000002073 001__ 2073
000002073 005__ 20151005195052.0
000002073 041__ $$aanglicky
000002073 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002073 245__ $$aNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology$$bRevisiting classic practices, developing new emphases
000002073 520__ $$ahis article reviews some of the recent advances in brain research and the grow- ing field of interpersonal neurobiology, which we believe supports a number of  narrative therapy premises. Highlighted is the potential usefulness of thinking  about unique outcomes as “moments” of “affect-infused” experiences. The  concepts and theory proposed are illustrated by the description of three therapy  sessions with a 28-year-old woman struggling with anxiety and depression,  and a transcript of an intentionally “affect infused” re-authoring conversation.
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002073 653__ $$apřepis rozhovoru
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002073 653__ $$atrauma
000002073 653__ $$aneurovědy
000002073 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000002073 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000002073 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000002073 8564_ $$s65501$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073/files/Narrative and interpersonal biology.pdf
000002073 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000002073 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/929$$pPŘEKLAD
000002073 980__ $$aARTICLE

000002115 001__ 2115
000002115 005__ 20150715124029.0
000002115 041__ $$afrancouzsky
000002115 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002115 245__ $$aTraumatisme, competence et Choix$$bPratiques cliniques de la thérapie narrative
000002115 520__ $$aCette article présente  un processus de ré-écriture de l’expérience et de l’histoire personnelle d’événements traumatisants.  Des micro-pratiques spécifiques qui peuvent contribuer à une experience de compétence chez le client , sont exposées dans un modèle composé de quatre quadrants. La transcription d’une session de thérapie illustre ce modèle.
000002115 653__ $$apřepis rozhovoru
000002115 653__ $$atrauma
000002115 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002115 653__ $$anávody
000002115 653__ $$astruktura rozhovoru
000002115 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/931$$pPŘEKLAD
000002115 980__ $$aREPORT

000002135 001__ 2135
000002135 005__ 20151015090809.0
000002135 041__ $$aanglicky
000002135 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bednardina$$aBednar, Dina
000002135 245__ $$aSolution-Focused Therapy with Children$$bA Natural Fit!
000002135 520__ $$a

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them!

000002135 65017 $$asam 000002135 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$asolution focused 000002135 678__ $$aprezentace 000002135 700__ $$0AUTHOR|(SYS)vanengengeri$$aVanEngen, Geri 000002135 8564_ $$s1248199$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2135/files/Bednar, Dina.pdf 000002135 980__ $$aREPORT

000001907 001__ 1907
000001907 005__ 20150219171544.0
000001907 041__ $$aanglicky
000001907 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beelschristianc$$aBeels, Christian C.
000001907 245__ $$aSome Historical Conditions of Narrative Work
000001907 520__ $$a

Written to honor the immense contribution of Michael White as a leader in the de­velopment of narrative therapy, this historical essay contrasts the origins of psycho­analysis, family therapy and narrative therapy. Changes in the understanding of therapeutic strategies, methods of training and supervision, styles of leadership, the involvement of audiences in the therapeutic and training processes, and conceptions of the nature of the mind are described.

000001907 600__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael 000001907 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup 000001907 653__ $$ahistorie 000001907 773__ $$c363-378$$n3$$pFamily Process$$v48$$y2009 000001907 8564_ $$s164407$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1907/files/a5789f5b-5620-44fa-b6d6-15860f3c5fae-o_19eggf7vj1lb9a4h1b4r1drnsr3a.pdf 000001907 980__ $$aARTICLE

000001785 001__ 1785
000001785 005__ 20170726112604.0
000001785 041__ $$ačesky
000001785 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bennettlorna$$aBennett, Lorna
000001785 245__ $$aNarativní metody u dětí$$bTeoretická vysvětlení a praktické otázky
000001785 520__ $$aJednou z nejvíce znepokojujících výzev kliniků (clinicians) pracujících s dětmi, je naučit se, jak se k dětem, které zažívají řadu emočních a behaviorálních těžkostí, připojit, a to takovým způsobem, který je terapeutický, adekvátní k jejich vývoji a hlavně zábavný. Spojení narativních metod s expresivními technikami se stává důležitým a klinicky významným způsobem, jak této výzvě čelit.  Účelem tohoto článku je popsat nejdůležitější charakteristiky a teoretické pozadí narativního přístupu, zamyslet se nad vhodností a důkazy pro využívání narativních metod u dětí, vyzdvihnout otázky a výzvy při implementaci těchto metod a v neposlední řadě ukázat aplikaci a relevanci autorovy vlastní práce a diskutovat a analyzovat specifické klinické situace.
000001785 65017 $$apřeklady
000001785 675__ $$tNarrative Methods and Children: Theoretical Explanations and Practice Issues
000001785 773__ $$n1$$pJCAPN$$v21$$y2008
000001785 8564_ $$s88441$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1785/files/Original.pdf
000001785 8564_ $$s118651$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1785/files/Bennett, Lorna.pdf
000001785 980__ $$aREPORT

