000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000001279 001__ 1279
000001279 005__ 20150218105859.0
000001279 041__ $$ačesky
000001279 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hesounjan$$aHesoun, Jan
000001279 245__ $$aAutenticita systemiky
000001279 300__ $$a4 s.
000001279 520__ $$aSystemika (konkrétněji systemická terapie), podle mého názoru, není synonymem pro naprostou neutralitu či obojetnost ve vlastních názorech. To, že resignuje na ideu absolutní pravdy, ještě neznamená negaci autenticity.
000001279 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1279/files/Hesoun, Jan - Autenticita systemiky.pdf
000001279 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1279/files/Hesoun, Jan - Autenticita systemiky.gif?subformat=icon$$xicon
000001279 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1279/files/Hesoun, Jan - Autenticita systemiky.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001279 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1279/files/Hesoun, Jan - Autenticita systemiky.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001279 980__ $$aREPORT

000001592 001__ 1592
000001592 005__ 20150715151439.0
000001592 041__ $$ačesky
000001592 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dougiamasmartin$$aDougiamas, Martin
000001592 245__ $$aCesta ke konstruktivismu
000001592 520__ $$aV průběhu uplynulých tří měsíců jsem se dozvídal o konstruktivismu mnoho četbou odborných textů, diskutováním o nich se svými studenty a přáteli, psaním deníku a osobní reflexí. Cítím, že během této zajímavé doby mé porozumění podstatně vzrostlo a už se projevilo jako užitečné. Tento text jsem sestavil ve snaze demonstrovat své současné porozumění jak konstruktivismu, tak i procesu, v němž se mé vědomosti o něm rozvíjely.
000001592 65017 $$astudentské překlady
000001592 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rollovaanna$$aRollová, Anna$$epřeklad
000001592 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2119$$xFaces of constructivism
000001592 8564_ $$s178671$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1592/files/Text dokumentu.pdf$$yText dokumentu$$zText dokumentu
000001592 8564_ $$s87709$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1592/files/prezentace.pptx$$yprezentace
000001592 980__ $$aTRANSLATION

000000983 001__ 983
000000983 005__ 20150714092153.0
000000983 037__ $$aKN84
000000983 041__ $$ačesky
000000983 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000983 245__ $$aChůze po špičkách
000000983 520__ $$aPoradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak zanedlouho – jak se postupně blíže seznamují s tímto modelem – titíž pracovníci, kteří byli původně zaskočeni jeho jednoduchostí, začínají připouštět, někdy zkroušeně, „Jednoduché to je, ale snadné provést to určitě není.“ Tento zřejmý paradox -  ́jednoduché, ale nikoli snadné - míří k jádru přístupu SF.
000000983 65017 $$acitováno studenty
000000983 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000983 65017 $$astudentské překlady
000000983 653__ $$anávody
000000983 653__ $$ateorie
000000983 653__ $$akrátká terapie
000000983 653__ $$astruktura rozhovoru
000000983 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103$$xTrading lightly
000000983 8564_ $$s117244$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/983/files/George.pdf
000000983 980__ $$aTRANSLATION

000001039 001__ 1039
000001039 005__ 20191027200345.0
000001039 041__ $$ačesky
000001039 100__ $$0AUTHOR|(SYS)maturanahumberto$$aMaturana, Humberto
000001039 245__ $$aCo žabí oko říká žabímu mozku
000001039 520__ $$aJaké jsou důsledky této práce? Podstatné je, že ukazuje, že oko mluví do mozku v jazyce již velmi organizovaně a interpretovaně, místo přenášení více či méně přesných kopii rozložení světla na receptory, jako část analogie, předpokládejme, že má člověk pozorovat mraky a vykazovat je jako meteorologická stanice. Pokud se používá kód, můžeme vidět část oblohy také, pak není těžké zjistit, co říká. Je jistě pravda, že sleduje rozložení světla; nicméně, místní variace světla nejsou termíny, ve kterých se mluví, ani podmínky, v nichž je nejlépe pochopíme.
000001039 653__ $$0SUBJECT|(SYS)maturanovskaneurobiologie$$amaturanovská neurobiologie
000001039 65017 $$astudentské překlady
000001039 65017 $$azlatý fond
000001039 700__ $$0AUTHOR|(SYS)lettvinjy$$aLettvin, Jy
000001039 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mccullochws$$aMcCulloch, W.S.
000001039 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pittswh$$aPitts, W.H.
000001039 773__ $$c233-258$$pCorning, William C., Balaban, Martin: The Mind: „Biological Approaches to its Functions“. Interscience Publishers$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2088$$xWhat The Frogs Eye Tells The Frogs Brain$$y1968
000001039 8564_ $$s91204$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1039/files/Maturana, H., Lettvin, J. Co zabi oko rika zabimu mozku.pdf$$ypracovni preklad
000001039 8564_ $$s14819$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1039/files/Maturana, H., Lettvin, J. Co zabi oko rika zabimu mozku.gif?subformat=icon$$xicon$$ypracovni preklad
000001039 8564_ $$s57991$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1039/files/Maturana, H., Lettvin, J. Co zabi oko rika zabimu mozku.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypracovni preklad
000001039 8564_ $$s140954$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1039/files/Maturana, H., Lettvin, J. Co zabi oko rika zabimu mozku.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypracovni preklad
000001039 980__ $$aTRANSLATION

