000002342 001__ 2342
000002342 005__ 20180326092106.0
000002342 041__ $$ačesky
000002342 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002342 245__ $$aReflektování v systemické psychoterapii
000002342 520__ $$aDefinice: reflektování je tehdy systemické, když k reflektování terapeut využívá systemické modely.
000002342 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002342 653__ $$anávody
000002342 653__ $$ateorie
000002342 8564_ $$s53077$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2342/files/reflektovani-v-systemicke-psychoterapii.pdf
000002342 980__ $$aREPORT

000002404 001__ 2404
000002404 005__ 20200109202641.0
000002404 041__ $$ačesky
000002404 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002404 245__ $$aPředpoklady systemické terapie
000002404 300__ $$a8s
000002404 520__ $$aÚčelem klinické teorie je podle Kurta Ludewiga „určit svůj předmět a vypracovat jemu odpovídající metodologii“ 1 K tomu je předně nutné popsat koncept fungování člověka a jeho psychiky. Slovy obecné psychologie systemická teorie osobnosti. Vychází z představy, že "klient má všechno, co potřebuje s sebou", která je přisuzována Miltonu Ericksonovi. Co tedy má a nemá s sebou?
000002404 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000002404 65017 $$azlatý fond
000002404 8564_ $$s119127$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2404/files/predpoklady systemicke terapie.pdf
000002404 980__ $$aREPORT

000002361 001__ 2361
000002361 005__ 20200109102623.0
000002361 041__ $$ačesky
000002361 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002361 245__ $$a30 let systemiky v ČR$$bPředneseno na konferenci ČAP 2019
000002361 300__ $$a4s
000002361 520__ $$aČeská systemika je pro mne vzdělaná mladá žena. Ráda se napije, ráda se zasměje, ráda porušuje konvence. Je příjemná, i když trochu prostořeká. Prostě mně baví a je mi s ní fajn. Přišla do Čech jako někdo úplně jiný než koho jsem do té doby znal. Postupem doby se sice ukázalo, že zas až tak jiná není, ale to ji jen zlidštilo.
000002361 653__ $$asystemika
000002361 65017 $$azlatý fond
000002361 8564_ $$s53312$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2361/files/systemika.pdf
000002361 980__ $$aREPORT

000001324 001__ 1324
000001324 005__ 20181022090417.0
000001324 041__ $$ačesky
000001324 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001324 245__ $$aPsychoterapie jako věda
000001324 520__ $$aV nesčetných příbězích a pohádkách odehrávajících se v minulosti či budoucnosti, přichází učedník k mistrovi do učení. Příběhy mají dvě základní společné rysy: mistr je poněkud výstřední a vždycky nechá svého žáka tak trochu na holičkách: buď ho pošle do boje ještě nepřipraveného, nebo mu umře, nebo sám musí čelit silám, které mu nedovolují pokračovat ve výuce. Výsledek je však vždycky stejný – adept se díky tomu, že sám musí najít cesty jek efektivně aplikovat již naučené, svou aktivitou nakonec předčí umění svého mistra. To první vám zajistíme, to druhé musíte sami. Necháme vás tak trochu na holičkách a doufáme, že nás překonáte. Nikdy vás nebudeme moci naučit všechno, co byste snad potřebovali, naopak vás od počátku budeme nutit k tomu abyste se učili vlastními silami.
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.pdf
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.gif?subformat=icon$$xicon
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.pdf
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001324 980__ $$aREPORT

000001319 001__ 1319
000001319 005__ 20181022091438.0
000001319 041__ $$ačesky
000001319 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001319 245__ $$aProlegomena ke každé budoucí socioterapii, jež se bude moci stát vědou
000001319 260__ $$bGI, konzultace a vzdělávání$$c2011
000001319 520__ $$aSocioterapii budeme nadále považovat za samostatnou odbornost, která se zaměřuje na působení v hraniční oblasti mezi psychoterapií a sociální prací. Socioterapii budeme nadále pojímat na základech systemicko – konstruktivis­tického konceptu, resp. přístupu který klienta pojímá jako autonomního, jedinečného tvůrce vlastního světa.
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.pdf
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001319 980__ $$aREPORT

000001323 001__ 1323
000001323 005__ 20181022090547.0
000001323 041__ $$ačesky
000001323 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001323 245__ $$aPoznámky o moci
000001323 520__ $$aKurt Ludewig: abychom se vyhnuli konfliktům, musely by být pojmy jako moc, násilí, manipulace a kontrola jasně definovány.  Při hledání významu slov se zdá užitečné ponechat slovu moc význam lineárně kauzální ve smyslu Hartlova Psychologického slovníku: moc = schopnost jedné osoby docílit zamýšlené účinky na chování nebo city druhé osoby nebo osob. Pak není obtížné porozumět Gergory Batesonovi a jeho kritice moci.
000001323 653__ $$amoc
000001323 653__ $$apoddanství
000001323 653__ $$avliv
000001323 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000001323 773__ $$y1999
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.pdf
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.gif?subformat=icon$$xicon
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001323 980__ $$aREPORT

