000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000000989 001__ 989
000000989 005__ 20150207171343.0
000000989 041__ $$aslovensky
000000989 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gehartdianer$$aGehart, Diane R.
000000989 245__ $$aZnovuzískanie svojho hlasu – naratívna pomoc pre ženy, ktoré boli zneužívané
000000989 520__ $$aMetaforu “hlasu” môžeme vystopovať v prelomovej knihe Carol Gilliganovej (1993) Iným hlasom. Jej dielo popisuje, ako boli perspektívy a pohľady ženy vynechané z výskumu vývoja. Keďže psychologické normy boli založené na mužskom vývoji, ženy boli často vynechané v porovnaní. Spolu s postmodernistickými vplyvmi položilo jej dielo základ pre využitie hlasu v terapii.
000000989 65017 $$apřeklady
000000989 65017 $$acitováno studenty
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zneuzivani$$azneužívání
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000989 653__ $$akonstrukcionismus
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000000989 700__ $$0AUTHOR|(SYS)moralesdaniell$$aMorales, Daniel L.
000000989 700__ $$aBražinová, A.$$epřeklad
000000989 773__ $$n26$$pEmpatie$$v7$$y2000
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.pdf
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.gif?subformat=icon$$xicon
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000989 909C4 $$dwww.psychologia.sk$$pPsychológia
000000989 980__ $$aREPORT

000001013 001__ 1013
000001013 005__ 20150218105024.0
000001013 041__ $$ačesky
000001013 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000001013 245__ $$aReflektující tým: metoda ve vzdělávání rodinných poradců
000001013 500__ $$aBibliografie
000001013 520__ $$aNavzdory nadšenému přijetí reflektujících týmů (Friedman, 1995; Hoffman, 1995), nebyla technika RT očividně převzata ve zcela (teoreticky) přesné podobě. Ti, kteří si RT osvojili, měli pro ně ve srovnání s Andersenem odlišná teoretická vysvětlení a procesní cíle 1987, 1991). Například narativní terapeuti používali RT ve Foucaultovském stylu se záměremrozšířit zotročené vědění čelící dominantnímu a problém posilujícímu diskursu (White & Epston, 1990).
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001013 653__ $$avzdělávání
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001013 653__ $$anávody
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001013 65017 $$azlatý fond
000001013 65017 $$astudentské překlady
000001013 765__ $$tThe Reflecting Team: A Training Method for Family Counselors
000001013 773__ $$a10.1177/1066480709357731$$c36-44$$n1$$pThe Family Journal$$v18$$y2010
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon$$xicon
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001013 909C4 $$dhttp://tfj.sagepub.com$$pThe Family Journal
000001013 980__ $$aTRANSLATION

000001016 001__ 1016
000001016 005__ 20150207171703.0
000001016 037__ $$aKN105
000001016 041__ $$ačesky
000001016 100__ $$0AUTHOR|(SYS)shapirojohanna$$aShapiro, Johanna
000001016 245__ $$aVyužití narativní teorie a terapie v kontextu praktického lékařství
000001016 520__ $$aKlinické zkušenosti s praktickými lékaři (rezidenty) a jejich pacienty nás přesvědčily, že narativní přístup má praktickému lékařství hodně co nabídnout. Zejména pacientům, které označujeme za nespolupracující, obtížné, somatizující, kteří se léčbě brání, jsou depresivní či úzkostní, může pomoci, když lékař při setkání využívá prvky narativního přístupu. V tomto článku uvádíme příběh pacienta s cukrovkou (diabetes), který zpočátku nebyl schopen dodržovat léčebná doporučení, abychom názorně představili základní koncepty a techniky narativní terapie, které se dají v praktickém lékařství využít.
000001016 65017 $$acitováno studenty
000001016 653__ $$aoblasti aplikace
000001016 65017 $$astudentské překlady
000001016 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001016 653__ $$apacient
000001016 653__ $$ateorie
000001016 653__ $$aordinace
000001016 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rossvalerie$$aRoss, Valerie
000001016 765__ $$tApplications of narrative theory and therapy to the practice of family medicine
000001016 773__ $$c96-100$$n2$$pFam Med$$v34
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.pdf
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.gif?subformat=icon$$xicon
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001016 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11874032$$pPubMed
000001016 980__ $$aTRANSLATION

000001017 001__ 1017
000001017 005__ 20150609082946.0
000001017 041__ $$ačesky
000001017 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kaminskid$$aKaminski, D.
000001017 245__ $$aLéčení alkoholismu narativní metodou$$bStudie případu a výklad
000001017 520__ $$aVypravěčská metoda není ale vždy ta správná. Dle našich zkušeností se nejvíc hodí pro vzdělané lidi, kteří dokáží myslet abstraktně a kreativně. I přes toto omezení metoda funguje u lidí, kteří cítí potřebu víc kontrolovat svou léčbu a chtějí se aktivně dělit se svými lékaři o své životní zážitky a fantazie. Aktivní zapojení jim dává větší vervu do života.
000001017 65017 $$astudentské překlady
000001017 65017 $$astudentské překlady
000001017 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000001017 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001017 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001017 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rabinowitzs$$aRabinowitz, S.
000001017 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kasanr$$aKasan, R.
000001017 765__ $$tTreating alcoholism through a narrative approach. Case study and rationale.
000001017 773__ $$c673-676$$n4$$pCanadian Family Physician$$v42$$y1996$$z0008-350X
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.pdf
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.gif?subformat=icon$$xicon
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001017 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2146400/$$pCanadian Family Physician
000001017 980__ $$aTRANSLATION

000001023 001__ 1023
000001023 005__ 20150207171544.0
000001023 041__ $$ačesky
000001023 100__ $$0AUTHOR|(SYS)klobergabrielam$$aKlöber, Gabriela M.
000001023 245__ $$aPsychoterapeutické práce s metaforou narcisu
000001023 520__ $$aMetoda názornosti, kterou je práce s metaforami, zvláště s metaforou narcisu prokázala v psychoterapii s mladistvými své opodstatnění. Tato metoda je spojena se systemickými a hlubinně psychologickými prvky. Práce s metaforou narcisu pomáhá mladým lidem vytvářet souvislost mezi jejich životem (dosl .životopisem), jejich osobností, prožitými problémy a jejich aktuálním chováním. Použitím této metafory se učí sami sobě lépe rozumět, pochopit se v pravém slova smyslu, poznávat a využívat vlastní pozitivní zdroje. Umožňuje jim to zvolit vlastní rozhodnutí (rozhodnutí pro vlastní rozhodnutí) rozvíjí to další alternativy chování. V tomto článku jsou popsány jednotlivé kroky práce s metaforou narcisu.
000001023 65017 $$astudentské překlady
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001023 653__ $$aoblasti aplikace
000001023 653__ $$anávody
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon$$xicon
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001023 980__ $$aTRANSLATION

000001031 001__ 1031
000001031 005__ 20191027181758.0
000001031 041__ $$ačesky
000001031 100__ $$0AUTHOR|(SYS)luciushoenegabriele$$aLucius-Hoene, Gabriele
000001031 245__ $$aVytváření a přetváření narativní identity
000001031 520__ $$aHlavní těžiště práce autorky vychází ze zpracování jednoho psychologického fenoménu, a to subjektivní zkušenosti chronických pacientů a postižených, zejména s poškozením mozku – s pomocí jednoho specifického metodologického přístupu, a to autobiografického narativního rozhovoru. V centru tohoto přístupu v rovině praktického použití i metodologického dalšího vývoje je otázka po narativní identitě a jejím empirickém základu ve vytvářených vyprávěních. Narativní identitou je přitom rozuměno situační, pragmaticky určitý autoepistemologický a vztahově vytvářený výkon ve zkoumaném kontextu na pozadí kulturně dohodnuté tradice vyprávění. Narativní přístup představuje systematicky analytický přístup, který zohledňuje vztahové a kontextové aspekty rozhovoru, jako jsou řečnické a pozitivní strategie v rozhovoru.
000001031 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001031 65017 $$astudentské překlady
000001031 653__ $$avýzkum
000001031 653__ $$aoblasti aplikace
000001031 700__ $$0AUTHOR|(SYS)slabymartin$$aSlabý, Martin$$epřeklad
000001031 773__ $$n2$$pForum Qualitative Sozialforschung$$v1$$y2000
000001031 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.pdf
000001031 8564_ $$xicon
000001031 8564_ $$xicon-700
000001031 8564_ $$xpdfa
000001031 8564_ $$s146040$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001031 8564_ $$s32189$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001031 8564_ $$s8744$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.gif?subformat=icon$$xicon
000001031 980__ $$aTRANSLATION

000001047 001__ 1047
000001047 005__ 20150207171703.0
000001047 041__ $$ačesky
000001047 100__ $$0AUTHOR|(SYS)monkgerald$$aMonk, Gerald
000001047 245__ $$aSociopolitický aktivista nebo partner v rozhovoru?$$bRozdíly v pozici terapeuta v narativní a kolaborativní terapii
000001047 520__ $$aV tomto článku zkoumáme podobnosti a rozdíly mezi dvěma současnými terapeutickými přístupy: narativní a kolaborativní terapií. Tyto dva přístupy jsou porovnávány pomocí popisu pozice narativního terapeuta jako sociopolitického aktivisty a kolaborativního terapeuta jako partnera v rozhovoru. Článek je uveden stručným popisem obou terapeutických přístupů. Následně podáváme přehled vývoje jejich epistemologie a společných rysů v praxi, které vycházejí z teoretických východisek podpírajících tyto přístupy. Poslední část článku pojmenovává teoretické a terapeutické rozdíly v narativním a kolaborativním přístupu tak, jak se odrážejí v pozici terapeuta jako na jedné straně sociopolitického aktivisty a na druhé partnera v rozhovoru. I když narativní a kolaborativní přístup mají více společných znaků než rozdílů co se týče jejich důrazu na konstitutivní charakter jazyka, zaměření na sociálně vztahové kontexty a kritickému postoji k jediné objektivní pravdě, zde do popředí vystupují výraznější kontrasty v chápání politiky, moci, dialogu a diskurzu v obou přístupech. Nastíněním některých provokativních rozdílů mezi narativním a kolaborativním přístupem se rozšiřují možnosti pro objevování nových interakcí a přínosných postupů v terapii.
000001047 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001047 65017 $$astudentské překlady
000001047 700__ $$0AUTHOR|(SYS)gehartdianer$$aGehart, Diane R
000001047 700__ $$0AUTHOR|(SYS)sebkovajana$$aŠebková, Jana$$epřeklad
000001047 765__ $$tSociopolitical activist or conversational partner? Distinguishing the position of the therapist in narrative and collaborative therapies
000001047 773__ $$aDOI:10.1111/j.1545-5300.2003.00019.x$$c19-30$$n1$$pFamily Process$$v42$$y2003
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.pdf
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.gif?subformat=icon$$xicon
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001047 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12698596$$pPubMed
000001047 980__ $$aTRANSLATION

