000000967 001__ 967
000000967 005__ 20150207170953.0
000000967 041__ $$ačesky
000000967 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ebbeckenohlenandrea$$aEbbecke-Nohlen, Andrea
000000967 245__ $$aSupervize mezi vyjasněním požadavků a utvářením procesu: Systemická supervize jako prostor pro hru
000000967 520__ $$aV tomto příspěvku představujeme systemickou supervizi jako analogii hry. Supervize se odehrává v kontextu instituce a individuálního očekávání, a proto pokládáme stěžejní důraz na kontext supervize a utváření supervizního procesu jako konstrukčních her. Poukážeme na prezentované i skryté cíle a pravidla hry a přehrajeme možnosti práce se supervizními požadavky.
000000967 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000000967 653__ $$ahra
000000967 653__ $$akontrakt
000000967 653__ $$anávody
000000967 653__ $$ainstitucionální diskurz
000000967 65017 $$apřeklady
000000967 700__ $$0AUTHOR|(SYS)nemeckovasylvia$$aNěmečková, Sylvia$$epřeklad
000000967 773__ $$n1$$pZeitschrift für systemische Therapie$$v15$$y1997
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.pdf
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.gif?subformat=icon$$xicon
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000967 909C4 $$dhttp://sistemas.de/$$pSistemas
000000967 980__ $$aREPORT

000000979 001__ 979
000000979 005__ 20150207171544.0
000000979 041__ $$ačesky
000000979 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000979 245__ $$aZáhada, abstrakce a narativní psychoterapie
000000979 520__ $$aŽivotní rytmus zahrnuje i vytvoření a řešení záhad. V sociálním proudu jsou záhady řešeny většinou procesem abstrakce - vymyslíme a užijeme takové lingvistické prostředky, které umožní koordinovat „komunální“ činnosti. Ačkoli jsou tyto nástroje nutné a užitečné, někdy vedou k tomu, že zapletou člověka do sociální sítě sdílených vysvětlujících fikcí. Narativní psychoterapie pomáhá klientům osvobodit se z kletby abstrakcí, kterým již přivykli. Děje se tak procesem, který Maturana (1988) nazval „ortogonální interakcí,“ kdy terapeut pomáhá klientovi vystoupit z „klubových pravidel“ a spatřit věci novýma očima. Pojednáváme o tomto procesu, konfrontujeme ho s jinými interpretacemi narativní práce a ilustrujeme ho krátkým klinickým profilem.
000000979 65017 $$astudentské překlady
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000979 653__ $$anávody
000000979 653__ $$amagie
000000979 653__ $$akontext
000000979 765__ $$tMystery, abstraction, and narrative psychotherapy
000000979 773__ $$c219-227$$n1$$pJournal of Constructivist Psychology$$y1994
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000979 909C4 $$dhttp://www.researchgate.net/profile/Jay_Efran/publications/$$pPubliations by Jay Steven Efran
000000979 980__ $$aTRANSLATION

000000981 001__ 981
000000981 005__ 20150207171343.0
000000981 041__ $$ačesky
000000981 100__ $$0AUTHOR|(SYS)epstondavid$$aEpston, David
000000981 245__ $$aStruktura otázek pro alternativní verzi vztahových problémů v partnerství
000000981 520__ $$aČasto, když lidé hledají mé rady pro své vztahy, jsou již ve velmi bídném stavu. Pochybuji, že by tu byl jiný předmět stejné důležitosti, který je tak hrubě zanedbaný i přes jeho velkou rozšířenost. V této situaci, i přes jistou míru naděje, kterou společnost do poradenství vkládá, jsou jeho možnosti omezené. K tomu všemu je účast lidí jen nárazová a obezřetná. Je to právě tehdy, když lidé sledují, jak jejich vztahy směřují k nepoužitelnosti přímo před jejich očima.
000000981 65017 $$apřeklady
000000981 653__ $$anávody
000000981 653__ $$aterapeutické techniky
000000981 653__ $$apozitivní přístup
000000981 653__ $$astruktura rozhovoru
000000981 700__ $$0AUTHOR|(SYS)sleichertovasimona$$aŠleichertová, Simona$$epřeklad
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.pdf
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.gif?subformat=icon$$xicon
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000981 980__ $$aREPORT

000000983 001__ 983
000000983 005__ 20150714092153.0
000000983 037__ $$aKN84
000000983 041__ $$ačesky
000000983 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000983 245__ $$aChůze po špičkách
000000983 520__ $$aPoradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak zanedlouho – jak se postupně blíže seznamují s tímto modelem – titíž pracovníci, kteří byli původně zaskočeni jeho jednoduchostí, začínají připouštět, někdy zkroušeně, „Jednoduché to je, ale snadné provést to určitě není.“ Tento zřejmý paradox -  ́jednoduché, ale nikoli snadné - míří k jádru přístupu SF.
000000983 65017 $$acitováno studenty
000000983 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000983 65017 $$astudentské překlady
000000983 653__ $$anávody
000000983 653__ $$ateorie
000000983 653__ $$akrátká terapie
000000983 653__ $$astruktura rozhovoru
000000983 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103$$xTrading lightly
000000983 8564_ $$s117244$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/983/files/George.pdf
000000983 980__ $$aTRANSLATION

000001006 001__ 1006
000001006 005__ 20150218105023.0
000001006 041__ $$ačesky
000001006 100__ $$0AUTHOR|(SYS)haleyjay$$aHaley, jay
000001006 245__ $$aJak být manželským terapeutem, i když neumíte prakticky nic
000001006 520__ $$aTerapeuti, trénovaní pro manželskou a rodinnou terapii, se často neučí technikám, které by navodily změnu. Neučí se ani způsobům, jak skrýt před kolegy a svými klienty skutečnost, že nevědí, jak řešit problémy partnerů v tísni. Článek podává přehled všeobecných i specifických technik, jak skrýt neznalost, i způsobů, jak správně omluvit své selhání. Článek je určen pro terapeuty, kteří zjišťují, že nevědí, co dělat s některým určitým párem, i pro terapeuty, kteří nevědí, co dělat s kterýmkoli párem.
000001006 653__ $$aparodie
000001006 653__ $$amanželské poradenství
000001006 653__ $$anávody
000001006 65017 $$apřeklady
000001006 653__ $$0SUBJECT|(SYS)parovaterapie$$apárová terapie
000001006 65017 $$azlatý fond
000001006 65017 $$acitováno studenty
000001006 700__ $$0AUTHOR|(SYS)adamovskaeva$$aAdamovská, Eva$$epřeklad
000001006 765__ $$tHow to be a marriage therapist without knowing practically anything
000001006 773__ $$c385-392$$n6$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v6$$y1980
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.pdf
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.gif?subformat=icon$$xicon
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001006 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1752-0606.1980.tb01330.x/abstract$$pWiley Online Library
000001006 980__ $$aREPORT

000001013 001__ 1013
000001013 005__ 20150218105024.0
000001013 041__ $$ačesky
000001013 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000001013 245__ $$aReflektující tým: metoda ve vzdělávání rodinných poradců
000001013 500__ $$aBibliografie
000001013 520__ $$aNavzdory nadšenému přijetí reflektujících týmů (Friedman, 1995; Hoffman, 1995), nebyla technika RT očividně převzata ve zcela (teoreticky) přesné podobě. Ti, kteří si RT osvojili, měli pro ně ve srovnání s Andersenem odlišná teoretická vysvětlení a procesní cíle 1987, 1991). Například narativní terapeuti používali RT ve Foucaultovském stylu se záměremrozšířit zotročené vědění čelící dominantnímu a problém posilujícímu diskursu (White & Epston, 1990).
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001013 653__ $$avzdělávání
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001013 653__ $$anávody
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001013 65017 $$azlatý fond
000001013 65017 $$astudentské překlady
000001013 765__ $$tThe Reflecting Team: A Training Method for Family Counselors
000001013 773__ $$a10.1177/1066480709357731$$c36-44$$n1$$pThe Family Journal$$v18$$y2010
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon$$xicon
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001013 909C4 $$dhttp://tfj.sagepub.com$$pThe Family Journal
000001013 980__ $$aTRANSLATION

000001014 001__ 1014
000001014 005__ 20150708131602.0
000001014 041__ $$ačesky
000001014 100__ $$0AUTHOR|(SYS)chateauvieuxandrede$$aChâteauvieux, André de
000001014 245__ $$aZtratit se na území expertizy...
000001014 520__ $$aAnalýza praxe otvírá manažerům možnost vybudovat si určitý odstup od komplexních lidských situací a průběžně se profesionalizovat. Otevřme bránu radám; pochopení, jak na to, co je klíčem k profesionální identitě, a objevme, jak „skupinové koučování“ přináší novou formu intervence.
000001014 65017 $$astudentské překlady
000001014 653__ $$akoučování
000001014 653__ $$anávody
000001014 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zpetnavazba$$azpětná vazba
000001014 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2091$$xNe pas savoir au pays de l'expertise
000001014 8564_ $$s65142$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.pdf
000001014 8564_ $$s6287$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.gif?subformat=icon$$xicon
000001014 8564_ $$s31948$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001014 8564_ $$s69924$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001014 980__ $$aTRANSLATION

