000001756 001__ 1756
000001756 005__ 20150311121803.0
000001756 041__ $$ačesky
000001756 100__ $$0AUTHOR|(SYS)tumadaniel$$aTůma, Daniel
000001756 245__ $$aKazuistika č. 3
000001756 300__ $$a37 s.
000001756 520__ $$aChlapec při rozhovoru tvrdí, že za vše může on, že ví, že vše vyvolává jen on, máma se mu ,,obětovala“ a on to pořád nezvládá. (matku často hladí po vlasech, či po ramenou) Zároveň se ale často přerušuje matčin monolog a vysvětluje jí, že by mu stačilo, kdyby ho jen tak často nekontrolovala. Chce jasně nastavená pravidla jejích návštěv v bytě, který mu poskytla. Sám se prý ale diví, že má najednou takové problémy s matkou, když si dříve tak rozuměli a měli moc dobrý vztah.
000001756 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001756 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001756 653__ $$aagrese
000001756 653__ $$apřepis rozhovoru
000001756 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistiky
000001756 8564_ $$s161010$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1756/files/Tuma, Daniel - Kazuistika 3.pdf
000001756 980__ $$aREPORT

000001513 001__ 1513
000001513 005__ 20140811141804.0
000001513 035__ $$aSUBJECT|(SYS)zkusenyklient
000001513 150__ $$azkušený klient
000001513 980__ $$aAUTHORITY
000001513 980__ $$aSUBJECT

000001494 001__ 1494
000001494 005__ 20150222204550.0
000001494 041__ $$ačesky
000001494 100__ $$0AUTHOR|(SYS)vasakovaalice$$aVašáková, Alice
000001494 245__ $$aZávěrečná práce
000001494 260__ $$aKratochvilka$$c2014
000001494 300__ $$a9 s.
000001494 520__ $$aDojednáváme si náplň poslední konzultace‐paní Iveta si přeje zrekapitulovat, co vše si v terapii objevila‐stále má pocit, že na ničem vlastně vědomě nepracuje, nemusí o tom přemýšlet, věci „se mění“. Proto by ráda pojmenovala své objevy v terapii, aby pro ni byly dostupnější, kdyby je potřebovala v budoucnu využít.
000001494 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001494 65017 $$akazuistiky
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001494 653__ $$aporadenství pro děti
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)psychosomatika$$apsychosomatika
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)stres $$astres
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebeduvera$$asebedůvěra
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)silnapetka$$asilná pětka
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001494 8564_ $$s148439$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1494/files/vasakova alice.pdf
000001494 980__ $$aTHESIS

000001492 001__ 1492
000001492 005__ 20150222204550.0
000001492 041__ $$ačesky
000001492 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lorenzovajitka$$aLorenzová, Jitka
000001492 245__ $$aUnavená máma
000001492 260__ $$aBeroun$$c2014
000001492 300__ $$a13 s.
000001492 520__ $$aPaní Magda hodně mluvila a téměř jedním dechem přecházela od jednoho problémového popisu k druhému, přerušit ji vyžadovalo dávku terapeutické pohotovosti a odvahy. Čeho jsem se to vlastně bála? Nemyslím, že ztráty připojení, vztah s klientkou byl velmi dobrý. Přesto mě jakési obavy v prvních konzultacích brzdily při práci v míře, která byla velmi nepohodlná a venkoncem nevedla ke změně.
000001492 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001492 65017 $$akazuistiky
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)stezovatel$$astěžovatel
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001492 653__ $$asoukromá praxe
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000001492 8564_ $$s248857$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1492/files/lorenzova jitka.pdf
000001492 980__ $$aTHESIS
000001492 999C6 $$a0-0-0-2-0-0-0$$t2014-07-19 08:49:53$$vInvenio/1.9999 refextract/1.5.40
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H.$$mKonverzace, jazyk a jejich možnosti. Brno: NC Publishing, 2009. ISBN 978-80- 903858-6-3$$rKN52
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K.$$mPosílení rodiny. 1991, Londýn: BT Press, 17 Avenue Mansions, Finchley Road, London NW3 7AX, rkp. překladu I. Úlehly 1992$$rKN26
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K., MILLER, S. D..$$i978-80-262-007-9$$mPráce s problémovými pijáky. Milwaukee, New Yourk, London: Norton, 1992. Pracovní překlad pro účastníky výcviku Umění terapie.$$rKN10
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hEFRAN, J. S., LUKENS, R. J. LUKENS, M. D.$$i0963003518$$mConstructivism: What's init for you? knowing when a table is not a sofa. In SIMON, R. et al The Evolving Therapist. Ten Years of The Family Therapy. Washington, D. C : Guilford Press 1992, s. 265-277$$rKN104
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hFREEDMAN, J., COMBS, G.$$i978-80-7367-$$mNarativní psychoterapie. Praha : Portál, 2009 549-3$$rKN33
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hGOOLISHIAN, H., WINDERMANN, L.$$jISSN 0303-3910$$mConstructivism, autopoiesis and problem determined systems. Irish Journal of Psychology, 1988, č. 9, s. 130-43.$$rKN116
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hLUDEWIG, K.$$mSystemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha: Institut pro systemickou zkušenost Praha, 2007$$rKN2
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hWHITE, M., EPSTON, D.$$i80-7295-013-4$$i978-84-75-099255$$mMedios narrativos para fines terapeúticos. Barcelona: Paidós, 1993$$rKN115
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hde SHAZER, S.$$i978-80-262-007-9$$mZázračná otázka. Krátká terapie zaměřená na řešení. Praha: Portál, 2011$$rKN21
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hvon SCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J$$mSystemická terapie a poradenství. Brno: Cesta, 2001$$rKN1

000001490 001__ 1490
000001490 005__ 20150222204549.0
000001490 041__ $$ačesky
000001490 100__ $$0AUTHOR|(SYS)janacikovanovakovatereza$$aJanačíková-Nováková, Tereza
000001490 245__ $$aSimonino klubíčko
000001490 260__ $$aBrno$$c2014
000001490 300__ $$a13 s.
000001490 520__ $$aSimona byla hodně rozbíhavá, chaotická, plačtivá, ... bylo důležité a nutné ji často vracet k mým otázkám, což vyžadovalo hodně mé koncentrace. A tak jsem se i (anebo zejména?) z důvodu navýšení vlastního bezpečí a komfortu rozhodla pro SFBT, jistá direktivita tohoto přístupu i vize jasného směřování a konkrétních kroků SFBT mi dodávala jakýsi v té chvíli pro mě příjemný, byť možná iluzorní pocit pevnosti (mám to pevněji v rukou). Vnímala jsem to jako snad užitečnější též pro Simonu, lapenou zmateností svého problémového systému.
000001490 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001490 65017 $$akazuistiky
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000001490 653__ $$asoukromá praxe
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001490 653__ $$ačas na rozmyšlenou
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)silnapetka$$asilná pětka
000001490 653__ $$0PROJECT|(SYS)mnohomluvnyklient$$amnohomluvný klient
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001490 8564_ $$s124635$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1490/files/Janacikova Novakova Tereza.pdf
000001490 980__ $$aTHESIS
000001490 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-07-19 07:03:27$$vInvenio/1.9999 refextract/1.5.40
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H.$$mKonverzace, jazyk a jejich možnosti, NC Publishing, a.s., 2009$$rKN52
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K$$mPosílení rodiny, Renesance 1993$$rKN26
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K$$mPoplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment") v terapii zaměřené na řešení. Studijní texty$$rKN111
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mBERG, I. K., MILLER, S. D. Práce s problémovými pijáky. Studijní texty$$rKN10
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mCECCHIN Cianfranco, Gerry Lane Campbell, Ros Draper editors: Kybernetika předsudků v psychoterapeutické praxi. Studijní texty.$$rKN54
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hEUGENIDES, J.$$mHra o manželství, Host. 2012$$rKN114
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hLIPCHIK, E.$$mTechniky v terapii orientovanej na riešenie: Práca s emóciami a terapeutickým vzťahom.Kapitola IV. Emócie v terapii orientovanej na riešenie. Studijní texty. 2002$$rKN107
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hSHAZER,S.$$mNechme rozdíly pracovat. Studijní texty$$rKN113
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mDOLAN, A; SHAZER KOL. Zázračná otázka: Krátká terapie zaměřená na řešení. 1.vyd. Praha: Portál, 2011$$rKN21
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mSCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J. : Systemická terapie a poradenství. Brno: Cesta, 2006$$rKN1
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hZATLOUKAL, L.$$mPráce se zakázkami v psychoterapii a poradenství - systemický přístup. Sociální práce 2008, 3, s. 82 - 93$$rKN63
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H$$mRozvoj organizací a koučování: workshop s americkými psychoterapeuty Harlene Anderson a J.Shotterem Brno: 16h., 04/2013
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mEFRAN, J.,GREENE, M : Radikální konstruktivismus - otázky a odpovědi. Studijní texty$$rKN112

