000001035 001__ 1035
000001035 005__ 20150207171543.0
000001035 041__ $$ačesky
000001035 100__ $$0AUTHOR|(SYS)luhmannniklas$$aLuhmann, Niklas
000001035 245__ $$aGlobalizace nebo celosvětová společnost$$bJak rozumět moderní společnosti
000001035 520__ $$a1. Globální systém je neoddiskutovatelnou skutečností. Je však sám společností nebo je to systém mnoha společností? 2. Koncepce společnosti. Jednota a diferenciace společnosti. Funkční diferenciace. 3. Vývoj vysvětlení myšlenky lidské společnosti a její paradoxy. 4. Co jsou hlavní problémy společnosti? 5. Hierarchie (stratifikace) kontra funkční diferenciace. 6. Změny ve společnosti a její budoucí vývoj. 7. Systém jako netriviální stroj, jako autopoietický systém. Paměť, oscilace, čas. 8. Definice současného globálního systému. 9. Jak společnost vytváří své vnější hranice. Co to je a jak funguje komunikace. 10. Společnost s funkční diferenciací nemá kontrolu sama nad sebou. Vytváří „nedbalost“, nemůže začlenit do systému veškeré druhy zájmů. 11. Současná společnost je polycentrická, má vysokou úroveň komplexity a chaosu. 12. Sociální systém sociologie. Sociologická teorie společnosti. Problém autologického vztahu.
000001035 65017 $$astudentské překlady
000001035 773__ $$c97-110$$n3$$pInternational Review of Sociology$$v7$$y1997
000001035 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1035/files/Luhman, Niklas  Globalizace.pdf
000001035 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1035/files/Luhman, Niklas  Globalizace.gif?subformat=icon$$xicon
000001035 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1035/files/Luhman, Niklas  Globalizace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001035 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1035/files/Luhman, Niklas  Globalizace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001035 980__ $$aTRANSLATION

000002491 001__ 2491
000002491 005__ 20220202103156.0
000002491 041__ $$ačesky
000002491 100__ $$0AUTHOR|(SYS)culljane$$aCull, Jane
000002491 245__ $$aHledání mysli$$bHumberto Maturana
000002491 520__ $$aPo staletí jsme měli paradigma myšlení, že mysl je v hlavě. To, že mysl existuje někde v mozku a že zpracovává a ukládá informace. Při bližším zkoumání mozku zjistíte, že entita, kterou nazýváme "mysl", není ve skutečnosti tam, ale používá se jako metafora pro proces myšlení. Metafora je popisem něčeho, co chceme vysvětlit, co existuje v našich zkušenostech; proto metafora nevysvětluje mysl.
000002491 65017 $$astudentské překlady
000002491 700__ $$0AUTHOR|(SYS)blazekovazuzana$$aBlažeková, Zuzana$$epřeklad
000002491 700__ $$0AUTHOR|(SYS)krizovasona$$aKřížová, Soňa$$epřeklad
000002491 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2490
000002491 8564_ $$s198019$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2491/files/blazekova krizova.pdf
000002491 980__ $$aTRANSLATION

000001085 001__ 1085
000001085 005__ 20150207171543.0
000001085 041__ $$ačesky
000001085 100__ $$0AUTHOR|(SYS)sommervolker$$aSommer, Volker
000001085 245__ $$aHra stvoření
000001085 520__ $$aStvoření jako hra: Je svět pouhým výsledkem řetězce náhod a jedné sady pravidel? Francouzský biochemik a nositel Nobelovy ceny Jacques Monod v roce 1970 vyložil ve svém bestselleru “Náhoda a nutnost” formy života na naší planetě jako vítězná čísla gigantické loterie přírody. Dobrých sto let po Charlesi Darwinovi, jeho evoluční teorii založené na nabídce mnohojakosti a přírodním výběru těch – náhodně – nejlépe přizpůsobených organismů, vyložil Monod sám život jako nanejvýš nepravděpodobnou, a tím jedinečnou souhru kosmické hry. Monod se ostře ohrazuje proti náboženským a mnohým filozofickým pojetím: Nic nesměřuje k žádnému cíli.
000001085 65017 $$astudentské překlady
000001085 765__ $$tDas schöpferische Spiel
000001085 773__ $$c64-70$$n2$$pGEO-Wissen$$y1990
000001085 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1085/files/Sommer, Volker  Hra stvoreni.pdf
000001085 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1085/files/Sommer, Volker  Hra stvoreni.gif?subformat=icon$$xicon
000001085 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1085/files/Sommer, Volker  Hra stvoreni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001085 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1085/files/Sommer, Volker  Hra stvoreni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001085 909C4 $$dhttp://discovery.ucl.ac.uk/48797/$$pUCL Discovery
000001085 980__ $$aTRANSLATION

000001019 001__ 1019
000001019 005__ 20191027191006.0
000001019 041__ $$ačesky
000001019 100__ $$4AUTHOR|(SYS)kelly$$aKelly, George A.
000001019 245__ $$aHrozba agrese
000001019 520__ $$aHumanismus reflektuje smělost v člověku. Ale tato smělost, nahrazuje-li vyvracení vynucením, odpoutává se od světa a zříká se budoucnosti lidstva. Humanismus, když otevřeně prožívá porážku, této nepodléhá, protože to by bylo úplné vzdání se agresivního konání člověka a s tím všech tužeb, které vyvstávají z tragické existence člověka. Prožitek tragédie a nikoliv pocit jistoty je tedy základem všech nadějí a je vskutku nejzásadnějším krokem na neschůdné cestě snah o lepší věci. Toto je podle mého názoru myšlenka, která má blízko k samému srdci humánního snažení.
000001019 653__ $$aagrese
000001019 65017 $$astudentské překlady
000001019 653__ $$ahumanita
000001019 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pokornyvratislav$$aPokorný, Vratislav$$epřeklad
000001019 765__ $$tThe Threat of Agression
000001019 773__ $$pHumanistic Psychology at Old Saybrook, Connecticut$$y1964
000001019 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1019/files/Kelly, Georg Hrozba agrese.pdf
000001019 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1019/files/Kelly, Georg Hrozba agrese.gif?subformat=icon$$xicon
000001019 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1019/files/Kelly, Georg Hrozba agrese.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001019 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1019/files/Kelly, Georg Hrozba agrese.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001019 909C4 $$dhttp://www.oikos.org/kelthreat.htm$$pOikos
000001019 980__ $$aTRANSLATION

000001663 001__ 1663
000001663 005__ 20150609092151.0
000001663 041__ $$ačesky
000001663 100__ $$0AUTHOR|(SYS)munrojdale$$aMunro, J. Dale$$uRegional Support Associates and The Redpath Centre London, Ontario
000001663 245__ $$aIntegrovaný model psychoterapie s Aspergrovým syndromem
000001663 520__ $$aV posledních letech dostávali psychoterapeuti stále více doporučení, jak zacházet s dospívající mládeží a s dospělými s Aspergerovým syndromem. Přesto většina terapeutů potřebuje důkladné vzdělávání a znalosti, aby zajistili poradenství pro tyto složité jedince. Toto pojednání se zabývá důvody, proč mohou být lidé s Aspergerovým syndromem považováni za složité případy pro poradenství. Některé případy (jejich identita je chráněná) jsou uvedeny.
000001663 65017 $$astudentské překlady
000001663 700__ $$0AUTHOR|(SYS)knizkovamarcela$$aKnížková, Marcela$$epřeklad
000001663 773__ $$n2$$pJournal of Systemic Therapies$$p82-96$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/edit/?ln=cs#state=edit&recid=2041$$v29$$y2010
000001663 8564_ $$s172203$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1663/files/pst s aspergr.pdf$$ypreklad
000001663 8564_ $$s467348$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1663/files/Asperger prezentace.pdf$$yprezentace k prekladu
000001663 980__ $$aTRANSLATION

000002037 001__ 2037
000002037 005__ 20150608161835.0
000002037 041__ $$ačesky
000002037 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002037 245__ $$aJAK konstruujeme význam?
000002037 520__ $$aKdyž se lidé ptají po smyslu života, musí jim být dána metafyzická odpověď. A zda bude odpověď vnímána jako přijatelná nebo ne, závisí na jejich myšlení. To nelze zkontrolovat v oblasti zkušeností, protože tato otázka výslovně vede za danou oblast.
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002037 65017 $$astudentské překlady
000002037 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 5. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002037 8564_ $$s247776$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2037/files/kapitola 5.pdf
000002037 980__ $$aTRANSLATION

000000977 001__ 977
000000977 005__ 20190304114232.0
000000977 041__ $$ačesky
000000977 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000977 245__ $$aVšehochuť řešení$$bJak moc nová a odlišná je terapie zaměřená na řešení?
000000977 520__ $$aFascinace kliniků metodou zaměřenou na řešení, přístupem, který se zdá nabízet přímočarou, účinnou, snadno naučitelnou a prakticky neohrožující strategii řešení širokého okruhu problémů duševního zdraví. Tento přístup usiluje obnažit terapeutický proces až na samu jeho dřeň, usiluje obejít se bez takových zmatečných věcí jako jsou diagnosy, interpretace, případy a historie, těch nejasných elementů, které vyvolávají tolik matoucích otázek. Přitažlivost přístupu zaměřeného na řešení je posilována téměř bezbřehou sebedůvěrou jeho vyznavačů a ovzduším chvástavé odvahy, kterým povzbuzují podivnou směs zájmu, pochybností a závisti mezi nezasvěcenými.
000000977 65017 $$azlatý fond
000000977 65017 $$astudentské překlady
000000977 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$azázračná otázka
000000977 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000977 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000977 653__ $$akontext
000000977 700__ $$0AUTHOR|(SYS)schenkermarkd$$aSchenker, Mark D.
000000977 765__ $$tA potpourri of solutions: How new and different is solution-focused therapy?
000000977 773__ $$c71-74$$n3$$pThe Family Therapy Networker$$v17$$y1993
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.pdf
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.gif?subformat=icon$$xicon
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000977 980__ $$aTRANSLATION

