000001407 001__ 1407
000001407 005__ 20140514105434.0
000001407 035__ $$aSUBJECT|(SYS)oblastiaplikace
000001407 150__ $$aoblasti aplikace
000001407 980__ $$aSUBJECT
000001407 980__ $$aAUTHORITY

000001031 001__ 1031
000001031 005__ 20191027181758.0
000001031 041__ $$ačesky
000001031 100__ $$0AUTHOR|(SYS)luciushoenegabriele$$aLucius-Hoene, Gabriele
000001031 245__ $$aVytváření a přetváření narativní identity
000001031 520__ $$aHlavní těžiště práce autorky vychází ze zpracování jednoho psychologického fenoménu, a to subjektivní zkušenosti chronických pacientů a postižených, zejména s poškozením mozku – s pomocí jednoho specifického metodologického přístupu, a to autobiografického narativního rozhovoru. V centru tohoto přístupu v rovině praktického použití i metodologického dalšího vývoje je otázka po narativní identitě a jejím empirickém základu ve vytvářených vyprávěních. Narativní identitou je přitom rozuměno situační, pragmaticky určitý autoepistemologický a vztahově vytvářený výkon ve zkoumaném kontextu na pozadí kulturně dohodnuté tradice vyprávění. Narativní přístup představuje systematicky analytický přístup, který zohledňuje vztahové a kontextové aspekty rozhovoru, jako jsou řečnické a pozitivní strategie v rozhovoru.
000001031 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001031 65017 $$astudentské překlady
000001031 653__ $$avýzkum
000001031 653__ $$aoblasti aplikace
000001031 700__ $$0AUTHOR|(SYS)slabymartin$$aSlabý, Martin$$epřeklad
000001031 773__ $$n2$$pForum Qualitative Sozialforschung$$v1$$y2000
000001031 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.pdf
000001031 8564_ $$xicon
000001031 8564_ $$xicon-700
000001031 8564_ $$xpdfa
000001031 8564_ $$s146040$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001031 8564_ $$s32189$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001031 8564_ $$s8744$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1031/files/Lucius Hoene, Gabriele Vytvareni a pretvareni narativni identity.gif?subformat=icon$$xicon
000001031 980__ $$aTRANSLATION

000001023 001__ 1023
000001023 005__ 20150207171544.0
000001023 041__ $$ačesky
000001023 100__ $$0AUTHOR|(SYS)klobergabrielam$$aKlöber, Gabriela M.
000001023 245__ $$aPsychoterapeutické práce s metaforou narcisu
000001023 520__ $$aMetoda názornosti, kterou je práce s metaforami, zvláště s metaforou narcisu prokázala v psychoterapii s mladistvými své opodstatnění. Tato metoda je spojena se systemickými a hlubinně psychologickými prvky. Práce s metaforou narcisu pomáhá mladým lidem vytvářet souvislost mezi jejich životem (dosl .životopisem), jejich osobností, prožitými problémy a jejich aktuálním chováním. Použitím této metafory se učí sami sobě lépe rozumět, pochopit se v pravém slova smyslu, poznávat a využívat vlastní pozitivní zdroje. Umožňuje jim to zvolit vlastní rozhodnutí (rozhodnutí pro vlastní rozhodnutí) rozvíjí to další alternativy chování. V tomto článku jsou popsány jednotlivé kroky práce s metaforou narcisu.
000001023 65017 $$astudentské překlady
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001023 653__ $$aoblasti aplikace
000001023 653__ $$anávody
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon$$xicon
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001023 980__ $$aTRANSLATION

000001016 001__ 1016
000001016 005__ 20150207171703.0
000001016 037__ $$aKN105
000001016 041__ $$ačesky
000001016 100__ $$0AUTHOR|(SYS)shapirojohanna$$aShapiro, Johanna
000001016 245__ $$aVyužití narativní teorie a terapie v kontextu praktického lékařství
000001016 520__ $$aKlinické zkušenosti s praktickými lékaři (rezidenty) a jejich pacienty nás přesvědčily, že narativní přístup má praktickému lékařství hodně co nabídnout. Zejména pacientům, které označujeme za nespolupracující, obtížné, somatizující, kteří se léčbě brání, jsou depresivní či úzkostní, může pomoci, když lékař při setkání využívá prvky narativního přístupu. V tomto článku uvádíme příběh pacienta s cukrovkou (diabetes), který zpočátku nebyl schopen dodržovat léčebná doporučení, abychom názorně představili základní koncepty a techniky narativní terapie, které se dají v praktickém lékařství využít.
000001016 65017 $$acitováno studenty
000001016 653__ $$aoblasti aplikace
000001016 65017 $$astudentské překlady
000001016 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001016 653__ $$apacient
000001016 653__ $$ateorie
000001016 653__ $$aordinace
000001016 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rossvalerie$$aRoss, Valerie
000001016 765__ $$tApplications of narrative theory and therapy to the practice of family medicine
000001016 773__ $$c96-100$$n2$$pFam Med$$v34
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.pdf
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.gif?subformat=icon$$xicon
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001016 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1016/files/Shapiro, Johana  Ross, Valerie  Narativni terapie v prakticke medicine.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001016 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11874032$$pPubMed
000001016 980__ $$aTRANSLATION

