000001735 001__ 1735
000001735 005__ 20140917163328.0
000001735 035__ $$aSUBJECT|(SYS)medikace
000001735 150__ $$amedikace
000001735 980__ $$aAUTHORITY
000001735 980__ $$aSUBJECT

000001516 001__ 1516
000001516 005__ 20150222204550.0
000001516 041__ $$ačesky
000001516 100__ $$0AUTHOR|(SYS)touskovatereza$$aToušková, Tereza
000001516 245__ $$aZávěrečná komentová kazuistika
000001516 260__ $$aPraha$$c2014
000001516 300__ $$a11 s.
000001516 520__ $$aPetra ke mně byla odeslána svým ambulantním psychiatrem, ke kterému docházela ca 2-3 měsíce s diagnózou deprese. Petra nemohla spát, zhubla, nebyla ráno schopná vstát z postele, neměla energii, špatně se soustředila. Toto vše vedlo k tomu, že jednoho dne již nebyla schopná jít do práce, bylo jí smutno a nevěděla, co se situací dělat. Sama se rozhodla navštívit psychiatra, kterému své symptomy popsala, lékař stav uzavřel jako depresi, předepsal antidepresiva a doporučil psychoterapii.
000001516 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001516 65017 $$akazuistiky
000001516 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001516 653__ $$asoukromá praxe
000001516 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001516 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001516 653__ $$0SUBJECT|(SYS)deprese$$adeprese
000001516 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000001516 8564_ $$s288125$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1516/files/touskovatereza.pdf
000001516 980__ $$aTHESIS

000001496 001__ 1496
000001496 005__ 20150222204550.0
000001496 041__ $$ačesky
000001496 100__ $$0AUTHOR|(SYS)volfpetr$$aVolf, Petr
000001496 245__ $$aZávěrečná kasuistika
000001496 260__ $$aMělník$$c2014
000001496 300__ $$a14 s.
000001496 520__ $$aNa druhou stranu, pokud terapeut nereflektuje, že jakákoliv změna nastala spíše zásluhou šikovného klienta, může mít o svých schopnostech zkreslené představy, které tvrdě narazí v průběhu první konzultace s „nespolupracujícím” klientem. Tím nemyslím klienta, který nechce spolupracovat, ale klienta, který to neumí tak, jak bychom si často představovali.
000001496 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001496 65017 $$akazuistiky
000001496 653__ $$aazylový dům
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001496 653__ $$azdravotní postižení
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)prazskyvytah$$apražský výtah
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)problem$$aproblém
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000001496 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001496 8564_ $$s562951$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1496/files/volf petr.pdf
000001496 980__ $$aTHESIS

000001494 001__ 1494
000001494 005__ 20150222204550.0
000001494 041__ $$ačesky
000001494 100__ $$0AUTHOR|(SYS)vasakovaalice$$aVašáková, Alice
000001494 245__ $$aZávěrečná práce
000001494 260__ $$aKratochvilka$$c2014
000001494 300__ $$a9 s.
000001494 520__ $$aDojednáváme si náplň poslední konzultace‐paní Iveta si přeje zrekapitulovat, co vše si v terapii objevila‐stále má pocit, že na ničem vlastně vědomě nepracuje, nemusí o tom přemýšlet, věci „se mění“. Proto by ráda pojmenovala své objevy v terapii, aby pro ni byly dostupnější, kdyby je potřebovala v budoucnu využít.
000001494 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001494 65017 $$akazuistiky
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001494 653__ $$aporadenství pro děti
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)psychosomatika$$apsychosomatika
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)stres $$astres
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebeduvera$$asebedůvěra
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)silnapetka$$asilná pětka
000001494 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001494 8564_ $$s148439$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1494/files/vasakova alice.pdf
000001494 980__ $$aTHESIS

