Vidět a slyšet a být viděn a slyšen

Dlouho potom, co se reflektující procesy objevily, začal jsem o nich přemýšlet jako o přesunech mezi mluvením o nějaké věci ve vnějším dialogu s druhými a nečinným sezením a nasloucháním tomu, jak o stejné věci mluví ostatní. Během naslouchání druhým vede člověk nevyhnutelně vnitřní dialog (dialog „skrze slova„) sám se ...

KN103

by Andersen, Tom | 28 Mar 2014, 14:27 | reflektující tým   kazuistika   struktura rozhovoru  


Strategický dialog: jak dosáhnout maxima s minimem na prvním sezení

Náš titul odkazuje se na ten aspekt psychoterapie, která zahrnuje interakci mezi klientskou pozicí (perspektiva, hodnoty, upevněné přesvědčení, týkající se problému) a terapeutovým postojem. Pozorovali jsme odborné terapeuty nejen při modelování psychoterapie, ale také při „adoptování“ názoru, usnadňující léčebný impuls u klientů.

by Nardone, Giorgio ; De Antoniis, Simona ; Selner, Martin | 28 Mar 2014, 15:22 | návody   otázky   struktura rozhovoru   úzkost  


Trauma, kompetence a výběr: Klinická praxe v rámci narativní terapie

Tento článek pojednává o procesu přepisu zkušenosti a osobního příběhu o traumatických událostech. V článku je představen model konkrétních malých kroků, které mohou sloužit k zážitku kompetence u klienta, pomocí modelu o čtyř kvadrantech. Přepis terapeutického sezení pak ujasňuje zmíněný model.

by Beaudoin, Marie-Nathalie | 1 Apr 2014, 14:08 | přepis rozhovoru   trauma   narativní přístup   návody   struktura rozhovoru  


Poplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment“) v terapii zaměřené na řešení

Autoři popisují vzor pro užití ocenění, který je založen na jejich zkušenostech z práce s krátkou terapií zaměřenou na řešení na klinice duševního zdraví. U většiny lidí je rodina nejdůležitější částí jejich sociálního systému, a proto je klíčem k vytvářeníní řešení. Pro autory je šablona důležitá zejména při utváření řešení ...

KN111

by Berg, Insoo Kim ; Mrvová, Kamila | 1 Apr 2014, 14:41 | kazuistika   přepis rozhovoru   SF   návody   struktura rozhovoru  


Být objektivními znamená vědět, že takovými nejsme. Intersubjektivita jako metodologie terapeutického vyšetřování v nové systemice

Z toho vyplývá, že terapeutický proces je v optice nové systemiky procesem interaktivního zkoumání, které probíhá mezi systémem ošetřujícím a systémem ošetřovaným v kontextu intersubjektivity. Vyjevování smyslu, které se v průběhu této dialektiky děje mezi systémy, závisí na vyváženosti mezi dvěma protivážnými veličinami: vazba mezi dvěma interagujícími systémy a oddělenost ...

by Caillé, Phillipe | 2 Apr 2014, 12:10 | kritická úvaha   návody   struktura rozhovoru  


Struktura otázek pro alternativní verzi vztahových problémů v partnerství

Často, když lidé hledají mé rady pro své vztahy, jsou již ve velmi bídném stavu. Pochybuji, že by tu byl jiný předmět stejné důležitosti, který je tak hrubě zanedbaný i přes jeho velkou rozšířenost. V této situaci, i přes jistou míru naděje, kterou společnost do poradenství vkládá, jsou jeho možnosti ...

by Epston, David ; Šleichertová, Simona | 8 Apr 2014, 10:04 | návody   terapeutické techniky   pozitivní přístup   struktura rozhovoru  


Chůze po špičkách

Poradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak ...

KN84

by George, Evan | 8 Apr 2014, 11:13 | SF   návody   teorie   krátká terapie   struktura rozhovoru  


Úkol profesionála ve druhém sezení

Lidé za námi chodí, protože si přejí, aby se jim dařilo lépe. Můžeme proto prohlásit, že ono „lépe“ nejen že je jediné téma, které je namístě – ale že by také bylo nerespektuplné vůči klientovi, kdybychom o něm nemluvili. Vždy začínáme sezení zřetelem k tomuto tématu, a to až do ...

| The task of the interviewer in the second session

by Korman, Harry | 22 Apr 2014, 13:58 | 1 review | SF   návody   struktura rozhovoru  


The Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session

Our title refers to that aspect of psychotherapy which involves the interaction between the client’s position (their perspective, values, strongly held beliefs, as they pertain to a problem) and the clinician’s therapeutic stance. We have observed that expert therapists not only execute a model of psychotherapy but also adopt “attitudes” ...

| PŘEKLAD

by Nardone, Giorgio ; De Antoniis, Simona | 1 Jul 2015, 10:59 | návody   otázky   struktura rozhovoru   úzkost