000002406 001__ 2406
000002406 005__ 20200122172355.0
000002406 041__ $$ačesky
000002406 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002406 245__ $$aK systemice a výcviku
000002406 300__ $$a2s
000002406 520__ $$aNa nedávném posezení s mladšími kolegy, absolventy systemického výcviku, jsem si znovu všiml, že používají modely či koncepty z jiného než systemického světa. Výcvik, jak jej zažili jim poskytl obecné rámce, filosofické pozadí, nácvik některých technik, řadu zkušeností s rolí klienta i terapeuta. Neposkytl jim, řekl bych, vyfutrování v podobě jednoduchých vysvětlení, která usnadňují porozumění tomu, oč jde, o co se jedná, co je ve hře.
000002406 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000002406 65017 $$azlatý fond
000002406 8564_ $$s33587$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2406/files/k-vycviku.pdf
000002406 980__ $$aREPORT

000002404 001__ 2404
000002404 005__ 20200109202641.0
000002404 041__ $$ačesky
000002404 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002404 245__ $$aPředpoklady systemické terapie
000002404 300__ $$a8s
000002404 520__ $$aÚčelem klinické teorie je podle Kurta Ludewiga „určit svůj předmět a vypracovat jemu odpovídající metodologii“ 1 K tomu je předně nutné popsat koncept fungování člověka a jeho psychiky. Slovy obecné psychologie systemická teorie osobnosti. Vychází z představy, že "klient má všechno, co potřebuje s sebou", která je přisuzována Miltonu Ericksonovi. Co tedy má a nemá s sebou?
000002404 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000002404 65017 $$azlatý fond
000002404 8564_ $$s119127$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2404/files/predpoklady systemicke terapie.pdf
000002404 980__ $$aREPORT

000002361 001__ 2361
000002361 005__ 20200109102623.0
000002361 041__ $$ačesky
000002361 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002361 245__ $$a30 let systemiky v ČR$$bPředneseno na konferenci ČAP 2019
000002361 300__ $$a4s
000002361 520__ $$aČeská systemika je pro mne vzdělaná mladá žena. Ráda se napije, ráda se zasměje, ráda porušuje konvence. Je příjemná, i když trochu prostořeká. Prostě mně baví a je mi s ní fajn. Přišla do Čech jako někdo úplně jiný než koho jsem do té doby znal. Postupem doby se sice ukázalo, že zas až tak jiná není, ale to ji jen zlidštilo.
000002361 653__ $$asystemika
000002361 65017 $$azlatý fond
000002361 8564_ $$s53312$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2361/files/systemika.pdf
000002361 980__ $$aREPORT

000002360 001__ 2360
000002360 005__ 20190321093742.0
000002360 041__ $$ačesky
000002360 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002360 245__ $$aDiagnostika v systemice
000002360 300__ $$a3s
000002360 520__ $$aPřestože to systemický terapeut umí, nejde mu o pojmenování nemoci pacienta, aby mohl úspěšně pracovat. Proto pojem diagnostika nepoužíváme, avšak je třeba se s ním popasovat a umět jej používat v debatě s kolegy jiných směrů. Raději používejme českou verzi – rozpoznávání.
000002360 653__ $$adiagnostika
000002360 65017 $$azlatý fond
000002360 8564_ $$s91735$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2360/files/Diagnostika v systemice.pdf
000002360 980__ $$aREPORT

000002351 001__ 2351
000002351 005__ 20200109102628.0
000002351 041__ $$ačesky
000002351 100__ $$0AUTHOR|(SYS)simkovalenka$$aŠimková, Lenka
000002351 245__ $$aSociální kontrola profesionálně
000002351 520__ $$aV sociální práci se zhruba 20 let učíme rozlišovat mezi pomocí a kontrolou. Říkáme přitom, že kontrola je stejně profesionální způsob práce jako pomoc. Přesto však kontrola – pokud jde o míru pozornosti, kterou jsme jí věnovali – zůstala tak trochu „Popelkou“. Něčím, co neděláme příliš rádi, protože to není tak pěkné jako pomáhání (je na nás více práce, více rozhodování, více starání se a výsledky nebývají tak zřetelné a trvanlivé jako u pomoci). Důvodem mimo jiné byla naše mylná představa, že kontrolovat pracovníci umí, zatímco pomáhat se musí učit.
000002351 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002351 773__ $$pSociální revue$$uhttp://socialnirevue.cz/item/socialni-kontrola-profesionalne$$y27.6.2011$$zISSN 1801-6790
000002351 8564_ $$s60675$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2351/files/Socialni kontrola.pdf
000002351 980__ $$aREPORT

000002343 001__ 2343
000002343 005__ 20180821085431.0
000002343 041__ $$ačesky
000002343 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002343 245__ $$aSystemická sebezkušenost
000002343 300__ $$a1s
000002343 520__ $$a

Výcvik v systemické terapii koncipujeme tak, aby sebezkušenost budoucího te­rapeuta byla nejen klientská.