000001492 001__ 1492
000001492 005__ 20150222204550.0
000001492 041__ $$ačesky
000001492 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lorenzovajitka$$aLorenzová, Jitka
000001492 245__ $$aUnavená máma
000001492 260__ $$aBeroun$$c2014
000001492 300__ $$a13 s.
000001492 520__ $$aPaní Magda hodně mluvila a téměř jedním dechem přecházela od jednoho problémového popisu k druhému, přerušit ji vyžadovalo dávku terapeutické pohotovosti a odvahy. Čeho jsem se to vlastně bála? Nemyslím, že ztráty připojení, vztah s klientkou byl velmi dobrý. Přesto mě jakési obavy v prvních konzultacích brzdily při práci v míře, která byla velmi nepohodlná a venkoncem nevedla ke změně.
000001492 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001492 65017 $$akazuistiky
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)stezovatel$$astěžovatel
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001492 653__ $$asoukromá praxe
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001492 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000001492 8564_ $$s248857$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1492/files/lorenzova jitka.pdf
000001492 980__ $$aTHESIS
000001492 999C6 $$a0-0-0-2-0-0-0$$t2014-07-19 08:49:53$$vInvenio/1.9999 refextract/1.5.40
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H.$$mKonverzace, jazyk a jejich možnosti. Brno: NC Publishing, 2009. ISBN 978-80- 903858-6-3$$rKN52
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K.$$mPosílení rodiny. 1991, Londýn: BT Press, 17 Avenue Mansions, Finchley Road, London NW3 7AX, rkp. překladu I. Úlehly 1992$$rKN26
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K., MILLER, S. D..$$i978-80-262-007-9$$mPráce s problémovými pijáky. Milwaukee, New Yourk, London: Norton, 1992. Pracovní překlad pro účastníky výcviku Umění terapie.$$rKN10
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hEFRAN, J. S., LUKENS, R. J. LUKENS, M. D.$$i0963003518$$mConstructivism: What's init for you? knowing when a table is not a sofa. In SIMON, R. et al The Evolving Therapist. Ten Years of The Family Therapy. Washington, D. C : Guilford Press 1992, s. 265-277$$rKN104
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hFREEDMAN, J., COMBS, G.$$i978-80-7367-$$mNarativní psychoterapie. Praha : Portál, 2009 549-3$$rKN33
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hGOOLISHIAN, H., WINDERMANN, L.$$jISSN 0303-3910$$mConstructivism, autopoiesis and problem determined systems. Irish Journal of Psychology, 1988, č. 9, s. 130-43.$$rKN116
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hLUDEWIG, K.$$mSystemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha: Institut pro systemickou zkušenost Praha, 2007$$rKN2
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hWHITE, M., EPSTON, D.$$i80-7295-013-4$$i978-84-75-099255$$mMedios narrativos para fines terapeúticos. Barcelona: Paidós, 1993$$rKN115
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hde SHAZER, S.$$i978-80-262-007-9$$mZázračná otázka. Krátká terapie zaměřená na řešení. Praha: Portál, 2011$$rKN21
000001492 999C5 $$9CURATOR$$hvon SCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J$$mSystemická terapie a poradenství. Brno: Cesta, 2001$$rKN1

000001489 001__ 1489
000001489 005__ 20150222204549.0
000001489 041__ $$ačesky
000001489 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dufkovavera$$aDufková, Věra
000001489 245__ $$aMartina
000001489 300__ $$a12 s.
000001489 520__ $$aMartina přišla s přáním, aby se to příští rok neopakovalo, aby byla spokojená. Během spolupráce dospěla k názoru, že nejde o to, zda se nemoc objeví či ne. Potřebuje, ale vědět, co s tím a jak to zvládnout. Cíl spolupráce jsme stanovily v poslouchání sama sebe, s vnímáním toho, kdy je smutná. Jen si to připustit a nebát se toho.
000001489 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001489 65017 $$akazuistiky
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)psychosomatika$$apsychosomatika
000001489 653__ $$akrizová poradna
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)doptavani$$adoptávání
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000001489 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001489 8564_ $$s168648$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1489/files/dufkova vera.pdf
000001489 980__ $$aTHESIS
000001489 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-0$$t2014-07-19 06:36:41$$vInvenio/1.9999 refextract/1.5.40
000001489 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H.$$i978-80-903858-6-3$$mKonverzace, jazyk, a jejich možnosti. Brno: NC Publishing, a. s., 2009, 235 s$$rKN52
000001489 999C5 $$0874$$9CURATOR$$hBERG, I. K.$$i978-80-262-0500-5$$mPosílení rodiny. Praha: Portál, 2013, 168 s$$rKN26
000001489 999C5 $$9CURATOR$$hSCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J.$$i80-7295-082-7$$mSystemická terapie a poradenství. Brno: Cesta, 2006, 252 s$$rKN1
000001489 999C5 $$0882$$9CURATOR$$hÚLEHLA, I.$$i978-80-86429-36-6$$mUmění pomáhat. Praha, SLON, 2007, 128 s$$rKN32