000001373 001__ 1373
000001373 005__ 20150222204549.0
000001373 041__ $$ačesky
000001373 100__ $$0AUTHOR|(SYS)urbanvilem$$aUrban, Vilém
000001373 245__ $$aZávěrečná práce
000001373 520__ $$aMám na mysli „Memento zakázky“ resp. zakázkového modelu práce jako jednoho ze tří způsobů podle De Shazera. V kontextu obhajob a na výcviku nesčetněkrát zaznělo, že je potřeba ukázat, jak byla definována zakázka, jak jsme ji naplňovali a jak byla završena. Tohle „memento“ mě provázelo většinu času a obhajoby mých kolegů toho byly příkladem. Častokrát zaznívalo, že pracovat systemicky neznamená pracovat „přes kopírák“ – tj. stejně, podle zajetých šablon a struktur.
000001373 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04b$$aUT04b
000001373 65017 $$akazuistiky
000001373 653__ $$asoukromá praxe
000001373 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001373 653__ $$aarteterapie
000001373 653__ $$0SUBJECT|(SYS)doprovazeni$$adoprovázení
000001373 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001373 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1373/files/urban vilem.pdf
000001373 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1373/files/urban vilem.gif?subformat=icon$$xicon
000001373 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1373/files/urban vilem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001373 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1373/files/urban vilem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001373 980__ $$aTHESIS

000001372 001__ 1372
000001372 005__ 20150222204549.0
000001372 041__ $$ačesky
000001372 100__ $$0AUTHOR|(SYS)uhlikovasarka$$aUhlíková, Šárka
000001372 245__ $$aZávěrečná práce
000001372 300__ $$a9 s.
000001372 520__ $$aNa konzultaci přivedla Marii kamarádka, „předala“ mi ji na chodbě. Marie byla dost nervózní, připadla mi jako malá, stydlivá, trochu podrážděná holka. Hned zpočátku jsem se musela srovnávat se svou potřebou „pomoci Marii za každou cenu“. Cítila jsem závazek nejen ke klientce ale i k paní, která Marii s důvěrou přivedla k odborníkovi. Začala jsem s klientkou dojednávat.
000001372 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000001372 65017 $$akazuistiky
000001372 653__ $$asociálně psychologické centrum
000001372 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001372 653__ $$astrukturování
000001372 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001372 653__ $$atupé prázdno
000001372 653__ $$aosvícené jasno
000001372 653__ $$0PROJECT|(SYS)mnohomluvnyklient$$amnohomluvný klient
000001372 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001372 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1372/files/uhlikova sarka.pdf
000001372 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1372/files/uhlikova sarka.gif?subformat=icon$$xicon
000001372 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1372/files/uhlikova sarka.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001372 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1372/files/uhlikova sarka.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001372 980__ $$aTHESIS

000001371 001__ 1371
000001371 005__ 20150222204549.0
000001371 041__ $$ačesky
000001371 100__ $$0AUTHOR|(SYS)svobodovapavla$$aSvobodová, Pavla
000001371 245__ $$aIndividuální terapie s paní Š.
000001371 300__ $$a11 s.
000001371 520__ $$aPaní Š. je pro mě doposud nejtěžší klient, se kterým jsem pracovala. Otevřela mi spoustu témat, která jsem do té doby měla sama pro sebe “jasná”, např.: Jak dobře umím dát klientovi mantinely? Kde je moje hranice v tom, s kým mohu a chci pracovat? Je ku prospěchu tu hranici posunout? Jak vím, že klientovi nepomáhám v ubližování druhým? Mám dost pochopení? V průběhu terapie jsem si tato témata řešila na supervizích, a to mi pomáhalo s klientkou dál pracovat.
000001371 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut05a$$aUT05a
000001371 65017 $$akazuistiky
000001371 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001371 653__ $$apřepis rozhovoru
000001371 653__ $$akrizové centrum
000001371 653__ $$0SUBJECT|(SYS)samostatnost $$asamostatnost
000001371 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.pdf
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.gif?subformat=icon$$xicon
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001371 980__ $$aTHESIS

