Systemický pohled na trauma: v kontextu krizové intervence

Trauma; Dekonstrukce pojmu trauma; Systemické nástroje pro práci s traumatem.

by Adámek, Tomáš | 13 Aug 2018, 14:42 | prezentace   trauma  


Organizace v kontextu: od rozdělení k synchronicitě

Tradičně rozlišujeme mezi organizací a světem tam venku – mezi vnitřním a vnějším. „My jsme Penn State !“ bylo po desítky let sjednocující zvolání univerzity. Tato slova prohlašují, že členové Penn State vytváří hranici okolo univerzity, která rozděluje ty, kteří jsou uvnitř a ty, kteří jsou vně. Pro některé účely ...

by Anderson, Harlene ; Gergen, Kenneth J. | 9 Sep 2014, 9:30


Moje stanovisko k akreditacím

Lidé chodí do akreditované kurzy. Někteří proto, že si domnívají, že to zaručuje kvalitu kurzu. Někteří proto, že to od nich vyžaduje nebo bude vyžadovat jejich zaměstnavatel nebo jiná instituce, která se bude podílet na tom, jak se budou živit. Tím se ze samotné akreditace stal velký byznys a zcela ...

| Moje stanovisko k akreditacím

by Barbarič, Juraj | 5 May 2014, 7:39


Myšlenková východiska

Je pro mne těžké psát tento článek, protože se v něm pokouším říci něco velmi zásadního, to něco je něco, co celkem dramaticky odporuje zavedenému způsobu myšlení a ještě se pokouším to napsat na poměrně malé ploše aspoň trochu srozumitelně. Proto mi to trvá dlouho, proto tady nebyl hned od ...

by Barbarič, Juraj | 12 Jan 2015, 15:21


Traumatisme, competence et Choix: Pratiques cliniques de la thérapie narrative

Cette article présente un processus de ré-écriture de l’expérience et de l’histoire personnelle d’événements traumatisants. Des micro-pratiques spécifiques qui peuvent contribuer à une experience de compétence chez le client , sont exposées dans un modèle composé de quatre quadrants. La transcription d’une session de thérapie illustre ce modèle.

| PŘEKLAD

by Beaudoin, Marie-Nathalie | 15 Jul 2015, 12:37 | přepis rozhovoru   trauma   narativní přístup   návody   struktura rozhovoru  


Solution-Focused Therapy with Children: A Natural Fit!

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them!

by Bednar, Dina ; VanEngen, Geri | 15 Oct 2015, 8:59 | solution focused  


Narativní metody u dětí: Teoretická vysvětlení a praktické otázky

Jednou z nejvíce znepokojujících výzev kliniků (clinicians) pracujících s dětmi, je naučit se, jak se k dětem, které zažívají řadu emočních a behaviorálních těžkostí, připojit, a to takovým způsobem, který je terapeutický, adekvátní k jejich vývoji a hlavně zábavný. Spojení narativních metod s expresivními technikami se stává důležitým a klinicky ...

by Bennett, Lorna | 7 Dec 2014, 11:14


Horké tipy: Dělat běžné (obyčejné) výjimečným - "Jak se s tím vyrovnáte (jak si s tím poradíte)?"

Mnoho lidí věří, že když je hlavní premisa SFBT tak jednoduchá, musí to být snadné to dělat. Jsou překvapeni když zjistí, že terapeut musí pracovat velmi tvrdě jen v tom "vytrvat tam" a nevzdat se klienta jako beznadějného. Toto platí zvlášť, když terapeut nevěří, že klient má zdroje a schopnost ...

by Berg, Insoo Kim ; Pomajzlová, Jana | 1 Apr 2014, 14:30 | kazuistika   přepis rozhovoru  


Krátká terapie: přehled

Zaměření se na řešení může být popsáno mnoha způsoby, jako soubor technik nebo sada předpokladů o tom, jak dělat terapii. Nicméně kromě toho může být popsáno s ohledem na způsob rozhovoru s klientem, jež je spojen se změnou, v tomto smyslu tvrzení. V rámci toho celková změna v pojetí může ...

by Berg, Insoo Kim | 16 May 2014, 17:34 | 1 comment