(Ne)jsem důležitá!

Zatímco totiž klientka hledala v našich sezeních schopnost žít podle svých představ, já jsem konečně ve vztahu ke své terapeutické práci našla sebejistotu, profesionalitu, otevřenost a přirozenost. Tento případ podle mého názoru velmi dobře dokumentuje změnu od doby mých prvních „terapeutických pokusů“.

by Rychlá, Kateřina | 2 May 2014, 8:25 | kazuistika   sebedůvěra   sebereflexe   narativní přístup   zkušený klient   doprovázení   domácí násilí   dekonstrukce  


,, A tak se ptám.........“

V závěrečné práci představuji příběh klienta pana Radima, se kterého jsem provázela systemickým přístupem na jeho cestě k cíli žít spokojeněji jak v profesním tak v soukromém životě. Při terapeutických setkáních je používán převážně narativní, na řešení orientovaný přístup, zejména metody reflektování, externalizování, konstruování a dekonstrukce skutečnosti, dále pak Andersenovské ...

by Knížková, Marcela | 16 May 2015, 9:54 | kazuistika  


10 let výcviku Umění terapie

Všechno, co o systemice opravdu potřebuju znát, jsem se sice nenaučil ve školce, ale v mnohém je to tak prosté, jako by to ze školky bylo. Během posledních asi 25 let se mi tenhle styl uvažování a práce s klienty stal vlastní. V naivních začátcích a prvotním nadšení jsme začali ...

| SOFT

by Úlehla, Ivan ; Macek, Zdeněk | 8 Feb 2015, 9:15 | klasika   výcvik  


Adlerian Therapy as a Relational Constructivist Approach

The author presents the elements of the postmodern perspective present in contemporary psychotherapy. Moreover, he indicates the usefulness of some therapeutic techniques, mirroring the tendencies represAccording to R. A. Neimeyer (2000) and Botella and Herrero (2000), an integrative bridge between cognitive constructivist and social constructionist approaches to therapy might be ...

by Watts, Richard E. | 21 Jan 2017, 11:43 | adleriánská terapie   relational constructivist  


Adolescence jako komunikační rébus

Když říkám, že jako post-adolescent umím (podle své soukromé definice) rozlišovat mezi očekáváními svého okolí a mezi svými vlastními očekáváními jako věci různými, neříkám, že umím řešit neustálé rozdíly a někdy i rozpory těchto očekávání. Neumím je řešit, rozhodně jsem začal přestávat je řešit. Pouze skromně říkám, že tyto různé ...

by Strnad, Vratislav | 6 May 2014, 14:05


Adéla: závěrečná práce

Klientka se jmenuje Adéla, je jí 15 let a studuje 1. ročník čtyřletého gymnázia. V pololetí měla velmi dobrý prospěch. Žije v malém městečku v okrese Chrudim. S klientkou jsme se přes Skype setkaly celkem třináctkrát. Spolupracovat jsme začaly v únoru letošního roku a terapie jsme ukončily v září. Scházely ...

by Šaňáková, Veronika | 4 Jan 2022, 18:16 | online  


Adéla a strach z mámy

Do pedagogicko psychologické poradny a vzdělávacího a diagnostického střediska objednává máma svou 16letou dceru s tím, že má potíže zapadnout do nového třídního kolektivu v 1. ročníku střední školy. Při objednávání termínu se s maminkou domlouvám, že potřebuji, aby na první setkání přišla na začátek také.

by Vávrová, Tereza | 4 Oct 2020, 13:58 | kazuistika  


Against Realist Instruction: Superficial Success Masking Catastrophic Failure and an Alternative

In Radical Constructivism (RC) (Glasersfeld 1991) we judge our understanding by what can be accomplished using that understand- ing. Realists do not understand the notion that RC is not about “truth,” but about fit to experience. In this article, we look at evidence in educational settings. While the evidence will ...

by Dykstra, Dewey I. Jr. | 10 Sep 2014, 15:01 | vyučování  


Ako rozvíjať výskum v klinickej praxi: v prvom rade je treba nový pohľad na vec

Článok si kladie za úlohu odpovedať na tri otázky. Aké faktory mohli vytvoriť priepasť medzi výskumom a klinikou na poli rodinnej terapie? Aké sú argumenty v prospech možností rozvoja výskumu v praxi rodinných terapeutov? Môžeme robiť výskum aj vtedy, keď je naša práca čisto klinická? Najmä však tento článok chce ...

| Cairn.Info

by Pauzé, Robert ; Touchette, Luc | 23 Apr 2014, 12:37 | kazuistika   výzkum