000002152 001__ 2152
000002152 005__ 20160206113934.0
000002152 041__ $$ačesky
000002152 100__ $$0AUTHOR|(SYS)adamektomas$$aAdámek, Tomáš
000002152 245__ $$aPříklad systemické práce s traumatem
000002152 260__ $$c2016
000002152 300__ $$a23 s.
000002152 520__ $$aV budoucnu bych se chtěl hlouběji specializovat na terapeutickou práci s traumatem. Domnívám se, že by hasičský psycholog měl být na tuto oblast specializovaný, protože ho v této oblasti může kdykoli oslovit traumatizovaný hasič nebo jeho rodinný příslušník. Proto si navzdory svému časově náročnému povolání u hasičů držím mini-úvazek v krizovém centru. A také, když mám příležitost nad rámec svých standardních povinností pracovat s traumatizovanými lidmi mimo hasičskou obec, tak se ji snažím využít.
000002152 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002152 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002152 653__ $$atrauma
000002152 65017 $$akazuistiky
000002152 8564_ $$s865773$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2152/files/adamek-tomas.pdf
000002152 980__ $$aTHESIS

000000919 001__ 919
000000919 005__ 20150607153633.0
000000919 037__ $$aKN103
000000919 041__ $$ačesky
000000919 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersentom$$aAndersen, Tom
000000919 245__ $$aVidět a slyšet a být viděn a slyšen
000000919 520__ $$aDlouho potom, co se reflektující procesy objevily, začal jsem o nich přemýšlet jako o přesunech mezi mluvením o nějaké věci ve vnějším dialogu s druhými a nečinným sezením a nasloucháním tomu, jak o stejné věci mluví ostatní. Během naslouchání druhým vede člověk nevyhnutelně vnitřní dialog (dialog „skrze slova„) sám se sebou. Dá se tedy říci, že o dané věci se hovoří ze dvou různých pohledů – ve vnitřním a vnějším dialogu. Je-li věc nahlížena střídavě z obou perspektiv, objevují se nové nápady (Bateson, 1979).
000000919 65017 $$acitováno studenty
000000919 65017 $$astudentské překlady
000000919 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000000919 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000919 653__ $$astruktura rozhovoru
000000919 765__ $$tSee and Hear and Be Seen and Heard
000000919 773__ $$uKN35$$xFriedman, S. : The New Language of Change: Constructive Collaboration in Psychotherapy. New York: Guilford Press, 1993
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.pdf
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.gif?subformat=icon$$xicon
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000919 980__ $$aTRANSLATION

000000920 001__ 920
000000920 005__ 20150222215238.0
000000920 041__ $$ačesky
000000920 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersonharlene$$aAnderson, Harlene
000000920 245__ $$aNázory klientů: praktické rady od expertů na to, jak vytvářet dialogový rozhovor a kolaborativní vztah
000000920 520__ $$aVědění - falešná představa porozumění nebo záruky metodologie - snižuje možnost pochopení a zvyšuje naši hluchotu k neočekávanému, nevyslovenému a dosud neřečenému (Anderson & Goolishian, 1988b). Pokud vždy sledujeme a slyšíme věci, na které jsme zvyklí, potom pomineme, ani nezpozorujeme ani neuslyšíme to, co je odlišné nebo jedinečné. Pozice ne-vědění vyjadřuje zpochybnění dualismu subjektu-objektu nebo znalce-poznaného, které jsou rozvíjeny postmoderními směry jako je hermeneutika a sociální konstruktivismus. Ne-vědění je kritické k zavedeným předpokladům, že vytváření významu v dialogu je vždy intersubjektivním procesem. Poskytuje to možnosti, kterým vědění nedává příležitost. Jednou z těchto možností je dialog.
000000920 65017 $$astudentské překlady
000000920 653__ $$adialog
000000920 653__ $$akolaborativní přístup
000000920 653__ $$aneexpertnost
000000920 653__ $$anejistota
000000920 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000920 773__ $$xAnderson, Harlene Conversation, language, and possibilities: a postmodern approach to therapy; 1st ed. New York: BasicBook, 1997
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.pdf
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.gif?subformat=icon$$xicon
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000920 980__ $$aTRANSLATION

000002191 001__ 2191
000002191 005__ 20160217094209.0
000002191 041__ $$aslovensky
000002191 100__ $$0AUTHOR|(SYS)arvaikatarina$$aÁrvai, Katarína
000002191 245__ $$aPodnecovanie, alebo ako pracujem terapeuticky s deťmi
000002191 260__ $$c2016
000002191 300__ $$a24 s.
000002191 520__ $$aPrípad Kiky nepovažujem za klasický učebnicový príklad, avšak dobre ilustruje to, ako reálne moja práca vyzerá. Ako nad ňou premýšľam a akými zmenami som prešla počas výcviku. Mojou klientelou sú deti, najmä deti v období školského veku. Práca s nimi sa v podstatnej miere (oproti dospelým) líši v tom, že často nie je „iba“ o rozhovore, otázkach a technikách. Ide naozaj skôr o to, ako nad ňou premýšľame a uvažujeme.
000002191 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002191 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002191 653__ $$aděti
000002191 653__ $$apodněcování
000002191 653__ $$adětský domov
000002191 65017 $$akazuistiky
000002191 8564_ $$s923047$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2191/files/arvai-katarina.pdf
000002191 980__ $$aTHESIS

000000923 001__ 923
000000923 005__ 20150715143915.0
000000923 041__ $$ačesky
000000923 100__ $$0AUTHOR|(SYS)asenkarl$$aAsen, Karl
000000923 245__ $$aRodinná terapie bez rodiny: rámec pro systemickou práci
000000923 520__ $$aToto pojednání kontrastuje se základními zásadami systemického myšlení v rámci vůdčích principů psychodynamického přístupu a pokouší se nastínit specifické techniky, které mohou používat terapeuti rodinných problémů při zkoumání jedinců. Má se za to, že užitečný systemický rámec lze praktikovat, jestliže se terapeut zaměří na provozování terapeutického systému „otevřeného“ dalším příslušným osobám, které se mohou kdykoli připojit.
000000923 65017 $$astudentské překlady
000000923 653__ $$apřepis rozhovoru
000000923 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000923 653__ $$asystémy
000000923 653__ $$anávody
000000923 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná terapie
000000923 700__ $$0AUTHOR|(SYS)jenkinshugh$$aJenkins, Hugh
000000923 700__ $$0AUTHOR|(SYS)nepustilpavel$$bNepustil, Pavel$$epřeklad
000000923 765__ $$tFamily therapy without the family: a framework for systemic practice
000000923 773__ $$a10.1046/j..1992.00439.x$$c1-14$$n1$$pJournal of Family Therapy$$v14$$y1992
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.pdf
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.gif?subformat=icon$$xicon
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000923 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j..1992.00439.x/abstract$$pWiley Online Library
000000923 980__ $$aTRANSLATION

000002015 001__ 2015
000002015 005__ 20150602133022.0
000002015 041__ $$ačesky
000002015 100__ $$0AUTHOR|(SYS)balabanovapetra$$aBalabánová, Petra
000002015 245__ $$aPísemná práce k obhajobě výcviku
000002015 260__ $$c2010
000002015 300__ $$a12 s.
000002015 520__ $$aIiniciátorem mé spolupráce s pacienty jsou často třetí osoby – lékaři. I v tomto případě tomu tak bylo. Do nemocničního systému, kam mi chodí žádanky, mi přišla žádanka tohoto znění: Prosím o laskavou konzultaci pacienta s dlouhodobou nespavostí v terénu vrozené výraznější neurastenie, špatné tolerance stresu... EEG a neurotop norma.
000002015 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut06$$aUT06
000002015 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002015 65017 $$akazuistiky
000002015 8564_ $$s125614$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2015/files/balabanova petra.pdf
000002015 980__ $$aTHESIS

