Translations / studentské překlady

Konstrukce identity „já“ v rodině / Favez, Nicolas -- Frascarolo, France

Tento článek předkládá úvahu o vývoji osobní identity [identity „já“] u dítěte. Za tím účelem budeme studovat vývoj autobiografie, tedy způsobu, jímž se dítě učí vyprávět, kým je. Autobiografická vyprávění se objevují ve vývoji již časně, a to v základní lingvistické podobě. Utvářejí se zvláště tehdy, když dítě prožije nějakou emočně naplněnou zkušenost. Autobiografické vyprávění umožňuje začlenit různorodost zkušenosti do koherentního celku podle perspektivy vypravěče, a dát smysl prožitým událostem, tak, že je řadí v závislosti na tom, kdo jedná, na jednání samotném, na čase a na místě. Výběr událostí k vyprávění a hodnota, která se jim dává, to je výsledkem společenské výuky, která se v první řadě uskutečňuje v rodině a která bude po dlouhou dobu tvarovat způsob, jímž o sobě dítě vypráví. Příklady narativních interakcí mezi matkou a dítětem, ilustrující tuto výuku, uvádíme níže. Rodinný konflikt může tuto integraci ohrozit. Různé formy konfliktů a jejich možné důsledky pro vývoj autobiografie zde zmiňujeme.

V kolekcích: Theses > Translations


Fulltext:
Download fulltextPDF Download fulltextPDF (PDFA)
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)