000001049 001__ 1049
000001049 005__ 20150715162821.0
000001049 041__ $$ačesky
000001049 100__ $$0AUTHOR|(SYS)muntiglpeter$$aMuntigl, Peter
000001049 245__ $$aOntogeneze v narativní terapii: lingvisticko-sémiotická zkoumání změn u pacienta
000001049 520__ $$aV tomto článku sleduji, jak proces narativní terapie ovlivňuje změny u klienta. Já jsem se zaměřil na změny lingvisticko-sémiotické, tj. jak klient rozvíjí pomocí jazyka svůj myšlenkový potenciál. Chci zde demonstrovat, jak zkoumání lingvisticko-sémiotické úrovně vnese nové pohledy na roli narativní terapie, která vybavuje klienty sémiotickými materiály k vytvoření nových významů. Sledování šesti spojených sezení narativního terapeuta s jedním párem, odhalilo, že změny u klienta neboli jeho ontogeneze se skládá že tří sémiotických fází. V první fázi ontogeneze klienti rozehrají počáteční sémiotický repertoár, kde formulují popisy sama sebe a chování ostatních jako „extrémní případy“.Ve druhé fázi jsou klienti terapeutovými otázkami a přeformulováním jejich výroků dovedeni k tomu, že analyzují události jako problémy a problémy jako činitele negativního chování. V konečné fázi klienti předvádějí vývoj jejich sémiotického potenciálu. Klienti jsou schopní eliminovat problémy a analyzovat sami sebe jako činitele bez předchozího terapeutické pomoci. Proto jsou v pozdějších stadiích narativního procesu klienti schopní rozvinout významy, které se při terapii probíraly, a využít je při vyprávění o sebepůsobení a sebekontrole.
000001049 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001049 65017 $$astudentské překlady
000001049 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pavlickovamagdalena$$aPavlíčková, Magdalena$$epřeklad
000001049 765__ $$tOntogenesis in Narrative Therapy: A Linguistic-Semiotic Examination of Client Change
000001049 773__ $$aDOI: 10.1111/j.1545-5300.2004.04301009.x$$c109-131$$n1$$pFamily Process$$v43$$y2004
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.pdf
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.gif?subformat=icon$$xicon
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001049 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1545-5300.2004.04301009.x/abstract$$pWiley Online Library
000001049 980__ $$aTRANSLATION

000001092 001__ 1092
000001092 005__ 20150207171543.0
000001092 041__ $$ačesky
000001092 100__ $$0AUTHOR|(SYS)vassalotony$$aVassalo, Tony
000001092 245__ $$aNarativní skupinová terapie u vážně duševně nemocných: případová studie
000001092 520__ $$aTento text popisuje vytvořený k facilitování skupiny lidí žijící s vážnou duševní nemocí. Skupina byla založena na Anthonyho konceptech úzdravy a začlenění narativního přístupu, přitom zůstává konzistentní s Northenovým modelem práce ve skupině. Určitá pozornost je věnována k plánování dopředu a úvodnímu setkání skupiny, použití dopisů a začlenění přístupu s reflektujícím týmem. Je plně zahrnuta dokumentace objevů členů skupiny v průběhu života [skupiny].
000001092 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001092 65017 $$astudentské překlady
000001092 765__ $$tNarrative Group Therapy with the Seriously Mentally Ill: A Case Study
000001092 773__ $$c15-26$$n1$$pA.N.Z.J Fam. Ther.$$v19$$y1998
000001092 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1092/files/Vassallo, Tony Narativni skupinova terapie u vazne dusevne nemocnych.pdf
000001092 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1092/files/Vassallo, Tony Narativni skupinova terapie u vazne dusevne nemocnych.gif?subformat=icon$$xicon
000001092 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1092/files/Vassallo, Tony Narativni skupinova terapie u vazne dusevne nemocnych.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001092 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1092/files/Vassallo, Tony Narativni skupinova terapie u vazne dusevne nemocnych.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001092 909C4 $$dhttp://www.anzjft.com/pages/articles/4.pdf$$pNarrative Group Therapy with the Seriously Mentally Ill: A Case Study
000001092 980__ $$aTRANSLATION