000001031 001__ 1031
000001031 005__ 20191027181758.0
000001031 041__ $$ačesky
000001031 100__ $$0AUTHOR|(SYS)luciushoenegabriele$$aLucius-Hoene, Gabriele
000001031 245__ $$aVytváření a přetváření narativní identity
000001031 520__ $$aHlavní těžiště práce autorky vychází ze zpracování jednoho psychologického fenoménu, a to subjektivní zkušenosti chronických pacientů a postižených, zejména s poškozením mozku – s pomocí jednoho specifického metodologického přístupu, a to autobiografického narativního rozhovoru. V centru tohoto přístupu v rovině praktického použití i metodologického dalšího vývoje je otázka po narativní identitě a jejím empirickém základu ve vytvářených vyprávěních. Narativní identitou je přitom rozuměno situační, pragmaticky určitý autoepistemologický a vztahově vytvářený výkon ve zkoumaném kontextu na pozadí kulturně dohodnuté tradice vyprávění. Narativní přístup představuje systematicky analytický přístup, který zohledňuje vztahové a kontextové aspekty rozhovoru, jako jsou řečnické a pozitivní strategie v rozhovoru.
000001031 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001031 65017 $$astudentské překlady
000001031 653__ $$avýzkum
000001031 653__ $$aoblasti aplikace
000001031 700__ $$0AUTHOR|(SYS)slabymartin$$aSlabý, Martin$$epřeklad
000001031 773__ $$n2$$pForum Qualitative Sozialforschung$$v1$$y2000
000001031 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.pdf
000001031 8564_ $$xicon
000001031 8564_ $$xicon-700
000001031 8564_ $$xpdfa
000001031 8564_ $$s146040$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001031 8564_ $$s32189$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001031 8564_ $$s8744$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.gif?subformat=icon$$xicon
000001031 980__ $$aTRANSLATION

000001023 001__ 1023
000001023 005__ 20150207171544.0
000001023 041__ $$ačesky
000001023 100__ $$0AUTHOR|(SYS)klobergabrielam$$aKlöber, Gabriela M.
000001023 245__ $$aPsychoterapeutické práce s metaforou narcisu
000001023 520__ $$aMetoda názornosti, kterou je práce s metaforami, zvláště s metaforou narcisu prokázala v psychoterapii s mladistvými své opodstatnění. Tato metoda je spojena se systemickými a hlubinně psychologickými prvky. Práce s metaforou narcisu pomáhá mladým lidem vytvářet souvislost mezi jejich životem (dosl .životopisem), jejich osobností, prožitými problémy a jejich aktuálním chováním. Použitím této metafory se učí sami sobě lépe rozumět, pochopit se v pravém slova smyslu, poznávat a využívat vlastní pozitivní zdroje. Umožňuje jim to zvolit vlastní rozhodnutí (rozhodnutí pro vlastní rozhodnutí) rozvíjí to další alternativy chování. V tomto článku jsou popsány jednotlivé kroky práce s metaforou narcisu.
000001023 65017 $$astudentské překlady
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001023 653__ $$aoblasti aplikace
000001023 653__ $$anávody
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon$$xicon
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001023 980__ $$aTRANSLATION

000001017 001__ 1017
000001017 005__ 20150609082946.0
000001017 041__ $$ačesky
000001017 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kaminskid$$aKaminski, D.
000001017 245__ $$aLéčení alkoholismu narativní metodou$$bStudie případu a výklad
000001017 520__ $$aVypravěčská metoda není ale vždy ta správná. Dle našich zkušeností se nejvíc hodí pro vzdělané lidi, kteří dokáží myslet abstraktně a kreativně. I přes toto omezení metoda funguje u lidí, kteří cítí potřebu víc kontrolovat svou léčbu a chtějí se aktivně dělit se svými lékaři o své životní zážitky a fantazie. Aktivní zapojení jim dává větší vervu do života.
000001017 65017 $$astudentské překlady
000001017 65017 $$astudentské překlady
000001017 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000001017 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001017 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001017 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rabinowitzs$$aRabinowitz, S.
000001017 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kasanr$$aKasan, R.
000001017 765__ $$tTreating alcoholism through a narrative approach. Case study and rationale.
000001017 773__ $$c673-676$$n4$$pCanadian Family Physician$$v42$$y1996$$z0008-350X
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.pdf
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.gif?subformat=icon$$xicon
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001017 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1017/files/Kaminski,D. a Rabinowitz, S. Leceni alkoholismu narativni metodou.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001017 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2146400/$$pCanadian Family Physician
000001017 980__ $$aTRANSLATION

000001016 001__ 1016
000001016 005__ 20150207171703.0
000001016 037__ $$aKN105
000001016 041__ $$ačesky
000001016 100__ $$0AUTHOR|(SYS)shapirojohanna$$aShapiro, Johanna
000001016 245__ $$aVyužití narativní teorie a terapie v kontextu praktického lékařství
000001016 520__ $$aKlinické zkušenosti s praktickými lékaři (rezidenty) a jejich pacienty nás přesvědčily, že narativní přístup má praktickému lékařství hodně co nabídnout. Zejména pacientům, které označujeme za nespolupracující, obtížné, somatizující, kteří se léčbě brání, jsou depresivní či úzkostní, může pomoci, když lékař při setkání využívá prvky narativního přístupu. V tomto článku uvádíme příběh pacienta s cukrovkou (diabetes), který zpočátku nebyl schopen dodržovat léčebná doporučení, abychom názorně představili základní koncepty a techniky narativní terapie, které se dají v praktickém lékařství využít.
000001016 65017 $$acitováno studenty
000001016 653__ $$aoblasti aplikace
000001016 65017 $$astudentské překlady
000001016 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001016 653__ $$apacient
000001016 653__ $$ateorie
000001016 653__ $$aordinace
000001016 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rossvalerie$$aRoss, Valerie
000001016 765__ $$tApplications of narrative theory and therapy to the practice of family medicine
000001016 773__ $$c96-100$$n2$$pFam Med$$v34
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.pdf
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.gif?subformat=icon$$xicon
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001016 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11874032$$pPubMed
000001016 980__ $$aTRANSLATION

000001013 001__ 1013
000001013 005__ 20150218105024.0
000001013 041__ $$ačesky
000001013 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000001013 245__ $$aReflektující tým: metoda ve vzdělávání rodinných poradců
000001013 500__ $$aBibliografie
000001013 520__ $$aNavzdory nadšenému přijetí reflektujících týmů (Friedman, 1995; Hoffman, 1995), nebyla technika RT očividně převzata ve zcela (teoreticky) přesné podobě. Ti, kteří si RT osvojili, měli pro ně ve srovnání s Andersenem odlišná teoretická vysvětlení a procesní cíle 1987, 1991). Například narativní terapeuti používali RT ve Foucaultovském stylu se záměremrozšířit zotročené vědění čelící dominantnímu a problém posilujícímu diskursu (White & Epston, 1990).
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001013 653__ $$avzdělávání
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001013 653__ $$anávody
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001013 65017 $$azlatý fond
000001013 65017 $$astudentské překlady
000001013 765__ $$tThe Reflecting Team: A Training Method for Family Counselors
000001013 773__ $$a10.1177/1066480709357731$$c36-44$$n1$$pThe Family Journal$$v18$$y2010
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon$$xicon
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001013 909C4 $$dhttp://tfj.sagepub.com$$pThe Family Journal
000001013 980__ $$aTRANSLATION

000000989 001__ 989
000000989 005__ 20150207171343.0
000000989 041__ $$aslovensky
000000989 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gehartdianer$$aGehart, Diane R.
000000989 245__ $$aZnovuzískanie svojho hlasu – naratívna pomoc pre ženy, ktoré boli zneužívané
000000989 520__ $$aMetaforu “hlasu” môžeme vystopovať v prelomovej knihe Carol Gilliganovej (1993) Iným hlasom. Jej dielo popisuje, ako boli perspektívy a pohľady ženy vynechané z výskumu vývoja. Keďže psychologické normy boli založené na mužskom vývoji, ženy boli často vynechané v porovnaní. Spolu s postmodernistickými vplyvmi položilo jej dielo základ pre využitie hlasu v terapii.
000000989 65017 $$apřeklady
000000989 65017 $$acitováno studenty
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zneuzivani$$azneužívání
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000989 653__ $$akonstrukcionismus
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000000989 700__ $$0AUTHOR|(SYS)moralesdaniell$$aMorales, Daniel L.
000000989 700__ $$aBražinová, A.$$epřeklad
000000989 773__ $$n26$$pEmpatie$$v7$$y2000
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.pdf
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.gif?subformat=icon$$xicon
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000989 909C4 $$dwww.psychologia.sk$$pPsychológia
000000989 980__ $$aREPORT

000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000000980 001__ 980
000000980 005__ 20150701202138.0
000000980 041__ $$ačesky
000000980 100__ $$0AUTHOR|(SYS)epstondavid$$aEpston, David
000000980 245__ $$aPříběh kočky Dory
000000980 520__ $$aS tímto příběhem seznamuji rodiny, kde mladí lidé z mnoha důvodů zažívají obtíže a jejich rodiče/opatrovníci z mnoha důvodů prožívají tyto obtíže s nimi.
000000980 65017 $$astudentské překlady
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000980 773__ $$c172-173$$n3$$pAustralian and New Zealand Journal of Family Therapy$$v9$$y1988
000000980 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2082$$xThe Story of Dory the Cat
000000980 8564_ $$s134933$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf
000000980 8564_ $$s11808$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon$$xicon
000000980 8564_ $$s49906$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000980 8564_ $$s148923$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000980 980__ $$aTRANSLATION

000000979 001__ 979
000000979 005__ 20150207171544.0
000000979 041__ $$ačesky
000000979 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000979 245__ $$aZáhada, abstrakce a narativní psychoterapie
000000979 520__ $$aŽivotní rytmus zahrnuje i vytvoření a řešení záhad. V sociálním proudu jsou záhady řešeny většinou procesem abstrakce - vymyslíme a užijeme takové lingvistické prostředky, které umožní koordinovat „komunální“ činnosti. Ačkoli jsou tyto nástroje nutné a užitečné, někdy vedou k tomu, že zapletou člověka do sociální sítě sdílených vysvětlujících fikcí. Narativní psychoterapie pomáhá klientům osvobodit se z kletby abstrakcí, kterým již přivykli. Děje se tak procesem, který Maturana (1988) nazval „ortogonální interakcí,“ kdy terapeut pomáhá klientovi vystoupit z „klubových pravidel“ a spatřit věci novýma očima. Pojednáváme o tomto procesu, konfrontujeme ho s jinými interpretacemi narativní práce a ilustrujeme ho krátkým klinickým profilem.
000000979 65017 $$astudentské překlady
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000979 653__ $$anávody
000000979 653__ $$amagie
000000979 653__ $$akontext
000000979 765__ $$tMystery, abstraction, and narrative psychotherapy
000000979 773__ $$c219-227$$n1$$pJournal of Constructivist Psychology$$y1994
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000979 909C4 $$dhttp://www.researchgate.net/profile/Jay_Efran/publications/$$pPubliations by Jay Steven Efran
000000979 980__ $$aTRANSLATION

000000966 001__ 966
000000966 005__ 20150207171703.0
000000966 041__ $$aslovensky
000000966 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dreesenheinrich$$aDreesen, Heinrich
000000966 245__ $$aAko sa pohrať s klientovými zdrojmi : Štyri cesty, ktoré vedú k riešeniu
000000966 520__ $$aZozbierať klientove sily, aktivizovať jeho osobné zdroje, urobiť si z nich spojencov – tomu všetkému slúži o.i. napríklad „zázračná otázka“. Hovorí sa o „konštruktívnej rečovej hre“ (solution talk), o „seba-menežmente“, o vlastnej iniciatíve klienta, ktorá má viesť ku využitiu, utilizácii špecifických osobných zdrojov, i zdrojov v jeho sociálnom okolí. Hovorí sa, že ak vedieme „reči o probléme“ (problem talk), vystavujeme sa riziku, že iba rozšírime, alebo predĺžime klientov príbeh o deficite... Už menej podrobne sa ale hovorí o tom, ako viesť „konštruktívnu rečovú hru“ v konkrétnych prípadoch. Práve o tom je tento článok.
000000966 65017 $$astudentské překlady
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000966 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000966 653__ $$anávody
000000966 700__ $$0AUTHOR|(SYS)eberlingwolfgang$$aEberling, Wolfgang
000000966 765__ $$tSpiel mit Ressourcen – vier Wegweiser zur Lösungsfindung
000000966 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1998
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon$$xicon
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000966 909C4 $$dhttp://www.isz.sk/dreesen.htm$$pISZ Košice
000000966 980__ $$aTRANSLATION