000002034 001__ 2034
000002034 005__ 20150715112931.0
000002034 041__ $$ačesky
000002034 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002034 245__ $$aUčení jako konstruktivní aktivita
000002034 520__ $$aObecné téma této kapitoly, které mi bylo zadáno, je „Výzkum ve výuce matematiky z epistemologického hlediska“. To nezní o nic více nebezpečně než mnoho jiných akademických témat. Ale nenechte se zmást prozaicky znějícím názvem. Zavádění epistemologických hledisek do diskuze o vzdělávání bylo vždy výbušným tématem. Když se o to pokusil Sokrates, vzápětí dostal odvar z bolehlavu. Giambattista Vico to udělal v 18 století a filosofický establishment se ho zbavil, jak nejrychleji to šlo.
000002034 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000002034 653__ $$apoznání
000002034 653__ $$aklasika
000002034 65017 $$astudentské překlady
000002034 700__ $$0AUTHOR|(SYS)stepanovaberta$$aŠtěpánová, Berta$$epřeklad
000002034 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 1. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002034 8564_ $$s66792$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2034/files/kapitola 1.pdf
000002034 980__ $$aTRANSLATION

000000965 001__ 965
000000965 005__ 20150714085240.0
000000965 041__ $$ačesky
000000965 100__ $$0AUTHOR|(SYS)donovanmaryellen$$aDonovan, Mary Ellen
000000965 245__ $$aUpozornění na propasti: potřeba jednotícího překlenutí mezi psychoanalytickými a systemickými přístupy
000000965 520__ $$aKontextem této práce je pokračující debata mezi systemikou a psychoanalýzou. Tato práce nabízí alternativní pohled na nedávný příspěvek Brodieho a Wrighta (2002), ve kterém se zaměřili na zdůraznění rozdílů mezi těmito terapeutickými směry. V této práci tvrdím, že vztah (mezi oběma směry) je mnohem více komplexní, než napovídá analýza Brodieho a Wrighta. Pozornost je zaměřena na významné oblasti vzájemného propojení, obzvláště pak na dopad sociálně‐konstruktivistického způsobu myšlení napříč oběma terapeutickými směry stejně jako na současné vývojové trendy v oblasti terapeutických technik. Podstatou je vytvoření jednotícího rámce ve smyslu prostoru pro to toho, co je v terapii obecně použitelné, v rámci kterého existuje příležitost pro vzájemné obohacení a také pro podporu integrativních systemicko‐psychoanalytickcýh přístupů tam, kde je to z užitečné. Případové studie jsou použity pro zdůraznění různých aspektů společných prvků v dětské a rodinné terapii a k podtržení potřeby vytvoření překlenutí mezi těmito, na tomto poli klíčovými, terapeutickými přístupy.
000000965 65017 $$astudentské překlady
000000965 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000965 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000965 653__ $$apsychoanalýza
000000965 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000965 653__ $$ateorie
000000965 653__ $$akonstrukcionismus
000000965 765__ $$tMind the gap: the need for a generic bridge between psychoanalytic and systemic approaches
000000965 773__ $$c115-135$$n2$$pJournal of Family Therapy$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2100$$v25$$y2003
000000965 8564_ $$s286274$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.pdf
000000965 8564_ $$s13929$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.gif?subformat=icon$$xicon
000000965 8564_ $$s55208$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000965 8564_ $$s354371$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000965 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00240/abstract$$pWiley Online Library
000000965 980__ $$aTRANSLATION

000001973 001__ 1973
000001973 005__ 20170304213036.0
000001973 041__ $$ačesky
000001973 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001973 245__ $$aThomas
000001973 520__ $$aThomas navštěvoval poradkyni Cheryl pět měsíců. S konzultacemi souhlasil na základě podmínky, jež byla součástí smlouvy s ubytovací službou. Tato služba mu pomohla odejít z ulice, ale musel dát souhlas s poradenstvím. Thomas neměl o setkání s poradcem zájem, ale smířil se s tím, neboť si byl vědom faktu, že je velice zkušený v odrazování zájmu ostatních lidí o svůj život, a to především v odrazování zájmu poradců. Předpokládal, že by mohl využít své dovednosti k tomu, aby byl z poradenství rychle propuštěn, ale aby současně splnil požadavek ubytovací služby.
000001973 653__ $$apřepis rozhovoru
000001973 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001973 65017 $$apřeklady
000001973 65017 $$akazuistiky
000001973 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. 3. kapitola
000001973 8564_ $$s137599$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1973/files/Thomas.pdf$$y3 kapitola
000001973 980__ $$aTRANSLATION

000000944 001__ 944
000000944 005__ 20150701112912.0
000000944 041__ $$ačesky
000000944 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bertrandopaolo$$aBertrando, Paolo
000000944 245__ $$aText a kontext: narativní přístup, postmodernismus a kybernetika
000000944 520__ $$aV současnosti je systemický pohled v rodinné terapii nahrazován postmoderním narativním přístupem, zatímco perspektivy, které nabízí kybernetika, začínají být vnímány jako zastaralé a příspěvek kybernetiky k terapii je přehlížen. Tento článek předkládá epigenetický pohled na vznik (evoluci) teorií, podle kterého je narativní terapie bez zbylého systému neúplná. Článek uvádí implicitní i explicitní recepty, kterým je postmoderní, narativní terapeut vystaven, a přehodnocuje některé kritické názory postmoderních autorů na systemické perspektivy. V článku jsou řešeny některé vnitřní nesrovnalosti postmoderních narativních terapií a jsou navrhovány některé cesty do budoucnosti.
000000944 65017 $$astudentské překlady
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000944 653__ $$ateorie
000000944 653__ $$ahistorie
000000944 765__ $$tText and context: narrative, postmodernism and cybernetics
000000944 773__ $$c83-103$$n1$$pJournal of Family Therapy$$v22$$y2002
000000944 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2079$$xText and context: narrative, postmodernism and cybernetics
000000944 8564_ $$s158517$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.pdf$$ypreklad
000000944 8564_ $$s16175$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000944 8564_ $$s63262$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000944 8564_ $$s175148$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000944 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00139/abstract$$pWiley Online Library
000000944 980__ $$aTRANSLATION

000000993 001__ 993
000000993 005__ 20190423180711.0
000000993 041__ $$ačesky
000000993 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gibneypaul$$aGibney, Paul
000000993 245__ $$aTeorie dvojné vazby$$bpo všech těl letech stále přivádí k šílenství (crazy - making)
000000993 520__ $$aJe to padesát let, co uplynulo od doby, kdy Gregory Bateson a jeho kolegové publikovali svou slavnou práci „K teorii schizofrenie“. Nyní je vhodný čas k tomu, aby se tato teorie a její klinické relevance přezkoumaly. Batesonův tým se začal zajímat o to, jak funguje (udržuje se) identita a seberegulační systémy v závislosti na informačních mechanismech, kontrole a zpětné vazbě. Tato práce předznamenala a dala impulz k rozvoji rodinné terapie, několik členů původní výzkumné skupiny později založilo výchozí školy rodinné terapie. Bateson s Haleyem, Weaklandem a Jacksonem vytvořili komplexní pohled na vzájemnou komplementaritu rodinného života a jeho eskalace.
000000993 65017 $$azlatý fond
000000993 65017 $$astudentské překlady
000000993 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)dvojnavazba$$advojná vazba
000000993 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000993 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000993 765__ $$tThe Double Bind Theory: Still Crazy-Making After All These Years
000000993 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2101$$xThe Double Bind Theory: Still Crazy-Making After All These Years
000000993 8564_ $$s156687$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.pdf
000000993 8564_ $$s15227$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.gif?subformat=icon$$xicon
000000993 8564_ $$s56093$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000993 8564_ $$s191836$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000993 980__ $$aTRANSLATION

000001978 001__ 1978
000001978 005__ 20170603074515.0
000001978 041__ $$ačesky
000001978 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000001978 245__ $$aKybernetika "Já"$$bteorie alkoholismu
000001978 520__ $$a

Obecně se má za to, že „příčiny“ či „důvody“ alkoholismu lze nalézt v alkoholikově střízlivém životě. Ve svých střízlivých projevech bývají alkoholici obvykle titulováni výrazy jako „nedospělý“, „fixovaný na matku“, „orální“, „homosexuální“, „pasivně agresivní“, „bojící se úspěchu“, „přecitlivělý“, „hrdý“, „přátelský“ či prostě „slabý“. Avšak zřídkakdy se zkoumají logické implikace tohoto přesvědčení: Jestliže alkoholika jeho střízlivý život dohání k pití, pak nelze očekávat, že by jakýkoli postup, který tento způsob života posílí, omezil či vyřešil jeho alkoholismus...

 

000001978 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol 000001978 653__ $$aanonymní alkoholici 000001978 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika 000001978 65017 $$astudentské překlady 000001978 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kuceramarek$$aKučera, Marek$$epřeklad 000001978 765__ $$tThe Cybernetics of "Self": A Theory of Alkoholism 000001978 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1027$$xBateson, Gregory: Steps to an Ecology of Mind$$z0876689500 000001978 8564_ $$s331920$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1978/files/A theory of alkoholism.pdf 000001978 980__ $$aTRANSLATION

000001367 001__ 1367
000001367 005__ 20150218105900.0
000001367 041__ $$ačesky
000001367 100__ $$0AUTHOR|(SYS)popelkovasarka$$aPopelková, Šárka
000001367 245__ $$aSystemika v pedagogice
000001367 520__ $$aSystemický přístup není v oblasti edukace převažující. Je politováníhodné, že svojí formou provokuje odmítnutí. Příčinou toho je zřejmě neexistence odpovídající vědy a teorie. Systemika představuje užitečný pokus v oblasti výchovy. Proto, aby nedošlo k okamžitému odmítnutí systemiky, většina autorů věnuje úvodní strany svých článků podrobné kritice vědecko experimentálních metod. Na jejich slepých místech ukazují oprávněnost hledání jiných přístupů. Tento postup má jednu základní nevýhodu, aby mohli systemiku s exaktní vědou srovnat, musí ji zařadit do stejného jazykového rámce.
000001367 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1367/files/Popelkova, Sarka - Systemika v pedagogice.pdf
000001367 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1367/files/Popelkova, Sarka - Systemika v pedagogice.gif?subformat=icon$$xicon
000001367 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1367/files/Popelkova, Sarka - Systemika v pedagogice.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001367 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1367/files/Popelkova, Sarka - Systemika v pedagogice.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001367 980__ $$aREPORT

000002005 001__ 2005
000002005 005__ 20151005195232.0
000002005 041__ $$ačesky
000002005 100__ $$0AUTHOR|(SYS)woodcockjeremy$$aWoodcock, Jeremy
000002005 245__ $$aSystemický přístup k traumatu
000002005 520__ $$aVšichni máme nějaké představy ohledně traumatu, nicméně Mezinárodní klasifikace post- traumatické stresové poruchy (PTSD) definuje traumatickou událost jako něco mimo rámec běžného lidského prožívání (American Psychiatric Association, 1987). Protože trauma má obě kvality prožitku – část běžné zkušenosti/prožívání a část unikátní události, to pomáhá k jeho dekonstrukci a my víme (jsme si jisti), s čím se vyrovnáváme. Dekonstrukce nabízí oboje – kritiku traumatu a mapu, která nabízí provedení klinickou intervencí.
000002005 65017 $$astudentské překlady
000002005 700__ $$0AUTHOR|(SYS)musilovatereza$$aMusilová, Tereza$$epřeklad
000002005 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2083$$xA Systemic Approach to Trauma
000002005 8564_ $$s110437$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2005/files/Systemicky pristup k traumatu.pdf$$ypřeklad
000002005 8564_ $$s141312$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2005/files/trauma.ppt$$yprezentace
000002005 980__ $$aTRANSLATION

000000935 001__ 935
000000935 005__ 20150701113803.0
000000935 037__ $$aKN57
000000935 041__ $$ačesky
000000935 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000935 245__ $$aStudentský koutek
000000935 520__ $$aZačala jsem si všímat, že o svých neúspěších hodně mluvím na kontrolních a konzultačních sezeních, obvykle ve formě mých vlastních “zpětně řešených” problémů, to znamená, že se zdálo, jako bych stále dělala chyby. Ačkoli jsem nebyla zvyklá dělat tolik chyb, pilně jsem studovala, vedena touhou být dobrým terapeutem. Zpozorovala jsem mnoho věcí, které mě nutily pochybovat o sobě a přístupu, který jsem se učila.
000000935 65017 $$acitováno studenty
000000935 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000935 65017 $$astudentské překlady
000000935 653__ $$anávody
000000935 653__ $$adůvěra
000000935 653__ $$ahistorie
000000935 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2080$$xFor Students Only
000000935 8564_ $$s139791$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf
000000935 8564_ $$s14224$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon$$xicon
000000935 8564_ $$s56975$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000935 8564_ $$s169061$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000935 980__ $$aTRANSLATION

000000921 001__ 921
000000921 005__ 20150715160819.0
000000921 041__ $$ačesky
000000921 100__ $$0AUTHOR|(SYS)nardonegiorgio$$aNardone, Giorgio
000000921 245__ $$aStrategický dialog: jak dosáhnout maxima s minimem na prvním sezení
000000921 520__ $$aNáš titul odkazuje se na ten aspekt psychoterapie, která zahrnuje interakci mezi klientskou pozicí (perspektiva, hodnoty, upevněné přesvědčení, týkající se problému) a terapeutovým postojem. Pozorovali jsme odborné terapeuty nejen při modelování psychoterapie, ale také při „adoptování“ názoru, usnadňující léčebný impuls u klientů.
000000921 65017 $$astudentské překlady
000000921 653__ $$anávody
000000921 653__ $$aotázky
000000921 653__ $$astruktura rozhovoru
000000921 653__ $$aúzkost
000000921 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deantoniissimona$$aDe Antoniis, Simona
000000921 700__ $$0AUTHOR|(SYS)selnermartin$$aSelner, Martin$$epřeklad
000000921 765__ $$tThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000000921 773__ $$n2$$pBrief Strategic and Systemic Therapy European Review$$y2005
000000921 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2077$$xThe Strategic Dialogue
000000921 8564_ $$s171357$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.pdf
000000921 8564_ $$s8155$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.gif?subformat=icon$$xicon
000000921 8564_ $$s49308$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000921 8564_ $$s199915$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000921 980__ $$aTRANSLATION