000002374 001__ 2374
000002374 005__ 20191027155731.0
000002374 041__ $$ačesky
000002374 100__ $$0AUTHOR|(SYS)malaskovajana$$aMalásková, Jana
000002374 245__ $$aZávěrečná práce
000002374 260__ $$c2014
000002374 520__ $$a

Pro závěrečnou práci výcviku Umění terapie jsem zvolila klienty Andreu a Jirku (manželský pár, mají 2 děti – děvče 12 a chlapce 10 let), kteří se na mne obrátili telefonicky, na základě zjištění na webové prezentaci. Telefonát a domluva ohledně schůzky byla zprostředkována přes Andreu. Po telefonu se dovídám, že jsou spolu od roku 98 a po jejich společném rozhovoru se domluvili na tom, že vyhledají psychoterapeutickou pomoc.

000002374 611__ $$0PROJECT(SYS)ut11$$aUT11 000002374 65017 $$akazuistiky 000002374 8564_ $$s112674$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2374/files/malaskova jana.pdf 000002374 925__ $$a2014 000002374 980__ $$aTHESIS

000002376 001__ 2376
000002376 005__ 20191027201521.0
000002376 041__ $$ačesky
000002376 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gartnerovaemilie$$aGärtnerová, Emilie
000002376 245__ $$aZávěrečná práce
000002376 300__ $$a16s
000002376 520__ $$a

Pro svoji obhajobu jsem si vybrala dvě setkání na řešení orientované kazuistiky. Proč právě tento kontext? Protože je úplně obyčejný, podobný všem ostatním, jsou v něm úspěchy a neúspěchy, je jeden z posledních a jako bonus proto, že lze zahlédnout klienta snaživého, spolupracujícího.

000002376 611__ $$0PROJECT(SYS)ut04b$$aUT04b 000002376 65017 $$akazuistiky 000002376 8564_ $$s101871$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2376/files/gartnerova emilie.pdf 000002376 925__ $$a2007 000002376 980__ $$aTHESIS

000002476 001__ 2476
000002476 005__ 20220201150431.0
000002476 041__ $$ačesky
000002476 100__ $$0AUTHOR|(SYS)krizovasona$$aKřížová, Soňa
000002476 245__ $$aZávěrečná práce
000002476 260__ $$c2021
000002476 300__ $$a22 s.
000002476 520__ $$aPodle matky má chlapec vývojovou dysfázii. Ve škole se to projevovalo zejména neporozuměním pokynům, nemotorností, zvláštním vyjadřováním, nejistotou a „zvláštním chováním“, které vykazovalo dle pedagogů autistické prvky. Pedagogové školy měli pocit, že je chlapec na nesprávném oboru.
000002476 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut16$$aUT16
000002476 653__ $$aonline
000002476 65017 $$akazuistiky
000002476 8564_ $$s261743$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2476/files/krizova.pdf
000002476 980__ $$aTHESIS

000002481 001__ 2481
000002481 005__ 20220201092630.0
000002481 041__ $$ačesky
000002481 100__ $$0AUTHOR|(SYS)trejtnarovadarja$$aTrejtnarová, Darja
000002481 245__ $$aZávěrečná práce
000002481 260__ $$c2021
000002481 300__ $$a20 s.
000002481 520__ $$aZe své pozice psychiatra je mi blízká funkce psychoterapie podle Vymětala et al. Psychoterapii nabízím jako placenou službu - není automatickou součástí lékařského vyšetření. Klienty jsou psychiatričtí pacienti - moji i jiných lékařů, ale i lidé mimo tento obor. Věnovala jsem se individuální a párové terapii.
000002481 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut16$$aUT16
000002481 65017 $$akazuistiky
000002481 8564_ $$s266563$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2481/files/trejtnarova.pdf
000002481 980__ $$aTHESIS