000000874 001__ 874
000000874 005__ 20170603073614.0
000000874 020__ $$a978-80-262-0500-5
000000874 037__ $$aKN26
000000874 041__ $$ačesky
000000874 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000874 245__ $$aPosílení rodiny$$bzáklady krátké terapie zaměřené na řešení
000000874 260__ $$aPraha$$bPortál$$c2013
000000874 520__ $$aV knize se objevují snad všechny základní myšlenky krátké terapie zaměření na řešení: odklon od problémů ve prospěch řešení; důraz na výjimky a na malé změny; zájem o klientovy cíle, jeho úspěchy i silné stránky; pravidla typu "nespravuj, co není rozbité" či "dělej víc toho, co funguje" atd. Zároveň s tím jsou představeny mnohé "techniky", které z těchto myšlenek přirozeně plynou, např. zázračná otázka, měřicí otázky, skládání komplimentů, přerámování.
000000874 65017 $$acitováno studenty
000000874 65017 $$azlatý fond
000000874 653__ $$aproblémové rodiny
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná psychoterapie
000000874 653__ $$asanace rodiny
000000874 653__ $$asociální péče
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000874 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000000874 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2295$$xFamily Preservation: A Brief Therapy Workbook$$z1 871697 67 0
000000874 8564_ $$s592967$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/874/files/posilenirodiny.pdf
000000874 980__ $$aBOOK

000000932 001__ 932
000000932 005__ 20150222215743.0
000000932 041__ $$ačesky
000000932 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000932 245__ $$aHorké tipy$$bDělat běžné (obyčejné) výjimečným - "Jak se s tím vyrovnáte (jak si s tím poradíte)?"
000000932 520__ $$aMnoho lidí věří, že když je hlavní premisa SFBT tak jednoduchá, musí to být snadné to dělat. Jsou překvapeni když zjistí, že terapeut musí pracovat velmi tvrdě jen v tom "vytrvat tam" a nevzdat se klienta jako beznadějného. Toto platí zvlášť, když terapeut nevěří, že klient má zdroje a schopnost řešit sám jeho problémy.
000000932 65017 $$apřeklady
000000932 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000932 653__ $$apřepis rozhovoru
000000932 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pomajzlovajana$$aPomajzlová, Jana$$epřeklad
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.pdf
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.gif?subformat=icon$$xicon
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000932 980__ $$aREPORT

000001480 001__ 1480
000001480 005__ 20150218105900.0
000001480 041__ $$ačesky
000001480 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001480 245__ $$aKrátká terapie$$bpřehled
000001480 520__ $$aZaměření se na řešení může být popsáno mnoha způsoby, jako soubor technik nebo sada předpokladů o tom, jak dělat terapii. Nicméně kromě toho může být popsáno s ohledem na způsob rozhovoru s klientem, jež je spojen se změnou, v tomto smyslu tvrzení. V rámci toho celková změna v pojetí může být popsána jako posun od promluvy, ve které dominuje problém, přemýšlení a popis k na řešení orientovanou promluvu, přemýšlení a popis.
000001480 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1480/files/Solution focuded therapy - prehled.pdf
000001480 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1480/files/Solution focuded therapy - prehled.gif?subformat=icon$$xicon
000001480 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1480/files/Solution focuded therapy - prehled.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001480 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1480/files/Solution focuded therapy - prehled.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001480 980__ $$aREPORT

000001559 001__ 1559
000001559 005__ 20170629125737.0
000001559 041__ $$aanglicky
000001559 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001559 245__ $$aUseful Guidelines
000001559 260__ $$c2001
000001559 300__ $$a8 s.
000001559 520__ $$aObsahuje heslovité návody k jednotlivým metodám krátké terapie - Indications of client engagement, Why questions, List of questions Lead-In, Useful language skills, Useful question for working with involuntary clients, Working assmption about childern, Working assumption about parents, 20 minute interview, Steps to homework, Closure of the Session.
000001559 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konceniterapie$$akončení terapie
000001559 653__ $$0PROJECT|(SYS)ukolydopisyaosvedceni$$aúkoly, dopisy a osvědčení
000001559 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$azázračná otázka
000001559 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kratkaterapie$$akrátká terapie
000001559 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001559 8564_ $$s87362$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1559/files/Useful Guidelines.pdf
000001559 980__ $$aREPORT

000001568 001__ 1568
000001568 005__ 20150906090325.0
000001568 041__ $$aanglicky
000001568 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001568 245__ $$aMaking Numbers Talk: Language in Therapy
000001568 520__ $$aThe metaphor of therapy as conversation is simultaneously useful and dangerously misleading. The danger lies in what is probably an inevitable vowel shift from a to i, that is, from “therapy as conversation”to “therapy is conversation.”The vowel shift marks a transformation from metaphor to metaphor disguised as concept.
000001568 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001568 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001568 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001568 773__ $$c5-25$$pSteven Friedman (Hg .): The New language of change. Constructive collaboration in psychotherapy. New York: Guilford Press$$y1993
000001568 8564_ $$s260368$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1568/files/Berg, Insoo Kim - Making numbers talk.pdf
000001568 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/2125$$pPŘEKLAD
000001568 980__ $$aARTICLE