000000826 001__ 826
000000826 005__ 20150222204549.0
000000826 041__ $$ačesky
000000826 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bulvovahana$$aBulvová, Hana
000000826 245__ $$aZávěrečná písemná práce
000000826 260__ $$aKralupy nad Vltavou$$c2007
000000826 300__ $$a9 s.
000000826 520__ $$aPřestože nechám opět klientku na chvíli volně hovořit, podstatně dříve než v předchozích konzultacích, po mé důkladné sebereflexi, se snažím klientku směřovat od stížnosti k zakázce. A pouštím se do práce s předpoklady. Dále se v konzultaci orientuji spolu s klientkou zprvu na proces rozhodování a snažím se najít výjimky, kdy rozhodnutí klientka zvládla sama a co ho ovlivňuje.
000000826 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut03$$aUT03
000000826 65017 $$akazuistiky
000000826 653__ $$apřepis rozhovoru
000000826 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000826 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000826 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000826 653__ $$acentrum pro rodinu
000000826 653__ $$arozhodování
000000826 653__ $$0PROJECT|(SYS)mnohomluvnyklient$$amnohomluvný klient
000000826 653__ $$0SUBJECT|(SYS)stezovatel$$astěžovatel
000000826 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000826 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/826/files/bulvova hana.pdf
000000826 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/826/files/bulvova hana.gif?subformat=icon$$xicon
000000826 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/826/files/bulvova hana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000826 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/826/files/bulvova hana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000826 980__ $$aTHESIS
000000826 999C5 $$9CURATOR$$mSchlippe,A., Schweitzer,J.: Systemická terapie a poradenství. Cesta, Brno 2001$$o1.$$rKN1
000000826 999C5 $$9CURATOR$$mPecháčková, S.: Zpráva o systemické terapii. ISZ, Praha 1993$$o2$$rKN38
000000826 999C5 $$9CURATOR$$mÚlehla,I.: Umění pomáhat. SLON, Praha 2005$$o3$$rKN32
000000826 999C5 $$9CURATOR$$mLudewig,K.: Systemická terapie. ISZ, Praha 1994$$o4$$rKN2

000000828 001__ 828
000000828 005__ 20150906181034.0
000000828 041__ $$ačesky
000000828 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cajthamlovakaterina$$aCajthamlová, Kateřina
000000828 245__ $$aKazuistika – jednorázové sezení s klientkou
000000828 260__ $$a2008
000000828 300__ $$a27 s.
000000828 520__ $$aKlientka  si původně od terapie slibovala můj expertní rozbor toho, co dělá špatně. Toto přání se nám ale podařilo během sezení změnit v daleko pozitivnější náhled klientky na sebe sama a na události posledních 3 let, i na původní pochyby ve vztahu k jejímu chování v době po rozvodu, které (ty pochyby) byly zdrojem jejího stresu.
000000828 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut05a$$aUT05a
000000828 65017 $$akazuistiky
000000828 653__ $$apřepis rozhovoru
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000828 653__ $$ainterní ambulance
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)psychosomatika$$apsychosomatika
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.pdf
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.gif?subformat=icon$$xicon
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000828 980__ $$aTHESIS
000000828 999C5 $$9CURATOR$$mUmění terapie, Studijní materiál ISZ 1999$$o1
000000828 999C5 $$9CURATOR$$mSchlipe, A., Schweitzer, J. Systematická terapie a poradenství. Brno: nakl.Cesta$$o2$$rKN1
000000828 999C5 $$9CURATOR$$ḿÚlehla I: Umění pomáhat. 1996$$o3$$rKN32

000000829 001__ 829
000000829 005__ 20150222204549.0
000000829 041__ $$ačesky
000000829 100__ $$0AUTHOR|(SYS)pernickovadagmar$$aPerníčková, Dagmar
000000829 245__ $$aKomentovaná kazuistika
000000829 260__ $$aPraha$$c2004
000000829 300__ $$a11 s.
000000829 520__ $$aBěhem naslouchání tomu, jaká vysvětlení svých potíží sama klientka nabízí - tato vysvětlení se mi možná i pro svou vnitřní logiku a srozumitelnost jevila jako dobře propracovaný „problémem nasycený příběh“ - jsem začala uplatňovat postoj „dekonstruktivního naslouchání“, který jak doufám v průběhu další práce přispěl k úspěšné dekonstrukci problémového příběhu.
000000829 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut01$$aUT01
000000829 65017 $$akazuistiky
000000829 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000829 653__ $$apsychoterapeutické centrum
000000829 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebeduvera$$asebedůvěra
000000829 653__ $$0SUBJECT|(SYS)dekonstrukce$$adekonstrukce
000000829 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/829/files/cerna dagmar.pdf
000000829 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/829/files/cerna dagmar.gif?subformat=icon$$xicon
000000829 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/829/files/cerna dagmar.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000829 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/829/files/cerna dagmar.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000829 980__ $$aTHESIS
000000829 999C5 $$9CURATOR$$mAdersen,T. (1993). See and Hear, and be Seen and Heard. In Friedman,S. (Ed.), The New Language of Change: Constructive Collaboration in Psychotherapy. New York: Guilford Press$$o1$$rKN35
000000829 999C5 $$9CURATOR$$mFreedman,J., Combs,G. (1996). Narrative Therapy. The Social Construction of preffered Realities. New York: Norton.$$o2$$rKN33
000000829 999C5 $$9CURATOR$$mJonesová,E., Asen,E. (2004). Systemická párová terapie a deprese. Hradec Králové: Konfrontace$$o3$$rKN36
000000829 999C5 $$9CURATOR$$mWhite,M.; Epston,D. (1990). Narrative means to therapeutic ends. New York: WW Norton & Co$$o4$$rKN37

000000830 001__ 830
000000830 005__ 20150222204549.0
000000830 041__ $$ačesky
000000830 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cernakaterina$$aČerná, Kateřina
000000830 245__ $$aZávěrečná práce pro psychoterapeutický výcvik „Umění terapie“
000000830 260__ $$aKarlovy Vary$$c2012
000000830 300__ $$a7 s.
000000830 520__ $$aMám-li vybrat klíčový okamžik terapie, pak to bylo položení „zázračné otázky“. Paní H. se k ní ještě několikrát vracela, dokonce si vytvořila vlastní podobu této techniky, kterou nazvala „vizualizace“ a to jí velmi pomáhalo zvládat další a další kroky.
000000830 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000000830 65017 $$akazuistiky
000000830 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000830 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$aotázka na zázrak
000000830 653__ $$apsychiatrická ambulance
000000830 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000000830 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000000830 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000000830 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/830/files/cerna_katerina.pdf
000000830 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/830/files/cerna_katerina.gif?subformat=icon$$xicon
000000830 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/830/files/cerna_katerina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000830 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/830/files/cerna_katerina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000830 980__ $$aTHESIS
000000830 999C5 $$9CURATOR$$mÚlehla I., Umění pomáhat, Slon, 2005$$o1.$$rKN32
000000830 999C5 $$9CURATOR$$mS. de Shazer, Y. Dolan a kol.., Zázračná otázka, Portál, 2011$$o2.$$rKN21
000000830 999C5 $$9CURATOR$$mSchlippe A,Schweitzer J., Systemická terapie a poradenství, Cesta, 2006$$o3.$$rKN1
000000830 999C5 $$9CURATOR$$mFriedman J., Combs G., Narativní psychoterapie, Portál, 2009$$o4.$$rKN33
000000830 999C5 $$9CURATOR$$mLudewig K., Systemická terapie- základy klinické teorie a praxe, , Institut pro systemickou zkušenost Praha, r.2007$$o5.$$rKN2
000000830 999C5 $$9CURATOR$$mLudewig K., Základy systemické terapie, Grada, 2011$$o6.$$rKN34

000000831 001__ 831
000000831 005__ 20150311122759.0
000000831 041__ $$ačesky
000000831 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cervinkovaalice$$aČervinková, Alice
000000831 245__ $$aKasuistika
000000831 300__ $$a7 s.
000000831 500__ $$aPoznámky garanta
000000831 520__ $$aPoložení zázračné otázky Kateřině bylo intuitivní rozhodnutí a uvědomovala jsem si možné riziko práce jen s jedním klientem v kontextu párové terapie. Ale ukázalo se, že bylo užitečné a s otázkou jsme nakonec pracovali společně a interaktivně i s Tomášem. Odrazilo se to v atmosféře setkání, v tom, že takto otevřené téma může přinést řadu podnětů a nových pohledů, které jsme mohli zapracovat do společné zakázky. Zároveň při příštím setkání oba reflektovali důležitost takto vytvořeného prostoru pro Kateřinu.
000000831 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000000831 65017 $$akazuistiky
000000831 653__ $$adrogy
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000831 653__ $$asubstituční léčba
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$aotázka na zázrak
000000831 653__ $$0SUBJECT|(SYS)parovaterapie$$apárová terapie
000000831 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/831/files/cervinkova alice.pdf
000000831 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/831/files/cervinkova alice.gif?subformat=icon$$xicon
000000831 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/831/files/cervinkova alice.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000831 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/831/files/cervinkova alice.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000831 980__ $$aTHESIS

000000832 001__ 832
000000832 005__ 20150222204549.0
000000832 041__ $$ačesky
000000832 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cinkalibor$$aČinka, Libor
000000832 245__ $$aPřehled o případu zaznamenaném na videonahrávkách
000000832 260__ $$c2005
000000832 300__ $$a7 s.
000000832 520__ $$aBěhem prvního setkání jsem se rozhodnul použít metodiku zázračné otázky, která se mi v naprosté většině případů při rozvedení do podrobností ukázala jako metodou, kterou mohu pomáhat, jako jedním z nejdůležitějších nástrojů. V tomto případě mi dává mnoho práce vracet klientku ke konstruování alternativní budoucnosti.
000000832 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000000832 65017 $$akazuistiky
000000832 653__ $$alhaní
000000832 653__ $$aprostituce
000000832 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000832 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000000832 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/832/files/cinka libor.pdf
000000832 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/832/files/cinka libor.gif?subformat=icon$$xicon
000000832 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/832/files/cinka libor.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000832 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/832/files/cinka libor.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000832 980__ $$aTHESIS
000000832 999C5 $$9CURATOR$$mUmění pomáhat – Ivan Úlehla. Praha 2005 SLON - Sociologické nakladatelství$$rKN32

000000833 001__ 833
000000833 005__ 20150331081126.0
000000833 041__ $$ačesky
000000833 100__ $$0AUTHOR|(SYS)danielovapavlina$$aDanielová, Pavlína
000000833 245__ $$aSystemický přístup k psychoterapii
000000833 260__ $$c2007
000000833 300__ $$a9 s.
000000833 520__ $$aV průběhu konsultace jsem stále více nabývala dojmu, že se motáme v kruhu, což mi dávalo pocit nebezpečí, nebyla jsem si jistá, co klientka vlastně očekává, co to tady vlastně spolu děláme. V tu chvíli mě napadlo položit zázračnou otázku, i když rovněž mi blesklo hlavou, zda je dostatek času, byli jsme časově zhruba v polovině konsultace. Přesto jsem měla potřebu otázku položit.
000000833 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04a$$aUT04a
000000833 65017 $$akazuistiky
000000833 653__ $$akonzumace alkoholu
000000833 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000833 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000000833 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000000833 653__ $$apřepis rozhovoru
000000833 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000833 653__ $$0SUBJECT|(SYS)prazskyvytah$$apražský výtah
000000833 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/833/files/danielova pavlina.pdf
000000833 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/833/files/danielova pavlina.gif?subformat=icon$$xicon
000000833 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/833/files/danielova pavlina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000833 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/833/files/danielova pavlina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000833 980__ $$aTHESIS
000000833 999C5 $$9CURATOR$$mKurt Ludewig /1994/:Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe$$o1.$$rKN2
000000833 999C5 $$9CURATOR$$mArist von Schlippe, Jochen Schwetzer /2001/:Systemická terapie a poradenství$$o2.$$rKN1
000000833 999C5 $$9CURATOR$$mVratislav Strnad /2006/:Stud-z pohledu systemického$$o3.
000000833 999C5 $$9CURATOR$$mIvan Úlehla/ISZ 2003/:Fólie, studijní materiály pro účastníky výcviku Umění pomát$$o4.

