Thesis / kazuistiky

Závěrečná kazuistika aneb Bára mořeplavec

2017. 18 s.

Případ Báry jsem si vybrala, protože je dlouhodobou klientkou, procházíme změnami společně, jak ona, tak má práce je během roku jiná, chtěla jsem ukázat tento proces a můj vývoj. Bára je, podle svých slov, s terapií spokojená, pomáhá jí, je pro ni jistotou a pevnou půdou, odkud se může vždy posunout dál. Já s Bárou tyto pocity sdílím, věřím, že spolu odvádíme dobrý kus práce, která je znát a proto jsem si její případ vybrala.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports



Subject: bezpečí

See also: silná pětka, pražský výtah

Celkem záznamů: 13

Pohoda, bezpečí, příjemná atmosféra zvyšují šanci na rozvíjení spolupráce anebo může zklidnit při kontrole.



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)bezpeci


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce

2011. 17 s.

Vnímám, že se mi podařilo zajistit bezpečí pro K vzhledem k tématům, která jsme probíraly. Ve větší části konzultace se pohybuji v pomoci - terapii a na konci jsem přešla vlivem svého strachu o K do kontroly - přesvědčování. Při práci jsem měla stále na mysli naši zakázku týkající se vyváženosti vztahu a vedla jsem K k uvědomění si, jak to vnímá a také, jak se v které situaci chová.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce

Brno: 2004. 9 s.

Pomalu si uvědomuji, že se stupňuje moje rozčarování z toho, že se podle mě nic neděje, že si chodí „jen pokecat“ (a to mi nestačí!), a že se mi do toho pořád vkrádají pocity jakéhosi neurčitého ohrožení a podezření, že si věci umí docela dobře zařídit po svém. Rozčiluje mě způsob, jakým mluví o druhých lidech a o vztazích s nimi. Vím, že se na sezeních necítím dobře.

Různé: Práce odevzdaná pod jménem Živná

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Rušit či nerušit?

2005. 11 s.

Chce být zdravá, to znamená nemít depresi. Ví, že není normální. Chce se léčit. Přichází jako osoba hledající pomoc v roli stěžovatele, stěžuje si sama na sebe. Řílá, že očekává, že jí řeknu, co dělá špatně, v čem je špatná, co má změnit a jak. Při tom se odvolává na moji odbornost. Její řeči byly výlučně řečmi o problému.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Kazuistika

13 s.

Mými klienty jsou tedy rodiny, resp. většinou matky, které mají dítě se zrakovým a kombinovaným postižením od narození do 4 až 6 let. Pracovníci střediska hledali někoho, kdo bude rodičům věnovat čas pro řešení jiných, než speciálně pedagogických a dalších poradenských problémů, např. když se rodiče dlouhodobě necítí dobře a chtějí si povídat, když řeší nějaký náročnější problém, či obtížnou situaci.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Bezpečná nejistota

Granada: 2011. 15 s.

O čem máme dneska mluvit? N. se rozpovídal o důležitosti chození na psychoterapii, proč se vyplatí mít vlastního terapeuta/psychologa. Tuto větu považuji za důležitou: Považuji se celkově za nejistého člověka (jistota a sebedůvěra jsou synonyma ve španělštině). Tedy můžeme toto téma pojednávat jako vzájemně se prolínající potřebu jistoty/bezpečí/sebedůvěry.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Všechno má svůj čas

15 s.

Díky své konkrétní práci s klientkou jsem přemýšlela nad obrovskou škálou obtíží, s kterými za námi klienti mohou přijít. Otevřela se mi otázka, jaká témata ve mně vyvolávají respekt. Jak mohu efektivněji pracovat, abych byla schopná vést pro klienta užitečný rozhovor? Čím to témata dělají, že o nich přemýšlím jinak? Jak o nich přemýšlet? Měla bych s nějakým tématem zásadní potíž pracovat, a uměla se tak pro klienty i sebe lépe vymezit?

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Sandra / Nepustil, Pavel

2007. 11 s.

Když přišla Sandra, byla hodně stručná, dávala najevo, že „se všemu podrobí,“ jenom aby nešla do vězení. Když jsem se jí ptal, co si myslí, že by jí naše setkávání mohlo přinést dobrého, řekla, že se uvidí, že to nemůže takto dopředu říct.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Obhajoba psychoterapeutického stylu

Brno: 2004. 9 s.

V této druhé ukázce vyjasňování se více držím toho, co klient přináší. I když se snažím nějak pojmenovávat, jak to klient má, třeba v případě, že říkám, že klientka byla jinde. V alternativním postupu bych se potřebovala doptávat na to, co znamená, že se problémy rozptýlily. Jestli to znamená, že pominuly, nebo co s nimi je, a zda se mohou zase zhmotnit? Ve druhém vstupu jsem opět spojila dva cíle v jeden. Otázku, kdo určuje, jak a kdy má klientka skončit terapii a potřebu vysvětlit jí, že se necítím kompetentní tohle za ni rozhodnout. V čem by to bylo jiné, kdybych to za Vás rozhodla já?

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports