000002346 001__ 2346
000002346 005__ 20181212110732.0
000002346 041__ $$ačesky
000002346 100__ $$0AUTHOR|(SYS)balcarkarel$$aBalcar, Karel
000002346 245__ $$aSoučasné trendy v psychoterapii
000002346 520__ $$aV tomto sdělení se pokusím na základě vlastní teoretické a praktické zkušenosti s měnící se tvářností psychoterapeutické scény zmapovat dosavadní hlavní proudy vývoje v oblasti pojímání psychoterapie, forem jejího uplatnění, jejích základních psychologických východisek a cílů a typických metod, ilustrovat je příklady proměn hlavních psychoterapeutických přístupů a kriticky je navzájem porovnat v rámci výkladu i v rámci průběžné diskuse o nich.
000002346 653__ $$0SUBJECT|(SYS)spolecnyzaklad$$aspolečný základ
000002346 653__ $$0SUBJECT|(SYS)navodySUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000002346 653__ $$0PROJECT|(SYS)psychoterapie$$apsychoterapie
000002346 653__ $$0SUBJECT|(SYS)teorie$$ateorie
000002346 773__ $$c18-31$$n3$$pPsych&Som$$y2005
000002346 8564_ $$s163663$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2346/files/trendy.pdf
000002346 980__ $$aARTICLE

000002295 001__ 2295
000002295 005__ 20170603073234.0
000002295 020__ $$a1 871697 67 0
000002295 041__ $$aanglicky
000002295 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002295 245__ $$aFamily Preservation$$bA Brief Therapy Workbook
000002295 260__ $$aLondon$$bBrief Therapy Press$$c1991
000002295 520__ $$aThis manual is designed to ease your pain a little, to increase your excitement about your work, and to help you grow through your discovery of the amazing human spirit, in both yourself and the client.
000002295 65017 $$acitováno studenty
000002295 65017 $$azlatý fond
000002295 653__ $$aproblémové rodiny
000002295 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná psychoterapie
000002295 653__ $$asanace rodiny
000002295 653__ $$asociální péče
000002295 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000002295 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000002295 8564_ $$s683682$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2295/files/family- preservation.pdf
000002295 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/874$$pPŘEKLAD
000002295 980__ $$aBOOK

000002211 001__ 2211
000002211 005__ 20210818065813.0
000002211 041__ $$aanglicky
000002211 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hoytmichael$$aHoyt, Michael
000002211 245__ $$aOn Importance of Keeping It Simple and Taking the Patient Seriously$$bConversation with Steve de Shazer and John Weeakland
000002211 520__ $$aThe following conversation took place during the afternoon of December 3. 1992, in Phoenix, Arizona, where we were all participating in the Fifth Interanational Congres on Ericksonian Approaches to Hypnosis and Psychotherapy.
000002211 600__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000002211 600__ $$0AUTHOR|(SYS)weaklandjohn$$aWeakland, John
000002211 653__ $$ainterview
000002211 653__ $$apsychoterapie
000002211 653__ $$akrátká terapie
000002211 65017 $$asam
000002211 8564_ $$s1650061$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2211/files/Hoyt, Michael F. ed. - Interview With Brief Therapy Experts Steve De Shazer and John Weakland.pdf
000002211 980__ $$aARTICLE

000002192 001__ 2192
000002192 005__ 20160217094624.0
000002192 041__ $$ačesky
000002192 100__ $$0AUTHOR|(SYS)horackovajana$$aHoráčková, Jana
000002192 245__ $$aCesta k mámě
000002192 260__ $$c2016
000002192 300__ $$a61 s.
000002192 520__ $$aK obhajobě jsem si vybrala případ individuální práce s desetiletým chlapcem - Pájou, který z počátku odmítal společné sezení s rodiči a chtěl se mnou o situaci v rodině mluvit sám. Myslím, že případ tohoto chlapce potvrzuje názor, že dítě je od určitého věku kompetentní posoudit, jaký typ sezení pro něho bude vhodnější. Situaci v rodině zná lépe, než terapeut, je jeho každodenní realitou
000002192 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002192 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002192 653__ $$aděti
000002192 653__ $$apráce s dětmi
000002192 653__ $$apsychoterapie dětí
000002192 65017 $$akazuistiky
000002192 8564_ $$s1007127$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2192/files/horackova-jana.pdf
000002192 980__ $$aTHESIS

000001797 001__ 1797
000001797 005__ 20190725142853.0
000001797 020__ $$a0877736421
000001797 041__ $$aanglicky
000001797 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ellenwoodaudreye$$aEllenwood, Audrey E.
000001797 245__ $$aShake Up
000001797 260__ $$aSylvania, Ohio$$bC & E Ltd.$$c2012
000001797 300__ $$a255 s.
000001797 520__ $$aTherapeutic impasses are seduced processes that occur within a therapeutic session between clients and the therapist. When an impasse develops, all members of the therapeutic system become stuck and only minimal progress is made by the clients; often therapy ends prematurely. The purpose of this book is to assist both novice and seasoned therapists to identify and reflect upon the types of professional therapeutic roles that they assume in their practice, some of which may lead to impasses.
000001797 653__ $$apsychoterapie
000001797 653__ $$anávody
000001797 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektování$$areflektování
000001797 653__ $$arole
000001797 653__ $$astudie
000001797 700__ $$0AUTHOR|(SYS)broklars$$aBrok, Lars
000001797 8564_ $$s8066337$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1797/files/ShakeUp.pdf$$yoriginal
000001797 8564_ $$s601235$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1797/files/preklad 1.pdf
000001797 980__ $$aBOOK

000001796 001__ 1796
000001796 005__ 20150222224403.0
000001796 037__ $$aKN38
000001796 041__ $$ačesky
000001796 100__ $$0AUTHOR|(SYS)pechackovasona$$aPecháčková, Soňa
000001796 245__ $$aZpráva o systemické terapii
000001796 260__ $$aPraha$$bISZ$$c1993
000001796 300__ $$a169 s.
000001796 520__ $$aSystemická terapie, systemické myšlení, je konsekvencí vývoje vědeckého poznání a filozofie 20. století, které lze svým významem přirovnat k době renesance a zámořských objevů.
000001796 65017 $$acitováno studenty
000001796 653__ $$asystemika
000001796 653__ $$apsychoterapie
000001796 653__ $$ahistorie
000001796 653__ $$0 SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001796 653__ $$astudie
000001796 8564_ $$s12161432$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1796/files/zprava.pdf
000001796 980__ $$aBOOK

000001529 001__ 1529
000001529 005__ 20141001113556.0
000001529 035__ $$aPROJECT|(SYS)psychoterapie
000001529 150__ $$apsychoterapie
000001529 678__ $$aPsychoterapie je samostatná profese, která se vyučuje několikaletým studiem. Absolvent takové výuky se zove psychoterapeut.
000001529 8564_ $$s2601832$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1529/files/psychoterapie.pdf
000001529 980__ $$aSUBJECT
000001529 980__ $$aAUTHORITY

000001229 001__ 1229
000001229 005__ 20150311122258.0
000001229 041__ $$ačesky
000001229 100__ $$0AUTHOR|(SYS)stankovazemanovayvona$$aStaňková-Zemanová, Yvona
000001229 245__ $$aKomentovaná kazuistika
000001229 260__ $$c2006
000001229 300__ $$a12 s.
000001229 520__ $$aMým osobním předpokladem pro práci v programu je pochybnost, zda klient, který projde terapeutickým procesem, začínajícím určením diagnózy závislosti (popis problémového systému), pokračujícím odhalováním příčin problémového chování a končí popisy vzorců chování, které v budoucnu klient nemá opakovat (rozšiřování problémového systému). Zda to umožňuje klientovi návrat mezi lidi, kteří problém se závislostí nemají, a tedy ho ani neřeší.
000001229 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000001229 65017 $$akazuistiky
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001229 653__ $$adrogy
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001229 653__ $$asubstituční léčba
000001229 653__ $$0PROJECT|(SYS)psychoterapie$$apsychoterapie
000001229 653__ $$apsychoterapeutické zařízení
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.pdf
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.gif?subformat=icon$$xicon
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001229 980__ $$aTHESIS
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hIvan Úlehla$$mUmění pomáhat, Renesance, Písek$$o1$$rKN32
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hKurt Ludewig$$mSystemická terapie, Pallata, Praha 1994$$o2$$rKN2
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hJill Freedman, Gene Combs$$o3$$rKN33
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hArist von Schlippe, Jochen Schweitzer$$mSystemická terapie a poradenství, Cesta, Brno 2001$$o4

000000874 001__ 874
000000874 005__ 20170603073614.0
000000874 020__ $$a978-80-262-0500-5
000000874 037__ $$aKN26
000000874 041__ $$ačesky
000000874 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000874 245__ $$aPosílení rodiny$$bzáklady krátké terapie zaměřené na řešení
000000874 260__ $$aPraha$$bPortál$$c2013
000000874 520__ $$aV knize se objevují snad všechny základní myšlenky krátké terapie zaměření na řešení: odklon od problémů ve prospěch řešení; důraz na výjimky a na malé změny; zájem o klientovy cíle, jeho úspěchy i silné stránky; pravidla typu "nespravuj, co není rozbité" či "dělej víc toho, co funguje" atd. Zároveň s tím jsou představeny mnohé "techniky", které z těchto myšlenek přirozeně plynou, např. zázračná otázka, měřicí otázky, skládání komplimentů, přerámování.
000000874 65017 $$acitováno studenty
000000874 65017 $$azlatý fond
000000874 653__ $$aproblémové rodiny
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná psychoterapie
000000874 653__ $$asanace rodiny
000000874 653__ $$asociální péče
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000874 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000000874 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2295$$xFamily Preservation: A Brief Therapy Workbook$$z1 871697 67 0
000000874 8564_ $$s592967$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/874/files/posilenirodiny.pdf
000000874 980__ $$aBOOK

000000862 001__ 862
000000862 005__ 20150308203422.0
000000862 037__ $$aKN17
000000862 041__ $$ačesky
000000862 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bubenikmiroslav$$aBubeník, Miroslav
000000862 245__ $$aNarativní psychoterapie a její využití v případě poruch osobnosti s projevy agresivního chování
000000862 260__ $$aČeské Budějovice$$bJihočeská univerzita$$c2011
000000862 300__ $$a80 p.
000000862 65017 $$acitováno studenty
000000862 653__ $$aporuchy osobnosti
000000862 653__ $$0PROJECT|(SYS)psychoterapie$$apsychoterapie
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)systemickaterapie$$asystemická terapie
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000000862 653__ $$apersonifikace
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)dekonstrukce$$adekonstrukce
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.pdf
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.gif?subformat=icon$$xicon
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000862 980__ $$aBOOK