Thesis / kazuistiky

Závěrečná kazuistika

2016. 22 s.

Podnětem k zahájení spolupráce byl telefonát s matkou patnáctileté Emy. Ta mě informovala, že má lékařskou žádanku k „psychologickému vyšetření“. Obracela se na nás na doporučení a vzhledem k povaze pracoviště měla naději, že se z naší strany může její dceři dostat pomoc. Popisovala, že u dcery dochází ke každodennímu přejídání, „nemá nikdy dost“.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Translations / studentské překlady

Děti, trauma a rozvíjení podřízené (alternativní) dějové linie příběhu

Originální název: Children, Trauma and Subordinate Storyline Development

In: The International Journal of Narrative Therapy and Community Work. - č. 3-4, - 2005

V tomto článku vyzdvihuje Michael White důležitost rozvíjení podřízených dějových linií příběhu v rozhovorech s dětmi, které byly vystaveny traumatické zkušenosti. Jejich rozvíjení poskytuje dětem bezpečný prostor pro vyjádření jejich identity, díky němuž mohou začít vyjadřovat traumatickou zkušenost. Tímto způsobem je možné, aby si děti vytvořily jistou míru odolnosti před re-traumatizací v situaci, kdy jsou vybízeny, aby své zážitky sdílely. Článek nabízí také ukázky možností užití těchto konceptů v konzultaci s dětmi.

V kolekcích: Theses > Translations


Translations / studentské překlady

Mizení uvíznutých myšlenek: rozhovory s chlapcem, který prožíval flashbacky

Originální název: Discovering children’s responses to trauma: a response - based narrative practice

č. 4, s. 1-16. - 2007
In: The International Journal of Narrative Therapy and Community Work

Rozvíjení bohatších příběhů o schopnosti dětí reagovat na traumatické zážitky může dávat vzniknout novým, pozitivnějším závěrům o jejich identitě. To demonstruje následující příběh.

Hesla: kazuistika

V kolekcích: Theses > Translations, Case reports



Person: Soldán, Jan

*26.7.1985

See also: UT12

Datum obhajoby: 29.1.2016

Celkem záznamů: 4



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)soldanjan