000001212 001__ 1212
000001212 005__ 20150310193810.0
000001212 041__ $$ačesky
000001212 100__ $$0AUTHOR|(SYS)rychlakaterina$$aRychlá, Kateřina
000001212 245__ $$a(Ne)jsem důležitá!
000001212 300__ $$a14 s.
000001212 520__ $$aZatímco totiž klientka hledala v našich sezeních schopnost žít podle svých představ, já jsem konečně ve vztahu ke své terapeutické práci našla sebejistotu, profesionalitu, otevřenost a přirozenost. Tento případ podle mého názoru velmi dobře dokumentuje změnu od doby mých prvních „terapeutických pokusů“.
000001212 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000001212 65017 $$akazuistiky
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebeduvera$$asebedůvěra
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní  přístup
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001212 653__ $$adoprovázení
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$adomácí násilí
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)dekonstrukce$$adekonstrukce
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.pdf
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.gif?subformat=icon$$xicon
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001212 980__ $$aTHESIS
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hFreedman, J., Combs, G.$$m(2009) Narativní psychoterapie. Praha, Portál$$o1$$rKN33
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, K.$$m(2011) Základy systemické terapie. Praha, Grada$$o2$$rKN2
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hStrnad, V.$$mCestou příběhu$$o3$$rKN76
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$m(2009) Umění pomáhat. Slon, Praha$$o4$$rKN32
000001212 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-05-02 08:32:48$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000000966 001__ 966
000000966 005__ 20150207171703.0
000000966 041__ $$aslovensky
000000966 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dreesenheinrich$$aDreesen, Heinrich
000000966 245__ $$aAko sa pohrať s klientovými zdrojmi : Štyri cesty, ktoré vedú k riešeniu
000000966 520__ $$aZozbierať klientove sily, aktivizovať jeho osobné zdroje, urobiť si z nich spojencov – tomu všetkému slúži o.i. napríklad „zázračná otázka“. Hovorí sa o „konštruktívnej rečovej hre“ (solution talk), o „seba-menežmente“, o vlastnej iniciatíve klienta, ktorá má viesť ku využitiu, utilizácii špecifických osobných zdrojov, i zdrojov v jeho sociálnom okolí. Hovorí sa, že ak vedieme „reči o probléme“ (problem talk), vystavujeme sa riziku, že iba rozšírime, alebo predĺžime klientov príbeh o deficite... Už menej podrobne sa ale hovorí o tom, ako viesť „konštruktívnu rečovú hru“ v konkrétnych prípadoch. Práve o tom je tento článok.
000000966 65017 $$astudentské překlady
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000966 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000966 653__ $$anávody
000000966 700__ $$0AUTHOR|(SYS)eberlingwolfgang$$aEberling, Wolfgang
000000966 765__ $$tSpiel mit Ressourcen – vier Wegweiser zur Lösungsfindung
000000966 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1998
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon$$xicon
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000966 909C4 $$dhttp://www.isz.sk/dreesen.htm$$pISZ Košice
000000966 980__ $$aTRANSLATION

000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000002099 001__ 2099
000002099 005__ 20150714084003.0
000002099 041__ $$afrancouzsky
000002099 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000002099 245__ $$aAu bord de la riviere$$bou comment rester décentré par rapport à l’histoire de son client
000002099 520__ $$aCeci est l'histoire de ce que Cristina, Pierre, Philippe et Gilles ont vécu, avec leurs pairs, tous coachs, lors d'un atelier d'analyse de pratiques.  Cristina souhaitait ardemment travailler sur sa situation. L'ingénierie de l'atelier s'appuyait sur les pratiques narratives. Dans cette "arène thérapeutique", comme la nomme Michael White, je suis l’animateur garant du cadre et du processus. Je propose à Cristina de se placer au centre, devant ses pairs, "témoins extérieurs" de son récit et placés en arc de cercle face à elle. Décentré et influent, je suis à ses côtés pour l'accompagner. Cristina commence alors à raconter….
000002099 653__ $$akoučování
000002099 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002099 653__ $$azměna
000002099 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002099 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000002099 8564_ $$s35840$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099/files/Mila original.doc
000002099 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/988$$pPŘEKLAD
000002099 980__ $$aREPORT

000001779 001__ 1779
000001779 005__ 20150218104224.0
000001779 041__ $$ačesky
000001779 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000001779 245__ $$aCats Under the Stars: A Narrative Story
000001779 520__ $$aThis paper provides an introduction to Narrative Therapy. This post-structural approach represents a movement away from the dominant therapeutic approaches that privilege psychological or biological theories over the client's experience of problems. Distinctions are made between narrative ideas and traditional psychosocial points of view in the areas of what a problem is, how change occurs, and about notions of the self. Narrative ideas and practices are illustrated by presenting work done with a problem affecting a young man in a school setting. Narrative work involves experience and meaning; the paper is organised to provide this for the reader.
000001779 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001779 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001779 700__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000001779 773__ $$c31-40$$n1$$pChild and Adolescent Mental Health$$v7$$y2002
000001779 8564_ $$s113584$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1779/files/Text dokumentu.pdf
000001779 980__ $$aARTICLE

000001518 001__ 1518
000001518 005__ 20180709134525.0
000001518 041__ $$ačesky
000001518 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001518 245__ $$aDěti, trauma a rozvíjení podřízené (alternativní) dějové linie příběhu
000001518 520__ $$aV tomto článku vyzdvihuje Michael White důležitost rozvíjení podřízených dějových linií příběhu v rozhovorech s dětmi, které byly vystaveny traumatické zkušenosti. Jejich rozvíjení poskytuje dětem bezpečný prostor pro vyjádření jejich identity, díky němuž mohou začít vyjadřovat traumatickou zkušenost. Tímto způsobem je možné, aby si děti vytvořily jistou míru odolnosti před re-traumatizací v situaci, kdy jsou vybízeny, aby své zážitky sdílely. Článek nabízí také ukázky možností užití těchto konceptů v konzultaci s dětmi.
000001518 65017 $$astudentské překlady
000001518 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativni přístup
000001518 700__ $$0AUTHOR|(SYS)soldanjan$$aSoldán, Jan$$epřeklad
000001518 700__ $$0AUTHOR|(SYS)burianovamartina$$aBurianová, Martina$$epřeklad
000001518 765__ $$tChildren, Trauma and Subordinate Storyline Development
000001518 773__ $$n3-4$$pThe International Journal of Narrative Therapy and Community Work$$y2005
000001518 8564_ $$s944753$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1518/files/White_deti.pdf
000001518 980__ $$aTRANSLATION

000001299 001__ 1299
000001299 005__ 20150218105859.0
000001299 041__ $$ačesky
000001299 100__ $$0AUTHOR|(SYS)skorunkadavid$$aSkorunka, David
000001299 245__ $$aFáze narativní terapie
000001299 300__ $$a6 s.
000001299 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001299 773__ $$pNarativní přístup v psychoterapii, disertační práce
000001299 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1299/files/Skorunka, David MUDr - Faze narativni terapie.pdf
000001299 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1299/files/Skorunka, David MUDr - Faze narativni terapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001299 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1299/files/Skorunka, David MUDr - Faze narativni terapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001299 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1299/files/Skorunka, David MUDr - Faze narativni terapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001299 980__ $$aREPORT

000000931 001__ 931
000000931 005__ 20150715124145.0
000000931 041__ $$ačesky
000000931 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000931 245__ $$aTrauma, kompetence a výběr$$bKlinická praxe v rámci narativní terapie
000000931 520__ $$aTento článek pojednává o procesu přepisu zkušenosti a osobního příběhu o traumatických událostech. V článku je představen model konkrétních malých kroků, které mohou sloužit k zážitku kompetence u klienta, pomocí modelu o čtyř kvadrantech. Přepis terapeutického sezení pak ujasňuje zmíněný model.
000000931 65017 $$astudentské překlady
000000931 653__ $$apřepis rozhovoru
000000931 653__ $$atrauma
000000931 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000931 653__ $$anávody
000000931 653__ $$astruktura rozhovoru
000000931 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2115$$xTraumatisme, competence et Choix
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon$$xicon
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000931 980__ $$aTRANSLATION

