Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 4

21 s.

Pokračuji v, pro systemiku klasickém, opracovávání objednávky. Ptám se klienta, zdali se máme spíš věnovat té situaci, a jak ji zvládat (Shazerův solution focused approach), nebo máme-li hovořit o tátovi a nebo zdali mi může říci, co z těch témat považuje za nejdůležitější pořešit, aby vedly podle něj ke kýženému efektu terapie. Jinými slovy ho zplnomocňuji k tomu, aby určil on cestu a téma rozhovoru a aby on sám posoudil, zdali je mu užitečné vše, o čem hovoříme a kudy rozhovor vedeme. Zároveň se ho ptám, podle čeho pozná, že naše setkávání může skončit. Odpovídá, že: ,,Budu zase sám sebou“.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Thesis / kazuistiky

Boj se sociální fobií - práce s klientkou Klárou

2013: 19 s.

Setkání s ní mi působila radost z dobře odvedené práce i z příjemného lidského kontaktu. Ačkoli v kontextu systemické terapie nemá tento konstrukt příliš velký význam, dá se říci, že mezi námi během času vznikl hluboký terapeutický vztah i určité lidské pouto. Protože s těmito veličinami neumím dobře pracovat, vzala jsem si v závěru terapie Klárčin případ a svou práci s ní na supervizi, která mi pomohla najít cesty k tomu, jak spolupráci a terapeutický vztah dobře ukončit.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce k obhajobě

Hradec Králové: 2008. 10 s.

Po prvních konzultacích jsem zejména po podrobném studiu záznamů zjistila, co vše jsem propásla, kde jsem zejména stížnosti mohla zastavit, jak jinak by to šlo. Také připomínky a postřehy supervizora byly podnětem k zamyšlení. Hlavními nedostatky byla má práce ve stresu, nevyužití pražského výtahu, chybějící sebedefinice jako psychoterapeuta (krátký přechod z učitele), nepřipravenost, pravděpodobně i nervozita z prvního samostatného použití kamery.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Blízká setkání neznámých světů

2011. 16 s.

S Natálií se občas dostávám do zvláštní situace. Jako bych měla pocit, že nějak omylem hraje roli, která patří někomu jinému (přece ne té Natálii, pro kterou je vzdělání důležité). V takových chvílích jako bych ji chtěla pomoci, udělat něco za ni, zakřičet, postrčit ji. Je to boj vnitřní, mám pocit, že do průběhu setkání nezasahuje, možná výběrem domácího úkolu.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports