000000966 001__ 966
000000966 005__ 20150207171703.0
000000966 041__ $$aslovensky
000000966 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dreesenheinrich$$aDreesen, Heinrich
000000966 245__ $$aAko sa pohrať s klientovými zdrojmi : Štyri cesty, ktoré vedú k riešeniu
000000966 520__ $$aZozbierať klientove sily, aktivizovať jeho osobné zdroje, urobiť si z nich spojencov – tomu všetkému slúži o.i. napríklad „zázračná otázka“. Hovorí sa o „konštruktívnej rečovej hre“ (solution talk), o „seba-menežmente“, o vlastnej iniciatíve klienta, ktorá má viesť ku využitiu, utilizácii špecifických osobných zdrojov, i zdrojov v jeho sociálnom okolí. Hovorí sa, že ak vedieme „reči o probléme“ (problem talk), vystavujeme sa riziku, že iba rozšírime, alebo predĺžime klientov príbeh o deficite... Už menej podrobne sa ale hovorí o tom, ako viesť „konštruktívnu rečovú hru“ v konkrétnych prípadoch. Práve o tom je tento článok.
000000966 65017 $$astudentské překlady
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000966 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000966 653__ $$anávody
000000966 700__ $$0AUTHOR|(SYS)eberlingwolfgang$$aEberling, Wolfgang
000000966 765__ $$tSpiel mit Ressourcen – vier Wegweiser zur Lösungsfindung
000000966 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1998
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon$$xicon
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000966 909C4 $$dhttp://www.isz.sk/dreesen.htm$$pISZ Košice
000000966 980__ $$aTRANSLATION

000000949 001__ 949
000000949 005__ 20150207171543.0
000000949 041__ $$ačesky
000000949 100__ $$0AUTHOR|(SYS)caillephillipe$$aCaillé, Phillipe
000000949 245__ $$aBýt objektivními znamená vědět, že takovými nejsme. Intersubjektivita jako metodologie terapeutického vyšetřování v nové systemice
000000949 520__ $$aZ toho vyplývá, že terapeutický proces je v optice nové systemiky procesem interaktivního zkoumání, které probíhá mezi systémem ošetřujícím a systémem ošetřovaným v kontextu intersubjektivity. Vyjevování smyslu, které se v průběhu této dialektiky děje mezi systémy, závisí na vyváženosti mezi dvěma protivážnými veličinami: vazba mezi dvěma interagujícími systémy a oddělenost těchto systémů. Odtud tedy ona důležitost některých společných přechodných útvarů, zprostředkujících předmětů či plovoucích námětů, které spolehlivě vytyčují obrazný prostor, kde se systémy současně potkávají a oddělují.
000000949 65017 $$astudentské překlady
000000949 653__ $$akritická úvaha
000000949 653__ $$anávody
000000949 653__ $$astruktura rozhovoru
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.pdf
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.gif?subformat=icon$$xicon
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000949 980__ $$aTRANSLATION

000000983 001__ 983
000000983 005__ 20150714092153.0
000000983 037__ $$aKN84
000000983 041__ $$ačesky
000000983 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000983 245__ $$aChůze po špičkách
000000983 520__ $$aPoradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak zanedlouho – jak se postupně blíže seznamují s tímto modelem – titíž pracovníci, kteří byli původně zaskočeni jeho jednoduchostí, začínají připouštět, někdy zkroušeně, „Jednoduché to je, ale snadné provést to určitě není.“ Tento zřejmý paradox -  ́jednoduché, ale nikoli snadné - míří k jádru přístupu SF.
000000983 65017 $$acitováno studenty
000000983 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000983 65017 $$astudentské překlady
000000983 653__ $$anávody
000000983 653__ $$ateorie
000000983 653__ $$akrátká terapie
000000983 653__ $$astruktura rozhovoru
000000983 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103$$xTrading lightly
000000983 8564_ $$s117244$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/983/files/George.pdf
000000983 980__ $$aTRANSLATION