000000515 001__ 515
000000515 005__ 20200803111429.0
000000515 037__ $$aKN22
000000515 041__ $$ačesky
000000515 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dellpaulf$$aDell, Paul F.
000000515 245__ $$aJak rozumět Batesonovi a Maturanovi
000000515 520__ $$aPokusy o pročištění pojmových základů rodinné terapie pomocí “epistemologie” přinesly vzrušení, nudu, podráždění a zmatek. Motivován přesvědčením, že aspoň zmatek je možné zmírnit, předkládá autor tuto stať jako studijního průvodce a tak trochu jako Rozetskou desku pro převod díla Gregory Batesona a Humberta Maturany. Článek ukazuje, že Maturanova práce je dobře slučitelná s prací Batesonovou. Kromě toho článek obsahuje konfrontaci hlavních kontrastních momentů ... Konečně se v článku tvrdí, že důraz na epistemologii odvedl pozornost zastánců i odpůrců od důležitého poselství Batesona a Maturany: sociálním systémům a veškerému lidskému snažení je nutno rozumět ve světle naší existence jakožto biologických entit, které jsou spojeny prostředím. Biologická ontologie implicitní v Batesonových spisech a explicitně načrtnutá v Maturanových může /konečně/ poskytnout spolehlivý základ sociálním a behaviorálním vědám..
000000515 600__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000515 600__ $$0AUTHOR|(SYS)maturanahumberto$$aMaturana, Humberto
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)epistemologie$$aepistemologie
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)strukturnideterminismus$$astrukturní determinismus
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)biologie$$abiologie
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)ontologie$$aontologie
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000515 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000515 65017 $$asam
000000515 65017 $$azlatý fond
000000515 65017 $$acitováno studenty
000000515 678__ $$aFrom Systemic to Clinical Epistemology
000000515 700__ $$0AUTHOR|(SYS)adamovskypetr$$aAdamovský, Petr$$epřeklad
000000515 765__ $$tUnderstanding Bateson and Maturana: Toward a Biological Foundation for the Social Sciences
000000515 773__ $$c45-67$$pKontext$$v23$$y1993
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.pdf
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.gif?subformat=icon$$xicon
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000515 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1752-0606.1985.tb00587.x/abstract$$pWiley Online Library
000000515 980__ $$aTRANSLATION

000001065 001__ 1065
000001065 005__ 20150715162130.0
000001065 041__ $$ačesky
000001065 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001065 245__ $$aNepřemýšlejte, ale pozorujte$$bJaký význam má práce Ludwiga Wittgensteina pro SFBT?
000001065 520__ $$aPochopitelně jsem často dotazován na můj zájem o Wittgensteinovu práci a jeho časté citace jak v mém psaní, tak na mých vzdělávacích seminářích. Poněvadž tvrdím, že SFBT je cvičení (postup) nebo činnost, která je bez podkladové (důležité) teorie, zdá se přinejmenším podivné, ne-li kontradiktorní se odkazovat stále dokola na filozofovu práci. To mylně vede některé čtenáře a účastníky semináře k myšlence, že Wittgensteinova práce může skutečně poskytnout (chybějící) teorii. Nicméně, jak rychle zjistí, pokud hledají filozofický systém nebo teorii, čtení Wittgensteina je přinejmenším znepokojující a matoucí, protože neposkytuje takový systém nebo teorii.
000001065 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wittgensteinludwig$$aWittgenstein, Ludwig
000001065 65017 $$astudentské překlady
000001065 653__ $$aSF
000001065 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$asolution focused
000001065 700__ $$0AUTHOR|(SYS)seehakovakarolina$$aSeeháková, Karolína$$epřeklad
000001065 765__ $$tDon't thing, but observe. What is importance of the work of Ludwig Wittgenstein for solution-focused brief therapy?
000001065 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2120$$xDon't Think, but observe
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.pdf
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.gif?subformat=icon$$xicon
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001065 980__ $$aTRANSLATION

000002125 001__ 2125
000002125 005__ 20151010113616.0
000002125 041__ $$ačesky
000002125 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002125 245__ $$aNechat mluvit čísla$$bjazyk v terapii
000002125 520__ $$aMetafora terapie jako rozhovoru je stejně tak užitečná jako nebezpečně zavádějící. Nebezpečí spočívá v asi nezbytné změně samohlásky z a (as) na i (is), tedy z „terapie jako rozhovor“ na „terapie je rozhovor“. Záměna samohlásky označuje přeměnu metafory na metaforu, která se tváří jako koncept.
000002125 65017 $$astudentské překlady
000002125 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000002125 700__ $$0AUTHOR|(SYS)fojtikovapavla$$aFojtíková, Pavla$$epřeklad
000002125 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1568$$xMaking Numbers Talk: Language in Therapy
000002125 8564_ $$s96963$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2125/files/Making Numbers Talk.pdf
000002125 980__ $$aTRANSLATION