000000515 001__ 515
000000515 005__ 20200803111429.0
000000515 037__ $$aKN22
000000515 041__ $$ačesky
000000515 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dellpaulf$$aDell, Paul F.
000000515 245__ $$aJak rozumět Batesonovi a Maturanovi
000000515 520__ $$aPokusy o pročištění pojmových základů rodinné terapie pomocí “epistemologie” přinesly vzrušení, nudu, podráždění a zmatek. Motivován přesvědčením, že aspoň zmatek je možné zmírnit, předkládá autor tuto stať jako studijního průvodce a tak trochu jako Rozetskou desku pro převod díla Gregory Batesona a Humberta Maturany. Článek ukazuje, že Maturanova práce je dobře slučitelná s prací Batesonovou. Kromě toho článek obsahuje konfrontaci hlavních kontrastních momentů ... Konečně se v článku tvrdí, že důraz na epistemologii odvedl pozornost zastánců i odpůrců od důležitého poselství Batesona a Maturany: sociálním systémům a veškerému lidskému snažení je nutno rozumět ve světle naší existence jakožto biologických entit, které jsou spojeny prostředím. Biologická ontologie implicitní v Batesonových spisech a explicitně načrtnutá v Maturanových může /konečně/ poskytnout spolehlivý základ sociálním a behaviorálním vědám..
000000515 600__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000515 600__ $$0AUTHOR|(SYS)maturanahumberto$$aMaturana, Humberto
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)epistemologie$$aepistemologie
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)strukturnideterminismus$$astrukturní determinismus
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)biologie$$abiologie
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)ontologie$$aontologie
000000515 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000515 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000515 65017 $$asam
000000515 65017 $$azlatý fond
000000515 65017 $$acitováno studenty
000000515 678__ $$aFrom Systemic to Clinical Epistemology
000000515 700__ $$0AUTHOR|(SYS)adamovskypetr$$aAdamovský, Petr$$epřeklad
000000515 765__ $$tUnderstanding Bateson and Maturana: Toward a Biological Foundation for the Social Sciences
000000515 773__ $$c45-67$$pKontext$$v23$$y1993
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.pdf
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.gif?subformat=icon$$xicon
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000515 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/515/files/Dell Paul Jak rozumet Batesonovi a Maturanovi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000515 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1752-0606.1985.tb00587.x/abstract$$pWiley Online Library
000000515 980__ $$aTRANSLATION

000000852 001__ 852
000000852 005__ 20150609185806.0
000000852 037__ $$aKN10
000000852 041__ $$ačesky
000000852 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000852 245__ $$aPráce s problémovými pijáky
000000852 260__ $$aNew York$$bW.W.Norton$$c1992
000000852 300__ $$a216 s.
000000852 490__ $$aNorton professional book
000000852 520__ $$aVyužití těch období, kdy alkohol nebyl problém, oněch „zdravých“ období, která existovala, ale nebyla párem rozpoznána, se v tomto případě stalo základem pro úspěšné vyléčení. Toto je první z osmi zásad nebo předpokladů na řešení orientovaného přístupu – důraz na duševní zdraví proti duševní nemoci.
000000852 65017 $$acitováno studenty
000000852 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000000852 65017 $$azlatý fond
000000852 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000000852 65017 $$astudentské překlady
000000852 653__ $$avztah klient terapeut
000000852 653__ $$aterapie
000000852 653__ $$aléčba
000000852 700__ $$0AUTHOR|(SYS)millerscottd$$aMiller, Scott D.
000000852 765__ $$tWorking with Problem Drinker
000000852 8564_ $$s1637416$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/852/files/problem drinkers.pdf$$ypreklad kapitol
000000852 980__ $$aTRANSLATION

000000919 001__ 919
000000919 005__ 20150607153633.0
000000919 037__ $$aKN103
000000919 041__ $$ačesky
000000919 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersentom$$aAndersen, Tom
000000919 245__ $$aVidět a slyšet a být viděn a slyšen
000000919 520__ $$aDlouho potom, co se reflektující procesy objevily, začal jsem o nich přemýšlet jako o přesunech mezi mluvením o nějaké věci ve vnějším dialogu s druhými a nečinným sezením a nasloucháním tomu, jak o stejné věci mluví ostatní. Během naslouchání druhým vede člověk nevyhnutelně vnitřní dialog (dialog „skrze slova„) sám se sebou. Dá se tedy říci, že o dané věci se hovoří ze dvou různých pohledů – ve vnitřním a vnějším dialogu. Je-li věc nahlížena střídavě z obou perspektiv, objevují se nové nápady (Bateson, 1979).
000000919 65017 $$acitováno studenty
000000919 65017 $$astudentské překlady
000000919 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000000919 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000919 653__ $$astruktura rozhovoru
000000919 765__ $$tSee and Hear and Be Seen and Heard
000000919 773__ $$uKN35$$xFriedman, S. : The New Language of Change: Constructive Collaboration in Psychotherapy. New York: Guilford Press, 1993
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.pdf
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.gif?subformat=icon$$xicon
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000919 980__ $$aTRANSLATION

000000920 001__ 920
000000920 005__ 20150222215238.0
000000920 041__ $$ačesky
000000920 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersonharlene$$aAnderson, Harlene
000000920 245__ $$aNázory klientů: praktické rady od expertů na to, jak vytvářet dialogový rozhovor a kolaborativní vztah
000000920 520__ $$aVědění - falešná představa porozumění nebo záruky metodologie - snižuje možnost pochopení a zvyšuje naši hluchotu k neočekávanému, nevyslovenému a dosud neřečenému (Anderson & Goolishian, 1988b). Pokud vždy sledujeme a slyšíme věci, na které jsme zvyklí, potom pomineme, ani nezpozorujeme ani neuslyšíme to, co je odlišné nebo jedinečné. Pozice ne-vědění vyjadřuje zpochybnění dualismu subjektu-objektu nebo znalce-poznaného, které jsou rozvíjeny postmoderními směry jako je hermeneutika a sociální konstruktivismus. Ne-vědění je kritické k zavedeným předpokladům, že vytváření významu v dialogu je vždy intersubjektivním procesem. Poskytuje to možnosti, kterým vědění nedává příležitost. Jednou z těchto možností je dialog.
000000920 65017 $$astudentské překlady
000000920 653__ $$adialog
000000920 653__ $$akolaborativní přístup
000000920 653__ $$aneexpertnost
000000920 653__ $$anejistota
000000920 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000920 773__ $$xAnderson, Harlene Conversation, language, and possibilities: a postmodern approach to therapy; 1st ed. New York: BasicBook, 1997
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.pdf
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.gif?subformat=icon$$xicon
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000920 980__ $$aTRANSLATION

000000921 001__ 921
000000921 005__ 20150715160819.0
000000921 041__ $$ačesky
000000921 100__ $$0AUTHOR|(SYS)nardonegiorgio$$aNardone, Giorgio
000000921 245__ $$aStrategický dialog: jak dosáhnout maxima s minimem na prvním sezení
000000921 520__ $$aNáš titul odkazuje se na ten aspekt psychoterapie, která zahrnuje interakci mezi klientskou pozicí (perspektiva, hodnoty, upevněné přesvědčení, týkající se problému) a terapeutovým postojem. Pozorovali jsme odborné terapeuty nejen při modelování psychoterapie, ale také při „adoptování“ názoru, usnadňující léčebný impuls u klientů.
000000921 65017 $$astudentské překlady
000000921 653__ $$anávody
000000921 653__ $$aotázky
000000921 653__ $$astruktura rozhovoru
000000921 653__ $$aúzkost
000000921 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deantoniissimona$$aDe Antoniis, Simona
000000921 700__ $$0AUTHOR|(SYS)selnermartin$$aSelner, Martin$$epřeklad
000000921 765__ $$tThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000000921 773__ $$n2$$pBrief Strategic and Systemic Therapy European Review$$y2005
000000921 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2077$$xThe Strategic Dialogue
000000921 8564_ $$s171357$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.pdf
000000921 8564_ $$s8155$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.gif?subformat=icon$$xicon
000000921 8564_ $$s49308$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000921 8564_ $$s199915$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000921 980__ $$aTRANSLATION

000000922 001__ 922
000000922 005__ 20150701075537.0
000000922 041__ $$ačesky
000000922 100__ $$0AUTHOR|(SYS)panayotovplamen$$aPanayotov, Plamen
000000922 245__ $$aŘešení se skrývá za úsměvem
000000922 300__ $$a18 s.
000000922 520__ $$aTerapeuti se nemají pokoušet dělat pro klienty to, co klienti mohou pro sebe udělat sami. To znamená, že terapeuti nemají zásobit klienty užitečnými otázkami, když to klienti sami dělají lépe. Kdykoliv klienti sami dovedou: Myslet, dotazovat se, odpovídat si, hodnotit, tak terapeuti od tohoto upustí. To je způsob, jakým se klienti, ne terapeuti, stávají lepšími v pomáhání sami sobě.
000000922 65017 $$astudentské překlady
000000922 653__ $$anávody
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000922 700__ $$0AUTHOR|(SYS)turkovaalzbeta
000000922 700__ $$aTurková, Alžběta
000000922 700__ $$epřeklad
000000922 773__ $$pSolution Is Only a Smile Away$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076
000000922 8564_ $$s204934$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.pdf
000000922 8564_ $$s358411$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000922 8564_ $$s36174$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000922 8564_ $$s6990$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.gif?subformat=icon$$xicon
000000922 909C4 $$9CURATOR$$dhttp://en.solutions-centre-rousse-bulgaria.org/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=42$$pSolution Centre
000000922 980__ $$aTRANSLATION

000000923 001__ 923
000000923 005__ 20150715143915.0
000000923 041__ $$ačesky
000000923 100__ $$0AUTHOR|(SYS)asenkarl$$aAsen, Karl
000000923 245__ $$aRodinná terapie bez rodiny: rámec pro systemickou práci
000000923 520__ $$aToto pojednání kontrastuje se základními zásadami systemického myšlení v rámci vůdčích principů psychodynamického přístupu a pokouší se nastínit specifické techniky, které mohou používat terapeuti rodinných problémů při zkoumání jedinců. Má se za to, že užitečný systemický rámec lze praktikovat, jestliže se terapeut zaměří na provozování terapeutického systému „otevřeného“ dalším příslušným osobám, které se mohou kdykoli připojit.
000000923 65017 $$astudentské překlady
000000923 653__ $$apřepis rozhovoru
000000923 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000923 653__ $$asystémy
000000923 653__ $$anávody
000000923 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná terapie
000000923 700__ $$0AUTHOR|(SYS)jenkinshugh$$aJenkins, Hugh
000000923 700__ $$0AUTHOR|(SYS)nepustilpavel$$bNepustil, Pavel$$epřeklad
000000923 765__ $$tFamily therapy without the family: a framework for systemic practice
000000923 773__ $$a10.1046/j..1992.00439.x$$c1-14$$n1$$pJournal of Family Therapy$$v14$$y1992
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.pdf
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.gif?subformat=icon$$xicon
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000923 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j..1992.00439.x/abstract$$pWiley Online Library
000000923 980__ $$aTRANSLATION

000000924 001__ 924
000000924 005__ 20150206141649.0
000000924 041__ $$ačesky
000000924 245__ $$aKonstruktivismus jako paradigma pro výuku a učení
000000924 520__ $$aStejně jako řada dalších metod probíraných na této sérii workshopů konstruktivistická forma vyučování se snaží přesunout pozornost z učitele na žáky. Učebna přestává být místem, kde učitel (odborník) chrlí vědomosti na pasivní žáky, kte říčekají jako prázdné lodě v přístavu, až budou naplněny. V případě konstruktivistického modelu jsou studenti podněcováni k aktivnímu zapojení do procesu vlastního vzdělávání. Učitel působí spíš jako facilitátor, který slouží jako prostředník, koučuje, napovídá a pomáhá studentům rozvíjet a hodnotit jejich porozumění a tím tedy jejich vzdělávání. Jedním z nejdůležitějších úkolů učitele je KLÁST DOBRÉ OTÁZKY.
000000924 65017 $$astudentské překlady
000000924 653__ $$akonstruktivismus
000000924 653__ $$apedagogika
000000924 653__ $$avyučování
000000924 653__ $$aoblasti aplikace
000000924 765__ $$tConstructivism as a Paradigm for Teaching and Learning
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.pdf
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.gif?subformat=icon$$xicon
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000924 909C4 $$dhttp://www.thirteen.org/edonline/concept2class/constructivism/index.html
000000924 980__ $$aTRANSLATION

000000926 001__ 926
000000926 005__ 20150701073405.0
000000926 041__ $$ačesky
000000926 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000926 245__ $$aK teorii schizofrenie
000000926 520__ $$aTento článek referuje o výzkumném projektu, který navrhuje a zkoumá široký a systematický pohled na podstatu, etiologii a terapii schizofrenie. Výzkum vyústil v diskuzi nad různorodými daty a ideami, do které přispívali odborníci se zkušenostmi z oblasti antropologie, komunikační analýzy, psychoterapie, psychiatrie a psychoanalýzy. Stále nebylo dosaženo všeobecné shody ohledně obecných základů komunikační teorie o vzniku a podstatě schizofrenie. Tento příspěvek je předběžnou zprávou o našem pokračujícím výzkumu.
000000926 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)dvojnavazba$$advojná vazba
000000926 653__ $$aschizofrenie
000000926 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000926 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)komunikace$$akomunikace
000000926 653__ $$avýzkum
000000926 65017 $$azlatý fond
000000926 65017 $$astudentské překlady
000000926 700__ $$0AUTHOR|(SYS)jacksondond$$aJackson, Don. D.
000000926 700__ $$0AUTHOR|(SYS)haleyjay$$aHaley, Jay
000000926 700__ $$0AUTHOR|(SYS)weaklandjohn$$aWeakland, John
000000926 765__ $$tToward a theory of schizophrenia
000000926 773__ $$c251-254$$n4$$pBehavioral Science$$v1$$y1956
000000926 773__ $$pToward a theory of schizophrenia$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2075
000000926 8564_ $$s153570$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.pdf$$ypreklad
000000926 8564_ $$s11893$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000926 8564_ $$s44359$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000926 8564_ $$s220742$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000926 909C4 $$dhttp://www.psychodyssey.net/wp-content/uploads/2012/05/TOWARD-A-THEORY-OF-SCHIZOPHRENIA-2.pdf$$pToward a theory of schizophrenia
000000926 980__ $$aTRANSLATION

000000928 001__ 928
000000928 005__ 20150701072129.0
000000928 041__ $$ačesky
000000928 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000928 245__ $$aVyhodili Boha ze zahrady$$bDopisy od Gregoryho Batesona Filipu Wyliemu a Warrenu McCullochovi
000000928 520__ $$aCelý problém (nebo alespoň velká část) vyplývá z vrozené obyčejnosti vědců , která pramení ze stejného „instinktu“ jako obyčejnost magie. Dokonce i Fraser věděl že magie a věda je tak nějak to samé). Vrozená část této jednoduchosti je příbuzenství. Je to vztah mezi myslí a uvědoměním, vztah mezi částečnou izolací. My všichni (já, Darwin, Oackham a ostatní vědci) jsme stvoření, abychom formulovali myšlenky, které se zdají být řešením „vize jednoduchosti“, dáváme dohromady kousky toho, co víme a odvozujeme z nich naše záměry.
000000928 600__ $$0AUTHOR|(SYS)mccullochwarren$$aMcCulloch, Warren
000000928 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wyliefilip$$aWylie, Filip
000000928 65017 $$astudentské překlady
000000928 653__ $$aevoluce
000000928 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000928 653__ $$ateorie
000000928 653__ $$amagie
000000928 765__ $$tThey Threw God Out of the Garden
000000928 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2074$$xThey Threw God out of The Garden
000000928 8564_ $$s98013$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.pdf
000000928 8564_ $$s13027$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.gif?subformat=icon$$xicon
000000928 8564_ $$s47685$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000928 8564_ $$s140741$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000928 980__ $$aTRANSLATION