000000838 001__ 838
000000838 005__ 20150311123239.0
000000838 041__ $$ačesky
000000838 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gartnerovaemilie$$aGärtnerová, Emilie
000000838 245__ $$aZávěrečná práce
000000838 260__ $$aPraha$$c2007
000000838 300__ $$a16 s.
000000838 520__ $$aNikdy mě nepřestanou fascinovat mechanismy, které přispívají ke změnám, úzdravám, pokrokům. Jsou to děje, na které stojí za to si posvítit, pátrat po nich, ale někdy je jen přijmout, pokud splní přání klienta.
000000838 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04b$$aUT04b
000000838 65017 $$akazuistiky
000000838 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000838 653__ $$avězení
000000838 653__ $$avýherní automaty
000000838 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000000838 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000838 980__ $$aTHESIS
000000838 999C6 $$a0-0-0-0-0-0-0$$t2014-03-27 09:23:39$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4
000000838 999C5 $$9CURATOR$$hAndersen, B.$$i80-237-3602-7$$min Jan Burian Má velká doba byla malá. Ivo Železný, Praha 2000$$o1$$rKN3
000000838 999C5 $$9CURATOR$$hSchlippe, A., Schweitzer, J.$$i80-7295-013-4$$mSystemická terapie a poradenství. Cesta, Brno, 2001$$o2$$rKN1
000000838 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, K.$$i80-901710-0-1$$mSystemická terapie. Institut pro systemickou zkušenost. PALLATA, Praha, 1994$$o3$$rKN2

000000919 001__ 919
000000919 005__ 20150607153633.0
000000919 037__ $$aKN103
000000919 041__ $$ačesky
000000919 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersentom$$aAndersen, Tom
000000919 245__ $$aVidět a slyšet a být viděn a slyšen
000000919 520__ $$aDlouho potom, co se reflektující procesy objevily, začal jsem o nich přemýšlet jako o přesunech mezi mluvením o nějaké věci ve vnějším dialogu s druhými a nečinným sezením a nasloucháním tomu, jak o stejné věci mluví ostatní. Během naslouchání druhým vede člověk nevyhnutelně vnitřní dialog (dialog „skrze slova„) sám se sebou. Dá se tedy říci, že o dané věci se hovoří ze dvou různých pohledů – ve vnitřním a vnějším dialogu. Je-li věc nahlížena střídavě z obou perspektiv, objevují se nové nápady (Bateson, 1979).
000000919 65017 $$acitováno studenty
000000919 65017 $$astudentské překlady
000000919 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000000919 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000919 653__ $$astruktura rozhovoru
000000919 765__ $$tSee and Hear and Be Seen and Heard
000000919 773__ $$uKN35$$xFriedman, S. : The New Language of Change: Constructive Collaboration in Psychotherapy. New York: Guilford Press, 1993
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.pdf
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.gif?subformat=icon$$xicon
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000919 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/919/files/Andersen Tom  Videt a slyset a byt viden a slysen.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000919 980__ $$aTRANSLATION

000000920 001__ 920
000000920 005__ 20150222215238.0
000000920 041__ $$ačesky
000000920 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersonharlene$$aAnderson, Harlene
000000920 245__ $$aNázory klientů: praktické rady od expertů na to, jak vytvářet dialogový rozhovor a kolaborativní vztah
000000920 520__ $$aVědění - falešná představa porozumění nebo záruky metodologie - snižuje možnost pochopení a zvyšuje naši hluchotu k neočekávanému, nevyslovenému a dosud neřečenému (Anderson & Goolishian, 1988b). Pokud vždy sledujeme a slyšíme věci, na které jsme zvyklí, potom pomineme, ani nezpozorujeme ani neuslyšíme to, co je odlišné nebo jedinečné. Pozice ne-vědění vyjadřuje zpochybnění dualismu subjektu-objektu nebo znalce-poznaného, které jsou rozvíjeny postmoderními směry jako je hermeneutika a sociální konstruktivismus. Ne-vědění je kritické k zavedeným předpokladům, že vytváření významu v dialogu je vždy intersubjektivním procesem. Poskytuje to možnosti, kterým vědění nedává příležitost. Jednou z těchto možností je dialog.
000000920 65017 $$astudentské překlady
000000920 653__ $$adialog
000000920 653__ $$akolaborativní přístup
000000920 653__ $$aneexpertnost
000000920 653__ $$anejistota
000000920 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000920 773__ $$xAnderson, Harlene Conversation, language, and possibilities: a postmodern approach to therapy; 1st ed. New York: BasicBook, 1997
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.pdf
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.gif?subformat=icon$$xicon
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000920 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/920/files/Anderson Harlene Nazory klientu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000920 980__ $$aTRANSLATION