000001677 001__ 1677
000001677 005__ 20150702115637.0
000001677 041__ $$ačesky
000001677 100__ $$0AUTHOR|(SYS)rautiaineneijaliisa$$aRautiainen, Eija-Liisa
000001677 245__ $$aDeprese v párové terapii: Jak ji dva lidé v páru odlišně vykládají
000001677 520__ $$aJak se partner osoby, která trpí depresí, podílí na konstruování narace deprese v párové terapii?V této studii jsme sledovali způsoby, jakým pár společně konstruuje (co-construct) naraci deprese během párové terapie. Pro tuto studii jsem vybrali tři probíhající párové terapie, v nichž vždy jeden z páru byl doporučen na ambulantní kliniku pro léčbu deprese. Analyzovali jsme vždy čtyři sezení ze systemické párové terapie za použití narativní analýzy. Podle našich zjištění pár společně konstruuje naraci deprese, a to každý svým vlastním způsobem. Je klíčové, abychom se soustředili nejen na to, jak pacient individuálně konstruuje naraci deprese, ale také na to, že narace pacienta představuje interaktivní část narace jeho nedepresivního partnera a konečně také na to, že existuje určitá narace deprese, která je sdílená  oběma členy páru.
000001677 65017 $$astudentské překlady
000001677 653__ $$0SUBJECT|(SYS)deprese$$adeprese
000001677 653__ $$0SUBJECT|(SYS)parovaterapie$$apárová terapie
000001677 700__ $$0AUTHOR|(SYS)aaltonenjukka$$aAaltonen, Jukka
000001677 700__ $$0AUTHOR|(SYS)buchlerveronika$$aBüchler, Veronika$$epřeklad
000001677 765__ $$tDepression: The Differing Narratives of Couples in Couple Therapy
000001677 773__ $$c156-175$$n1$$pThe Qualitative Report$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2085$$v15$$xThe Differing Narratives of Couples in Couple Therapy$$y2010
000001677 8564_ $$s115336$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1677/files/Deprese v parove terapii.pdf
000001677 980__ $$aTRANSLATION

000000928 001__ 928
000000928 005__ 20150701072129.0
000000928 041__ $$ačesky
000000928 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000000928 245__ $$aVyhodili Boha ze zahrady$$bDopisy od Gregoryho Batesona Filipu Wyliemu a Warrenu McCullochovi
000000928 520__ $$aCelý problém (nebo alespoň velká část) vyplývá z vrozené obyčejnosti vědců , která pramení ze stejného „instinktu“ jako obyčejnost magie. Dokonce i Fraser věděl že magie a věda je tak nějak to samé). Vrozená část této jednoduchosti je příbuzenství. Je to vztah mezi myslí a uvědoměním, vztah mezi částečnou izolací. My všichni (já, Darwin, Oackham a ostatní vědci) jsme stvoření, abychom formulovali myšlenky, které se zdají být řešením „vize jednoduchosti“, dáváme dohromady kousky toho, co víme a odvozujeme z nich naše záměry.
000000928 600__ $$0AUTHOR|(SYS)mccullochwarren$$aMcCulloch, Warren
000000928 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wyliefilip$$aWylie, Filip
000000928 65017 $$astudentské překlady
000000928 653__ $$aevoluce
000000928 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000928 653__ $$ateorie
000000928 653__ $$amagie
000000928 765__ $$tThey Threw God Out of the Garden
000000928 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2074$$xThey Threw God out of The Garden
000000928 8564_ $$s98013$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.pdf
000000928 8564_ $$s13027$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.gif?subformat=icon$$xicon
000000928 8564_ $$s47685$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000928 8564_ $$s140741$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/928/files/Bateson Gregory  Vyhodili Boha ze Zahrady.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000928 980__ $$aTRANSLATION

000002329 001__ 2329
000002329 005__ 20171115082207.0
000002329 041__ $$ačesky
000002329 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ludewigkurt$$aLudewig, Kurt
000002329 245__ $$aEmoce
000002329 520__ $$aPublikace v oboru systemické terapie devadesátých let vzbudily dojem, jako by po takzvaném konstruktivistickém obratu osmdesátých let klepal na dveře nový obrat, totiž afektivní obrat. Jde o spisy autorů, kteří se vedle svého zájmu o systemiku zabývají strukturalistickým a psychoanalytickým myšlením. Tito autoři se odvolávají mimo jiné na působivé výsledky novějšího výzkumu týkajícího se kojenců. Vytýkají systemické terapii to, že je chápána příliš jazykově a konstruktivisticky a opomíjí přitom emocionální a biografické momenty.
000002329 65017 $$astudentské překlady
000002329 700__ $$0AUTHOR|(SYS)trejtnarovadarja$$aTrejtnarová, Darja$$epřeklad
000002329 700__ $$0AUTHOR|(SYS)tussetschlagerovajana$$aTussetschlägerová, Jana$$epřeklad
000002329 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2213$$xLeitmotive systemischer Therapie, Klett-Cota, Stutgart, 2002, kapitola 3.3
000002329 8564_ $$s502217$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2329/files/emoce Kurt Ludewig.pdf
000002329 980__ $$aTRANSLATION

000001030 001__ 1030
000001030 005__ 20150702141645.0
000001030 037__ $$aKN107
000001030 041__ $$aslovensky
000001030 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lipchikeve$$aLipchik, Eve
000001030 245__ $$aEmócie v terapii orientovanej na riešenie
000001030 520__ $$aSpomínam si na svojho prvého učiteľa pred rokmi, ktorý neustále opakoval, „ zostaň so svojimi pocitmi.“ Neskôr, keď som bola vo výcviku v rodinnej terapii iný učiteľ zvykol vravieť, „ Zostaňte stranou od emócií.“ Dnes, vravím svojím študentom, „ Neignorujte emócie.“ Vyzdvihovanie dôležistosti alebo naopak dávanie emócií do pozadia v psychoterapii závisí na teoretickej orientácii psychoterapeutického smeru. Môj 1. učiteľ doporučoval, aby som klientov viedla k väčšiemu uvedomovaniu si potlačených emócií a tým k budovaniu náhľadu klientov na ich vlastné emócie. Môj učiteľ v rodinnej terapii ma naopak smeroval k vnímaniu nefunkčných interakčných vzorcov s cieľom prerušiť ich. Dnes vravím študentom, aby neignorovali pocity, pretože sú dôležitým zdrojom riešení, práve tak, ako myšlienky a chovanie.
000001030 65017 $$acitováno studenty
000001030 65017 $$astudentské překlady
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 653__ $$apřepis rozhovoru
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)emoce$$aemoce
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 773__ $$c62-70$$pLipchik, Eve: Beyond Technique in Solution-Focused Therapy: Working with Emotions and the Therapeutic Relationship. New York: Guilford$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2090$$xWorking with Emotions and the Therapeutic Relationship$$y2002
000001030 8564_ $$s96178$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf
000001030 8564_ $$s16643$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon$$xicon
000001030 8564_ $$s64882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001030 8564_ $$s106239$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001030 980__ $$aTRANSLATION

000001969 001__ 1969
000001969 005__ 20170304213531.0
000001969 041__ $$ačesky
000001969 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001969 245__ $$aExternalizování problému
000001969 520__ $$a„Externalizování je takový přístup k terapii, který podněcuje klienty k tomu, aby zpředmětnili a občas personifikovali problémy, které je trápí. V tomto procesu se problém stává oddělenou entitou, a tudíž vnější vůči osobě nebo vztahu, který byl popsán jako problémový. Tyto problémy, které jsou považovány za inherentní (vnitřní, vrozené), stejně jako ty relativně stálé rysy, které jsou přisuzovány osobám a vztahům, jsou pak méně fixovány a méně omezují.
000001969 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001969 65017 $$apřeklady
000001969 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. Výňatek.
000001969 8564_ $$s105458$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1969/files/White, Michael.pdf
000001969 980__ $$aTRANSLATION