000001023 001__ 1023
000001023 005__ 20150207171544.0
000001023 041__ $$ačesky
000001023 100__ $$0AUTHOR|(SYS)klobergabrielam$$aKlöber, Gabriela M.
000001023 245__ $$aPsychoterapeutické práce s metaforou narcisu
000001023 520__ $$aMetoda názornosti, kterou je práce s metaforami, zvláště s metaforou narcisu prokázala v psychoterapii s mladistvými své opodstatnění. Tato metoda je spojena se systemickými a hlubinně psychologickými prvky. Práce s metaforou narcisu pomáhá mladým lidem vytvářet souvislost mezi jejich životem (dosl .životopisem), jejich osobností, prožitými problémy a jejich aktuálním chováním. Použitím této metafory se učí sami sobě lépe rozumět, pochopit se v pravém slova smyslu, poznávat a využívat vlastní pozitivní zdroje. Umožňuje jim to zvolit vlastní rozhodnutí (rozhodnutí pro vlastní rozhodnutí) rozvíjí to další alternativy chování. V tomto článku jsou popsány jednotlivé kroky práce s metaforou narcisu.
000001023 65017 $$astudentské překlady
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001023 653__ $$aoblasti aplikace
000001023 653__ $$anávody
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon$$xicon
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001023 980__ $$aTRANSLATION

000001025 001__ 1025
000001025 005__ 20150218105023.0
000001025 041__ $$ačesky
000001025 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kormanharry$$aKorman, Harry
000001025 245__ $$aÚkol profesionála ve druhém sezení
000001025 520__ $$aLidé za námi chodí, protože si přejí, aby se jim dařilo lépe. Můžeme proto prohlásit, že ono „lépe“ nejen že je jediné téma, které je namístě – ale že by také bylo nerespektuplné vůči klientovi, kdybychom o něm nemluvili. Vždy začínáme sezení zřetelem k tomuto tématu, a to až do chvíle, kdy se dialog stočí ke účelu sezení. „Druhým sezením“ míníme proces, který se uskutečňuje, když profesionál a klient mluví o tom, co se zlepšilo. Je proto mnohem užitečnější mluvit o „jednání prvního sezení“ , „first- session-bahavior“, které nastává, když terapeut a klient hledají a vypočítávají, podle čeho mohou poznat, že terapie už nadále není zapotřebí; a o „jednání druhého sezení“ , “second-session-behavior“ , kdy terapeut a klient hledají a vypočítávají, co se zlepšilo a jak se to stalo.
000001025 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001025 653__ $$anávody
000001025 653__ $$astruktura rozhovoru
000001025 65017 $$azlatý fond
000001025 65017 $$astudentské překlady
000001025 765__ $$tThe task of the interviewer in the second session
000001025 773__ $$n1$$pThe Journal of Contemporary Family Therapy$$p105-115$$v19$$y1997
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon$$xicon
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001025 909C4 $$dhttp://www.sikt.nu/Articl_and_book/The%20second%20session.pdf$$pThe task of the interviewer in the second session
000001025 980__ $$aTRANSLATION

000001034 001__ 1034
000001034 005__ 20150207171543.0
000001034 041__ $$ačesky
000001034 100__ $$0AUTHOR|(SYS)macdonaldalastair$$aMacdonald, Alastair
000001034 245__ $$aKrátká terapia v škotskéj psychiatrii : 8 ročné skúsenosti
000001034 520__ $$aPostupne sme zbadali, že sa začíname vzdávať mnohých činností, ktoré sa nám predtým zdali nevyhnutné, napr. prestali sme navrhovať a formulovať do detailov vypracované domáce úlohy. Tie pôvodne na každej konzultácii zaberali veľa miesta a teraz sa ukázali ako nepotrebné.
000001034 653__ $$anávody
000001034 65017 $$astudentské překlady
000001034 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001034 653__ $$astruktura konzultace
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon$$xicon
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001034 980__ $$aTRANSLATION

000000921 001__ 921
000000921 005__ 20150715160819.0
000000921 041__ $$ačesky
000000921 100__ $$0AUTHOR|(SYS)nardonegiorgio$$aNardone, Giorgio
000000921 245__ $$aStrategický dialog: jak dosáhnout maxima s minimem na prvním sezení
000000921 520__ $$aNáš titul odkazuje se na ten aspekt psychoterapie, která zahrnuje interakci mezi klientskou pozicí (perspektiva, hodnoty, upevněné přesvědčení, týkající se problému) a terapeutovým postojem. Pozorovali jsme odborné terapeuty nejen při modelování psychoterapie, ale také při „adoptování“ názoru, usnadňující léčebný impuls u klientů.
000000921 65017 $$astudentské překlady
000000921 653__ $$anávody
000000921 653__ $$aotázky
000000921 653__ $$astruktura rozhovoru
000000921 653__ $$aúzkost
000000921 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deantoniissimona$$aDe Antoniis, Simona
000000921 700__ $$0AUTHOR|(SYS)selnermartin$$aSelner, Martin$$epřeklad
000000921 765__ $$tThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000000921 773__ $$n2$$pBrief Strategic and Systemic Therapy European Review$$y2005
000000921 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2077$$xThe Strategic Dialogue
000000921 8564_ $$s171357$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.pdf
000000921 8564_ $$s8155$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.gif?subformat=icon$$xicon
000000921 8564_ $$s49308$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000921 8564_ $$s199915$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/921/files/Antoniis Simona De Strategicky dialog.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000921 980__ $$aTRANSLATION

000002077 001__ 2077
000002077 005__ 20151005194106.0
000002077 041__ $$aanglicky
000002077 100__ $$0AUTHOR|(SYS)nardonegiorgio$$aNardone, Giorgio
000002077 245__ $$aThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000002077 520__ $$aOur title refers to that aspect of psychotherapy which involves the interaction between the client’s position (their perspective, values, strongly held beliefs, as they pertain to a problem) and the clinician’s therapeutic stance. We have observed that expert therapists not only execute a model of psychotherapy but also adopt “attitudes” themselves that serve to facilitate therapeutic movement in their clients.
000002077 653__ $$anávody
000002077 653__ $$aotázky
000002077 653__ $$astruktura rozhovoru
000002077 653__ $$aúzkost
000002077 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deantoniissimona$$aDe Antoniis, Simona
000002077 765__ $$tThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000002077 773__ $$n2$$pBrief Strategic and Systemic Therapy European Review$$y2005
000002077 8564_ $$s145936$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2077/files/Original.pdf
000002077 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/921$$pPŘEKLAD
000002077 980__ $$aARTICLE

000000922 001__ 922
000000922 005__ 20150701075537.0
000000922 041__ $$ačesky
000000922 100__ $$0AUTHOR|(SYS)panayotovplamen$$aPanayotov, Plamen
000000922 245__ $$aŘešení se skrývá za úsměvem
000000922 300__ $$a18 s.
000000922 520__ $$aTerapeuti se nemají pokoušet dělat pro klienty to, co klienti mohou pro sebe udělat sami. To znamená, že terapeuti nemají zásobit klienty užitečnými otázkami, když to klienti sami dělají lépe. Kdykoliv klienti sami dovedou: Myslet, dotazovat se, odpovídat si, hodnotit, tak terapeuti od tohoto upustí. To je způsob, jakým se klienti, ne terapeuti, stávají lepšími v pomáhání sami sobě.
000000922 65017 $$astudentské překlady
000000922 653__ $$anávody
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000000922 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000922 700__ $$0AUTHOR|(SYS)turkovaalzbeta
000000922 700__ $$aTurková, Alžběta
000000922 700__ $$epřeklad
000000922 773__ $$pSolution Is Only a Smile Away$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076
000000922 8564_ $$s204934$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.pdf
000000922 8564_ $$s358411$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000922 8564_ $$s36174$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000922 8564_ $$s6990$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/922/files/ Reseni se skryva za usmevem.gif?subformat=icon$$xicon
000000922 909C4 $$9CURATOR$$dhttp://en.solutions-centre-rousse-bulgaria.org/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=42$$pSolution Centre
000000922 980__ $$aTRANSLATION

000002076 001__ 2076
000002076 005__ 20151005194611.0
000002076 041__ $$aanglicky
000002076 100__ $$0AUTHOR|(SYS)panayotovplamen$$aPanayotov, Plamen
000002076 245__ $$aSolution Is Only a Smile Away
000002076 300__ $$a18 s.
000002076 520__ $$aTherapy is a piece of time shared by a client (an individual, a couple, a family, or a group) and a therapist, usually spent in a conversation between them, and meant to be useful for the former.
000002076 653__ $$anávody
000002076 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002076 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000002076 8564_ $$s171878$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076/files/simple_therapy.pdf$$ySolution is only smile away
000002076 8564_ $$s4837888$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076/files/simple_therapy_2.pps$$yprezentace
000002076 909C4 $$9CURATOR$$dhttp://en.solutions-centre-rousse-bulgaria.org/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=42$$pSolution Centre
000002076 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/922$$pPŘEKLAD
000002076 980__ $$aARTICLE

000002244 001__ 2244
000002244 005__ 20191027195535.0
000002244 041__ $$ačesky
000002244 100__ $$0AUTHOR|(SYS)roberpeter$$aRobert Peter
000002244 245__ $$aVnitřní rozhovor terapeuta
000002244 520__ $$aPoužívání narativních metafor jako je text, příběh a rozhovor v rodinné terapii se zrodilo ze zklamání systemovými/kybernetickými metaforami do té doby dominantními v rodinné terapii. (Anderson & Goolishian, 1990a).
000002244 65017 $$astudentské překlady
000002244 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní
000002244 653__ $$0SUBJECT|(SYS)navody$$anávody
000002244 663__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektování$$areflektování
000002244 700__ $$0AUTHOR|(SYS)burianovajana$$aBurianová, Jana$$epřeklad
000002244 700__ $$0AUTHOR|(SYS)neumannovamartina$$aNeumannová, Martina$$epřeklad
000002244 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2229$$xRobert Peter -Therapist's Inner Conversation Impasse
000002244 8564_ $$s117602$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2244/files/burianova.pdf
000002244 980__ $$aTRANSLATION

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20240209085748.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s28244538$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/pojmoslovi24.pdf
000001867 980__ $$aREPORT

000002342 001__ 2342
000002342 005__ 20180326092106.0
000002342 041__ $$ačesky
000002342 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002342 245__ $$aReflektování v systemické psychoterapii
000002342 520__ $$aDefinice: reflektování je tehdy systemické, když k reflektování terapeut využívá systemické modely.
000002342 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002342 653__ $$anávody
000002342 653__ $$ateorie
000002342 8564_ $$s53077$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2342/files/reflektovani-v-systemicke-psychoterapii.pdf
000002342 980__ $$aREPORT