000001106 001__ 1106
000001106 005__ 20150715124525.0
000001106 041__ $$ačesky
000001106 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001106 245__ $$aPráce reflektujícího týmu jako procedura definování
000001106 520__ $$aObvykle při práci s reflektujícím týmem navrhuji rozdělit celé setkání do čtyř částí, čtyř samostatných rozhovorů. V první části se setkává terapeut s lidmi hledajícími pomoc (dále budu používat jen „lidi“ nebo „lidi v terapii“), a členové týmu tomuto rozhovoru přihlížejí. Mohou být buď za zrcadlem nebo sledovat konzultaci přes televizi v jiné místnosti nebo jsou v té stejné místnosti a sedí zády k terapeutovi i k lidem. Na začátku rozhovoru se mohou lidé rozhodnout, zda se chtějí setkat s členy reflektujícího týmu před začátkem konzultace nebo se tito představí až před samotným vstupem týmu ve druhé části setkání. Lidé také mohou dostat papír se jmény členů týmu a podrobnostmi o jejich pracovišti.
000001106 653__ $$anávody
000001106 65017 $$astudentské překlady
000001106 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001106 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001106 700__ $$0AUTHOR|(SYS)brzkovskajana$$aBrzkovská, Jana$$epřeklad
000001106 773__ $$pWhite, Michael: Re-Authoring Lives: Interview and Essays. Adelaide: Dulwich Centre Publications
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.pdf
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.gif?subformat=icon$$xicon
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001106 980__ $$aTRANSLATION

000001206 001__ 1206
000001206 005__ 20150925085021.0
000001206 037__ $$aKN89
000001206 041__ $$aanglicky
000001206 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001206 245__ $$aMaps of narrative practice
000001206 260__ $$aNew York, N.Y ; London$$bW. W. Norton & Company$$c2007
000001206 300__ $$a304 s.
000001206 65017 $$acitováno studenty
000001206 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001206 653__ $$0SUBJECT|(SYS)navody$$anávody
000001206 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001206 678__ $$aPřeklad některých kapitol.
000001206 909C4 $$dhttp://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=004612391&local_base=SKC$$pSouborný katalog
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1973$$pThomas
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1972$$p1.kapitola
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1971$$p5.kapitola
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1970$$pStruktura reautorizace
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1969$$pExternalizace
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1968$$pJeffrey
000001206 980__ $$aBOOK

000001405 001__ 1405
000001405 005__ 20140514105457.0
000001405 035__ $$aSUBJECT|(SYS)navody
000001405 150__ $$anávody
000001405 980__ $$aSUBJECT
000001405 980__ $$aAUTHORITY

000001797 001__ 1797
000001797 005__ 20190725142853.0
000001797 020__ $$a0877736421
000001797 041__ $$aanglicky
000001797 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ellenwoodaudreye$$aEllenwood, Audrey E.
000001797 245__ $$aShake Up
000001797 260__ $$aSylvania, Ohio$$bC & E Ltd.$$c2012
000001797 300__ $$a255 s.
000001797 520__ $$aTherapeutic impasses are seduced processes that occur within a therapeutic session between clients and the therapist. When an impasse develops, all members of the therapeutic system become stuck and only minimal progress is made by the clients; often therapy ends prematurely. The purpose of this book is to assist both novice and seasoned therapists to identify and reflect upon the types of professional therapeutic roles that they assume in their practice, some of which may lead to impasses.
000001797 653__ $$apsychoterapie
000001797 653__ $$anávody
000001797 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektování$$areflektování
000001797 653__ $$arole
000001797 653__ $$astudie
000001797 700__ $$0AUTHOR|(SYS)broklars$$aBrok, Lars
000001797 8564_ $$s8066337$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1797/files/ShakeUp.pdf$$yoriginal
000001797 8564_ $$s601235$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1797/files/preklad 1.pdf
000001797 980__ $$aBOOK

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20240209085748.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s28244538$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/pojmoslovi24.pdf
000001867 980__ $$aREPORT