000001023 001__ 1023
000001023 005__ 20150207171544.0
000001023 041__ $$ačesky
000001023 100__ $$0AUTHOR|(SYS)klobergabrielam$$aKlöber, Gabriela M.
000001023 245__ $$aPsychoterapeutické práce s metaforou narcisu
000001023 520__ $$aMetoda názornosti, kterou je práce s metaforami, zvláště s metaforou narcisu prokázala v psychoterapii s mladistvými své opodstatnění. Tato metoda je spojena se systemickými a hlubinně psychologickými prvky. Práce s metaforou narcisu pomáhá mladým lidem vytvářet souvislost mezi jejich životem (dosl .životopisem), jejich osobností, prožitými problémy a jejich aktuálním chováním. Použitím této metafory se učí sami sobě lépe rozumět, pochopit se v pravém slova smyslu, poznávat a využívat vlastní pozitivní zdroje. Umožňuje jim to zvolit vlastní rozhodnutí (rozhodnutí pro vlastní rozhodnutí) rozvíjí to další alternativy chování. V tomto článku jsou popsány jednotlivé kroky práce s metaforou narcisu.
000001023 65017 $$astudentské překlady
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001023 653__ $$aoblasti aplikace
000001023 653__ $$anávody
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon$$xicon
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001023 980__ $$aTRANSLATION

000001025 001__ 1025
000001025 005__ 20150218105023.0
000001025 041__ $$ačesky
000001025 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kormanharry$$aKorman, Harry
000001025 245__ $$aÚkol profesionála ve druhém sezení
000001025 520__ $$aLidé za námi chodí, protože si přejí, aby se jim dařilo lépe. Můžeme proto prohlásit, že ono „lépe“ nejen že je jediné téma, které je namístě – ale že by také bylo nerespektuplné vůči klientovi, kdybychom o něm nemluvili. Vždy začínáme sezení zřetelem k tomuto tématu, a to až do chvíle, kdy se dialog stočí ke účelu sezení. „Druhým sezením“ míníme proces, který se uskutečňuje, když profesionál a klient mluví o tom, co se zlepšilo. Je proto mnohem užitečnější mluvit o „jednání prvního sezení“ , „first- session-bahavior“, které nastává, když terapeut a klient hledají a vypočítávají, podle čeho mohou poznat, že terapie už nadále není zapotřebí; a o „jednání druhého sezení“ , “second-session-behavior“ , kdy terapeut a klient hledají a vypočítávají, co se zlepšilo a jak se to stalo.
000001025 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001025 653__ $$anávody
000001025 653__ $$astruktura rozhovoru
000001025 65017 $$azlatý fond
000001025 65017 $$astudentské překlady
000001025 765__ $$tThe task of the interviewer in the second session
000001025 773__ $$n1$$pThe Journal of Contemporary Family Therapy$$p105-115$$v19$$y1997
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon$$xicon
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001025 909C4 $$dhttp://www.sikt.nu/Articl_and_book/The%20second%20session.pdf$$pThe task of the interviewer in the second session
000001025 980__ $$aTRANSLATION

000001034 001__ 1034
000001034 005__ 20150207171543.0
000001034 041__ $$ačesky
000001034 100__ $$0AUTHOR|(SYS)macdonaldalastair$$aMacdonald, Alastair
000001034 245__ $$aKrátká terapia v škotskéj psychiatrii : 8 ročné skúsenosti
000001034 520__ $$aPostupne sme zbadali, že sa začíname vzdávať mnohých činností, ktoré sa nám predtým zdali nevyhnutné, napr. prestali sme navrhovať a formulovať do detailov vypracované domáce úlohy. Tie pôvodne na každej konzultácii zaberali veľa miesta a teraz sa ukázali ako nepotrebné.
000001034 653__ $$anávody
000001034 65017 $$astudentské překlady
000001034 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001034 653__ $$astruktura konzultace
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon$$xicon
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001034 980__ $$aTRANSLATION