000001323 001__ 1323
000001323 005__ 20181022090547.0
000001323 041__ $$ačesky
000001323 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001323 245__ $$aPoznámky o moci
000001323 520__ $$aKurt Ludewig: abychom se vyhnuli konfliktům, musely by být pojmy jako moc, násilí, manipulace a kontrola jasně definovány.  Při hledání významu slov se zdá užitečné ponechat slovu moc význam lineárně kauzální ve smyslu Hartlova Psychologického slovníku: moc = schopnost jedné osoby docílit zamýšlené účinky na chování nebo city druhé osoby nebo osob. Pak není obtížné porozumět Gergory Batesonovi a jeho kritice moci.
000001323 653__ $$amoc
000001323 653__ $$apoddanství
000001323 653__ $$avliv
000001323 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000001323 773__ $$y1999
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.pdf
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.gif?subformat=icon$$xicon
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001323 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1323/files/Ulehla, Ivan - Poznamky o moci.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001323 980__ $$aREPORT

000001324 001__ 1324
000001324 005__ 20181022090417.0
000001324 041__ $$ačesky
000001324 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001324 245__ $$aPsychoterapie jako věda
000001324 520__ $$aV nesčetných příbězích a pohádkách odehrávajících se v minulosti či budoucnosti, přichází učedník k mistrovi do učení. Příběhy mají dvě základní společné rysy: mistr je poněkud výstřední a vždycky nechá svého žáka tak trochu na holičkách: buď ho pošle do boje ještě nepřipraveného, nebo mu umře, nebo sám musí čelit silám, které mu nedovolují pokračovat ve výuce. Výsledek je však vždycky stejný – adept se díky tomu, že sám musí najít cesty jek efektivně aplikovat již naučené, svou aktivitou nakonec předčí umění svého mistra. To první vám zajistíme, to druhé musíte sami. Necháme vás tak trochu na holičkách a doufáme, že nás překonáte. Nikdy vás nebudeme moci naučit všechno, co byste snad potřebovali, naopak vás od počátku budeme nutit k tomu abyste se učili vlastními silami.
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.pdf
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.gif?subformat=icon$$xicon
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Psychoterapie jako veda.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.pdf
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001324 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1324/files/Ulehla, Ivan - Vycvik psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001324 980__ $$aREPORT

000001325 001__ 1325
000001325 005__ 20231218062200.0
000001325 041__ $$ačesky
000001325 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001325 245__ $$aSystemické reflektování
000001325 520__ $$aMají-li zůstat systemické přístupy koherentní filosofii k níž se vztahují, pak musí jako metodu své práce označit to jediné, co v důsledku přijetí uvedených filosofií může terapeut dělat, totiž zacházet sám se sebou a tím podněcovat (perturbovat Maturana) (dnes lépe „nabízet příležitost“) své okolí. Metodou systemické psychoterapie rozumíme způsoby jimiž psychoterapeut v průběhu psychoterapie zachází sám se sebou. (Nemožnost instruktivní interakce, strukturní determinismus...) Tyto způsoby obecně nazýváme reflektování.
000001325 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000001325 8564_ $$s33993$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1325/files/Systemicke reflektovani.pdf
000001325 980__ $$aREPORT

000001327 001__ 1327
000001327 005__ 20181022085651.0
000001327 041__ $$ačesky
000001327 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001327 245__ $$aVpád systemiky do sociální práce
000001327 520__ $$aDobrý den dámy a pánové, kdyby systemika měla svého vojevůdce, mohl by směle prohlásit ono slavné Cézarovo Veni vidi vici – přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem.  Já vojevůdcem nejsem, ale jsem rád, že jsem u toho mohl být, protože vítězný nástup nového paradigmatu bývá málokdy tak zřetelně vidět.  Chci využít této příležitosti a ohlédl se spolu s vámi za dobou vpádu systemiky do sociální práce.
000001327 773__ $$pPředneseno v Praze na symposiu Systemická sociální práce 23.11.2010$$y2010
000001327 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1327/files/Ulehla, Ivan - Vpad systemiky do socialni prace.pdf
000001327 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1327/files/Ulehla, Ivan - Vpad systemiky do socialni prace.gif?subformat=icon$$xicon
000001327 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1327/files/Ulehla, Ivan - Vpad systemiky do socialni prace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001327 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1327/files/Ulehla, Ivan - Vpad systemiky do socialni prace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001327 980__ $$aREPORT

000001328 001__ 1328
000001328 005__ 20181022090021.0
000001328 041__ $$ačesky
000001328 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001328 245__ $$aZabedněnost
000001328 520__ $$aZabednění v němž vyrostly dvě, možná tři generace, vstoupilo do našich myslí. Až do konce 80. let jsme tedy žili v oborech psychologie, psychoterapie, psychiatrie, sociální práce a příbuzných oborech, stejně jako v jejich společenských konsekvencích, prakticky zcela zabedněni proti vnějšímu světu a odkázání na vlastní vynalézavost. Zabedněním občas proniknul nějaký paprsek a přinesl odlesk svobodného světa. Například v 60. letech.
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.pdf
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.gif?subformat=icon$$xicon
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001328 980__ $$aREPORT