000000922 001__ 922
000000922 005__ 20150701075537.0
000000922 041__ $$ačesky
000000922 100__ $$0AUTHOR|(SYS)panayotovplamen$$aPanayotov, Plamen
000000922 245__ $$aŘešení se skrývá za úsměvem
000000922 300__ $$a18 s.
000000922 520__ $$aTerapeuti se nemají pokoušet dělat pro klienty to, co klienti mohou pro sebe udělat sami. To znamená, že terapeuti nemají zásobit klienty užitečnými otázkami, když to klienti sami dělají lépe. Kdykoliv klienti sami dovedou: Myslet, dotazovat se, odpovídat si, hodnotit, tak terapeuti od tohoto upustí. To je způsob, jakým se klienti, ne terapeuti, stávají lepšími v pomáhání sami sobě.
000000922 65017 $$astudentské překlady
000000922 653__ $$anávody
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000922 700__ $$0AUTHOR|(SYS)turkovaalzbeta
000000922 700__ $$aTurková, Alžběta
000000922 700__ $$epřeklad
000000922 773__ $$pSolution Is Only a Smile Away$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076
000000922 8564_ $$s204934$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.pdf
000000922 8564_ $$s358411$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000922 8564_ $$s36174$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000922 8564_ $$s6990$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.gif?subformat=icon$$xicon
000000922 909C4 $$9CURATOR$$dhttp://en.solutions-centre-rousse-bulgaria.org/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=42$$pSolution Centre
000000922 980__ $$aTRANSLATION

000000923 001__ 923
000000923 005__ 20150715143915.0
000000923 041__ $$ačesky
000000923 100__ $$0AUTHOR|(SYS)asenkarl$$aAsen, Karl
000000923 245__ $$aRodinná terapie bez rodiny: rámec pro systemickou práci
000000923 520__ $$aToto pojednání kontrastuje se základními zásadami systemického myšlení v rámci vůdčích principů psychodynamického přístupu a pokouší se nastínit specifické techniky, které mohou používat terapeuti rodinných problémů při zkoumání jedinců. Má se za to, že užitečný systemický rámec lze praktikovat, jestliže se terapeut zaměří na provozování terapeutického systému „otevřeného“ dalším příslušným osobám, které se mohou kdykoli připojit.
000000923 65017 $$astudentské překlady
000000923 653__ $$apřepis rozhovoru
000000923 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000923 653__ $$asystémy
000000923 653__ $$anávody
000000923 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná terapie
000000923 700__ $$0AUTHOR|(SYS)jenkinshugh$$aJenkins, Hugh
000000923 700__ $$0AUTHOR|(SYS)nepustilpavel$$bNepustil, Pavel$$epřeklad
000000923 765__ $$tFamily therapy without the family: a framework for systemic practice
000000923 773__ $$a10.1046/j..1992.00439.x$$c1-14$$n1$$pJournal of Family Therapy$$v14$$y1992
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.pdf
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.gif?subformat=icon$$xicon
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000923 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/923/files/Asen K a Jenkins H Rodinna terapie bez rodiny.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000923 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j..1992.00439.x/abstract$$pWiley Online Library
000000923 980__ $$aTRANSLATION

000000929 001__ 929
000000929 005__ 20150701070442.0
000000929 041__ $$ačesky
000000929 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000000929 245__ $$aNarativní terapie a interpesonální biologie$$bzhodnocení klasických postupů, vývoj nových důrazů
000000929 520__ $$aTento článek shrnuje některé současné poznatky ve výzkumu mozku a v rostoucí oblasti interpersonální neurobiologie, které, podle našeho názoru, podporují celou řadu praktik narativní terapie. Výrazná je potencionální užitečnost jedinečných výsledků, jako momentů a vlivů zkušeností. Koncepty a teorie, které navrhujeme, jsou předloženy na popisu tří terapeutických sezení a záměrném přepisu re-authoring rozhovoru s 28 letou ženou, která bojuje s úzkostí a depresí .
000000929 65017 $$astudentské překlady
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000929 653__ $$apřepis rozhovoru
000000929 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000929 653__ $$atrauma
000000929 653__ $$aneurovědy
000000929 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000000929 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000000929 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000000929 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073
000000929 8564_ $$s145080$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf
000000929 8564_ $$s12203$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon$$xicon
000000929 8564_ $$s46995$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000929 8564_ $$s194514$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/929/files/Beaudoin Marie Nathalie  Narativni terapie a interpersonalni neurobiologie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000929 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000000929 980__ $$aTRANSLATION

000000932 001__ 932
000000932 005__ 20150222215743.0
000000932 041__ $$ačesky
000000932 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000932 245__ $$aHorké tipy$$bDělat běžné (obyčejné) výjimečným - "Jak se s tím vyrovnáte (jak si s tím poradíte)?"
000000932 520__ $$aMnoho lidí věří, že když je hlavní premisa SFBT tak jednoduchá, musí to být snadné to dělat. Jsou překvapeni když zjistí, že terapeut musí pracovat velmi tvrdě jen v tom "vytrvat tam" a nevzdat se klienta jako beznadějného. Toto platí zvlášť, když terapeut nevěří, že klient má zdroje a schopnost řešit sám jeho problémy.
000000932 65017 $$apřeklady
000000932 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000932 653__ $$apřepis rozhovoru
000000932 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pomajzlovajana$$aPomajzlová, Jana$$epřeklad
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.pdf
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.gif?subformat=icon$$xicon
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000932 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/932/files/Berg Insoo Kim  - Horke tipy.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000932 980__ $$aREPORT

000000934 001__ 934
000000934 005__ 20150715131153.0
000000934 037__ $$aKN111
000000934 041__ $$ačesky
000000934 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000934 245__ $$aPoplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment“) v terapii zaměřené na řešení
000000934 520__ $$aAutoři popisují vzor pro užití ocenění, který je založen na jejich zkušenostech z práce s krátkou terapií zaměřenou na řešení na klinice duševního zdraví. U většiny lidí je rodina nejdůležitější částí jejich sociálního systému, a proto je klíčem k vytvářeníní řešení. Pro autory je šablona důležitá zejména při utváření řešení uvnitř rodinných systémů a je tedy velmi užitečnou komponentou v rodinné terapii. Tento článek zkoumá pět komponent tohoto vzoru, který pomáhá při vytváření zpětné vazby a obsahuje příklady z praxe. V článku je kladen důraz na úplný přepis zpětné vazby s oceněním ze sezení rodinné terapie.
000000934 65017 $$acitováno studenty
000000934 65017 $$astudentské překlady
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000934 653__ $$apřepis rozhovoru
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000934 653__ $$anávody
000000934 653__ $$astruktura rozhovoru
000000934 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000934 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116$$xCrafting the "Tap on the Shoulder"
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon$$xicon
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000934 980__ $$aTRANSLATION

000000936 001__ 936
000000936 005__ 20150609084543.0
000000936 041__ $$ačesky
000000936 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000936 245__ $$aUmírat v klidu
000000936 520__ $$aPřeklad audio nahrávky konzultace " DYING WELL ". A Case Demonstration of Solution Focused Brief Therapy
000000936 65017 $$asam
000000936 653__ $$apřepis rozhovoru
000000936 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000936 653__ $$aAIDS
000000936 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000936 653__ $$0SUBJECT|(SYS)smrtaumirani$$asmrt a umírání
000000936 700__ $$0AUTHOR|(SYS)millerscottd$$aMiller, Scott D.
000000936 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000000936 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlovalucie$$aÚlehlová, Lucie$$epřeklad
000000936 765__ $$tDying well. A Case Demonstration of Solution Focused Brief Therapy
000000936 773__ $$pThe evolving therapist: ten years of the Family Therapy Networker$$y1993
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.pdf
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.gif?subformat=icon$$xicon
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000936 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/936/files/Berg Insoo Kim  Umirat v klidu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000936 980__ $$aTRANSLATION

000000937 001__ 937
000000937 005__ 20150715130216.0
000000937 037__ $$aKN82
000000937 041__ $$ačesky
000000937 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000937 245__ $$aSpolu – konstruující spolupráce s cílovými osobami
000000937 520__ $$aDominantní modely praxe pro sociální práci byly původně vytvořeny a zamýšleny pro práci s klienty, kteří přicházejí dobrovolně. Odborná literatura naznačuje, že použití těchto modelů v práci s klienty nedobrovolnými je často více oddalující, než aby přibližovalo. Tento článek popisuje použití rozhovoru orientovaného na řešení jako způsobu, jak zapojit klienty, kteří nepřicházejí dobrovolně, ale terapii mají nařízenou soudně apod. (dále jen cílové osoby). Konverzace s cílovou osobou je zde prezentována a analyzována tak, aby demonstrovala, jak může terapeut začít spolu-konstruující spolupráci s cílovou osobou přes přijetí pozice „nevědoucího“, přes zaměření se na to a rozvíjení toho, co si žádá klient, zaměření na jeho silné stránky a úspěchy a kladení otázek na vztahy, aby vytvořil možnosti pro změny, specifické nařízenému kontextu. Etické vyústění tohoto nenásilného nekonfrontačního přístupu je předkládáno spolu s důsledky na názor, jak se klient změní.
000000937 65017 $$acitováno studenty
000000937 65017 $$astudentské překlady
000000937 653__ $$azapojení
000000937 653__ $$acílové osoby
000000937 653__ $$aterapie nařízená
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000937 653__ $$apřepis rozhovoru
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000937 773__ $$pSocial Work$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2114$$xCo-Constructing Cooperation with Mandated Clients$$y2001
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon$$xicon
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000937 909C4 $$dhttp://sw.oxfordjournals.org/content/46/4/361.abstract$$pOxford Journals
000000937 980__ $$aTRANSLATION