000001263 001__ 1263
000001263 005__ 20150222204548.0
000001263 041__ $$ačesky
000001263 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zaverkovamarketa$$aZávěrková, Markéta
000001263 245__ $$aPísemná práce - komentovaná kasuistika
000001263 260__ $$c2005
000001263 300__ $$a14 s.
000001263 520__ $$a„Máš něco o čem bychom si mohli dnes povídat?“ J. „No, přemýšlím nad hodně věcmi, pak je udělám jinak.“... „Když si něco naplánuju, proč se to pak nepovede?“ Přes otázky na výjimky „Kdy se to povedlo podle plánu?, měřící otázku „Jakou část trablů to v tvém životě to zabírá?“ „Hodně, 70%“, jsme se dostali k tomu, že se budeme zabývat tím, jak neuhnout z plánu, plány uskutečnit. J. chce porozumět tomu, proč naplánované věci neuskuteční, chtěl by poradit, proč to neudělá, když už si to naplánoval.
000001263 611__ $$0PROJECT|(SYS)sp03$$aSP03
000001263 65017 $$akazuistiky
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001263 653__ $$avýchovný ústav pro děti a mládež
000001263 653__ $$atrestná činnost
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)strach$$astrach
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001263 653__ $$areflektování
000001263 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001263 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1263/files/zaverkova marketa.pdf
000001263 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1263/files/zaverkova marketa.gif?subformat=icon$$xicon
000001263 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1263/files/zaverkova marketa.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001263 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1263/files/zaverkova marketa.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001263 980__ $$aTHESIS
000001263 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-05-04 08:19:02$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4
000001263 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, K.$$m(1994) Systemická terapie Základy klinické teorie praxe.Pallata, Praha$$o1$$rKN2
000001263 999C5 $$9CURATOR$$hMatousek, O. Kroftová. A.$$m(1998) Mládež a delikvence. Portál. Praha$$o2$$rKN109
000001263 999C5 $$9CURATOR$$hSchweitzer J. Schlippe, von A$$m(2001) Systemická terapie a poradenství. Cesta, Brno$$o3$$rKN1
000001263 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$m(2005) Umění pomáhat. Slon, Praha$$o4$$rKN32
000001263 999C5 $$9CURATOR$$hLomnická, M.$$m(2000) Väzenie zo systemického pohľadu. Kons Institut pro systemickou zkušenost, č. 21$$o5$$rKN110

000001262 001__ 1262
000001262 005__ 20150222204548.0
000001262 041__ $$ačesky
000001262 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zamastilovahana$$aZamastilová, Hana
000001262 245__ $$aJe to v mých rukou
000001262 260__ $$c2012
000001262 300__ $$a21 s.
000001262 520__ $$aInterpretace jsou věru lákavé, neboť poukazují na naši profesionální fundovanost, některé psychoterapeutické směry interpretace využívají poměrně hojně. Uvědomila jsem si ale, že přínos takových vstupů je, dle mého pozorování těchto nahrávek, nulový. Klientka buď můj názor odsouhlasí nebo k němu něco přidá, vlastně nikdy ho neodmítla. Spousta intervencí v terapii má minimální efekt, nemůže být všechno „účinné“. Domnívám se ale, že interpretace jsou škodlivé v tom smyslu, že nabourávají rovnocenný vztah klienta vyprávějícího příběh a terapeuta, který příběhu naslouchá. Na chvíli se interpretací terapeut staví do roviny „experta“, který ví, o čem klient mluví, protože to je známá skutečnost, v literatuře popsaná, děje se to atd.
000001262 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000001262 65017 $$akazuistiky
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001262 653__ $$asoukromá praxe
000001262 653__ $$aocenění
000001262 653__ $$aotázky
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.pdf
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.gif?subformat=icon$$xicon
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001262 980__ $$aTHESIS
000001262 999C5 $$9CURATOR$$hDE SHAZER, Steve, DOLAN Yvonne M$$i978-802-6200-079$$mZázračná otázka krátká terapie zaměřená na řešení. Vyd. 1. Překlad Ondřej Fafejta. Praha Portál, 2011, 239 s. Spektrum (Portál)$$o1$$rKN21
000001262 999C5 $$9CURATOR$$hFREEDMAN, Jill a Gene COMBS$$i978-807-3675-493$$mNarativní psychoterapie. Vyd. 1. Překlad Ivo Müller. Praha Portál, 2009, 319 s. Spektrum (Portál)$$o2$$rKN33
000001262 999C6 $$a0-0-0-0-0-0-0$$t2014-05-04 08:00:07$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001260 001__ 1260
000001260 005__ 20150222204548.0
000001260 041__ $$ačesky
000001260 100__ $$0AUTHOR|(SYS)wyzulamartin$$aWyzula, Martin
000001260 245__ $$aZávěrečná práce
000001260 300__ $$a7 s.
000001260 520__ $$aKlientka chtěla hledat jiné možnosti řešení svého problému, než bylo užívání léků. Klientka přišla s problémem, který sice nebyl pro ni životně důležitý, ale bylo nutné ho velmi rychle vyřešit. Měla před sebou situaci, které se obávala a na jejíž zvládnutí měla velmi krátký časový úsek. Věděla, že situaci, kterou měla před sebou, asi zvládne, ale šlo o to, aby ji zvládla v klidu a v pohodě.
000001260 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut05a$$aUT05a
000001260 65017 $$akazuistiky
000001260 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001260 653__ $$apsychiatrická ambulance
000001260 653__ $$asoukromá praxe
000001260 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001260 653__ $$aandersenovské otázky
000001260 653__ $$0PROJECT|(SYS)ukolydopisyaosvedceni$$adomácí úkoly
000001260 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1260/files/wyzula martin.pdf
000001260 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1260/files/wyzula martin.gif?subformat=icon$$xicon
000001260 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1260/files/wyzula martin.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001260 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1260/files/wyzula martin.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001260 980__ $$aTHESIS

