Person: Aaltonen, Jukka

Celkem záznamů: 3



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)aaltonenjukka



Person: Aceros, Juan C

Celkem záznamů: 1



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)acerosjuanc



Person: Adámek,Tomáš

*4.12.1980

See also: UT12, UT10

Datum obhajoby: 29.1.2016

Celkem záznamů: 3

UT10 přerušil, absolvoval v UT12



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)adamektomas



Person: Adamove, Jarmila

*17.3.1975

See also: UT19



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)adamovejarmila



Person: Adamovská, Eva

Celkem záznamů: 1



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)adamovskaeva



Person: Adamovský, Petr

Celkem záznamů: 1



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)adamovskypetr



Person: Adler, Alfred



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)adleralfred



Person: Alakare, Birgitta

Celkem záznamů: 1



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)alakarebirgitta



Person: Andersen, Benny

Celkem záznamů: 1



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)andersenbenny



Person: Andersen, Tom

*2.5.1936 15.5.2007

Celkem záznamů: 2

Profesor sociální psychiatrie na Institute of Community medicine, University Ttromsø, Norsko. Spojen s pojmem Reflektující tým.

Psychoterapeut, původně vystudoval praktické lékařství. Tragicky zahynul pádem ze skály při venčení psa.

Inspiroval se prací např. Jaye Haleye, Salvadora Minuchina nebo Paula Watzlavicka, spolupracoval s Jaakkem Seikkulou z Finska, který je autorem metody otevřeného dialogu, a také s Johnem Shotterem.

Týmy jako součást práce s klienty a zkoumání klientů jsou používány nejméně od konce Druhé světové války. Tom Andersen však vnesl zásadní změnu. Nelíbilo se mu, že se odborníci za zrcadlem vyjadřují vůči klientům necitlivě, proto se rozhodl fázi reflektování učinit součástí terapeutického sezení a klienty učinit jeho svědky.

Dvě základní ideje:

- mluvit o svém problému je odlišná činnost od naslouchání druhých hovořících o mém problému

- reflektující tým, jemuž klienti naslouchají, je aktivní součástí terapeutického procesu tím, že vnáší další pohledy, možnosti a podněty.

Reflektující tým tedy naslouchá průběhu terapie a poté, co je terapeutem vyzván, sděluje své postřehy k tomu, co v rozhovoru slyšel. Klient si vyslechne rozhovor reflektujícího týmu o možných řešeních svého problému, aniž by byl vystaven naléhání reagovat na to, co slyší.


TA

Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)andersentom