Výcvik Umění terapie: závěrečná práce

V závěru prvního sezení shrnuji, co všechno zaznělo, parafrázuji všechna pozitiva ve vztahu se sestrou, s cílem je vyzdvihnout a ukázat, že vztah není jenom negativní. Na to Jarmila reagovala slovy :“Zní mi to, ale neumím k tomu...nic říct, nechám si to...“

by Dostálová, Gabriela | 25 Mar 2014, 15:50 | přepis rozhovoru   kazuistika   zkušený klient   soukromá praxe   sebereflexe   pátrání po zdrojích   výjimky   doptávání  


Závěrečná práce

Nikdy mě nepřestanou fascinovat mechanismy, které přispívají ke změnám, úzdravám, pokrokům. Jsou to děje, na které stojí za to si posvítit, pátrat po nich, ale někdy je jen přijmout, pokud splní přání klienta.

by Gärtnerová, Emilie | 26 Mar 2014, 8:03 | sebereflexe   vězení   výherní automaty   závislost   kazuistika  


Vidět a slyšet a být viděn a slyšen

Dlouho potom, co se reflektující procesy objevily, začal jsem o nich přemýšlet jako o přesunech mezi mluvením o nějaké věci ve vnějším dialogu s druhými a nečinným sezením a nasloucháním tomu, jak o stejné věci mluví ostatní. Během naslouchání druhým vede člověk nevyhnutelně vnitřní dialog (dialog „skrze slova„) sám se ...

KN103

by Andersen, Tom | 28 Mar 2014, 14:27 | reflektující tým   kazuistika   struktura rozhovoru  


Názory klientů: praktické rady od expertů na to, jak vytvářet dialogový rozhovor a kolaborativní vztah

Vědění - falešná představa porozumění nebo záruky metodologie - snižuje možnost pochopení a zvyšuje naši hluchotu k neočekávanému, nevyslovenému a dosud neřečenému (Anderson & Goolishian, 1988b). Pokud vždy sledujeme a slyšíme věci, na které jsme zvyklí, potom pomineme, ani nezpozorujeme ani neuslyšíme to, co je odlišné nebo jedinečné. Pozice ne-vědění ...

by Anderson, Harlene | 28 Mar 2014, 14:44 | dialog   kolaborativní přístup   neexpertnost   nejistota   kazuistika  


Řešení se skrývá za úsměvem

Terapeuti se nemají pokoušet dělat pro klienty to, co klienti mohou pro sebe udělat sami. To znamená, že terapeuti nemají zásobit klienty užitečnými otázkami, když to klienti sami dělají lépe. Kdykoliv klienti sami dovedou: Myslet, dotazovat se, odpovídat si, hodnotit, tak terapeuti od tohoto upustí. To je způsob, jakým se ...

| Solution Centre

by Panayotov, Plamen ; Turková, Alžběta | 28 Mar 2014, 15:37 | návody   SF   koány   kazuistika  


Rodinná terapie bez rodiny: rámec pro systemickou práci

Toto pojednání kontrastuje se základními zásadami systemického myšlení v rámci vůdčích principů psychodynamického přístupu a pokouší se nastínit specifické techniky, které mohou používat terapeuti rodinných problémů při zkoumání jedinců. Má se za to, že užitečný systemický rámec lze praktikovat, jestliže se terapeut zaměří na provozování terapeutického systému „otevřeného“ dalším příslušným ...

| Wiley Online Library

by Asen, Karl ; Jenkins, Hugh | 28 Mar 2014, 15:43 | 1 comment | přepis rozhovoru   kazuistika   systémy   návody   rodinná terapie  


Narativní terapie a interpesonální biologie: zhodnocení klasických postupů, vývoj nových důrazů

Tento článek shrnuje některé současné poznatky ve výzkumu mozku a v rostoucí oblasti interpersonální neurobiologie, které, podle našeho názoru, podporují celou řadu praktik narativní terapie. Výrazná je potencionální užitečnost jedinečných výsledků, jako momentů a vlivů zkušeností. Koncepty a teorie, které navrhujeme, jsou předloženy na popisu tří terapeutických sezení a záměrném ...

| Guilford Press

by Beaudoin, Marie-Nathalie ; Zimmerman, Jeffrey | 1 Apr 2014, 13:50 | kazuistika   přepis rozhovoru   narativní přístup   trauma   neurovědy  


Horké tipy: Dělat běžné (obyčejné) výjimečným - "Jak se s tím vyrovnáte (jak si s tím poradíte)?"

Mnoho lidí věří, že když je hlavní premisa SFBT tak jednoduchá, musí to být snadné to dělat. Jsou překvapeni když zjistí, že terapeut musí pracovat velmi tvrdě jen v tom "vytrvat tam" a nevzdat se klienta jako beznadějného. Toto platí zvlášť, když terapeut nevěří, že klient má zdroje a schopnost ...

by Berg, Insoo Kim ; Pomajzlová, Jana | 1 Apr 2014, 14:30 | kazuistika   přepis rozhovoru  


Poplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment“) v terapii zaměřené na řešení

Autoři popisují vzor pro užití ocenění, který je založen na jejich zkušenostech z práce s krátkou terapií zaměřenou na řešení na klinice duševního zdraví. U většiny lidí je rodina nejdůležitější částí jejich sociálního systému, a proto je klíčem k vytvářeníní řešení. Pro autory je šablona důležitá zejména při utváření řešení ...

KN111

by Berg, Insoo Kim ; Mrvová, Kamila | 1 Apr 2014, 14:41 | kazuistika   přepis rozhovoru   SF   návody   struktura rozhovoru  


Umírat v klidu

Překlad audio nahrávky konzultace " DYING WELL ". A Case Demonstration of Solution Focused Brief Therapy

by Berg, Insoo Kim ; Miller, Scott D. ; Úlehla, Ivan ; Úlehlová, Lucie | 1 Apr 2014, 14:55 | přepis rozhovoru   kazuistika   AIDS   SF   smrt a umírání