Výcviky psychoterapie nejsou a nemají být terapií účastníků. Na druhou stranu se v nich pěs­tuje něco čemu říkáme jakoterapie. Standardně s cílem zprostředkovat adeptům sebezku­šenost, přesněji zkušenost s rolí klienta.

000002343 653__ $$asebezkušenost 000002343 65017 $$azlatý fond 000002343 8564_ $$s20209$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2343/files/3d577a67-c958-4eef-abed-50c9ae1b4830-syst-sebezk.pdf 000002343 980__ $$aREPORT

000002342 001__ 2342
000002342 005__ 20180326092106.0
000002342 041__ $$ačesky
000002342 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002342 245__ $$aReflektování v systemické psychoterapii
000002342 520__ $$aDefinice: reflektování je tehdy systemické, když k reflektování terapeut využívá systemické modely.
000002342 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002342 653__ $$anávody
000002342 653__ $$ateorie
000002342 8564_ $$s53077$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2342/files/reflektovani-v-systemicke-psychoterapii.pdf
000002342 980__ $$aREPORT

000001996 001__ 1996
000001996 005__ 20150702113014.0
000001996 041__ $$ačesky
000001996 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000001996 245__ $$aForma, substance a diference
000001996 520__ $$aVraťme se k původnímu vyjádření, pro něž Korzybski proslul – tvrzení, že mapa není území. Toto tvrzení je vyústěním velmi širokého proudu myšlení, které se vrací zpět do Řecka a vine se historií evropského myšlení posledních dvou tisíc let. V této historii trvá jakési násilné odtržení a často hluboký rozpor. Přinesl násilí nepřátel a prolévání krve. Počítám, že to všechno začalo s pythagorejci, jejichž spor s předchůdci dostal podobu: "Ptáte se, z čeho je to uděláno – země, oheň, voda atd?" Nebo se ptáte: "Jak je to uspořádáno?" Pythagoras směřoval spíše k hledání uspořádání než k hledání substance (podstaty). Tento spor trvá po celé věky a jeho pythagorejská polovina byla až donedávna polovinou ve všeobecnosti skrývanou. Gnostici byli následníky  pythagorejců, alchymisté gnostiků atd. Spor dospěl k jakémusi vrcholu koncem 19. století, kdy byla postavena a posléze opuštěna pythagorejská vývojová teorie – teorie, která zahrnovala Mysl.
000001996 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001996 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001996 765__ $$tForm, Substance and Difference
000001996 773__ $$c455-471$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1027$$xBateson, Gregory: Steps to an Ecology of Mind: Collected essays in anthropology, psychiatry, evolution, and epistemology. London, Jason Aronson Inc.
000001996 8564_ $$s198151$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1996/files/form.pdf
000001996 980__ $$aTRANSLATION

000001889 001__ 1889
000001889 005__ 20150515060948.0
000001889 041__ $$ačesky
000001889 245__ $$a10 let výcviku Umění terapie
000001889 520__ $$aVšechno, co o systemice opravdu potřebuju znát, jsem se sice nenaučil ve školce, ale v mnohém je to tak prosté, jako by to ze školky bylo. Během posledních asi 25 let se mi tenhle styl uvažování a práce s klienty stal vlastní. V naivních začátcích a prvotním nadšení jsme začali už od roku 1990 systemiku učit.
000001889 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001889 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001889 653__ $$avýcvik
000001889 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001889 700__ $$0AUTHOR|(SYS)macekzdenek$$aMacek, Zdeněk
000001889 773__ $$d23.9.2014$$pSOFTfórum
000001889 8564_ $$s38890$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1889/files/vycvik.pdf
000001889 909C4 $$dhttp://www.soft-zs.cz/softforum/vsechny-clanky-abecedne/142-ulehla-ivan-macek-zdenek-10-let-vycviku-umeni-terapie$$pSOFT
000001889 980__ $$aARTICLE

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20210715133112.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s25578331$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/Listy-abeceda.pdf
000001867 980__ $$aREPORT