000000928 001__ 928
000000928 005__ 20150701072129.0
000000928 041__ $$ačesky
000000928 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000928 245__ $$aVyhodili Boha ze zahrady$$bDopisy od Gregoryho Batesona Filipu Wyliemu a Warrenu McCullochovi
000000928 520__ $$aCelý problém (nebo alespoň velká část) vyplývá z vrozené obyčejnosti vědců , která pramení ze stejného „instinktu“ jako obyčejnost magie. Dokonce i Fraser věděl že magie a věda je tak nějak to samé). Vrozená část této jednoduchosti je příbuzenství. Je to vztah mezi myslí a uvědoměním, vztah mezi částečnou izolací. My všichni (já, Darwin, Oackham a ostatní vědci) jsme stvoření, abychom formulovali myšlenky, které se zdají být řešením „vize jednoduchosti“, dáváme dohromady kousky toho, co víme a odvozujeme z nich naše záměry.
000000928 600__ $$0AUTHOR|(SYS)mccullochwarren$$aMcCulloch, Warren
000000928 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wyliefilip$$aWylie, Filip
000000928 65017 $$astudentské překlady
000000928 653__ $$aevoluce
000000928 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000928 653__ $$ateorie
000000928 653__ $$amagie
000000928 765__ $$tThey Threw God Out of the Garden
000000928 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2074$$xThey Threw God out of The Garden
000000928 8564_ $$s98013$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.pdf
000000928 8564_ $$s13027$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.gif?subformat=icon$$xicon
000000928 8564_ $$s47685$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000928 8564_ $$s140741$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000928 980__ $$aTRANSLATION

000001978 001__ 1978
000001978 005__ 20170603074515.0
000001978 041__ $$ačesky
000001978 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000001978 245__ $$aKybernetika "Já"$$bteorie alkoholismu
000001978 520__ $$a

Obecně se má za to, že „příčiny“ či „důvody“ alkoholismu lze nalézt v alkoholikově střízlivém životě. Ve svých střízlivých projevech bývají alkoholici obvykle titulováni výrazy jako „nedospělý“, „fixovaný na matku“, „orální“, „homosexuální“, „pasivně agresivní“, „bojící se úspěchu“, „přecitlivělý“, „hrdý“, „přátelský“ či prostě „slabý“. Avšak zřídkakdy se zkoumají logické implikace tohoto přesvědčení: Jestliže alkoholika jeho střízlivý život dohání k pití, pak nelze očekávat, že by jakýkoli postup, který tento způsob života posílí, omezil či vyřešil jeho alkoholismus...

 

000001978 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol 000001978 653__ $$aanonymní alkoholici 000001978 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika 000001978 65017 $$astudentské překlady 000001978 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kuceramarek$$aKučera, Marek$$epřeklad 000001978 765__ $$tThe Cybernetics of "Self": A Theory of Alkoholism 000001978 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1027$$xBateson, Gregory: Steps to an Ecology of Mind$$z0876689500 000001978 8564_ $$s331920$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1978/files/A theory of alkoholism.pdf 000001978 980__ $$aTRANSLATION

000001996 001__ 1996
000001996 005__ 20150702113014.0
000001996 041__ $$ačesky
000001996 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000001996 245__ $$aForma, substance a diference
000001996 520__ $$aVraťme se k původnímu vyjádření, pro něž Korzybski proslul – tvrzení, že mapa není území. Toto tvrzení je vyústěním velmi širokého proudu myšlení, které se vrací zpět do Řecka a vine se historií evropského myšlení posledních dvou tisíc let. V této historii trvá jakési násilné odtržení a často hluboký rozpor. Přinesl násilí nepřátel a prolévání krve. Počítám, že to všechno začalo s pythagorejci, jejichž spor s předchůdci dostal podobu: "Ptáte se, z čeho je to uděláno – země, oheň, voda atd?" Nebo se ptáte: "Jak je to uspořádáno?" Pythagoras směřoval spíše k hledání uspořádání než k hledání substance (podstaty). Tento spor trvá po celé věky a jeho pythagorejská polovina byla až donedávna polovinou ve všeobecnosti skrývanou. Gnostici byli následníky  pythagorejců, alchymisté gnostiků atd. Spor dospěl k jakémusi vrcholu koncem 19. století, kdy byla postavena a posléze opuštěna pythagorejská vývojová teorie – teorie, která zahrnovala Mysl.
000001996 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001996 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001996 765__ $$tForm, Substance and Difference
000001996 773__ $$c455-471$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1027$$xBateson, Gregory: Steps to an Ecology of Mind: Collected essays in anthropology, psychiatry, evolution, and epistemology. London, Jason Aronson Inc.
000001996 8564_ $$s198151$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1996/files/form.pdf
000001996 980__ $$aTRANSLATION

000000926 001__ 926
000000926 005__ 20150701073405.0
000000926 041__ $$ačesky
000000926 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000926 245__ $$aK teorii schizofrenie
000000926 520__ $$aTento článek referuje o výzkumném projektu, který navrhuje a zkoumá široký a systematický pohled na podstatu, etiologii a terapii schizofrenie. Výzkum vyústil v diskuzi nad různorodými daty a ideami, do které přispívali odborníci se zkušenostmi z oblasti antropologie, komunikační analýzy, psychoterapie, psychiatrie a psychoanalýzy. Stále nebylo dosaženo všeobecné shody ohledně obecných základů komunikační teorie o vzniku a podstatě schizofrenie. Tento příspěvek je předběžnou zprávou o našem pokračujícím výzkumu.
000000926 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)dvojnavazba$$advojná vazba
000000926 653__ $$aschizofrenie
000000926 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000926 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)komunikace$$akomunikace
000000926 653__ $$avýzkum
000000926 65017 $$azlatý fond
000000926 65017 $$astudentské překlady
000000926 700__ $$0AUTHOR|(SYS)jacksondond$$aJackson, Don. D.
000000926 700__ $$0AUTHOR|(SYS)haleyjay$$aHaley, Jay
000000926 700__ $$0AUTHOR|(SYS)weaklandjohn$$aWeakland, John
000000926 765__ $$tToward a theory of schizophrenia
000000926 773__ $$c251-254$$n4$$pBehavioral Science$$v1$$y1956
000000926 773__ $$pToward a theory of schizophrenia$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2075
000000926 8564_ $$s153570$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.pdf$$ypreklad
000000926 8564_ $$s11893$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000926 8564_ $$s44359$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000926 8564_ $$s220742$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/926/files/Bateson Gregory  K teorii schizofrenie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000926 909C4 $$dhttp://www.psychodyssey.net/wp-content/uploads/2012/05/TOWARD-A-THEORY-OF-SCHIZOPHRENIA-2.pdf$$pToward a theory of schizophrenia
000000926 980__ $$aTRANSLATION

000000931 001__ 931
000000931 005__ 20150715124145.0
000000931 041__ $$ačesky
000000931 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000931 245__ $$aTrauma, kompetence a výběr$$bKlinická praxe v rámci narativní terapie
000000931 520__ $$aTento článek pojednává o procesu přepisu zkušenosti a osobního příběhu o traumatických událostech. V článku je představen model konkrétních malých kroků, které mohou sloužit k zážitku kompetence u klienta, pomocí modelu o čtyř kvadrantech. Přepis terapeutického sezení pak ujasňuje zmíněný model.
000000931 65017 $$astudentské překlady
000000931 653__ $$apřepis rozhovoru
000000931 653__ $$atrauma
000000931 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000931 653__ $$anávody
000000931 653__ $$astruktura rozhovoru
000000931 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2115$$xTraumatisme, competence et Choix
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon$$xicon
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000931 980__ $$aTRANSLATION

000000929 001__ 929
000000929 005__ 20150701070442.0
000000929 041__ $$ačesky
000000929 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000929 245__ $$aNarativní terapie a interpesonální biologie$$bzhodnocení klasických postupů, vývoj nových důrazů
000000929 520__ $$aTento článek shrnuje některé současné poznatky ve výzkumu mozku a v rostoucí oblasti interpersonální neurobiologie, které, podle našeho názoru, podporují celou řadu praktik narativní terapie. Výrazná je potencionální užitečnost jedinečných výsledků, jako momentů a vlivů zkušeností. Koncepty a teorie, které navrhujeme, jsou předloženy na popisu tří terapeutických sezení a záměrném přepisu re-authoring rozhovoru s 28 letou ženou, která bojuje s úzkostí a depresí .
000000929 65017 $$astudentské překlady
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000929 653__ $$apřepis rozhovoru
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000929 653__ $$atrauma
000000929 653__ $$aneurovědy
000000929 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000000929 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000000929 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000000929 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073
000000929 8564_ $$s145080$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf
000000929 8564_ $$s12203$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon$$xicon
000000929 8564_ $$s46995$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000929 8564_ $$s194514$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000929 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000000929 980__ $$aTRANSLATION

