Thesis / kazuistiky

Užitek, respekt, krása ... a láska

Praha: 2013. 18 s.

Práce s více lidmi v terapii pro mne byla novinkou. Zkoušela jsem, jak to funguje, jak funguji v takové situaci já. Co je mi příjemné a nepříjemné. Jak se mi daří nastavovat prostředí pro všechny členy systému. Myslím, že to nakonec bylo dobré. Hodně jsem musela reflektovat své pocity. Co se se mnou děje? Jak to, že mě něco štve, co, čím? Co s tím udělám? Jak to udělám? Za co ocenit každého z nich? Bylo to pro mne jiné, než v individuální terapii. Nejvíce asi tím, že jsem si ve stejnou chvíli přímo uvědomovala navázanost jednotlivých členů a zároveň jejich uzavřenost a autonomii.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Práce s klientem

2006. 11 s.

V průběhu jedné z pedagogických porad si stěžovali na jeho „zhoršené chování“, které se projevovalo odmlouváním, vyhýbání se povinnostem, hrubším chováním k vrstevníkům. Vychovatelé vyjádřili potřebu znovu získat kontrolu nad Pavlovým chováním a tedy i udržet stabilitu a disciplínu na oddíle. Pavel sám do té doby ode mne pomoc nežádal, několikrát v diskusích u různých příležitostí prezentoval svou nedůvěru k psychologům, kteří „ho mockrát rozebírali, nevěří jim, raději si pomůže sám, než by se někomu svěřoval“.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Systemické fígle

Ostrava: 2012. 12 s.

Výrazný obrat ve mně vyvolal rozhovor s lékařem, který ke mně dívku odeslal. Jeho nadšení z proměny, jež u své pacientky zaznamenal, bylo impulsem k přezkoumání pohledu na dosažené úspěchy.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce k obhajobě psychoterapeutického výcviku

8 s.

Získala jsem také náměty pro svoji další práci - snažit se více vytěžit ze změny (toho se někdy při konzultacích vzdávám a je to škoda), více pokračovat v doptávání ( „jak to ten klient dělá“), více „hned nerozumět“, více kutat.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 1

15 s.

Objednávka byla slovy klienta stanovena jako nalezení řešení z tíživé situace, která však nebyla zatím přesně popsána. Klientova žádost, aby se mohl ,,vypovídat” byla terapeutem přijata jako právoplatná potřeba, v níž terapeut věří, že bude-li postupně naplňována, bude i krystalizovat preciznější zakázka v systemickém slova smyslu.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 2

17 s.

Oba dále popisují situaci posledních týdnů, kdy manžel odešel z jejich dcerou ke známým a nedal manželce vědět, neodpovídal na telefonáty a manželka kontaktovala policii. Z této situace vyvstala žádost o rozvod, soud se má prý konat za tři dny a oba manželé potrvzují, že by rádi od poradců věděli, zdali se nedá jejich rodinná situace ,,nějak řešit”.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 4

21 s.

Pokračuji v, pro systemiku klasickém, opracovávání objednávky. Ptám se klienta, zdali se máme spíš věnovat té situaci, a jak ji zvládat (Shazerův solution focused approach), nebo máme-li hovořit o tátovi a nebo zdali mi může říci, co z těch témat považuje za nejdůležitější pořešit, aby vedly podle něj ke kýženému efektu terapie. Jinými slovy ho zplnomocňuji k tomu, aby určil on cestu a téma rozhovoru a aby on sám posoudil, zdali je mu užitečné vše, o čem hovoříme a kudy rozhovor vedeme. Zároveň se ho ptám, podle čeho pozná, že naše setkávání může skončit. Odpovídá, že: ,,Budu zase sám sebou“.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 5

10 s.

Vysvětluji dívce, že je mi v situaci vědomí o jejím suspektním úmyslu nedobře, pokouším se dojednat a podmínit další spolupráci slibem, že prášky vrátí ještě dnes večer matce a dojednáváme, že si s matkou pro kontrolu zavolám. Přebírám v systemickém rámci kontrolu, přebírám dozor a opatruji. Dále s dívkou hovoříme o významu, který pro ni má naše spolupráce, vysvětluji jí svůj postoj a profesionální povinnosti. Zbytek sezení trávíme tímto tématem, ošetřuji sebe i svou pozici, večer hovořím s matkou, která je velmi ráda, že jí dcera dala zbytek prášků na spaní, matka neskrývaně oceňuje význam a přínos prvního sezení.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce

Kratochvilka: 2014. 9 s.

Dojednáváme si náplň poslední konzultace‐paní Iveta si přeje zrekapitulovat, co vše si v terapii objevila‐stále má pocit, že na ničem vlastně vědomě nepracuje, nemusí o tom přemýšlet, věci „se mění“. Proto by ráda pojmenovala své objevy v terapii, aby pro ni byly dostupnější, kdyby je potřebovala v budoucnu využít.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná kasuistika / Volf, Petr

Mělník: 2014. 14 s.

Na druhou stranu, pokud terapeut nereflektuje, že jakákoliv změna nastala spíše zásluhou šikovného klienta, může mít o svých schopnostech zkreslené představy, které tvrdě narazí v průběhu první konzultace s „nespolupracujícím” klientem. Tím nemyslím klienta, který nechce spolupracovat, ale klienta, který to neumí tak, jak bychom si často představovali.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports