Translations / citováno studenty KN71

Konstruktivismus a narativní psychologie / Botella, Luis

Pokusil jsem se zdůraznit hlavní podobnosti a protiklady mezi teorií osobnosti a narativním přístupem k identitě. Mým hlavním cílem bylo pomoci zkoumání běžných základních témat přístupů konstruktivismu a sociálního konstruktivismu k narativní psychologii vzhledem k tomu, že ovlivňování obou přístupů by mělo vyústit v silnější alternativu mechanistických a objektivistických koncepcí lidských zkušeností.

V kolekcích: Theses > Translations


Thesis / kazuistiky

Terapeutické přibližování k panu Drakovi

Praha: 2005. 12 s.

Při zahájení terapie jsem si tedy na otázku: V čem je systemická terapie s lidmi s mentálním postižením jiná, odpověděla, že v ničem. Je specifická člověkem , který tam sedí a povídá si se mnou. Každý člověk je specifický svým jazykem, který nějak používá, svým příběhem, který mi sděluje, svým tempem. Musím to být já, která se přizpůsobí jeho jazyku, jeho tempu a pokusím se v tomto jeho systému ukázat ještě jiné možnosti, dát mu na výběr, pokud si bude chtít vybírat. Změna, moment proměny, to je to, o čem přemýšlím.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Translations / zlatý fond

Mít předsudky k předsudkům


In: Prejudiced about prejudice
Hostitelský dokument

„Něco dělat a reflektovat to“ byl pro mě vždycky zvyk. V současné době máme takové množství případů jako cest na počátku 70. let, během vznikající rodinné terapie Milánské školy. Cecchinovými „spolurevolucionáři“ byli v té době Boscolo, Prata a Selvini Palazzoli, kteří se vydali stejným psychoanalytickým směrem jako jejich učitelé. Ale psychoanalytické myšlení nesituovalo věci dost jasně v jejich souvislostech, poznamenává. Jeho úkolem a úkolem jeho kolegů tak bylo nastavit hlavní směr jejich nového přístupu. A tak přichází intervence zaměřené na narušení strukturálních her rodin a jejich odporu změnit chování. Ale rostoucí tradice reflexe výsledků tohoto terapeutického směru umožnila vzestup dalším myšlenkám a oblastem pro zkoumání, které se týkaly mnohem více terapeutů než jejich klientů.

Viz též: New Therapist Magazine

V kolekcích: Theses > Translations, Highly Recommended


Reports / překlady KN54

Kybernetika předsudků v psychoterapeutické praxi

Originální název: The Cybernetics of Prejudices in the Practice of Psychotherapy

In: Systemic Thinking and Practice Series. London, Karnac Books 1994. -

Text, který jsem vybral, tvoří pro mne nejzajímavější asi čtvrtinu celé knihy. Kapitoly Úvod a Klinické předsudky jsou v celku až na nepatrné krácení označené [...]. Z ostatních kapitol, jsem poznamenal některé odstavce a věty, které se mi zdají důležité pro pochopení souvislostí a záměru autorů. Podstatné se mi jeví sepsání vlastních předpokladů autorů, předsudků jimž sami věří viz kapitola Klinické předsudky.

Různé: Poznámka překladatele

Viz též: ebrary

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Highly Recommended


Articles / zlatý fond

Prejudiced about prejudice / Cecchin, Gianfranco -- Soderlund, John

It has always been a habit, he says, "to do something and reflect". That is as much the case now as it was way back in the early 1970's, during the nascent days of the Milan school of family therapy. Cecchin's co-revolutionaries at the time were Boscolo, Prata and Selvini Palazzoli, all of whom had been pointed in a psychoanalytic direction by their teachers.

Viz též: New Therapist Magazine; PŘEKLAD

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Articles, Highly Recommended


Translations / studentské překlady

Divnější než můžeme předpokládat: podivnost vědy

Co je to, co nás činí schopnými cokoliv předpokládat? A lze z toho usuzovat na to, co vůbec MŮŽEME předpokládat? Existují ve vesmíru jevy, které budou navždy mimo náš dosah, ačkoliv ne nutně mimo dosah nějaké vyspělejší inteligence? Existují ve vesmíru jevy, které jsou již z principu neuchopitelné, a to žádnou myslí, jakkoliv vyspělou?

Viz též: Richard Dawkins on TED

V kolekcích: Theses > Translations


Reports / citováno studenty KN73

When Relationships Generate Realities:: Therapeutic Communication Reconsidered / Gergen, Kenneth J.

Effective therapy often seems magical. A life shattering problem is described in the quiet recesses of a chamber far removed from the site of turmoil. Questions and answers, stories good and bad, emotional outbursts, a little silence and perhaps some tears - all may be present. And then, almost by miraculous intervention, there is change. The problem is transformed, seems less severe, or is possibly dissolved. Yet, we ponder, how was the result achieved?

Viz též: When Relationships Generate Realities; PŘEKLAD

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports


Translations / citováno studenty KN73

Když vztahy vytvářejí realitu: Revize terapeutické komunikace


In: When Relationships Generate Realities: Therapeutic Communication Reconsidered
Hostitelský dokument

Efektivní terapie často vypadá jako magie. Životem otřásající problém je popisován v tichém zákoutí pokoje daleko od místa otřesu. Otázky a odpovědi, dobré i špatné příběhy, emocionální výlevy, chvíle ticha a snad i slzy – to všechno může nastat. A pak, téměř zázračnou intervencí, se stane změna. Problém je transformován, zdá se méně závažný, nebo je možná vyřešen. A teď se zamýšlíme nad tím, čím byl ten výsledek způsoben? Co je za touto zvláštní konfigurací událostí, která přinesla změnu?

V kolekcích: Theses > Translations


Translations / studentské překlady

Praktická orientácia na riešenia - duchovná zameranosť na zdroje

In: W. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund. - - 1998

Existuje vôbec niečo také, ako nejaká špecifická "na riešenie orientovaná, krátka terapia" ? Ak dobre chápem úsilie svojich kolegov, potom som presvedčený, že každá terapeutická koncepcia sa snaží o riešenie problémov, liečenie chorôb, či odstraňovanie ťažkostí. Idea riešenia je predsa základným znakom každej pomoci.

V kolekcích: Theses > Translations


Thesis / kazuistiky

Blízká setkání neznámých světů

2011. 16 s.

S Natálií se občas dostávám do zvláštní situace. Jako bych měla pocit, že nějak omylem hraje roli, která patří někomu jinému (přece ne té Natálii, pro kterou je vzdělání důležité). V takových chvílích jako bych ji chtěla pomoci, udělat něco za ni, zakřičet, postrčit ji. Je to boj vnitřní, mám pocit, že do průběhu setkání nezasahuje, možná výběrem domácího úkolu.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports