Úkol profesionála ve druhém sezení

Lidé za námi chodí, protože si přejí, aby se jim dařilo lépe. Můžeme proto prohlásit, že ono „lépe“ nejen že je jediné téma, které je namístě – ale že by také bylo nerespektuplné vůči klientovi, kdybychom o něm nemluvili. Vždy začínáme sezení zřetelem k tomuto tématu, a to až do ...

| The task of the interviewer in the second session

by Korman, Harry | 22 Apr 2014, 13:58 | 1 review | SF   návody   struktura rozhovoru  


Krátká terapia v škotskéj psychiatrii : 8 ročné skúsenosti

Postupne sme zbadali, že sa začíname vzdávať mnohých činností, ktoré sa nám predtým zdali nevyhnutné, napr. prestali sme navrhovať a formulovať do detailov vypracované domáce úlohy. Tie pôvodne na každej konzultácii zaberali veľa miesta a teraz sa ukázali ako nepotrebné.

by Macdonald, Alastair | 23 Apr 2014, 9:34 | návody   SF   struktura konzultace  


Práce reflektujícího týmu jako procedura definování

Obvykle při práci s reflektujícím týmem navrhuji rozdělit celé setkání do čtyř částí, čtyř samostatných rozhovorů. V první části se setkává terapeut s lidmi hledajícími pomoc (dále budu používat jen „lidi“ nebo „lidi v terapii“), a členové týmu tomuto rozhovoru přihlížejí. Mohou být buď za zrcadlem nebo sledovat konzultaci přes ...

by White, Michael ; Brzkovská, Jana | 26 Apr 2014, 19:40 | návody   reflektující tým   narativní přístup  


Shake Up

Therapeutic impasses are seduced processes that occur within a therapeutic session between clients and the therapist. When an impasse develops, all members of the therapeutic system become stuck and only minimal progress is made by the clients; often therapy ends prematurely. The purpose of this book is to assist both ...

by Ellenwood, Audrey E. ; Brok, Lars | 7 Jan 2015, 12:49 | psychoterapie   návody   reflektování   role   studie  


Systemické pojmosloví

Konstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný ...

by Úlehla, Ivan | 28 Jan 2015, 14:45 | klasika   návody   teorie   slovníček  


Solution Is Only a Smile Away

Therapy is a piece of time shared by a client (an individual, a couple, a family, or a group) and a therapist, usually spent in a conversation between them, and meant to be useful for the former.

| Solution Centre
PŘEKLAD

by Panayotov, Plamen | 1 Jul 2015, 7:38 | návody   SF   koány  


The Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session

Our title refers to that aspect of psychotherapy which involves the interaction between the client’s position (their perspective, values, strongly held beliefs, as they pertain to a problem) and the clinician’s therapeutic stance. We have observed that expert therapists not only execute a model of psychotherapy but also adopt “attitudes” ...

| PŘEKLAD

by Nardone, Giorgio ; De Antoniis, Simona | 1 Jul 2015, 10:59 | návody   otázky   struktura rozhovoru   úzkost  


For Students Only

As increasing number of academic programs teach Solution-Focused Brief Therapy, we are increasingly asked by students to assist them in their learning about the approach and in their assignments for writing about it’s “founders” and personal information. All such requests from students, of course, they needed to finish the ...

| PŘEKLAD

by Berg, Insoo Kim | 1 Jul 2015, 11:31 | SF   návody   důvěra   historie  


Treading lightly: the solution-focused approach in practice

Counsellors coming across the solution-focused approach for the first time often comment on the simplicity of the model. Their comments can sometimes seem a little critical since, as we know, complexity is a quality that is valued in our society while ‘simple’ is often disparagingly equated with ‘simplistic’ and so ...

KN84 | PŘEKLAD

by George, Evan | 14 Jul 2015, 9:10 | SF   návody   teorie   krátká terapie   struktura rozhovoru