000001262 001__ 1262
000001262 005__ 20150222204548.0
000001262 041__ $$ačesky
000001262 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zamastilovahana$$aZamastilová, Hana
000001262 245__ $$aJe to v mých rukou
000001262 260__ $$c2012
000001262 300__ $$a21 s.
000001262 520__ $$aInterpretace jsou věru lákavé, neboť poukazují na naši profesionální fundovanost, některé psychoterapeutické směry interpretace využívají poměrně hojně. Uvědomila jsem si ale, že přínos takových vstupů je, dle mého pozorování těchto nahrávek, nulový. Klientka buď můj názor odsouhlasí nebo k němu něco přidá, vlastně nikdy ho neodmítla. Spousta intervencí v terapii má minimální efekt, nemůže být všechno „účinné“. Domnívám se ale, že interpretace jsou škodlivé v tom smyslu, že nabourávají rovnocenný vztah klienta vyprávějícího příběh a terapeuta, který příběhu naslouchá. Na chvíli se interpretací terapeut staví do roviny „experta“, který ví, o čem klient mluví, protože to je známá skutečnost, v literatuře popsaná, děje se to atd.
000001262 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000001262 65017 $$akazuistiky
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001262 653__ $$asoukromá praxe
000001262 653__ $$aocenění
000001262 653__ $$aotázky
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.pdf
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.gif?subformat=icon$$xicon
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001262 980__ $$aTHESIS
000001262 999C5 $$9CURATOR$$hDE SHAZER, Steve, DOLAN Yvonne M$$i978-802-6200-079$$mZázračná otázka krátká terapie zaměřená na řešení. Vyd. 1. Překlad Ondřej Fafejta. Praha Portál, 2011, 239 s. Spektrum (Portál)$$o1$$rKN21
000001262 999C5 $$9CURATOR$$hFREEDMAN, Jill a Gene COMBS$$i978-807-3675-493$$mNarativní psychoterapie. Vyd. 1. Překlad Ivo Müller. Praha Portál, 2009, 319 s. Spektrum (Portál)$$o2$$rKN33
000001262 999C6 $$a0-0-0-0-0-0-0$$t2014-05-04 08:00:07$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001245 001__ 1245
000001245 005__ 20150222204548.0
000001245 041__ $$aslovensky
000001245 100__ $$0AUTHOR|(SYS)topolskaalexandra$$aTopol'ská, Alexandra
000001245 245__ $$aCesta k samostatnosti - práca s klientkou Lesanou
000001245 300__ $$a13 s.
000001245 520__ $$aSnažila som sa Lesanu pobádať otázkami k postupnému otváraniu jej príbehu, zároveň som dbala na to, aby sme sa príliš neponáhľali. Nedarilo sa mi to však vždy. Moje otázky smerovali k preskúmaniu klientkinho priania, čo by si potrebovala z našich stretnutí odniesť do života, ako to urobiť tak, aby sa jej žilo v budúcnosti lepšie. Bolo zrejmé, že na takéto uvažovanie - ako by to malo byť - nebola príliš zvyknutá. Doposiaľ skôr popisovala svoje problémy a keďže má zrakový hendikep „prirodzene“ cez prizmu tohto postihnutia.
000001245 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut07a$$aUT07a
000001245 65017 $$akazuistiky
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001245 653__ $$azdravotní postižení
000001245 653__ $$asoukromá praxe
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)samostatnost $$asamostatnost
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.pdf
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.gif?subformat=icon$$xicon
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001245 980__ $$aTHESIS
000001245 999C5 $$9CURATOR$$hArist von Schlippe, Jochen Schweitzer$$mSystemická terapie a poradenství. Cesta.1998.$$o1$$rKN1
000001245 999C5 $$9CURATOR$$hIvan Úlehla$$mUmění pomáhat. Slon 2004$$o2$$rKN32
000001245 999C5 $$9CURATOR$$hKurt Ludewig$$mSystemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Pallata, 1994$$o3$$rKN1