Thesis / kazuistiky

Závěrečná kasuistika / Volf, Petr

Mělník: 2014. 14 s.

Na druhou stranu, pokud terapeut nereflektuje, že jakákoliv změna nastala spíše zásluhou šikovného klienta, může mít o svých schopnostech zkreslené představy, které tvrdě narazí v průběhu první konzultace s „nespolupracujícím” klientem. Tím nemyslím klienta, který nechce spolupracovat, ale klienta, který to neumí tak, jak bychom si často představovali.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Reports / překlady

Lidské systémy a jak s nimi pracujeme

- 1991

Lidské systémy jsou systémy vyrábějící řeč a významy. Z toho plyne, že terapeutické systémy s nimiž pracujeme, jsou problémové systémy. Jako takové jsou přístupné řeči uvnitř oné oblasti, v níž je komunikováno o problému, kterým je systém charakterizován. Problém není charakterizován systémem, nýbrž naopak.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports



Subject: problém

Celkem záznamů: 1

Pro běžný výklad je normální definovat problém skrze jeho příčiny - kořeny či jádro, které problém způsobuje. Řešit problém pak znamená odstranit tyto příčiny, tedy dostat se k jádru, které je ovšem ukryto pod povrchem. To dobře funguje pro „jednoduché stroje“, jako jsou např. žentour, televizor, kombajn, elektronická navigace, části lidského těla - klouby, svaly - apod. Pro „složitější stroje“ jako je lidské trápení, ovšem platí metafora toaletního papíru: odmotáme-li z role toaletního papíru všechno, co papír skrývá, odhalíme tubus, tedy jeho jádro. Když jej konečně máme, je nám přesně na to, nač bylo určeno vše, co jsme odmotali



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)problem