000000987 001__ 987
000000987 005__ 20150207171703.0
000000987 041__ $$ačesky
000000987 100__ $$0AUTHOR|(SYS)faveznicolas$$aFavez, Nicolas
000000987 245__ $$aKonstrukce identity „já“ v rodině
000000987 520__ $$aTento článek předkládá úvahu o vývoji osobní identity [identity „já“] u dítěte. Za tím účelem budeme studovat vývoj autobiografie, tedy způsobu, jímž se dítě učí vyprávět, kým je. Autobiografická vyprávění se objevují ve vývoji již časně, a to v základní lingvistické podobě. Utvářejí se zvláště tehdy, když dítě prožije nějakou emočně naplněnou zkušenost. Autobiografické vyprávění umožňuje začlenit různorodost zkušenosti do koherentního celku podle perspektivy vypravěče, a dát smysl prožitým událostem, tak, že je řadí v závislosti na tom, kdo jedná, na jednání samotném, na čase a na místě. Výběr událostí k vyprávění a hodnota, která se jim dává, to je výsledkem společenské výuky, která se v první řadě uskutečňuje v rodině a která bude po dlouhou dobu tvarovat způsob, jímž o sobě dítě vypráví. Příklady narativních interakcí mezi matkou a dítětem, ilustrující tuto výuku, uvádíme níže. Rodinný konflikt může tuto integraci ohrozit. Různé formy konfliktů a jejich možné důsledky pro vývoj autobiografie zde zmiňujeme.
000000987 65017 $$astudentské překlady
000000987 653__ $$aidentita
000000987 653__ $$aautobiografie
000000987 653__ $$akonstrukcionismus
000000987 653__ $$ajá
000000987 700__ $$0AUTHOR|(SYS)frascarolofrance$$aFrascarolo, France
000000987 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/987/files/Frascarolo F Favez N Konstrukce identity ja v rodine.pdf
000000987 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/987/files/Frascarolo F Favez N Konstrukce identity ja v rodine.gif?subformat=icon$$xicon
000000987 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/987/files/Frascarolo F Favez N Konstrukce identity ja v rodine.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000987 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/987/files/Frascarolo F Favez N Konstrukce identity ja v rodine.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000987 980__ $$aTRANSLATION