000001250 001__ 1250
000001250 005__ 20150310194225.0
000001250 041__ $$ačesky
000001250 100__ $$0AUTHOR|(SYS)vaclavkovarenata$$aVáclavková, Renata
000001250 245__ $$aKomentovaná kasuistika
000001250 260__ $$aValašské Meziříčí$$c2005
000001250 300__ $$a13 s.
000001250 520__ $$aŘekla jsem klientce o tom, jak „funguji“ v zařízení a nabídla spolupráci v rámci terapeutických setkávání. Souhlasila. Většina klientů azylového domu v nové situaci souhlasí se vším, co je jim nabízeno. Zde je velmi důležité vyjasnění nabídky. S ohledem na množství klientů jsme se domluvily, že se pro terapii budeme setkávat jedenkrát za dva týdny. Paní Lidka provedla ve svém životě dalo by se říci radikální změnu. Opustila domov, partnera, chce být utajeným klientem.
000001250 611__ $$0PROJECT|(SYS)sp03$$aSP03
000001250 65017 $$akazuistiky
000001250 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001250 653__ $$aazylový dům pro matky s dětmi
000001250 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$adomácí násilí
000001250 653__ $$avymezení nabídky
000001250 653__ $$arituály
000001250 653__ $$0SUBJECT|(SYS)tristavymysli$$atupé prázdno
000001250 653__ $$0SUBJECT|(SYS)tristavymysli$$aosvícené jasno
000001250 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001250 653__ $$0SUBJECT|(SYS)strach$$astrach
000001250 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1250/files/vaclavkova renata.pdf
000001250 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1250/files/vaclavkova renata.gif?subformat=icon$$xicon
000001250 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1250/files/vaclavkova renata.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001250 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1250/files/vaclavkova renata.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001250 980__ $$aTHESIS
000001250 999C5 $$9CURATOR$$hVodáčková, D.$$mKrizová intervence, Portál,s.r.o., Praha, 2002$$o1$$rKN90
000001250 999C5 $$9CURATOR$$hSchlippe,A, Schweitzer, J.$$mSystemická terapie a poradenství, Cesta, Brno, 2001$$o2$$rKN1
000001250 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla,I.$$mUmění pomáhat, Slon, Praha,1996$$o3$$rKN32
000001250 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-05-03 17:24:48$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001229 001__ 1229
000001229 005__ 20150311122258.0
000001229 041__ $$ačesky
000001229 100__ $$0AUTHOR|(SYS)stankovazemanovayvona$$aStaňková-Zemanová, Yvona
000001229 245__ $$aKomentovaná kazuistika
000001229 260__ $$c2006
000001229 300__ $$a12 s.
000001229 520__ $$aMým osobním předpokladem pro práci v programu je pochybnost, zda klient, který projde terapeutickým procesem, začínajícím určením diagnózy závislosti (popis problémového systému), pokračujícím odhalováním příčin problémového chování a končí popisy vzorců chování, které v budoucnu klient nemá opakovat (rozšiřování problémového systému). Zda to umožňuje klientovi návrat mezi lidi, kteří problém se závislostí nemají, a tedy ho ani neřeší.
000001229 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000001229 65017 $$akazuistiky
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001229 653__ $$adrogy
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001229 653__ $$asubstituční léčba
000001229 653__ $$0PROJECT|(SYS)psychoterapie$$apsychoterapie
000001229 653__ $$apsychoterapeutické zařízení
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.pdf
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.gif?subformat=icon$$xicon
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001229 980__ $$aTHESIS
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hIvan Úlehla$$mUmění pomáhat, Renesance, Písek$$o1$$rKN32
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hKurt Ludewig$$mSystemická terapie, Pallata, Praha 1994$$o2$$rKN2
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hJill Freedman, Gene Combs$$o3$$rKN33
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hArist von Schlippe, Jochen Schweitzer$$mSystemická terapie a poradenství, Cesta, Brno 2001$$o4