000002203 001__ 2203
000002203 005__ 20160504063123.0
000002203 041__ $$ačesky
000002203 245__ $$aCirkulární otázky
000002203 520__ $$aTento článek se věnuje zejména vysvětlení a poměrně podrobnému popisu konstrukce cirkulárních otázek v různých formách. Jsou zde uvedeny také důležité odkazy na odpovídající literaturu k tomuto tématu a související teoretické základy. V praktické části textu s názvem „Příklady“ je technika cirkulárního dotazování představena díky přepisům rozhovoru v kontextu terapeutické práce, sociálně vzdělávací a pedagogické práce. Článek je stručným a srozumitelným přehledem různých forem dotazování při práci s klienty.
000002203 65017 $$astudentské překlady
000002203 653__ $$arodinná terapie
000002203 653__ $$anávody
000002203 700__ $$0AUTHOR|(SYS)fejkusovapavlina$$aFejkusová, Pavlína$$epřeklad
000002203 700__ $$0AUTHOR|(SYSlibenkovatereza$$aLíbenková, Tereza$$epřeklad
000002203 765__ $$tZirkuläres Fragen
000002203 8564_ $$s586736$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2203/files/cirkularka.pdf
000002203 909C4 $$phttp://methodenpool.uni-koeln.de/download/zirkulaeres-fragen.pdf
000002203 980__ $$aTRANSLATION

000002116 001__ 2116
000002116 005__ 20170603071803.0
000002116 037__ $$aKN111
000002116 041__ $$aanglicky
000002116 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002116 245__ $$aCrafting the "Tap on the Shoulder"$$bA Compliment template for Solution-Focused Therapy
000002116 520__ $$aBased upon their experience working in a community mental-health clinic using solution-focused brief therapy, the authors describe a template for developing compliments. With most people, the family is a central part of their social system and therefore key to solution building. The authors have found the template particularly helpful in promoting solution building within the family system and therefore a very useful component in family therapy.
000002116 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002116 653__ $$apřepis rozhovoru
000002116 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002116 653__ $$anávody
000002116 653__ $$astruktura rozhovoru
000002116 65017 $$acitováno studenty
000002116 6517_ $$asam
000002116 8564_ $$s105172$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116/files/crafting.pdf
000002116 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/934$$pPŘEKLAD
000002116 980__ $$aREPORT

000002080 001__ 2080
000002080 005__ 20200109102633.0
000002080 041__ $$aanglicky
000002080 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002080 245__ $$aFor Students Only
000002080 520__ $$aAs increasing number of academic programs teach Solution-Focused Brief Therapy, we are increasingly asked by students to assist them in their learning about the approach and in their assignments for writing about it’s “founders” and personal information.  All such requests from students, of course, they needed to finish the paper yesterday.  We are not normally available to students “yesterday” even though it is very urgent for them and we would like them to succeed in earning good grades.
000002080 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002080 653__ $$anávody
000002080 653__ $$adůvěra
000002080 653__ $$ahistorie
000002080 8564_ $$s43520$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2080/files/Berg, Insoo Kim - For Students Only.doc
000002080 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/935$$pPŘEKLAD
000002080 980__ $$aREPORT

000001006 001__ 1006
000001006 005__ 20150218105023.0
000001006 041__ $$ačesky
000001006 100__ $$0AUTHOR|(SYS)haleyjay$$aHaley, jay
000001006 245__ $$aJak být manželským terapeutem, i když neumíte prakticky nic
000001006 520__ $$aTerapeuti, trénovaní pro manželskou a rodinnou terapii, se často neučí technikám, které by navodily změnu. Neučí se ani způsobům, jak skrýt před kolegy a svými klienty skutečnost, že nevědí, jak řešit problémy partnerů v tísni. Článek podává přehled všeobecných i specifických technik, jak skrýt neznalost, i způsobů, jak správně omluvit své selhání. Článek je určen pro terapeuty, kteří zjišťují, že nevědí, co dělat s některým určitým párem, i pro terapeuty, kteří nevědí, co dělat s kterýmkoli párem.
000001006 653__ $$aparodie
000001006 653__ $$amanželské poradenství
000001006 653__ $$anávody
000001006 65017 $$apřeklady
000001006 653__ $$0SUBJECT|(SYS)parovaterapie$$apárová terapie
000001006 65017 $$azlatý fond
000001006 65017 $$acitováno studenty
000001006 700__ $$0AUTHOR|(SYS)adamovskaeva$$aAdamovská, Eva$$epřeklad
000001006 765__ $$tHow to be a marriage therapist without knowing practically anything
000001006 773__ $$c385-392$$n6$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v6$$y1980
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.pdf
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.gif?subformat=icon$$xicon
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001006 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1752-0606.1980.tb01330.x/abstract$$pWiley Online Library
000001006 980__ $$aREPORT

000000931 001__ 931
000000931 005__ 20150715124145.0
000000931 041__ $$ačesky
000000931 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000931 245__ $$aTrauma, kompetence a výběr$$bKlinická praxe v rámci narativní terapie
000000931 520__ $$aTento článek pojednává o procesu přepisu zkušenosti a osobního příběhu o traumatických událostech. V článku je představen model konkrétních malých kroků, které mohou sloužit k zážitku kompetence u klienta, pomocí modelu o čtyř kvadrantech. Přepis terapeutického sezení pak ujasňuje zmíněný model.
000000931 65017 $$astudentské překlady
000000931 653__ $$apřepis rozhovoru
000000931 653__ $$atrauma
000000931 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000931 653__ $$anávody
000000931 653__ $$astruktura rozhovoru
000000931 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2115$$xTraumatisme, competence et Choix
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon$$xicon
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000931 980__ $$aTRANSLATION

000000948 001__ 948
000000948 005__ 20150609083347.0
000000948 041__ $$aslovensky
000000948 100__ $$0AUTHOR|(SYS)caibemariechristine$$aCaibé, Marie Christine
000000948 245__ $$aKrátka terapia v Parížskom krízovom centre
000000948 520__ $$aSnažíme sa najprv priviesť pacienta k tomu, aby sformuloval žiadosť o pomoc, alebo aby riešil svoje ťažkosti bez nás. Dôležité je vyzdvihnúť jeho kompetenciu, alebo zhodnotiť dobrý úmysel tej osoby, ktorá ho ku nám poslala. Je potrebné zamerať sa na jeho vlastné hodnoty, na to, čo mu z jeho pohľadu pripadá v živote ako dôležité. Krátko povedané, pacienta oceniť a nepokúšať sa o nijakú zmenu. S jeho súhlasom a v jeho prítomnosti potom môžeme hovoriť s ľuďmi, ktorí stáli v pozadí kontaktu.
000000948 65017 $$astudentské překlady
000000948 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000948 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000948 653__ $$anávody
000000948 653__ $$akrize
000000948 700__ $$0AUTHOR|(SYS)linhamarek$$aLinha, Marek$$epřeklad
000000948 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1988
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.pdf
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.gif?subformat=icon$$xicon
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000948 980__ $$aTRANSLATION

000001034 001__ 1034
000001034 005__ 20150207171543.0
000001034 041__ $$ačesky
000001034 100__ $$0AUTHOR|(SYS)macdonaldalastair$$aMacdonald, Alastair
000001034 245__ $$aKrátká terapia v škotskéj psychiatrii : 8 ročné skúsenosti
000001034 520__ $$aPostupne sme zbadali, že sa začíname vzdávať mnohých činností, ktoré sa nám predtým zdali nevyhnutné, napr. prestali sme navrhovať a formulovať do detailov vypracované domáce úlohy. Tie pôvodne na každej konzultácii zaberali veľa miesta a teraz sa ukázali ako nepotrebné.
000001034 653__ $$anávody
000001034 65017 $$astudentské překlady
000001034 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001034 653__ $$astruktura konzultace
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon$$xicon
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001034 980__ $$aTRANSLATION