000000834 001__ 834
000000834 005__ 20150222204549.0
000000834 041__ $$ačesky
000000834 100__ $$0AUTHOR|(SYS)janikdavid$$aJaník, David
000000834 245__ $$aZávěrečná práce (kazuistika)
000000834 260__ $$aPraha$$c2007
000000834 300__ $$a6 s.
000000834 520__ $$aV dalším průběhu konzultace jsem se opět ptal, co by si Martina chtěla odnést dnes, o čem by chtěla mluvit. Sdělila, že o tom přemýšlí už od minule, zajímal by ji můj názor na celou věc. Když se ptám na užitek, k čemu jí to bude, říká, že asi k ničemu a vyjmenovává možné varianty, co bych jí mohl říct a na odpovědi dále netrvá, už se k tomu nevrací. Tuto situaci jsem využil ke krátké rekapitulaci celého našeho setkávání. Mluvím o změně, kterou vidím a slyším, krátce popisuji cestu, která vedla k posunu a řešení.
000000834 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04b$$aUT04b
000000834 65017 $$akazuistiky
000000834 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000834 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000000834 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000000834 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000834 653__ $$0SUBJECT|(SYS)doprovazeni$$adoprovázení
000000834 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/834/files/david janik.pdf
000000834 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/834/files/david janik.gif?subformat=icon$$xicon
000000834 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/834/files/david janik.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000834 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/834/files/david janik.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000834 980__ $$aTHESIS

000000835 001__ 835
000000835 005__ 20150222204549.0
000000835 041__ $$ačesky
000000835 100__ $$0AUTHOR|(SYS)diallokarolina$$aDiallo, Karolina
000000835 245__ $$aRozvod s depresí a sebevražednými tendencemi
000000835 260__ $$aPraha$$c2012
000000835 300__ $$a20 s.
000000835 520__ $$aPřípad klientky, která ve mně po prvním setkání zanechala pocit zmatenosti a naprostého zoufalství. Vybočovala ze všeho, s čím jsem se do té doby setkala, vzbudila ve mně strach, že její případ dalece přesahuje mé možnosti, se strachem se snoubila úzkost, že sebemenší špatný krok v terapii může být fatální a přes všechna „ne“, které mé terapeutické nitro ten den křičelo, mi kontext a průběh prvního setkání nedovolil vycouvat.
000000835 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000000835 65017 $$akazuistiky
000000835 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000835 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000835 653__ $$asebevražda
000000835 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000835 653__ $$apřepis rozhovoru
000000835 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000835 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$aotázka na zázrak
000000835 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predsudky$$apředsudky
000000835 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/835/files/diallo karolina.pdf
000000835 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/835/files/diallo karolina.gif?subformat=icon$$xicon
000000835 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/835/files/diallo karolina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000835 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/835/files/diallo karolina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000835 980__ $$aTHESIS
000000835 999C6 $$a0-0-0-0-0-0-0$$t2014-03-27 10:15:23$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4
000000835 999C5 $$9CURATOR$$hDERRIDA, J.$$i80-7115-046-0$$mTexty k dekonstrukci. Bratislava Archa, 1993$$o1$$rKN23
000000835 999C5 $$9CURATOR$$hGJURIČOVÁ, Š., KUBIČKA, J.$$i978-80-247-2390-7$$mRodinná terapie: systemické a narativní přístupy. 2. Vyd. Praha: Grada, 2009$$o2$$rKN31
000000835 999C5 $$9CURATOR$$hLUDEWIG, K.$$mSystemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha Palata, 1994$$o3$$rKN2
000000835 999C5 $$9CURATOR$$hSCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J.$$i80-7295-082-7$$mSystemická terapie a poradenství. Brno Cesta, 2006$$o4$$rKN1
000000835 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, Ivan$$i80-86429-36-9$$m(1996 b) Umění pomáhat. Písek Renesance, 1996$$o5$$rKN32

000000836 001__ 836
000000836 005__ 20150222204549.0
000000836 041__ $$ačesky
000000836 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dostalovagabriela$$aDostálová, Gabriela
000000836 245__ $$aVýcvik Umění terapie$$bzávěrečná práce
000000836 260__ $$aPraha$$c2012
000000836 300__ $$a18 s.
000000836 520__ $$aV závěru prvního sezení shrnuji, co všechno zaznělo, parafrázuji všechna pozitiva ve vztahu se sestrou, s cílem je vyzdvihnout a ukázat, že vztah není jenom negativní. Na to Jarmila reagovala slovy :“Zní mi to, ale neumím k tomu...nic říct, nechám si to...“
000000836 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000000836 65017 $$akazuistiky
000000836 653__ $$apřepis rozhovoru
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000000836 653__ $$asoukromá praxe
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)doptavani$$adoptávání
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.pdf
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.gif?subformat=icon$$xicon
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000836 980__ $$aTHESIS