000001350 001__ 1350
000001350 005__ 20181022084330.0
000001350 041__ $$ačesky
000001350 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001350 245__ $$aPoststrukturální revize terapie
000001350 260__ $$aISZ
000001350 520__ $$aPrvní, co je očividné každému, kdo pozoruje terapeutické sezení, je to, že terapeut a klient spolu rozmlouvají, že používají jazyk. A přesto je skutečnost, že terapie vyžaduje používání jazyka, skrývána jako Odcizený dopis E. A. Poa. Skutečnost, že terapie vyžaduje jazyk, byla sice vždy nasnadě, ale přehlížena.
000001350 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001350 65017 $$apřeklady
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001350 765__ $$tDoing therapy: A post-structural revision
000001350 773__ $$c71-81$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v18$$y1992
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001350 980__ $$aREPORT

000001321 001__ 1321
000001321 005__ 20150218105900.0
000001321 041__ $$ačesky
000001321 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001321 245__ $$aNenechte si ubližovat
000001321 520__ $$aTeprve Kurt Ludewig přivezl v roce 1990 do Prahy cosi, co pro mne bylo odpovědí na mé hledání a nakonec dalo základ tomu, co dělá náš tým v ISZ a čemu se dnes začíná říkat pražská škola systemického přístupu. Nešlo to hned, naučit se ke klientům přistupovat systemicky, ale bylo mi jasné, že pro mne je to ta cesta, kterou potřebuji. Pomohlo mi to zbavit se otázky: „Proboha, co mám dělat?“ Místo ní jsem se naučil věřit, že jedině klient ví, co je pro něj dobré a jak má vypadat pomoc, kterou po- třebuje. Naučil jsem se pracovat a mít toto přesvědčení na mysli. Kdykoli nevím, co bych měl dělat, zeptám se klienta. A klient vždycky ví.
000001321 773__ $$y1996
000001321 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1321/files/Ulehla, Ivan - Nenechte si ublizovat.pdf
000001321 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1321/files/Ulehla, Ivan - Nenechte si ublizovat.gif?subformat=icon$$xicon
000001321 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1321/files/Ulehla, Ivan - Nenechte si ublizovat.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001321 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1321/files/Ulehla, Ivan - Nenechte si ublizovat.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001321 980__ $$aREPORT

000001349 001__ 1349
000001349 005__ 20181022084940.0
000001349 037__ $$aKN113
000001349 041__ $$ačesky
000001349 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001349 245__ $$aNechme rozdíly pracovat
000001349 500__ $$aPředmluva překladatele
000001349 520__ $$aJak se terapeut a klient domlouvají a jak zacházejí s tématy obsaženými v jejich rozhovorech, stávají se příběhy konverzace podmínkou změny okolností. Navíc nejasnosti a změny významů mohou být chápány jako změny v terapeutově a klientově vyprávění příběhu. Takové změny do značné míry vyžadují nové "zápletky", jakou je např. záměna tématu problém za téma výjimky. To znamená, že jsou spojovány k sobě nové popisy událostí a vytvářejí nové uspořádání a významy. Popisováním neočekávaných událostí a výjimek jako prvků širšího způsobu řešení terapeut a klient konstruují život klienta. Navíc, vytvářením nových zápletek terapeut a klient přetvářejí nejistoty a obtíže klientova života a pokusy je zvládat.
000001349 65017 $$apřeklady
000001349 65017 $$acitováno studenty
000001349 653__ $$apřepis rozhovoru
000001349 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001349 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon$$xicon
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001349 980__ $$aREPORT

000001320 001__ 1320
000001320 005__ 20181022080947.0
000001320 041__ $$ačesky
000001320 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001320 245__ $$aNadčasové téma
000001320 520__ $$aKde kdo by chtěl najít nadčasové téma, které by bylo i když on sám, už nebude. My psychoterapeuti jakbysmet. Máme tendenci každou teorii, každé poznání, každé rozumění okamžitě zpracovat,  jako bychom už odhalili nadčasovost lidského poznání a došli k tomu, že konečně máme ten kýžený kámen psychoterapeutických mudrců, pověstný svatý grál psychoterapeutických metod, onu archu úmluvy léčení slovem.
000001320 773__ $$y1997
000001320 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1320/files/Ulehla, Ivan - Nadcasove tema.pdf
000001320 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1320/files/Ulehla, Ivan - Nadcasove tema.gif?subformat=icon$$xicon
000001320 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1320/files/Ulehla, Ivan - Nadcasove tema.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001320 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1320/files/Ulehla, Ivan - Nadcasove tema.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001320 980__ $$aREPORT