000002353 001__ 2353
000002353 005__ 20190316095140.0
000002353 041__ $$ačesky
000002353 100__ $$0AUTHOR|(SYS)balazovamagda$$aBalážová, Magda
000002353 245__ $$aPaní Eva
000002353 260__ $$c2019
000002353 300__ $$a14 s.
000002353 520__ $$aEva přišla do centra, ve kterém jsem začala pracovat, z několika důvodů. Jedním z nich byl fakt, že chtěla poznat novou terapeutku. Dalšími důvody bylo to, že terapeutickou podporu před nějakým časem již v centru využívala a nyní opět vnímala, že těžkosti, které se jí v poslední době v životě objevovaly, nebyla schopna bez pomoci terapeuta zvládnout.
000002353 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut14$$aUT14
000002353 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002353 65017 $$akazuistiky
000002353 8564_ $$s201302$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2353/files/Magda.pdf
000002353 980__ $$aTHESIS

000001481 001__ 1481
000001481 005__ 20150525132000.0
000001481 041__ $$ačesky
000001481 100__ $$0AUTHOR|(SYS)baslerjaromir$$aBasler, Jaromír
000001481 245__ $$aKasuistika
000001481 260__ $$c2005
000001481 300__ $$a9 s.
000001481 520__ $$aVe světle svých uspěchaných jiných případů, kdy jsem velmi brzy začal externalizovat „nepravé“ označení problému, jsem se snažil držet krok s klientkou, chtěl jsem jí poskytnout dostatečný prostor k tomu, aby sdělila, co považuje za důležité, o vyslovených sdělení mohla nahlas přemýšlet a tak měla prostor k většímu porozumění, co že to vlastně prožívá.
000001481 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000001481 65017 $$akazuistiky
000001481 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001481 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001481 653__ $$atýrání
000001481 653__ $$avina
000001481 653__ $$0SUBJECT|(SYS)mluveni$$amluvení a naslouchání
000001481 8564_ $$s143127$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1481/files/basler jaromir.pdf
000001481 980__ $$aTHESIS

000000929 001__ 929
000000929 005__ 20150701070442.0
000000929 041__ $$ačesky
000000929 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000929 245__ $$aNarativní terapie a interpesonální biologie$$bzhodnocení klasických postupů, vývoj nových důrazů
000000929 520__ $$aTento článek shrnuje některé současné poznatky ve výzkumu mozku a v rostoucí oblasti interpersonální neurobiologie, které, podle našeho názoru, podporují celou řadu praktik narativní terapie. Výrazná je potencionální užitečnost jedinečných výsledků, jako momentů a vlivů zkušeností. Koncepty a teorie, které navrhujeme, jsou předloženy na popisu tří terapeutických sezení a záměrném přepisu re-authoring rozhovoru s 28 letou ženou, která bojuje s úzkostí a depresí .
000000929 65017 $$astudentské překlady
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000929 653__ $$apřepis rozhovoru
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000929 653__ $$atrauma
000000929 653__ $$aneurovědy
000000929 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000000929 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000000929 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000000929 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073
000000929 8564_ $$s145080$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf
000000929 8564_ $$s12203$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon$$xicon
000000929 8564_ $$s46995$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000929 8564_ $$s194514$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000929 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000000929 980__ $$aTRANSLATION

000002073 001__ 2073
000002073 005__ 20151005195052.0
000002073 041__ $$aanglicky
000002073 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002073 245__ $$aNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology$$bRevisiting classic practices, developing new emphases
000002073 520__ $$ahis article reviews some of the recent advances in brain research and the grow- ing field of interpersonal neurobiology, which we believe supports a number of  narrative therapy premises. Highlighted is the potential usefulness of thinking  about unique outcomes as “moments” of “affect-infused” experiences. The  concepts and theory proposed are illustrated by the description of three therapy  sessions with a 28-year-old woman struggling with anxiety and depression,  and a transcript of an intentionally “affect infused” re-authoring conversation.
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002073 653__ $$apřepis rozhovoru
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002073 653__ $$atrauma
000002073 653__ $$aneurovědy
000002073 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000002073 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000002073 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000002073 8564_ $$s65501$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073/files/Narrative and interpersonal biology.pdf
000002073 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000002073 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/929$$pPŘEKLAD
000002073 980__ $$aARTICLE