000001005 001__ 1005
000001005 005__ 20170728072918.0
000001005 041__ $$aanglicky
000001005 100__ $$0AUTHOR|(SYS)groegerherbert$$aGroeger, Herbert
000001005 245__ $$aZen and systemic therapy$$bSimilarities, distinctions, possible contributions of Zen theory and Zen practice to systemic therapy
000001005 520__ $$aThe basic motivation of the article is that the authors experience their going into Zen as enlarging for their work as systemic psychotherapists. On this base they ask how Zen in the context of systemic psychotherapy - on a theoretical and on a practical level - can be seen and practiced respectively can be used.
000001005 653__ $$azen
000001005 653__ $$abudhismus
000001005 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000001005 653__ $$asrovnávací studie
000001005 653__ $$akonstruktivismus
000001005 700__ $$0AUTHOR|(SYS)trenklerluigi$$aTrenkler, Luigi
000001005 773__ $$n2$$pBrief Strategy and |Systemic Therapy European Review$$y2005
000001005 8564_ $$s96786$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1005/files/Zen_and_Systemic_Therapy.pdf
000001005 909C4 $$dhttp://www.ist.or.at/userfiles/image/Zen_and_Systemic_Therapy_EuropeanReview01-05_Groeger%2BTrenkler.pdf$$pZen and systemic therapy
000001005 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/2096$$pPŘEKLAD
000001005 980__ $$aARTICLE

000001028 001__ 1028
000001028 005__ 20150207160237.0
000001028 037__ $$aKN51
000001028 041__ $$ačesky
000001028 100__ $$0AUTHOR|(SYS)liebhans$$aLieb, Hans
000001028 245__ $$aPsycho- somatika: nerozlišitelný celek, instruktivní interakce, nebo strukturálně sdružená koevoluce?
000001028 520__ $$aPodle běžných modelů psychoterapie znamená psychosomatika jednotu těla a duše, těla a ducha. Tato proklamace jednoty však již předpokládá diferenci. Článek uvádí tři epistemologické základní modely, na něž se dají pokusy zredukovat, zachycující fenomenologicky nesporné vzájemné působení tělesných a duchovních událostí a podrobuje každý model kritickému hodnocení: 1. Model nerozlišitelné psychosomatické jednoty. 2. Model instruktivní interakce mezi psyché a somatem. 3. Model dvou operacionálně uzavřených strukturálně sdružených celků.
000001028 65017 $$acitováno studenty
000001028 653__ $$0SUBJECT|(SYS)psychosomatika$$apsychosomatika
000001028 765__ $$tPsycho-Somatik: Ununterscheidbare Einheit, instruktive Interaktion oder strukturell gekoppelte Koevolution?
000001028 773__ $$c256-267$$n4$$pZeitschrift für systemische Therapie$$v10$$y1992
000001028 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1028/files/Lieb, Hans Psychosomatika.pdf
000001028 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1028/files/Lieb, Hans Psychosomatika.gif?subformat=icon$$xicon
000001028 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1028/files/Lieb, Hans Psychosomatika.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001028 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1028/files/Lieb, Hans Psychosomatika.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001028 909C4 $$dhttp://www.hans-lieb.de/files/therapeuten/data/publikationen/Psycho-Somatik.pdf$$pPsycho-Somatik: Ununterscheidbare Einheit, instruktive Interaktion oder strukturell gekoppelte Koevolution?
000001028 980__ $$aARTICLE

000001143 001__ 1143
000001143 005__ 20210924192750.0
000001143 037__ $$aKN63
000001143 041__ $$ačesky
000001143 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zatloukalleos$$aZatloukal, Leoš
000001143 245__ $$aPráce se zakázkami v psychoterapii a poradenství$$bsystemický přístup
000001143 520__ $$aPříspěvek   se   věnuje   zakázkám,   tedy   dohodám   o   spolupráci,   a   to   v kontextu   poradenské   a  psychoterapeutické   práce   s   klienty.   V první   části   je   věnována   pozornost   dojednávání   zakázky  s klientem.   Jsou   zde   prezentovány   postupy   a   techniky   vycházející   z tzv.   „krátkých   terapií“,  usnadňující dojednání zakázky s klienty. Východiskem v této části je zejména teoretický model práce  na zakázce (Ludewig, 1994).
000001143 773__ $$c82-93$$n3$$pSociální práce$$y2003
000001143 8564_ $$s293227$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1143/files/zakazky.pdf
000001143 980__ $$aARTICLE

000001144 001__ 1144
000001144 005__ 20191114095011.0
000001144 037__ $$aKN64
000001144 041__ $$ačesky
000001144 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zatloukalleos$$aZatloukal, Leoš
000001144 245__ $$a"Zázračná otázka" a její využití v krátké terapii
000001144 773__ $$c179-191$$pPsychoterapie$$v3$$y2009
000001144 8564_ $$s194458$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1144/files/ZO.pdf
000001144 980__ $$aARTICLE

000001151 001__ 1151
000001151 005__ 20150207160622.0
000001151 037__ $$aKN65
000001151 041__ $$aanglicky
000001151 100__ $$0AUTHOR|(SYS)riegleralexander$$aRiegler, Alexander
000001151 245__ $$aMaturana Across the Disciplines
000001151 520__ $$aFor more than 40 years the work and ideas of Humberto Maturana has permeated the academic world and applied disciplines. What began as an answer to the question “What is life?” has become an encompassing explanatory network that includes living, cognition, languaging, and emotioning. In October 2010 we decided to collect contri - butions to find indications of the fruitful - ness of Maturana’s work across disciplines.
000001151 65017 $$acitováno studenty
000001151 700__ $$0AUTHOR|(SYS)brunnellpille$$aBrunnell, Pille
000001151 773__ $$n3$$pConstructivist Foundations$$p287-292$$v6$$y2011
000001151 8564_ $$s584293$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1151/files/Brunnell, Pille.pdf
000001151 980__ $$aARTICLE

000001194 001__ 1194
000001194 005__ 20151005201645.0
000001194 037__ $$aKN85
000001194 041__ $$aanglicky
000001194 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kormanharry$$aKorman, Harry
000001194 245__ $$aThe common project
000001194 520__ $$aAsking the common-project question is far from simple. You may experience the question as making a promise to the client that the conversation will be helpful and that things will be different, which are promises no wise therapist would ever give. The biggest difficulty though is: What do I do after I asked the question? How do I listen to – and what do I do with the client’s answer. The foundation for the common-project-question is a firm belief – or knowledge – that clients know what they want even if they don’t yet know that they know. Once that belief is firmly an- chored in the therapist the common-project-question becomes obvious and necessary. Until then – there is only hard work and self-discipline.
000001194 65017 $$acitováno studenty
000001194 909C4 $$dhttp://www.sikt.nu/Articl_and_book/Creating%20a%20common%20project.PDF$$pThe common project
000001194 909C4 $$dhttp://www.sikt.nu/Articl_and_book/Korman-Spolecny%20projekt.pdf$$pPŘEKLAD
000001194 980__ $$aARTICLE

000001290 001__ 1290
000001290 005__ 20150308180418.0
000001290 041__ $$ačesky
000001290 100__ $$0AUTHOR|(SYS)neubauerzdenek$$aNeubauer, Zdeněk
000001290 245__ $$aO náhodě a spontaneitě
000001290 520__ $$aUdálost nelze vysvětlit. Ani náhodou. I kdyby náhoda byla vysvětlením. Náhodu rovněž nelze vysvětlit. Je však důležitým prvkem vyprávění. Krásně to ilustruje Zrzavého příběh s klávesnicí (Vesmír 74, 147, 1995/3). Náhoda má tak hodně společného se zázrakem. Zázrak je rovněž něco, čeho důvod či původ leží ,za zrakem‘, tj. mimo dohled, za obzorem kauzálních souvislostí, do nichž náhoda vstoupila. Však s ní také biologové nakládají stejným způsobem jako teologové se zázrakem. Pojem náhody je stejně neujasněný – a neujasnitelný – jako pojem události. V učeném podání se náhodě říká kontingence – doslova: společný dotek, vnějškový styk (od con-tango). Kontingentní je vše to, čeho neexistence, opak či jinakost jsou myslitelné. Ve vědě obnovili pojem ,kontingence‘ klasikové molekulární biologie, F. Jacob a J. Monod; přirozeně, že v souvislosti s evolucí.
000001290 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001290 773__ $$n11$$pVesmír$$v74$$y1995
000001290 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1290/files/Neubauer, Zdenk - O nahode a spontaneite.pdf
000001290 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1290/files/Neubauer, Zdenk - O nahode a spontaneite.gif?subformat=icon$$xicon
000001290 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1290/files/Neubauer, Zdenk - O nahode a spontaneite.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001290 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1290/files/Neubauer, Zdenk - O nahode a spontaneite.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001290 980__ $$aARTICLE

000001291 001__ 1291
000001291 005__ 20150218104224.0
000001291 041__ $$ačesky
000001291 100__ $$0AUTHOR|(SYS)neubauerzdenek$$aNeubauer, Zdeněk
000001291 245__ $$aTřetí kultura$$bVztah anglosaského světa k humanitnímu a přírodovědnému vzdělání
000001291 520__ $$aC. P. Snow r. 1959 uveřejnil knihu „The two cultures“ (Dvě kultury). Jedna z kultur je všechno to, co se běžně pod pojem kultura zahrnuje: výtvarné umění, krásná literatura, hudba, divadlo, film, a částečně i filozofie a společenské vědy – tedy „hommes de lettres“, kultura vzdělance v klasickém pojetí. Ta druhá je oblast „sciences“ – jak jsou v anglosaských zemích označovány přírodní vědy. V té době bylo zřejmé, že význam vědy zasahuje do běžného života natolik, že nutně vytváří jakousi samostatnou kulturní sféru. Bylo také zřejmé, že je mezi oběma kulturními oblastmi mezera. Snow předpokládal, že další vývoj umožní, aby mezera byla překonána, a literární vzdělanci spolu s vědci vytvoří cosi, co bude představovat třetí kulturu. Tuto koncepci však ostře kritizoval F. R. Leavis, který namítal, že věda nemůže existovat bez širšího světa kulturní činnosti.
000001291 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001291 773__ $$n4$$pVesmír$$v76$$y1997
000001291 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1291/files/Neubauer, Zdenek - Treti kultura.pdf
000001291 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1291/files/Neubauer, Zdenek - Treti kultura.gif?subformat=icon$$xicon
000001291 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1291/files/Neubauer, Zdenek - Treti kultura.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001291 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1291/files/Neubauer, Zdenek - Treti kultura.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001291 980__ $$aARTICLE

000001329 001__ 1329
000001329 005__ 20150222203240.0
000001329 041__ $$ačesky
000001329 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zatloukalleos$$aZatloukal, Leoš
000001329 245__ $$aPostmoderní myšlení jako možné východisko pro integraci různých terapetických přístupů
000001329 520__ $$aPříspěvek představuje základní cesty integrace různých psychoterapeutistických přístupů a prezentuje postmoderní myšlení - zejména (radikální) konstruktivismus a sociální konstruktivismus - jako vhodnou bázi pro integraci různých terapeutických přístupů Seznamuje nás se základními východisky postmoderního pojetí epitemologie a kazuistiky a předkládá určitá vodítka pro praxi terapeutů integrujících různé terapeutické přístupy v tomto filozofickém rámci. V článku jsou ukázány některé styčné body mezi postmoderním myšlením a stávajícícmi terapeutickými přístupy. teoretické úvahy jsou doplněny příkladem z praxe.
000001329 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001329 653__ $$aintegrace
000001329 653__ $$apostmoderní myšlení
000001329 653__ $$0SUBJECT|(SYS)epistemologie$$aepistemologie
000001329 773__ $$c183-203$$pPsychoterapie$$v1$$y2007
000001329 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1329/files/Zatloukal Leos - Postmoderni mysleni jako mozne vychodisko pro integraci.pdf
000001329 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1329/files/Zatloukal Leos - Postmoderni mysleni jako mozne vychodisko pro integraci.gif?subformat=icon$$xicon
000001329 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1329/files/Zatloukal Leos - Postmoderni mysleni jako mozne vychodisko pro integraci.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001329 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1329/files/Zatloukal Leos - Postmoderni mysleni jako mozne vychodisko pro integraci.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001329 980__ $$aARTICLE

000001341 001__ 1341
000001341 005__ 20150203103945.0
000001341 041__ $$ačesky
000001341 100__ $$0AUTHOR|(SYS)krizjurgen$$aKriz, Jürgen
000001341 245__ $$aO nesnázích systemické narace
000001341 520__ $$aV psychoterapeutické profesi si lidé všeobecně stěžují, že mezi vědou a praxí existuje velká propast. Tato stížnost je stejně stará a často opakovaná jako nesporně vhodná. V hlubinně psychologickém analytickém přístupu stejně jako v na učení zaměřeném behaviorálním přístupu byly nicméně postaveny alespoň potřebné mosty: oba přístupy vyvinuly v rámci specifické metodologie taková řešení, aby mohly být dostatečně propojeny teoretické koncepty a praktické konání a aby se otevřely - rovněž vnitřně paradigmatickému - výzkumu. Oproti tomu se pro systemické přístupy jeví tato propast stále ještě nepřemostitelně hluboká (podobně jako ostatně pro humanistické přístupy, které lze v jádru také označit jako docela systemické – což explicitně platí např. pro na klienta orientovaný přístup Carla Rogerse nebo gestalterapii). Propast mezi vzkvétající a dobře etablovanou systemickou praxí na jedné straně a rovněž dobře etablovanými systemickými teoretickými koncepty na straně druhé bude překlenuta spíše barvami hýřící duhou než nosnými mosty.
000001341 65017 $$apřeklady
000001341 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001341 773__ $$c105-111$$n11$$pSystém rodiny$$y1998
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.pdf
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.gif?subformat=icon$$xicon
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001341 980__ $$aARTICLE