000001349 001__ 1349
000001349 005__ 20181022084940.0
000001349 037__ $$aKN113
000001349 041__ $$ačesky
000001349 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001349 245__ $$aNechme rozdíly pracovat
000001349 500__ $$aPředmluva překladatele
000001349 520__ $$aJak se terapeut a klient domlouvají a jak zacházejí s tématy obsaženými v jejich rozhovorech, stávají se příběhy konverzace podmínkou změny okolností. Navíc nejasnosti a změny významů mohou být chápány jako změny v terapeutově a klientově vyprávění příběhu. Takové změny do značné míry vyžadují nové "zápletky", jakou je např. záměna tématu problém za téma výjimky. To znamená, že jsou spojovány k sobě nové popisy událostí a vytvářejí nové uspořádání a významy. Popisováním neočekávaných událostí a výjimek jako prvků širšího způsobu řešení terapeut a klient konstruují život klienta. Navíc, vytvářením nových zápletek terapeut a klient přetvářejí nejistoty a obtíže klientova života a pokusy je zvládat.
000001349 65017 $$apřeklady
000001349 65017 $$acitováno studenty
000001349 653__ $$apřepis rozhovoru
000001349 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001349 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon$$xicon
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001349 980__ $$aREPORT

000001350 001__ 1350
000001350 005__ 20181022084330.0
000001350 041__ $$ačesky
000001350 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001350 245__ $$aPoststrukturální revize terapie
000001350 260__ $$aISZ
000001350 520__ $$aPrvní, co je očividné každému, kdo pozoruje terapeutické sezení, je to, že terapeut a klient spolu rozmlouvají, že používají jazyk. A přesto je skutečnost, že terapie vyžaduje používání jazyka, skrývána jako Odcizený dopis E. A. Poa. Skutečnost, že terapie vyžaduje jazyk, byla sice vždy nasnadě, ale přehlížena.
000001350 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001350 65017 $$apřeklady
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001350 765__ $$tDoing therapy: A post-structural revision
000001350 773__ $$c71-81$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v18$$y1992
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001350 980__ $$aREPORT

000001470 001__ 1470
000001470 005__ 20181022084135.0
000001470 041__ $$ačesky
000001470 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000001470 245__ $$aKonstruktivismus v bahně velkoměsta
000001470 300__ $$a27 s.
000001470 500__ $$aVýběr překladatele
000001470 520__ $$aNovicové psychoterapie často popisují zmatky, které mají se svou úlohou: mají být empatickými naslouchači, zrcadlícími odrazy, urovnávači konfliktů, sociálními ad­vokáty, politickými reformátory, konverzujícími hostiteli, psychologickými kouči, náboženskými vůdci nebo guru New Age? Nejasno je vydává na milost klientovým přáním a očekáváním, a pak se také mohou cítit ohroženi přímou otázkou, jak jejich terapie funguje. Díky své nejistotě jsou pak náchylní oscilovat mezi terapeutickými modely a dokonce v jednom sezení smíchat hned několik terapeutických stylů.
000001470 65017 $$apřeklady
000001470 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.pdf
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.gif?subformat=icon$$xicon
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001470 980__ $$aREPORT

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20210715133112.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s25578331$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/Listy-abeceda.pdf
000001867 980__ $$aREPORT

000001889 001__ 1889
000001889 005__ 20150515060948.0
000001889 041__ $$ačesky
000001889 245__ $$a10 let výcviku Umění terapie
000001889 520__ $$aVšechno, co o systemice opravdu potřebuju znát, jsem se sice nenaučil ve školce, ale v mnohém je to tak prosté, jako by to ze školky bylo. Během posledních asi 25 let se mi tenhle styl uvažování a práce s klienty stal vlastní. V naivních začátcích a prvotním nadšení jsme začali už od roku 1990 systemiku učit.
000001889 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001889 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001889 653__ $$avýcvik
000001889 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001889 700__ $$0AUTHOR|(SYS)macekzdenek$$aMacek, Zdeněk
000001889 773__ $$d23.9.2014$$pSOFTfórum
000001889 8564_ $$s38890$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1889/files/vycvik.pdf
000001889 909C4 $$dhttp://www.soft-zs.cz/softforum/vsechny-clanky-abecedne/142-ulehla-ivan-macek-zdenek-10-let-vycviku-umeni-terapie$$pSOFT
000001889 980__ $$aARTICLE

000001996 001__ 1996
000001996 005__ 20150702113014.0
000001996 041__ $$ačesky
000001996 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000001996 245__ $$aForma, substance a diference
000001996 520__ $$aVraťme se k původnímu vyjádření, pro něž Korzybski proslul – tvrzení, že mapa není území. Toto tvrzení je vyústěním velmi širokého proudu myšlení, které se vrací zpět do Řecka a vine se historií evropského myšlení posledních dvou tisíc let. V této historii trvá jakési násilné odtržení a často hluboký rozpor. Přinesl násilí nepřátel a prolévání krve. Počítám, že to všechno začalo s pythagorejci, jejichž spor s předchůdci dostal podobu: "Ptáte se, z čeho je to uděláno – země, oheň, voda atd?" Nebo se ptáte: "Jak je to uspořádáno?" Pythagoras směřoval spíše k hledání uspořádání než k hledání substance (podstaty). Tento spor trvá po celé věky a jeho pythagorejská polovina byla až donedávna polovinou ve všeobecnosti skrývanou. Gnostici byli následníky  pythagorejců, alchymisté gnostiků atd. Spor dospěl k jakémusi vrcholu koncem 19. století, kdy byla postavena a posléze opuštěna pythagorejská vývojová teorie – teorie, která zahrnovala Mysl.
000001996 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001996 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001996 765__ $$tForm, Substance and Difference
000001996 773__ $$c455-471$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1027$$xBateson, Gregory: Steps to an Ecology of Mind: Collected essays in anthropology, psychiatry, evolution, and epistemology. London, Jason Aronson Inc.
000001996 8564_ $$s198151$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1996/files/form.pdf
000001996 980__ $$aTRANSLATION

000002342 001__ 2342
000002342 005__ 20180326092106.0
000002342 041__ $$ačesky
000002342 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002342 245__ $$aReflektování v systemické psychoterapii
000002342 520__ $$aDefinice: reflektování je tehdy systemické, když k reflektování terapeut využívá systemické modely.
000002342 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002342 653__ $$anávody
000002342 653__ $$ateorie
000002342 8564_ $$s53077$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2342/files/reflektovani-v-systemicke-psychoterapii.pdf
000002342 980__ $$aREPORT

000002343 001__ 2343
000002343 005__ 20180821085431.0
000002343 041__ $$ačesky
000002343 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002343 245__ $$aSystemická sebezkušenost
000002343 300__ $$a1s
000002343 520__ $$a

Výcvik v systemické terapii koncipujeme tak, aby sebezkušenost budoucího te­rapeuta byla nejen klientská.

Výcviky psychoterapie nejsou a nemají být terapií účastníků. Na druhou stranu se v nich pěs­tuje něco čemu říkáme jakoterapie. Standardně s cílem zprostředkovat adeptům sebezku­šenost, přesněji zkušenost s rolí klienta.

000002343 653__ $$asebezkušenost 000002343 65017 $$azlatý fond 000002343 8564_ $$s20209$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2343/files/3d577a67-c958-4eef-abed-50c9ae1b4830-syst-sebezk.pdf 000002343 980__ $$aREPORT

000002351 001__ 2351
000002351 005__ 20200109102628.0
000002351 041__ $$ačesky
000002351 100__ $$0AUTHOR|(SYS)simkovalenka$$aŠimková, Lenka
000002351 245__ $$aSociální kontrola profesionálně
000002351 520__ $$aV sociální práci se zhruba 20 let učíme rozlišovat mezi pomocí a kontrolou. Říkáme přitom, že kontrola je stejně profesionální způsob práce jako pomoc. Přesto však kontrola – pokud jde o míru pozornosti, kterou jsme jí věnovali – zůstala tak trochu „Popelkou“. Něčím, co neděláme příliš rádi, protože to není tak pěkné jako pomáhání (je na nás více práce, více rozhodování, více starání se a výsledky nebývají tak zřetelné a trvanlivé jako u pomoci). Důvodem mimo jiné byla naše mylná představa, že kontrolovat pracovníci umí, zatímco pomáhat se musí učit.
000002351 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002351 773__ $$pSociální revue$$uhttp://socialnirevue.cz/item/socialni-kontrola-profesionalne$$y27.6.2011$$zISSN 1801-6790
000002351 8564_ $$s60675$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2351/files/Socialni kontrola.pdf
000002351 980__ $$aREPORT

000002360 001__ 2360
000002360 005__ 20190321093742.0
000002360 041__ $$ačesky
000002360 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002360 245__ $$aDiagnostika v systemice
000002360 300__ $$a3s
000002360 520__ $$aPřestože to systemický terapeut umí, nejde mu o pojmenování nemoci pacienta, aby mohl úspěšně pracovat. Proto pojem diagnostika nepoužíváme, avšak je třeba se s ním popasovat a umět jej používat v debatě s kolegy jiných směrů. Raději používejme českou verzi – rozpoznávání.
000002360 653__ $$adiagnostika
000002360 65017 $$azlatý fond
000002360 8564_ $$s91735$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2360/files/Diagnostika v systemice.pdf
000002360 980__ $$aREPORT