000000935 001__ 935
000000935 005__ 20150701113803.0
000000935 037__ $$aKN57
000000935 041__ $$ačesky
000000935 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000935 245__ $$aStudentský koutek
000000935 520__ $$aZačala jsem si všímat, že o svých neúspěších hodně mluvím na kontrolních a konzultačních sezeních, obvykle ve formě mých vlastních “zpětně řešených” problémů, to znamená, že se zdálo, jako bych stále dělala chyby. Ačkoli jsem nebyla zvyklá dělat tolik chyb, pilně jsem studovala, vedena touhou být dobrým terapeutem. Zpozorovala jsem mnoho věcí, které mě nutily pochybovat o sobě a přístupu, který jsem se učila.
000000935 65017 $$acitováno studenty
000000935 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000935 65017 $$astudentské překlady
000000935 653__ $$anávody
000000935 653__ $$adůvěra
000000935 653__ $$ahistorie
000000935 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2080$$xFor Students Only
000000935 8564_ $$s139791$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf
000000935 8564_ $$s14224$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon$$xicon
000000935 8564_ $$s56975$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000935 8564_ $$s169061$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000935 980__ $$aTRANSLATION

000002125 001__ 2125
000002125 005__ 20151010113616.0
000002125 041__ $$ačesky
000002125 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002125 245__ $$aNechat mluvit čísla$$bjazyk v terapii
000002125 520__ $$aMetafora terapie jako rozhovoru je stejně tak užitečná jako nebezpečně zavádějící. Nebezpečí spočívá v asi nezbytné změně samohlásky z a (as) na i (is), tedy z „terapie jako rozhovor“ na „terapie je rozhovor“. Záměna samohlásky označuje přeměnu metafory na metaforu, která se tváří jako koncept.
000002125 65017 $$astudentské překlady
000002125 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000002125 700__ $$0AUTHOR|(SYS)fojtikovapavla$$aFojtíková, Pavla$$epřeklad
000002125 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1568$$xMaking Numbers Talk: Language in Therapy
000002125 8564_ $$s96963$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2125/files/Making Numbers Talk.pdf
000002125 980__ $$aTRANSLATION

000000934 001__ 934
000000934 005__ 20150715131153.0
000000934 037__ $$aKN111
000000934 041__ $$ačesky
000000934 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000934 245__ $$aPoplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment“) v terapii zaměřené na řešení
000000934 520__ $$aAutoři popisují vzor pro užití ocenění, který je založen na jejich zkušenostech z práce s krátkou terapií zaměřenou na řešení na klinice duševního zdraví. U většiny lidí je rodina nejdůležitější částí jejich sociálního systému, a proto je klíčem k vytvářeníní řešení. Pro autory je šablona důležitá zejména při utváření řešení uvnitř rodinných systémů a je tedy velmi užitečnou komponentou v rodinné terapii. Tento článek zkoumá pět komponent tohoto vzoru, který pomáhá při vytváření zpětné vazby a obsahuje příklady z praxe. V článku je kladen důraz na úplný přepis zpětné vazby s oceněním ze sezení rodinné terapie.
000000934 65017 $$acitováno studenty
000000934 65017 $$astudentské překlady
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000934 653__ $$apřepis rozhovoru
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000934 653__ $$anávody
000000934 653__ $$astruktura rozhovoru
000000934 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000934 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116$$xCrafting the "Tap on the Shoulder"
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon$$xicon
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000934 980__ $$aTRANSLATION

000000937 001__ 937
000000937 005__ 20150715130216.0
000000937 037__ $$aKN82
000000937 041__ $$ačesky
000000937 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000937 245__ $$aSpolu – konstruující spolupráce s cílovými osobami
000000937 520__ $$aDominantní modely praxe pro sociální práci byly původně vytvořeny a zamýšleny pro práci s klienty, kteří přicházejí dobrovolně. Odborná literatura naznačuje, že použití těchto modelů v práci s klienty nedobrovolnými je často více oddalující, než aby přibližovalo. Tento článek popisuje použití rozhovoru orientovaného na řešení jako způsobu, jak zapojit klienty, kteří nepřicházejí dobrovolně, ale terapii mají nařízenou soudně apod. (dále jen cílové osoby). Konverzace s cílovou osobou je zde prezentována a analyzována tak, aby demonstrovala, jak může terapeut začít spolu-konstruující spolupráci s cílovou osobou přes přijetí pozice „nevědoucího“, přes zaměření se na to a rozvíjení toho, co si žádá klient, zaměření na jeho silné stránky a úspěchy a kladení otázek na vztahy, aby vytvořil možnosti pro změny, specifické nařízenému kontextu. Etické vyústění tohoto nenásilného nekonfrontačního přístupu je předkládáno spolu s důsledky na názor, jak se klient změní.
000000937 65017 $$acitováno studenty
000000937 65017 $$astudentské překlady
000000937 653__ $$azapojení
000000937 653__ $$acílové osoby
000000937 653__ $$aterapie nařízená
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000937 653__ $$apřepis rozhovoru
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000937 773__ $$pSocial Work$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2114$$xCo-Constructing Cooperation with Mandated Clients$$y2001
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon$$xicon
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000937 909C4 $$dhttp://sw.oxfordjournals.org/content/46/4/361.abstract$$pOxford Journals
000000937 980__ $$aTRANSLATION