyzovat specifické klinické situace.
V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports