000000929 001__ 929
000000929 005__ 20150701070442.0
000000929 041__ $$ačesky
000000929 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000929 245__ $$aNarativní terapie a interpesonální biologie$$bzhodnocení klasických postupů, vývoj nových důrazů
000000929 520__ $$aTento článek shrnuje některé současné poznatky ve výzkumu mozku a v rostoucí oblasti interpersonální neurobiologie, které, podle našeho názoru, podporují celou řadu praktik narativní terapie. Výrazná je potencionální užitečnost jedinečných výsledků, jako momentů a vlivů zkušeností. Koncepty a teorie, které navrhujeme, jsou předloženy na popisu tří terapeutických sezení a záměrném přepisu re-authoring rozhovoru s 28 letou ženou, která bojuje s úzkostí a depresí .
000000929 65017 $$astudentské překlady
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000929 653__ $$apřepis rozhovoru
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000929 653__ $$atrauma
000000929 653__ $$aneurovědy
000000929 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000000929 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000000929 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000000929 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073
000000929 8564_ $$s145080$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf
000000929 8564_ $$s12203$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon$$xicon
000000929 8564_ $$s46995$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000929 8564_ $$s194514$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000929 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000000929 980__ $$aTRANSLATION

000000931 001__ 931
000000931 005__ 20150715124145.0
000000931 041__ $$ačesky
000000931 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000931 245__ $$aTrauma, kompetence a výběr$$bKlinická praxe v rámci narativní terapie
000000931 520__ $$aTento článek pojednává o procesu přepisu zkušenosti a osobního příběhu o traumatických událostech. V článku je představen model konkrétních malých kroků, které mohou sloužit k zážitku kompetence u klienta, pomocí modelu o čtyř kvadrantech. Přepis terapeutického sezení pak ujasňuje zmíněný model.
000000931 65017 $$astudentské překlady
000000931 653__ $$apřepis rozhovoru
000000931 653__ $$atrauma
000000931 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000931 653__ $$anávody
000000931 653__ $$astruktura rozhovoru
000000931 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2115$$xTraumatisme, competence et Choix
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon$$xicon
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000931 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/931/files/Beaudoin Marie Nathalie  Trauma kompetence a vyber.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000931 980__ $$aTRANSLATION

000000932 001__ 932
000000932 005__ 20150222215743.0
000000932 041__ $$ačesky
000000932 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000932 245__ $$aHorké tipy$$bDělat běžné (obyčejné) výjimečným - "Jak se s tím vyrovnáte (jak si s tím poradíte)?"
000000932 520__ $$aMnoho lidí věří, že když je hlavní premisa SFBT tak jednoduchá, musí to být snadné to dělat. Jsou překvapeni když zjistí, že terapeut musí pracovat velmi tvrdě jen v tom "vytrvat tam" a nevzdat se klienta jako beznadějného. Toto platí zvlášť, když terapeut nevěří, že klient má zdroje a schopnost řešit sám jeho problémy.
000000932 65017 $$apřeklady
000000932 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000932 653__ $$apřepis rozhovoru
000000932 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pomajzlovajana$$aPomajzlová, Jana$$epřeklad
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.pdf
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.gif?subformat=icon$$xicon
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000932 980__ $$aREPORT

000000934 001__ 934
000000934 005__ 20150715131153.0
000000934 037__ $$aKN111
000000934 041__ $$ačesky
000000934 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000934 245__ $$aPoplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment“) v terapii zaměřené na řešení
000000934 520__ $$aAutoři popisují vzor pro užití ocenění, který je založen na jejich zkušenostech z práce s krátkou terapií zaměřenou na řešení na klinice duševního zdraví. U většiny lidí je rodina nejdůležitější částí jejich sociálního systému, a proto je klíčem k vytvářeníní řešení. Pro autory je šablona důležitá zejména při utváření řešení uvnitř rodinných systémů a je tedy velmi užitečnou komponentou v rodinné terapii. Tento článek zkoumá pět komponent tohoto vzoru, který pomáhá při vytváření zpětné vazby a obsahuje příklady z praxe. V článku je kladen důraz na úplný přepis zpětné vazby s oceněním ze sezení rodinné terapie.
000000934 65017 $$acitováno studenty
000000934 65017 $$astudentské překlady
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000934 653__ $$apřepis rozhovoru
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000934 653__ $$anávody
000000934 653__ $$astruktura rozhovoru
000000934 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000934 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116$$xCrafting the "Tap on the Shoulder"
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon$$xicon
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000934 980__ $$aTRANSLATION

000000936 001__ 936
000000936 005__ 20150609084543.0
000000936 041__ $$ačesky
000000936 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000936 245__ $$aUmírat v klidu
000000936 520__ $$aPřeklad audio nahrávky konzultace " DYING WELL ". A Case Demonstration of Solution Focused Brief Therapy
000000936 65017 $$asam
000000936 653__ $$apřepis rozhovoru
000000936 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000936 653__ $$aAIDS
000000936 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000936 653__ $$0SUBJECT|(SYS)smrtaumirani$$asmrt a umírání
000000936 700__ $$0AUTHOR|(SYS)millerscottd$$aMiller, Scott D.
000000936 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000000936 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlovalucie$$aÚlehlová, Lucie$$epřeklad
000000936 765__ $$tDying well. A Case Demonstration of Solution Focused Brief Therapy
000000936 773__ $$pThe evolving therapist: ten years of the Family Therapy Networker$$y1993
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.pdf
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.gif?subformat=icon$$xicon
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000936 980__ $$aTRANSLATION

000000937 001__ 937
000000937 005__ 20150715130216.0
000000937 037__ $$aKN82
000000937 041__ $$ačesky
000000937 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000937 245__ $$aSpolu – konstruující spolupráce s cílovými osobami
000000937 520__ $$aDominantní modely praxe pro sociální práci byly původně vytvořeny a zamýšleny pro práci s klienty, kteří přicházejí dobrovolně. Odborná literatura naznačuje, že použití těchto modelů v práci s klienty nedobrovolnými je často více oddalující, než aby přibližovalo. Tento článek popisuje použití rozhovoru orientovaného na řešení jako způsobu, jak zapojit klienty, kteří nepřicházejí dobrovolně, ale terapii mají nařízenou soudně apod. (dále jen cílové osoby). Konverzace s cílovou osobou je zde prezentována a analyzována tak, aby demonstrovala, jak může terapeut začít spolu-konstruující spolupráci s cílovou osobou přes přijetí pozice „nevědoucího“, přes zaměření se na to a rozvíjení toho, co si žádá klient, zaměření na jeho silné stránky a úspěchy a kladení otázek na vztahy, aby vytvořil možnosti pro změny, specifické nařízenému kontextu. Etické vyústění tohoto nenásilného nekonfrontačního přístupu je předkládáno spolu s důsledky na názor, jak se klient změní.
000000937 65017 $$acitováno studenty
000000937 65017 $$astudentské překlady
000000937 653__ $$azapojení
000000937 653__ $$acílové osoby
000000937 653__ $$aterapie nařízená
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000937 653__ $$apřepis rozhovoru
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000937 773__ $$pSocial Work$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2114$$xCo-Constructing Cooperation with Mandated Clients$$y2001
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon$$xicon
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000937 909C4 $$dhttp://sw.oxfordjournals.org/content/46/4/361.abstract$$pOxford Journals
000000937 980__ $$aTRANSLATION

000001022 001__ 1022
000001022 005__ 20150310194055.0
000001022 041__ $$ačesky
000001022 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kjellbergeva$$aKjellberg, Eva
000001022 245__ $$aPoužívání procesu reflektování při práci s rodinami s problémem násilí a týrání dětí
000001022 520__ $$aV této kapitole bychom rádi popsali to, jak se náš tým, pracující v běžné psychiatrické klinice s ambulantními klienty, setkal s výzvou jak pracovat s pacienty, kteří pocházejí z odlišného kulturního prostředí. Naše zaběhané teorie a praxe nám neposkytovaly nezbytné nástroje pro práci s nimi. Pokud jsme použili některé námi běžně používané metody jako základ pro klinickou práci, zjistili jsme, že pro pacienty mohou být v některých složitých případech dokonce zraňující. Naše teorie a praxe, založené na zkušenosti střední třídy městského obyvatelstva nás zavedly do slepé uličky, a proto jsme se obrátili přímo na klienty, aby nám poradili s tím, jaký druh pomoci přesně potřebují a jak bychom jim ji měli poskytnout.
000001022 65017 $$apřeklady
000001022 653__ $$apřepis rozhovoru
000001022 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001022 653__ $$akontext
000001022 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000001022 700__ $$aVargová, Branislava$$epřeklad
000001022 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1022/files/Kjellberg, Eva  - Reflektovani pri praci s rodinami s problemem nasili.pdf
000001022 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1022/files/Kjellberg, Eva  - Reflektovani pri praci s rodinami s problemem nasili.gif?subformat=icon$$xicon
000001022 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1022/files/Kjellberg, Eva  - Reflektovani pri praci s rodinami s problemem nasili.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001022 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1022/files/Kjellberg, Eva  - Reflektovani pri praci s rodinami s problemem nasili.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001022 980__ $$aREPORT

000001030 001__ 1030
000001030 005__ 20150702141645.0
000001030 037__ $$aKN107
000001030 041__ $$aslovensky
000001030 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lipchikeve$$aLipchik, Eve
000001030 245__ $$aEmócie v terapii orientovanej na riešenie
000001030 520__ $$aSpomínam si na svojho prvého učiteľa pred rokmi, ktorý neustále opakoval, „ zostaň so svojimi pocitmi.“ Neskôr, keď som bola vo výcviku v rodinnej terapii iný učiteľ zvykol vravieť, „ Zostaňte stranou od emócií.“ Dnes, vravím svojím študentom, „ Neignorujte emócie.“ Vyzdvihovanie dôležistosti alebo naopak dávanie emócií do pozadia v psychoterapii závisí na teoretickej orientácii psychoterapeutického smeru. Môj 1. učiteľ doporučoval, aby som klientov viedla k väčšiemu uvedomovaniu si potlačených emócií a tým k budovaniu náhľadu klientov na ich vlastné emócie. Môj učiteľ v rodinnej terapii ma naopak smeroval k vnímaniu nefunkčných interakčných vzorcov s cieľom prerušiť ich. Dnes vravím študentom, aby neignorovali pocity, pretože sú dôležitým zdrojom riešení, práve tak, ako myšlienky a chovanie.
000001030 65017 $$acitováno studenty
000001030 65017 $$astudentské překlady
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 653__ $$apřepis rozhovoru
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)emoce$$aemoce
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 773__ $$c62-70$$pLipchik, Eve: Beyond Technique in Solution-Focused Therapy: Working with Emotions and the Therapeutic Relationship. New York: Guilford$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2090$$xWorking with Emotions and the Therapeutic Relationship$$y2002
000001030 8564_ $$s96178$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf
000001030 8564_ $$s16643$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon$$xicon
000001030 8564_ $$s64882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001030 8564_ $$s106239$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001030 980__ $$aTRANSLATION

000001081 001__ 1081
000001081 005__ 20150222215744.0
000001081 041__ $$ačesky
000001081 100__ $$0AUTHOR|(SYS)sluzkicarlos$$aSluzki, Carlos
000001081 245__ $$aDům v moci duchů$$bkultura, migrace a evoluční cyklus v marocké rodině zachvácené halucinacemi
000001081 520__ $$aChtěl bych dodat, že v souvisosti s klinickou prací s lidmi z odlišné kultury neusiluji o to, abych se stal expertem dané kultury, tedy abych četl veškerý materiál o muslimských rodinách jako požadavek pro práci s nimi. Obvykle se snažím neustále si připomínat to, že nevím, tedy uchovávám si v mysli své kulturní ignoranství, abych minimizoval riziko, že se budu snažit nejen předkládat své názory, ale také názory vyvozené z četby o cizích kulturách. Toto je jedno z centrálních témat diskuzí na poli transkulturních technik. Měli bychom znát detailně danou kulturu, abychom mohli pracovat s jejími členy, nebo bychom měli zaujmout postoj aktivní ignorance, militantní nerozhodnost/pochybnost?
000001081 65017 $$astudentské překlady
000001081 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001081 653__ $$apřepis rozhovoru
000001081 765__ $$tA house taken over by ghosts: Culture, migration and developmental cycle in a Moroccan family invaded by hallucinations
000001081 773__ $$c321-37$$n3$$pFamilies, Systems and Health$$v22$$y2004
000001081 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1081/files/Sluzki, Carlos  Dum v moci duchu.pdf
000001081 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1081/files/Sluzki, Carlos  Dum v moci duchu.gif?subformat=icon$$xicon
000001081 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1081/files/Sluzki, Carlos  Dum v moci duchu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001081 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1081/files/Sluzki, Carlos  Dum v moci duchu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001081 909C4 $$dhttp://sluzki.com/?articles&id=109a$$pA house taken over by ghosts
000001081 980__ $$aTRANSLATION

000001108 001__ 1108
000001108 005__ 20150331081126.0
000001108 041__ $$ačesky
000001108 100__ $$0AUTHOR|(SYS)guyazovaradka$$aGuyazová, Radka
000001108 245__ $$aSinusoida aneb všechno se vším souvisí
000001108 260__ $$aPraha
000001108 300__ $$a23 s.
000001108 520__ $$aŘíká-li tedy klientka, že pije a potřebuje nastartovat, což děláme, může se jí zdát z počátku, že se nic neděje. Ví-li, že k tomu, aby změna nastala musí sama chtít, a sama bude chtít až když se na sebe naštve, pak musíme počkat. Dojde-li posléze ke zlomu, a klientka si začne všímat těch malých rozdílů a krůčků které se jí daří, začne sama na sebe pohlížet jinak, což následně mění její konverzaci s okolím, a tím také oblast vztahovou.
000001108 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut07a$$aUT07a
000001108 65017 $$akazuistiky
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000001108 653__ $$aporucha osobnosti
000001108 653__ $$apřepis rozhovoru
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001108 653__ $$apsychoterapeutické centrum
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)doprovazeni$$adoprovázení
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001108 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001108 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1108/files/guyazova radka.pdf
000001108 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1108/files/guyazova radka.gif?subformat=icon$$xicon
000001108 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1108/files/guyazova radka.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001108 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1108/files/guyazova radka.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001108 980__ $$aTHESIS
000001108 999C5 $$9CURATOR$$hAnderson, H.$$monverzace, jazyk a jejich možnosti. Postmoderní přístup k terapii. Brno : NC Publishing, a.s., 2009.$$o1$$rKN52
000001108 999C5 $$9CURATOR$$hSchlippe, A., Schweitzer, J.$$mSystemická terapie a poradenství. Brno : Cesta, 2006.$$o2$$rKN1
000001108 999C5 $$9CURATOR$$hDurecová, K.$$mProblémy komunikace s abnormními osobnostmi. Praha : PVŠPS-PPF s.r.o., seminář, 2006$$o3
000001108 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$mJiná pohádka. Praha : G&I, 3. výcvikové setkání, 2007$$o4
000001108 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$mTerapie na schodech. Praha : G&I, 5. výcvikové setkání, 2007$$o5
000001108 999C5 $$9CURATOR$$hBerg, I. K.$$mBerg, I. K. Posílení rodiny. Praha : G&I, skripta, překlad : Úlehla, I., 1992$$o6$$rKN26