000002076 001__ 2076
000002076 005__ 20151005194611.0
000002076 041__ $$aanglicky
000002076 100__ $$0AUTHOR|(SYS)panayotovplamen$$aPanayotov, Plamen
000002076 245__ $$aSolution Is Only a Smile Away
000002076 300__ $$a18 s.
000002076 520__ $$aTherapy is a piece of time shared by a client (an individual, a couple, a family, or a group) and a therapist, usually spent in a conversation between them, and meant to be useful for the former.
000002076 653__ $$anávody
000002076 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002076 653__ $$0SUBJECT|(SYS)koany$$akoány
000002076 8564_ $$s171878$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076/files/simple_therapy.pdf$$ySolution is only smile away
000002076 8564_ $$s4837888$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2076/files/simple_therapy_2.pps$$yprezentace
000002076 909C4 $$9CURATOR$$dhttp://en.solutions-centre-rousse-bulgaria.org/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=42$$pSolution Centre
000002076 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/922$$pPŘEKLAD
000002076 980__ $$aARTICLE

000002077 001__ 2077
000002077 005__ 20151005194106.0
000002077 041__ $$aanglicky
000002077 100__ $$0AUTHOR|(SYS)nardonegiorgio$$aNardone, Giorgio
000002077 245__ $$aThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000002077 520__ $$aOur title refers to that aspect of psychotherapy which involves the interaction between the client’s position (their perspective, values, strongly held beliefs, as they pertain to a problem) and the clinician’s therapeutic stance. We have observed that expert therapists not only execute a model of psychotherapy but also adopt “attitudes” themselves that serve to facilitate therapeutic movement in their clients.
000002077 653__ $$anávody
000002077 653__ $$aotázky
000002077 653__ $$astruktura rozhovoru
000002077 653__ $$aúzkost
000002077 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deantoniissimona$$aDe Antoniis, Simona
000002077 765__ $$tThe Strategic Dialogue: to achieve the maximum with the minimum in the first session
000002077 773__ $$n2$$pBrief Strategic and Systemic Therapy European Review$$y2005
000002077 8564_ $$s145936$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2077/files/Original.pdf
000002077 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/921$$pPŘEKLAD
000002077 980__ $$aARTICLE

000002080 001__ 2080
000002080 005__ 20200109102633.0
000002080 041__ $$aanglicky
000002080 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002080 245__ $$aFor Students Only
000002080 520__ $$aAs increasing number of academic programs teach Solution-Focused Brief Therapy, we are increasingly asked by students to assist them in their learning about the approach and in their assignments for writing about it’s “founders” and personal information.  All such requests from students, of course, they needed to finish the paper yesterday.  We are not normally available to students “yesterday” even though it is very urgent for them and we would like them to succeed in earning good grades.
000002080 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002080 653__ $$anávody
000002080 653__ $$adůvěra
000002080 653__ $$ahistorie
000002080 8564_ $$s43520$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2080/files/Berg, Insoo Kim - For Students Only.doc
000002080 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/935$$pPŘEKLAD
000002080 980__ $$aREPORT

000002103 001__ 2103
000002103 005__ 20150714091502.0
000002103 037__ $$aKN84
000002103 041__ $$aanglicky
000002103 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000002103 245__ $$aTreading lightly$$bthe solution-focused approach in practice
000002103 520__ $$aCounsellors coming across the solution-focused approach for the first time often comment on the simplicity of the model. Their comments can sometimes seem a little critical since, as we know, complexity is a quality that is valued in our society while ‘simple’ is often disparagingly equated with ‘simplistic’ and so rejected. However, before long, as their familiarity with the model grows, the same counsellors who were struck by the simplicity begin to comment, at times ruefully, ‘it may be simple but it’s not easy to do’. This apparent paradox – ‘simple but not easy’ – gets right to the heart of the solution-focused approach.
000002103 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002103 653__ $$anávody
000002103 653__ $$ateorie
000002103 653__ $$akrátká terapie
000002103 653__ $$astruktura rozhovoru
000002103 65017 $$acitováno studenty
000002103 8564_ $$s765374$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103/files/original.pdf
000002103 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/983$$pPŘEKLAD
000002103 980__ $$aREPORT

000002115 001__ 2115
000002115 005__ 20150715124029.0
000002115 041__ $$afrancouzsky
000002115 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002115 245__ $$aTraumatisme, competence et Choix$$bPratiques cliniques de la thérapie narrative
000002115 520__ $$aCette article présente  un processus de ré-écriture de l’expérience et de l’histoire personnelle d’événements traumatisants.  Des micro-pratiques spécifiques qui peuvent contribuer à une experience de compétence chez le client , sont exposées dans un modèle composé de quatre quadrants. La transcription d’une session de thérapie illustre ce modèle.
000002115 653__ $$apřepis rozhovoru
000002115 653__ $$atrauma
000002115 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002115 653__ $$anávody
000002115 653__ $$astruktura rozhovoru
000002115 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/931$$pPŘEKLAD
000002115 980__ $$aREPORT