000001003 001__ 1003
000001003 005__ 20150311124220.0
000001003 037__ $$aKN110
000001003 041__ $$ačesky
000001003 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gratzwolfgang$$aGratz, Wolfgang
000001003 245__ $$aVäzenie zo systemického pohľadu
000001003 500__ $$aPoznámka vydavatele
000001003 520__ $$aText má nesmírnou hodnotu srovnávací praktické zkušenosti na téma “jak vstupovat do svébytného, uzavřeného sociálního kontextu“: „Jako vyučení a nadšení systemici se pokoušíme akceptovat rozpory a odrážet je, nestavět se jednostranně na jednu stranu, ale upravovat, vyvažovat a komunikovat ji v celém systému...“
000001003 65017 $$apřeklady
000001003 65017 $$acitováno studenty
000001003 653__ $$avězení
000001003 653__ $$ainstitucionální diskurz
000001003 653__ $$apodrobení
000001003 653__ $$avzdělávání
000001003 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000001003 653__ $$aoblasti aplikace
000001003 700__ $$0AUTHOR|(SYS)lomnickamarta$$aLomnická, Marta$$epřeklad
000001003 765__ $$tDas Gefängnis systemisch gesehen – Das Gefängnis als Ort systemischer Veränderungsarbeit
000001003 773__ $$c166-190$$pHeitger, Schmitz & Gester (Ed.): Managerie, 3. Jahrbuch$$y1995
000001003 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1003/files/Gratz, Wolfgang - Veznice.pdf
000001003 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1003/files/Gratz, Wolfgang - Veznice.gif?subformat=icon$$xicon
000001003 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1003/files/Gratz, Wolfgang - Veznice.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001003 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1003/files/Gratz, Wolfgang - Veznice.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001003 980__ $$aREPORT

000000960 001__ 960
000000960 005__ 20150222204549.0
000000960 041__ $$ačesky
000000960 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deisslerklausg$$aDeissler, Klaus. G.
000000960 245__ $$aSystemická terapie v psychiatrickém kontextu - pohled k sousedům
000000960 500__ $$aPoznámky překladatele
000000960 520__ $$aChtěli bychom proto navrhnout třetí matrici, pomocí které lze porozumět lidskému chování: lingvistickou nebo významovou matrici. Při lingvistické matrici nemusejí být postulovány žádné na pozorovateli nezávislé jednotky jako rodinný genogram nebo struktura rodiny. Naopak dovoluje začlenit všechny hovořící komunikující pozorovatele, resp. účastníky systému včetně terapeutů a ostatních odborníků. Účastníci tohoto systému vytvářejí právě nyní své vlastní významy.
000000960 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000960 653__ $$apsychiatrie
000000960 653__ $$apacient
000000960 65017 $$apřeklady
000000960 653__ $$akonstruktivismus
000000960 653__ $$aoblasti aplikace
000000960 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000960 653__ $$ainstitucionální diskurz
000000960 700__ $$0AUTHOR|(SYS)schugroswitha$$aSchug, Roswitha
000000960 700__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav$$epřeklad
000000960 700__ $$0AUTHOR|(SYS)janickeulrike$$aJänicke, Ulrike
000000960 773__ $$c30-45$$n1$$pZeitschrift für systemische Therapie$$y1992
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.pdf
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.gif?subformat=icon$$xicon
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000960 909C4 $$dhttp://www.systemagazin.de/zeitschriften/ZSTB/1992/zstb_1992_1.php$$pSystemagazin
000000960 980__ $$aREPORT

000000924 001__ 924
000000924 005__ 20150206141649.0
000000924 041__ $$ačesky
000000924 245__ $$aKonstruktivismus jako paradigma pro výuku a učení
000000924 520__ $$aStejně jako řada dalších metod probíraných na této sérii workshopů konstruktivistická forma vyučování se snaží přesunout pozornost z učitele na žáky. Učebna přestává být místem, kde učitel (odborník) chrlí vědomosti na pasivní žáky, kte říčekají jako prázdné lodě v přístavu, až budou naplněny. V případě konstruktivistického modelu jsou studenti podněcováni k aktivnímu zapojení do procesu vlastního vzdělávání. Učitel působí spíš jako facilitátor, který slouží jako prostředník, koučuje, napovídá a pomáhá studentům rozvíjet a hodnotit jejich porozumění a tím tedy jejich vzdělávání. Jedním z nejdůležitějších úkolů učitele je KLÁST DOBRÉ OTÁZKY.
000000924 65017 $$astudentské překlady
000000924 653__ $$akonstruktivismus
000000924 653__ $$apedagogika
000000924 653__ $$avyučování
000000924 653__ $$aoblasti aplikace
000000924 765__ $$tConstructivism as a Paradigm for Teaching and Learning
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.pdf
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.gif?subformat=icon$$xicon
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000924 909C4 $$dhttp://www.thirteen.org/edonline/concept2class/constructivism/index.html
000000924 980__ $$aTRANSLATION