000001330 001__ 1330
000001330 005__ 20181022085126.0
000001330 020__ $$a0-202-30571-6
000001330 041__ $$ačesky
000001330 100__ $$0AUTHOR|(SYS)millergale$$aMiller, Gale
000001330 245__ $$aSystémy pomoci a vznik problému
000001330 300__ $$a30 s.
000001330 500__ $$aPoznámka překladatele
000001330 520__ $$aTato kniha je příkladem toho, jak se jako sociologové můžeme snášet s psychology, sociálními pracovníky, psychiatry a dalšími, kdo pracují jako profesionálové ve službách lidem, s nimiž, jak se občas říká, soupeříme. Naše přiblížení je možné díky tomu, že každý z nás ve své době a svým způsobem  rozvíjí navzájem se doplňující pojetí jazyka, významu a lidských problémů. Odborníci na krátkou terapii vystavěli postup řešení problémů na aplikaci stejných idejí, které utvářely konstruktivistickou sociologii - obor, který nejvíce ovlivnil mou práci, přinejmenším od doby, kdy jsem opustil vysokou školu. Odborníci na krátkou terapii a konstruktivistický sociolog se od sebe liší, ale mohou se od sebe učit. Proto také v této knize neprobírám rozdíly sociologie a krátké terapie. Rozdíly jsou mezi těmi, kdo se věnují krátké terapii a těmi kdo vykonávají rodinou terapii.
000001330 650__ $$apřeklady
000001330 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001330 773__ $$pMiller, Gale: Becoming Miracle Workers. Language and Meaning in Brief Therapy Aldine de Gruyter, NY, 1997$$z0-202-30571-6
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.pdf
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.gif?subformat=icon$$xicon
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001330 980__ $$aREPORT

000001333 001__ 1333
000001333 005__ 20181022084911.0
000001333 041__ $$ačesky
000001333 100__ $$0AUTHOR|(SYS)salamonernst$$aSalamon, Ernst
000001333 245__ $$aKdo je zákazníkem sociálních služeb?
000001333 520__ $$aUkazuje důležitost rozlišování pojmů ‘zákazník‘ a ‘klient/pacient‘. Je typické, že v oblastech služeb ‘social welfare‘ a ‘mental health care‘, jsou problémy vymezovány a kladeny do souvislostí, aniž by bylo jasné, kdo definuje situaci jako problém a určité jednání jako pomoc. Pokud jsou řešení problémů a pomoc cosi nevyhnutelného a nesporného, může to zakrývat mocenský nátlak, ospravedlňovat kontroverzní zásahy či podporovat násilí vůči jedincům a skupinám. To platí jak ve vztahu sociálních institucí a občanů, tak ve vztahu sociálního pracovníka/terapeuta a jeho klienta.
000001333 65017 $$apřeklady
000001333 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001333 773__ $$c305-318$$pHuman Systems: The Journal of systemic Consultation & Management$$v5$$y1994
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.pdf
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.gif?subformat=icon$$xicon
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001333 980__ $$aREPORT

000001349 001__ 1349
000001349 005__ 20181022084940.0
000001349 037__ $$aKN113
000001349 041__ $$ačesky
000001349 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001349 245__ $$aNechme rozdíly pracovat
000001349 500__ $$aPředmluva překladatele
000001349 520__ $$aJak se terapeut a klient domlouvají a jak zacházejí s tématy obsaženými v jejich rozhovorech, stávají se příběhy konverzace podmínkou změny okolností. Navíc nejasnosti a změny významů mohou být chápány jako změny v terapeutově a klientově vyprávění příběhu. Takové změny do značné míry vyžadují nové "zápletky", jakou je např. záměna tématu problém za téma výjimky. To znamená, že jsou spojovány k sobě nové popisy událostí a vytvářejí nové uspořádání a významy. Popisováním neočekávaných událostí a výjimek jako prvků širšího způsobu řešení terapeut a klient konstruují život klienta. Navíc, vytvářením nových zápletek terapeut a klient přetvářejí nejistoty a obtíže klientova života a pokusy je zvládat.
000001349 65017 $$apřeklady
000001349 65017 $$acitováno studenty
000001349 653__ $$apřepis rozhovoru
000001349 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001349 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon$$xicon
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001349 980__ $$aREPORT

000001350 001__ 1350
000001350 005__ 20181022084330.0
000001350 041__ $$ačesky
000001350 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001350 245__ $$aPoststrukturální revize terapie
000001350 260__ $$aISZ
000001350 520__ $$aPrvní, co je očividné každému, kdo pozoruje terapeutické sezení, je to, že terapeut a klient spolu rozmlouvají, že používají jazyk. A přesto je skutečnost, že terapie vyžaduje používání jazyka, skrývána jako Odcizený dopis E. A. Poa. Skutečnost, že terapie vyžaduje jazyk, byla sice vždy nasnadě, ale přehlížena.
000001350 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001350 65017 $$apřeklady
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001350 765__ $$tDoing therapy: A post-structural revision
000001350 773__ $$c71-81$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v18$$y1992
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001350 980__ $$aREPORT

000001467 001__ 1467
000001467 005__ 20150906172635.0
000001467 035__ $$aPROJECT|(SYS)sp02
000001467 111__ $$aSP02
000001467 500__ $$4AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001467 510__ $$4INSTITUTION|(SYS)institutprosystemickouzkusenost$$aInstitut pro systemickou zkušenost$$wt
000001467 520__ $$aPracovně zvaný Speciál, byl nástavbový kurz pro absolventy 400 hodinového výcviku Umění pomáhat, kterým se upgradovali na 750 hodin výcviku ekvivalentního výcviku Umění terapie.
000001467 980__ $$aPROJECT
000001467 980__ $$aAUTHORITY