000002491 001__ 2491
000002491 005__ 20220202103156.0
000002491 041__ $$ačesky
000002491 100__ $$0AUTHOR|(SYS)culljane$$aCull, Jane
000002491 245__ $$aHledání mysli$$bHumberto Maturana
000002491 520__ $$aPo staletí jsme měli paradigma myšlení, že mysl je v hlavě. To, že mysl existuje někde v mozku a že zpracovává a ukládá informace. Při bližším zkoumání mozku zjistíte, že entita, kterou nazýváme "mysl", není ve skutečnosti tam, ale používá se jako metafora pro proces myšlení. Metafora je popisem něčeho, co chceme vysvětlit, co existuje v našich zkušenostech; proto metafora nevysvětluje mysl.
000002491 65017 $$astudentské překlady
000002491 700__ $$0AUTHOR|(SYS)blazekovazuzana$$aBlažeková, Zuzana$$epřeklad
000002491 700__ $$0AUTHOR|(SYS)krizovasona$$aKřížová, Soňa$$epřeklad
000002491 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2490
000002491 8564_ $$s198019$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2491/files/blazekova krizova.pdf
000002491 980__ $$aTRANSLATION

000002476 001__ 2476
000002476 005__ 20220201150431.0
000002476 041__ $$ačesky
000002476 100__ $$0AUTHOR|(SYS)krizovasona$$aKřížová, Soňa
000002476 245__ $$aZávěrečná práce
000002476 260__ $$c2021
000002476 300__ $$a22 s.
000002476 520__ $$aPodle matky má chlapec vývojovou dysfázii. Ve škole se to projevovalo zejména neporozuměním pokynům, nemotorností, zvláštním vyjadřováním, nejistotou a „zvláštním chováním“, které vykazovalo dle pedagogů autistické prvky. Pedagogové školy měli pocit, že je chlapec na nesprávném oboru.
000002476 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut16$$aUT16
000002476 653__ $$aonline
000002476 65017 $$akazuistiky
000002476 8564_ $$s261743$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2476/files/krizova.pdf
000002476 980__ $$aTHESIS

000002265 001__ 2265
000002265 005__ 20220104085017.0
000002265 035__ $$aAUTHOR|(SYS)krizovasona
000002265 046__ $$f26.6.1977
000002265 100__ $$aKřížová, Soňa
000002265 511__ $$4PROJECT|(SYS)ut16$$aUT16
000002265 65017 $$aabsolvent
000002265 925__ $$a24.11.2021
000002265 980__ $$aAUTHORITY
000002265 980__ $$aAUTHOR