000001483 001__ 1483
000001483 005__ 20150331081126.0
000001483 041__ $$ačesky
000001483 100__ $$0AUTHOR|(SYS)blazkovamarcela$$aBlažková, Marcela
000001483 245__ $$aZávěrečná práce
000001483 260__ $$c2011
000001483 300__ $$a17 s.
000001483 520__ $$aVnímám, že se mi podařilo zajistit bezpečí pro K vzhledem k tématům, která jsme probíraly. Ve větší části konzultace se pohybuji v pomoci - terapii a na konci jsem přešla vlivem svého strachu o K do kontroly - přesvědčování. Při práci jsem měla stále na mysli naši zakázku týkající se vyváženosti vztahu a vedla jsem K k uvědomění si, jak to vnímá a také, jak se v které situaci chová.
000001483 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut08$$aUT08
000001483 65017 $$akazuistiky
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001483 653__ $$aoblastní charita
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$adomácí násilí
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)bezpeci$$abezpečí
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000001483 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000001483 8564_ $$s115949$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1483/files/blazkova marcela.pdf
000001483 980__ $$aTHESIS

000000821 001__ 821
000000821 005__ 20150308200404.0
000000821 041__ $$ačesky
000000821 100__ $$0AUTHOR|(SYS)brisudovaivana$$aBrisudová, Ivana
000000821 245__ $$aZávěrečná práce
000000821 260__ $$aBoršice
000000821 300__ $$a13 s.
000000821 520__ $$aTady se přiznám, vzala jsem na sebe víc, než jsem musela. Uvědomuji si zpětně, že jsem mluvila příliš za klientku. Možná jsem ji měla nechat začít mluvit o tom, proč chce, aby mamka ty kazety viděla, k čemu to bude užitečné  pro naši společnou práci. Hodně by se nám vyjasnil smysl, navíc když přibyl jeden člen navíc, věděly bychom, kam směřujeme. Teď to tam je taky, ale musela jsem moc pracovat.
000000821 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut03$$aUT03
000000821 65017 $$akazuistiky
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predsudky$$apředsudky
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)stezovatel$$astěžovatel
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kutani$$akutání
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)bezpeci$$abezpečí
000000821 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$0SUBJECT|(SYS)probacniamediacnisluzba$$arodinná terapie
000000821 653__ $$aprobační služba
000000821 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/821/files/brisudova ivana.pdf
000000821 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/821/files/brisudova ivana.gif?subformat=icon$$xicon
000000821 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/821/files/brisudova ivana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000821 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/821/files/brisudova ivana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000821 980__ $$aTHESIS
000000821 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-03-24 15:59:10$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4
000000821 999C5 $$9CURATOR$$mKons č. 14: J.S. Efran: Přínosy Maturantova strukturního determinismu (výběr z textů)$$rKN45

000000825 001__ 825
000000825 005__ 20150222204549.0
000000825 041__ $$ačesky
000000825 100__ $$0AUTHOR|(SYS)buchlerveronika$$aBüchler, Veronika
000000825 245__ $$aZávěrečná práce
000000825 300__ $$a12 s.
000000825 520__ $$aNa případu Václava jsem se také naučila, že i když klient má velmi jasné cíle, je dobré setrvat déle u diskuze, zda takto postavené cíle opravdu přinesou to, co chtěl. Václav je dobrou zkušeností v tom smyslu, že i když dovedu do rozhovoru vnést své pochybnosti o formulaci cílů, nemusí to stačit k tomu, aby klient dosáhl změny svého vnímání. Příště budu muset být u takto zaníceného klienta zřejmě vytrvalejší a nepřistoupit na cíle, o nichž nejsem přesvědčená.
000000825 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000000825 65017 $$akazuistiky
000000825 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000825 653__ $$0SUBJECT|(SYS)samostatnost $$asamostatnost
000000825 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/825/files/buchler veronika.pdf
000000825 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/825/files/buchler veronika.gif?subformat=icon$$xicon
000000825 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/825/files/buchler veronika.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000825 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/825/files/buchler veronika.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000825 980__ $$aTHESIS
000000825 999C5 $$9CURATOR$$mÚlehla I: Umění pomáhat, Slon, Praha 2007$$o1$$rKN32
000000825 999C5 $$9CURATOR$$mSchlipe, A., Schweitzer, J.: Systematická terapie a poradenství, Cesta, Brno 2006$$o2.$$rKN1
000000825 999C5 $$9CURATOR$$mNarrative Therapy: The Social Construction of Preferred Realities, W. W. Norton & Company NY 1996$$o3$$rKN33

000000836 001__ 836
000000836 005__ 20150222204549.0
000000836 041__ $$ačesky
000000836 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dostalovagabriela$$aDostálová, Gabriela
000000836 245__ $$aVýcvik Umění terapie$$bzávěrečná práce
000000836 260__ $$aPraha$$c2012
000000836 300__ $$a18 s.
000000836 520__ $$aV závěru prvního sezení shrnuji, co všechno zaznělo, parafrázuji všechna pozitiva ve vztahu se sestrou, s cílem je vyzdvihnout a ukázat, že vztah není jenom negativní. Na to Jarmila reagovala slovy :“Zní mi to, ale neumím k tomu...nic říct, nechám si to...“
000000836 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000000836 65017 $$akazuistiky
000000836 653__ $$apřepis rozhovoru
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000000836 653__ $$asoukromá praxe
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000836 653__ $$0SUBJECT|(SYS)doptavani$$adoptávání
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.pdf
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.gif?subformat=icon$$xicon
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000836 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/836/files/dostalova gabriela.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000836 980__ $$aTHESIS

000001110 001__ 1110
000001110 005__ 20150222204547.0
000001110 041__ $$ačesky
000001110 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hacklovarenata$$aHacklová, Renata
000001110 245__ $$aZávěrečná práce
000001110 300__ $$a13 s.
000001110 520__ $$aPokusila jsem se rekapitulovat základní témata a nabídnout jí je – zveřejnit je a vhodně je buď uzavřít nebo na nich pracovat.. Působilo to ale spíš opačně – zarazila se a celá situace působila příliš uměle, strojeně, na což Alžběta reaguje uzavřením se. Pak si sama vybrala aktuální epizodu z nedávné doby.
000001110 611__ $$0PROJECT|(SYS)sp03$$aSP03
000001110 65017 $$akazuistiky
000001110 653__ $$akrizové centrum
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)bezpeci$$abezpečí
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000001110 653__ $$avyjasňování
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.pdf
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.gif?subformat=icon$$xicon
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001110 980__ $$aTHESIS

000001111 001__ 1111
000001111 005__ 20150311122108.0
000001111 041__ $$ačesky
000001111 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hajderovajana$$aHajderová, Jana
000001111 245__ $$aZávěrečná práce
000001111 260__ $$aOstrava$$c2007
000001111 300__ $$a9 s.
000001111 520__ $$aPtám se, jak by vypadal dílčí cíl, když zařadí recidivu do své cesty k uzdravení – docházíme společně k formulaci částečného cíle: jako zvládnutí recidivy v co nejkratším čase a s využitím všech nástrojů, které má k dispozici.
000001111 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04b$$aUT04b
000001111 65017 $$akazuistiky
000001111 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001111 653__ $$aléky
000001111 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001111 653__ $$aobčanské sdružení
000001111 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.pdf
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.gif?subformat=icon$$xicon
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001111 980__ $$aTHESIS
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, Ivan$$mUmění pomáhat. 2. vydání. Praha: SLON.$$o1$$rKN32
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hSchlippe, Arist; Schweitzer, Jochen$$mSystemická terapie a poradenství. 1. vydání. Brno: Cesta. 2001$$o2$$rKN1
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, Kurt$$mSystemická terapie. 1. vydání.Praha: Pallata. 1994$$o3$$rKN2
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hProchaska, James O.; Norcros, John C:$$mPsychoterapeutické systémy. 1. vydání.Praha: Grada Publishing,spol.s r.o.$$o4$$rKN53