000002248 001__ 2248
000002248 005__ 20170801133106.0
000002248 041__ $$aanglicky
000002248 100__ $$0AUTHOR|(SYS)barbarobogdande$$aBarbar, Bogan de
000002248 245__ $$aWhy does psychotherapy need postmodernism?
000002248 520__ $$aThe author presents the elements of the postmodern perspective present in contemporary psychotherapy. Moreover, he indicates the usefulness of some therapeutic techniques, mirroring the tendencies represent- ative of postmodernism. The social constructionist perspective and its usefulness in family therapy will also be described alongside the advantages and dangers of applying postmodernism in psychotherapy.
000002248 653__ $$0SUBJECT|(SYS)postmoderna$$apostmoderna
000002248 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konstrukcionismus$$akonstrukcionismus
000002248 773__ $$c43-50$$n3$$pArchives of Psychiatry and Psychotherapy$$y2008
000002248 8564_ $$s817007$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2248/files/43_p_Archives_3_08.pdf
000002248 980__ $$aARTICLE

000001851 001__ 1851
000001851 005__ 20170726093219.0
000001851 041__ $$aanglicky
000001851 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000001851 245__ $$aWhy People Dislike Radical Constructivism
000001851 520__ $$aProblem • Radical constructivism, although having a very successful base in research on mathematics and science education, has not become a generally accepted theory of knowledge.  This paper discusses possible sources of aversion.
000001851 600__ $$0AUTHOR|(SYS)foersterheinzvon$$aFoerster, Heinz von
000001851 8564_ $$s284031$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1851/files/Glasersfeld, Ernst von - Why People Dislike Radical Constructivism.pdf
000001851 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/2107$$pPŘEKLAD
000001851 909c4 $$dhttp://www.univie.ac.at/constructivism/journal/6/1/019.glasersfeld
000001851 909C4 $$pWhy People Dislike Radical Constructivism
000001851 980__ $$aARTICLE

000002500 001__ 2500
000002500 005__ 20220203101058.0
000002500 041__ $$ačesky
000002500 100__ $$0AUTHOR|(SYS)peregrinjaroslav$$aPeregrin, Jaroslav
000002500 245__ $$aWittgenstein a pravidla našich jazykových her
000002500 300__ $$a12 s.
000002500 520__ $$aKdyž se řekne Ludwig Wittgenstein, vybaví se člověku, který to jméno už někdy slyšel, nejspíše termín jazyková hra. Tento termín si Wittgenstein vybral, aby se v rámci své pozdní filosofie distancoval od určitého druhu názorů na jazyk (druhu, kterého byly i jeho vlastní ranější filosofické názory). Chtěl jeho pomocí zdůraznit různorodost lidských aktivit, které se opírají o jazyk.
000002500 8564_ $$s115922$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2500/files/536.pdf
000002500 909C4 $$dhttp://jarda.peregrin.cz
000002500 980__ $$aREPORT

000001328 001__ 1328
000001328 005__ 20181022090021.0
000001328 041__ $$ačesky
000001328 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001328 245__ $$aZabedněnost
000001328 520__ $$aZabednění v němž vyrostly dvě, možná tři generace, vstoupilo do našich myslí. Až do konce 80. let jsme tedy žili v oborech psychologie, psychoterapie, psychiatrie, sociální práce a příbuzných oborech, stejně jako v jejich společenských konsekvencích, prakticky zcela zabedněni proti vnějšímu světu a odkázání na vlastní vynalézavost. Zabedněním občas proniknul nějaký paprsek a přinesl odlesk svobodného světa. Například v 60. letech.
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.pdf
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.gif?subformat=icon$$xicon
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001328 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1328/files/Ulehla, Ivan - Zabednenost.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001328 980__ $$aREPORT

000001005 001__ 1005
000001005 005__ 20170728072918.0
000001005 041__ $$aanglicky
000001005 100__ $$0AUTHOR|(SYS)groegerherbert$$aGroeger, Herbert
000001005 245__ $$aZen and systemic therapy$$bSimilarities, distinctions, possible contributions of Zen theory and Zen practice to systemic therapy
000001005 520__ $$aThe basic motivation of the article is that the authors experience their going into Zen as enlarging for their work as systemic psychotherapists. On this base they ask how Zen in the context of systemic psychotherapy - on a theoretical and on a practical level - can be seen and practiced respectively can be used.
000001005 653__ $$azen
000001005 653__ $$abudhismus
000001005 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000001005 653__ $$asrovnávací studie
000001005 653__ $$akonstruktivismus
000001005 700__ $$0AUTHOR|(SYS)trenklerluigi$$aTrenkler, Luigi
000001005 773__ $$n2$$pBrief Strategy and |Systemic Therapy European Review$$y2005
000001005 8564_ $$s96786$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1005/files/Zen_and_Systemic_Therapy.pdf
000001005 909C4 $$dhttp://www.ist.or.at/userfiles/image/Zen_and_Systemic_Therapy_EuropeanReview01-05_Groeger%2BTrenkler.pdf$$pZen and systemic therapy
000001005 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/2096$$pPŘEKLAD
000001005 980__ $$aARTICLE

000001679 001__ 1679
000001679 005__ 20150218105859.0
000001679 041__ $$ager
000001679 100__ $$0AUTHOR|(SYS)reichkersten$$aReich, Kersten
000001679 245__ $$aZirkuläres Fragen
000001679 520__ $$aZirkuläre Fragen wurden in der systemtherapeutischen Praxis entwickelt und werden dort heute erfolgreich eingesetzt, um zirkuläre Prozesse in Beziehungssystemen aufzudecken und starre Kommunikations- und Interaktionsmuster, die Konflikte innerhalb des Systems verursachen, durch eine gezielte Einnahme von unterschiedlichen Beobachterpositionen und Perspektivwechseln zu verflüssigen. Der Fragende (der Therapeut oder übertragen auf Lehr- und Lernprozesse z.B. der Lehrende) eröffnet den Beteiligten durch seine triadische Frageweise Möglichkeiten, sich in andere Positionen hinein zu versetzen und sich dabei auf einen Perspektivenwechsel innerhalb des Systems einzulassen. Die triadische Frageweise provoziert ein „Mutmaßen im Beisein der Anderen“, denn die Beteiligten werden angeregt, ihre Vermutungen über Wünsche, Bedürfnisse, Meinungen, Beziehungen usw. anderer Beteiligter zu äußern. Im wechselseitigen Bezug aufeinander werden neue Denkprozesse eingeleitet und Veränderungen möglich.
000001679 8564_ $$s385994$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1679/files/Reich, K. (ed.) - Zirkulares fragen.pdf
000001679 909C4 $$dhttp://methodenpool.uni-koeln.de/$$pUnterrichtsmethoden im konstruktiven und systemischen Methodenpool
000001679 980__ $$aREPORT

000000989 001__ 989
000000989 005__ 20150207171343.0
000000989 041__ $$aslovensky
000000989 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gehartdianer$$aGehart, Diane R.
000000989 245__ $$aZnovuzískanie svojho hlasu – naratívna pomoc pre ženy, ktoré boli zneužívané
000000989 520__ $$aMetaforu “hlasu” môžeme vystopovať v prelomovej knihe Carol Gilliganovej (1993) Iným hlasom. Jej dielo popisuje, ako boli perspektívy a pohľady ženy vynechané z výskumu vývoja. Keďže psychologické normy boli založené na mužskom vývoji, ženy boli často vynechané v porovnaní. Spolu s postmodernistickými vplyvmi položilo jej dielo základ pre využitie hlasu v terapii.
000000989 65017 $$apřeklady
000000989 65017 $$acitováno studenty
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zneuzivani$$azneužívání
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000989 653__ $$akonstrukcionismus
000000989 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000000989 700__ $$0AUTHOR|(SYS)moralesdaniell$$aMorales, Daniel L.
000000989 700__ $$aBražinová, A.$$epřeklad
000000989 773__ $$n26$$pEmpatie$$v7$$y2000
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.pdf
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.gif?subformat=icon$$xicon
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000989 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/989/files/Gehart Diane R Morales Daniel L.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000989 909C4 $$dwww.psychologia.sk$$pPsychológia
000000989 980__ $$aREPORT

000001796 001__ 1796
000001796 005__ 20150222224403.0
000001796 037__ $$aKN38
000001796 041__ $$ačesky
000001796 100__ $$0AUTHOR|(SYS)pechackovasona$$aPecháčková, Soňa
000001796 245__ $$aZpráva o systemické terapii
000001796 260__ $$aPraha$$bISZ$$c1993
000001796 300__ $$a169 s.
000001796 520__ $$aSystemická terapie, systemické myšlení, je konsekvencí vývoje vědeckého poznání a filozofie 20. století, které lze svým významem přirovnat k době renesance a zámořských objevů.
000001796 65017 $$acitováno studenty
000001796 653__ $$asystemika
000001796 653__ $$apsychoterapie
000001796 653__ $$ahistorie
000001796 653__ $$0 SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001796 653__ $$astudie
000001796 8564_ $$s12161432$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1796/files/zprava.pdf
000001796 980__ $$aBOOK

000002550 001__ 2550
000002550 005__ 20240526212650.0
000002550 041__ $$ačesky
000002550 100__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav
000002550 245__ $$aZákladní rysy konstruktivismu
000002550 520__ $$aCo se to s námi (některými) stalo? Že totiž, abychom se dorozuměli o tom, co děláme, děláme-li terapii, jsme stále více puzeni k tomu vrátit se zpět: k filozofii, k filozofii života a k původu a smyslu vědění a poznání v životě, tedy, jak dnes, vyburcováni a okouzleni duchem G. Batesona, říkáme – k epistemologii. A co se to stalo, že když to děláme, jsme puzeni vzývat filozofii jazyka? Totiž učinit dorozumívání vůbec (a mezi námi zvláště) dalším, ne-li prvním předmětem našich (profesionálních) starostí? Je to snad potřeba dále směle problematizovat základy naší zkušenosti a zůstat tady doma?
000002550 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kons$$aKONS
000002550 980__ $$aREPORT

000000874 001__ 874
000000874 005__ 20170603073614.0
000000874 020__ $$a978-80-262-0500-5
000000874 037__ $$aKN26
000000874 041__ $$ačesky
000000874 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000874 245__ $$aPosílení rodiny$$bzáklady krátké terapie zaměřené na řešení
000000874 260__ $$aPraha$$bPortál$$c2013
000000874 520__ $$aV knize se objevují snad všechny základní myšlenky krátké terapie zaměření na řešení: odklon od problémů ve prospěch řešení; důraz na výjimky a na malé změny; zájem o klientovy cíle, jeho úspěchy i silné stránky; pravidla typu "nespravuj, co není rozbité" či "dělej víc toho, co funguje" atd. Zároveň s tím jsou představeny mnohé "techniky", které z těchto myšlenek přirozeně plynou, např. zázračná otázka, měřicí otázky, skládání komplimentů, přerámování.
000000874 65017 $$acitováno studenty
000000874 65017 $$azlatý fond
000000874 653__ $$aproblémové rodiny
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná psychoterapie
000000874 653__ $$asanace rodiny
000000874 653__ $$asociální péče
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000874 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000000874 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2295$$xFamily Preservation: A Brief Therapy Workbook$$z1 871697 67 0
000000874 8564_ $$s592967$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/874/files/posilenirodiny.pdf
000000874 980__ $$aBOOK