000001319 001__ 1319
000001319 005__ 20181022091438.0
000001319 041__ $$ačesky
000001319 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001319 245__ $$aProlegomena ke každé budoucí socioterapii, jež se bude moci stát vědou
000001319 260__ $$bGI, konzultace a vzdělávání$$c2011
000001319 520__ $$aSocioterapii budeme nadále považovat za samostatnou odbornost, která se zaměřuje na působení v hraniční oblasti mezi psychoterapií a sociální prací. Socioterapii budeme nadále pojímat na základech systemicko – konstruktivis­tického konceptu, resp. přístupu který klienta pojímá jako autonomního, jedinečného tvůrce vlastního světa.
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.pdf
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001319 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1319/files/Ulehla, Ivan - Manifest socioterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001319 980__ $$aREPORT

000001324 001__ 1324
000001324 005__ 20181022090417.0
000001324 041__ $$ačesky
000001324 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001324 245__ $$aPsychoterapie jako věda
000001324 520__ $$aV nesčetných příbězích a pohádkách odehrávajících se v minulosti či budoucnosti, přichází učedník k mistrovi do učení. Příběhy mají dvě základní společné rysy: mistr je poněkud výstřední a vždycky nechá svého žáka tak trochu na holičkách: buď ho pošle do boje ještě nepřipraveného, nebo mu umře, nebo sám musí čelit silám, které mu nedovolují pokračovat ve výuce. Výsledek je však vždycky stejný – adept se díky tomu, že sám musí najít cesty jek efektivně aplikovat již naučené, svou aktivitou nakonec předčí umění svého mistra. To první vám zajistíme, to druhé musíte sami. Necháme vás tak trochu na holičkách a doufáme, že nás překonáte. Nikdy vás nebudeme moci naučit všechno, co byste snad potřebovali, naopak vás od počátku budeme nutit k tomu abyste se učili vlastními silami.
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.pdf
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.gif?subformat=icon$$xicon
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.pdf
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001324 980__ $$aREPORT

000002361 001__ 2361
000002361 005__ 20200109102623.0
000002361 041__ $$ačesky
000002361 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002361 245__ $$a30 let systemiky v ČR$$bPředneseno na konferenci ČAP 2019
000002361 300__ $$a4s
000002361 520__ $$aČeská systemika je pro mne vzdělaná mladá žena. Ráda se napije, ráda se zasměje, ráda porušuje konvence. Je příjemná, i když trochu prostořeká. Prostě mně baví a je mi s ní fajn. Přišla do Čech jako někdo úplně jiný než koho jsem do té doby znal. Postupem doby se sice ukázalo, že zas až tak jiná není, ale to ji jen zlidštilo.
000002361 653__ $$asystemika
000002361 65017 $$azlatý fond
000002361 8564_ $$s53312$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2361/files/systemika.pdf
000002361 980__ $$aREPORT

000002404 001__ 2404
000002404 005__ 20200109202641.0
000002404 041__ $$ačesky
000002404 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002404 245__ $$aPředpoklady systemické terapie
000002404 300__ $$a8s
000002404 520__ $$aÚčelem klinické teorie je podle Kurta Ludewiga „určit svůj předmět a vypracovat jemu odpovídající metodologii“ 1 K tomu je předně nutné popsat koncept fungování člověka a jeho psychiky. Slovy obecné psychologie systemická teorie osobnosti. Vychází z představy, že "klient má všechno, co potřebuje s sebou", která je přisuzována Miltonu Ericksonovi. Co tedy má a nemá s sebou?
000002404 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000002404 65017 $$azlatý fond
000002404 8564_ $$s119127$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2404/files/predpoklady systemicke terapie.pdf
000002404 980__ $$aREPORT

000002342 001__ 2342
000002342 005__ 20180326092106.0
000002342 041__ $$ačesky
000002342 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002342 245__ $$aReflektování v systemické psychoterapii
000002342 520__ $$aDefinice: reflektování je tehdy systemické, když k reflektování terapeut využívá systemické modely.
000002342 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002342 653__ $$anávody
000002342 653__ $$ateorie
000002342 8564_ $$s53077$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2342/files/reflektovani-v-systemicke-psychoterapii.pdf
000002342 980__ $$aREPORT

000002351 001__ 2351
000002351 005__ 20200109102628.0
000002351 041__ $$ačesky
000002351 100__ $$0AUTHOR|(SYS)simkovalenka$$aŠimková, Lenka
000002351 245__ $$aSociální kontrola profesionálně
000002351 520__ $$aV sociální práci se zhruba 20 let učíme rozlišovat mezi pomocí a kontrolou. Říkáme přitom, že kontrola je stejně profesionální způsob práce jako pomoc. Přesto však kontrola – pokud jde o míru pozornosti, kterou jsme jí věnovali – zůstala tak trochu „Popelkou“. Něčím, co neděláme příliš rádi, protože to není tak pěkné jako pomáhání (je na nás více práce, více rozhodování, více starání se a výsledky nebývají tak zřetelné a trvanlivé jako u pomoci). Důvodem mimo jiné byla naše mylná představa, že kontrolovat pracovníci umí, zatímco pomáhat se musí učit.
000002351 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002351 773__ $$pSociální revue$$uhttp://socialnirevue.cz/item/socialni-kontrola-profesionalne$$y27.6.2011$$zISSN 1801-6790
000002351 8564_ $$s60675$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2351/files/Socialni kontrola.pdf
000002351 980__ $$aREPORT

000002343 001__ 2343
000002343 005__ 20180821085431.0
000002343 041__ $$ačesky
000002343 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002343 245__ $$aSystemická sebezkušenost
000002343 300__ $$a1s
000002343 520__ $$a

Výcvik v systemické terapii koncipujeme tak, aby sebezkušenost budoucího te­rapeuta byla nejen klientská.

Výcviky psychoterapie nejsou a nemají být terapií účastníků. Na druhou stranu se v nich pěs­tuje něco čemu říkáme jakoterapie. Standardně s cílem zprostředkovat adeptům sebezku­šenost, přesněji zkušenost s rolí klienta.

000002343 653__ $$asebezkušenost 000002343 65017 $$azlatý fond 000002343 8564_ $$s20209$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2343/files/3d577a67-c958-4eef-abed-50c9ae1b4830-syst-sebezk.pdf 000002343 980__ $$aREPORT

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20210715133112.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s25578331$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/Listy-abeceda.pdf
000001867 980__ $$aREPORT

000001325 001__ 1325
000001325 005__ 20181022090222.0
000001325 041__ $$ačesky
000001325 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001325 245__ $$aSystemické reflektování
000001325 520__ $$aMají-li zůstat systemické přístupy koherentní filosofii k níž se vztahují, pak musí jako metodu své práce označit to jediné, co v důsledku přijetí uvedených filosofií může terapeut dělat, totiž zacházet sám se sebou a tím podněcovat (perturbovat Maturana) (dnes lépe „nabízet příležitost“) své okolí. Metodou systemické psychoterapie rozumíme způsoby jimiž psychoterapeut v průběhu psychoterapie zachází sám se sebou. (Nemožnost instruktivní interakce, strukturní determinismus...) Tyto způsoby obecně nazýváme reflektování.
000001325 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000001325 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1325/files/Ulehla, Ivan - Systemicke reflektovani.pdf
000001325 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1325/files/Ulehla, Ivan - Systemicke reflektovani.gif?subformat=icon$$xicon
000001325 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1325/files/Ulehla, Ivan - Systemicke reflektovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001325 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1325/files/Ulehla, Ivan - Systemicke reflektovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001325 980__ $$aREPORT

000001330 001__ 1330
000001330 005__ 20181022085126.0
000001330 020__ $$a0-202-30571-6
000001330 041__ $$ačesky
000001330 100__ $$0AUTHOR|(SYS)millergale$$aMiller, Gale
000001330 245__ $$aSystémy pomoci a vznik problému
000001330 300__ $$a30 s.
000001330 500__ $$aPoznámka překladatele
000001330 520__ $$aTato kniha je příkladem toho, jak se jako sociologové můžeme snášet s psychology, sociálními pracovníky, psychiatry a dalšími, kdo pracují jako profesionálové ve službách lidem, s nimiž, jak se občas říká, soupeříme. Naše přiblížení je možné díky tomu, že každý z nás ve své době a svým způsobem  rozvíjí navzájem se doplňující pojetí jazyka, významu a lidských problémů. Odborníci na krátkou terapii vystavěli postup řešení problémů na aplikaci stejných idejí, které utvářely konstruktivistickou sociologii - obor, který nejvíce ovlivnil mou práci, přinejmenším od doby, kdy jsem opustil vysokou školu. Odborníci na krátkou terapii a konstruktivistický sociolog se od sebe liší, ale mohou se od sebe učit. Proto také v této knize neprobírám rozdíly sociologie a krátké terapie. Rozdíly jsou mezi těmi, kdo se věnují krátké terapii a těmi kdo vykonávají rodinou terapii.
000001330 650__ $$apřeklady
000001330 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001330 773__ $$pMiller, Gale: Becoming Miracle Workers. Language and Meaning in Brief Therapy Aldine de Gruyter, NY, 1997$$z0-202-30571-6
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.pdf
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.gif?subformat=icon$$xicon
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001330 980__ $$aREPORT