000001235 001__ 1235
000001235 005__ 20150222204548.0
000001235 041__ $$ačesky
000001235 100__ $$0AUTHOR|(SYS)slegrovajana$$aŠlégrová, Jana
000001235 245__ $$aPár dílů skládačky
000001235 260__ $$aBrno$$c2013
000001235 300__ $$a18 s.
000001235 500__ $$aPoznámky garanta
000001235 520__ $$aHanka prošla hospitalizacemi v nemocnicích, léčebnách, individuálními terapiemi, skupinovými terapiemi, terapeutickými stacionáři apod. Některé „profesionální pomoci“ zpětně oceňovala, jiné zážitky pro ni byly spíše traumatizující. Brala různá množství léků, dostala různé diagnózy (i když se přiznám, že nevím přesně jaké, nikdy jsem po tom moc nepátrala), sama nejvíce mluvila o střídání „manických“ a „depresivních“ období.
000001235 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000001235 65017 $$akazuistiky
000001235 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001235 653__ $$asoukromá praxe
000001235 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001235 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001235 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001235 653__ $$0SUBJECT|(SYS)potvrzovani$$apotvrzování
000001235 653__ $$0SUBJECT|(SYS)dekonstrukce$$adekonstrukce
000001235 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1235/files/slegrovajana.pdf
000001235 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1235/files/slegrovajana.gif?subformat=icon$$xicon
000001235 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1235/files/slegrovajana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001235 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1235/files/slegrovajana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001235 980__ $$aTHESIS
000001235 999C5 $$9CURATOR$$hAndersen, T. In Friedman S. (Ed.)$$m(1993). Vidět a slyšet a být Viděn a slyšen.  In Friedman S. (Ed.): The New Language of Change Constructive Collaboration in Psychotherapy. New York Guilford Press$$o1$$rKN103
000001235 999C5 $$9CURATOR$$hEfran, J. S., Lukens, R. J., Lukens, M. D. When A Table Is Not A Sofa$$m(1992). Constructivism What ́s In It For You? Knowing Phys. Rev.̌eložený studijní text]. The Evolving Therapist. Ten Years of The Family Therapy Networker. První vydání září/říjen 1988, s. 265 - 277$$o2$$rKN104
000001235 999C5 $$9CURATOR$$hFreedman, J., Combs, G.$$m(2009). Narativní psychoterapie. Praha Portál$$o3$$rKN33
000001235 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, K.$$m(1994) Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha Palata$$o4$$rKN2
000001235 999C5 $$9CURATOR$$hShapiro, J., Ross, V. Fam Med.$$m(2002). Využití narativní teorie a terapie v kontextu praktického lékařství. Přeložený studijní text 32(2), s. 96-100$$o5$$rKN105
000001235 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$m(2005). Umění pomáhat. Praha SLON$$o6$$rKN32
000001235 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-05-03 13:25:37$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4