Subject: sebedůvěra

Celkem záznamů: 15



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)sebeduvera


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce

Kratochvilka: 2014. 9 s.

Dojednáváme si náplň poslední konzultace‐paní Iveta si přeje zrekapitulovat, co vše si v terapii objevila‐stále má pocit, že na ničem vlastně vědomě nepracuje, nemusí o tom přemýšlet, věci „se mění“. Proto by ráda pojmenovala své objevy v terapii, aby pro ni byly dostupnější, kdyby je potřebovala v budoucnu využít.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

(Ne)jsem důležitá!

14 s.

Zatímco totiž klientka hledala v našich sezeních schopnost žít podle svých představ, já jsem konečně ve vztahu ke své terapeutické práci našla sebejistotu, profesionalitu, otevřenost a přirozenost. Tento případ podle mého názoru velmi dobře dokumentuje změnu od doby mých prvních „terapeutických pokusů“.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Bezpečná nejistota

Granada: 2011. 15 s.

O čem máme dneska mluvit? N. se rozpovídal o důležitosti chození na psychoterapii, proč se vyplatí mít vlastního terapeuta/psychologa. Tuto větu považuji za důležitou: Považuji se celkově za nejistého člověka (jistota a sebedůvěra jsou synonyma ve španělštině). Tedy můžeme toto téma pojednávat jako vzájemně se prolínající potřebu jistoty/bezpečí/sebedůvěry.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Kazuistika

10 s.

Bylo potřeba důkladně si vyjasnit kontext. Potřebovala jsem si být jistá, že já i klientka rozumíme nové situaci, že se budeme setkávat v nových rolích. Zejména jsem nás vyčlenila z instituce, v rámci které jsme se setkávaly. Klientce jsem vyjasnila, že by se měla cítit pohodlně a bezpečně a že se může ohradit vůči všemu, co se jí nebude líbit nebo jí nebude příjemné. To, že novému kontextu obě rozumíme, jsem si ověřila také na začátku první konzultace.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Zázrak terapie

12 s.

V druhé konzultaci klientka popisuje, že to, aby mohla být nad věcí, již nemá podobu zasunutého šuplete, ale užívá metaforu balónku na niti, který má přivázaný na ruce. Mluví o tom, že si svůj problém nechce nechat u sebe zasunutý, ale chce ho dostat od sebe pryč. Klientka odchází s tím, že se jí podařilo svůj problém „přesunout“ do zmiňovaného balónku. Z druhé a závěrečné konzultace odchází s pocitem, že se dostala na pomyslné škále na číslo 10.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Příběh slečny Lucie

Brno: 2012. 14 s.

Navrhuji reflexi naší dosavadní práce a promyšlení, zda a případně jak budeme pokračovat. Lucie mluví o svých emocích, které jsou pro ni v posledních týdnech nezvladatelné. Mluví o smutku a pláči. Dávám klientce na výběr, zda se chce s nimi naučit pracovat doma, mimo terapii, nebo zda si je potřebuje v terapii nějakým způsobem vybít. Vybírá si možnost práce s emocemi v terapii (Což mě trochu vyděsilo. Umím vlastně pracovat s emocemi? Jak se systemicky vybíjejí emoce?).

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Postpenitenciární perspektiva systemické psychoterapie

2012. 14 s.

V rámci této práce bych rád představil svou systemickou práci s klientem, krátce po propuštění z výkonu trestu odnětí svobody. Bude zde tedy hovořeno o systemickém vedení psychoterapeutických konzultací v rámci postpenitenciární péče.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Práce s klientem

2006. 11 s.

V průběhu jedné z pedagogických porad si stěžovali na jeho „zhoršené chování“, které se projevovalo odmlouváním, vyhýbání se povinnostem, hrubším chováním k vrstevníkům. Vychovatelé vyjádřili potřebu znovu získat kontrolu nad Pavlovým chováním a tedy i udržet stabilitu a disciplínu na oddíle. Pavel sám do té doby ode mne pomoc nežádal, několikrát v diskusích u různých příležitostí prezentoval svou nedůvěru k psychologům, kteří „ho mockrát rozebírali, nevěří jim, raději si pomůže sám, než by se někomu svěřoval“.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

I tento příběh je pouze příběhem

2012. 15 s.

Malým zázrakem je pro mě otázka po zázraku a především způsob, jakým ji dokázala používat Insoo Kim Berg. Vypadá tak jednoduchá k použití, ale skýtá řadu nástrah. Při své krátké terapeutické praxi nemohu říci, že ji často používám. Použila jsem ji několikrát, ale nikdy s dobrým pocitem využití všech možností. Jako kdybych se něčeho zalekla a utekla. Otázku jsem použila také v prezentovaném případě a z mého pohledu se stejnou chybou.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports