000002362 001__ 2362
000002362 005__ 20190707094911.0
000002362 041__ $$ačesky
000002362 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002362 245__ $$aPocta Jeanu Piagetovi
000002362 520__ $$aJean Piaget se narodil v Neuchatelu v srpnu 1896. Loňské sté výročí jeho narození (článek je psán v roce 1997 – pozn.překladu) bylo příležitostí ke slavení na mnoha místech západního světa. Hlavním důvodem této mezinárodní pozornosti byl nepopiratelný fakt, že Piaget byl zakládajícím otcem odvětví psychologie, které se snaží odkrýt záhady lidské mysli, jak roste a jak poznává.
000002362 600__ $$0AUTHOR|(SYS)piagetjean$$aPiaget, Jean
000002362 65017 $$astudentské překlady
000002362 700__ $$0AUTHOR|(SYS)fialovadenisa$$aFialová, Denisa$$epřeklad
000002362 700__ $$0AUTHOR|(SYS)junkovazuzana$$aJunková, Zuzana$$epřeklad
000002362 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1834$$xHomage to Jean Piaget
000002362 8564_ $$s250476$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2362/files/poctaJPodt 1.pdf
000002362 980__ $$aTRANSLATION

000001967 001__ 1967
000001967 005__ 20200109102638.0
000001967 041__ $$ačesky
000001967 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000001967 245__ $$aPojmová stavba času
000001967 520__ $$aDovolte mi na úvod  říci, že prozatímní a spíše spekulativní nápady,  které zde uvádím  neslouží  k tomu,  aby  zodpověděly  otázku  toho,  co čas je v ontologickém smyslu. Jsem zaujat tím, jak přemýšlející mysl dokáže přijít na to,  jak  mít  správné  pojetí  o čase.  Toto  pojetí  bylo  problémem  od  počátku Západní  filosofie.  Vyplývalo  to  z nesmiřitelného  konfliktu mezi Parmenidesovým  pojetím  věčného,  neměnného  světa  bytí  a  Heraklidovým ustavičným plynutím.
000001967 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000001967 653__ $$apoznání
000001967 653__ $$aklasika
000001967 653__ $$ačas
000001967 65017 $$astudentské překlady
000001967 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 22. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000001967 8564_ $$s129998$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1967/files/kapitola 22.pdf
000001967 980__ $$aTRANSLATION

000000934 001__ 934
000000934 005__ 20150715131153.0
000000934 037__ $$aKN111
000000934 041__ $$ačesky
000000934 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000934 245__ $$aPoplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment“) v terapii zaměřené na řešení
000000934 520__ $$aAutoři popisují vzor pro užití ocenění, který je založen na jejich zkušenostech z práce s krátkou terapií zaměřenou na řešení na klinice duševního zdraví. U většiny lidí je rodina nejdůležitější částí jejich sociálního systému, a proto je klíčem k vytvářeníní řešení. Pro autory je šablona důležitá zejména při utváření řešení uvnitř rodinných systémů a je tedy velmi užitečnou komponentou v rodinné terapii. Tento článek zkoumá pět komponent tohoto vzoru, který pomáhá při vytváření zpětné vazby a obsahuje příklady z praxe. V článku je kladen důraz na úplný přepis zpětné vazby s oceněním ze sezení rodinné terapie.
000000934 65017 $$acitováno studenty
000000934 65017 $$astudentské překlady
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000934 653__ $$apřepis rozhovoru
000000934 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000934 653__ $$anávody
000000934 653__ $$astruktura rozhovoru
000000934 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000934 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116$$xCrafting the "Tap on the Shoulder"
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon$$xicon
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000934 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/934/files/Berg Insoo Kim  Poplacani po rameni navod na ocenovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000934 980__ $$aTRANSLATION

000001972 001__ 1972
000001972 005__ 20150906082701.0
000001972 041__ $$ačesky
000001972 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001972 245__ $$aPoziční mapy: Čtyři kategorie dotazování
000001972 520__ $$aHlavní předmět této kapitoly je použití v externalizujícího rozhovoru, aby vysvětlil s jakými problémy lidé vyhledají terapii. Nicméně externalizující rozhovor může být také použit všestranně v korigování a rekonstruování toho, co lidé často nazývají „síly“ a „zdroje“.
000001972 65017 $$apřeklady
000001972 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001972 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000001972 653__ $$apřepis rozhovoru
000001972 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátraní po zdrojích
000001972 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. 1. kapitola
000001972 8564_ $$s132091$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1972/files/1 kap pozicni mapy externalizace.pdf
000001972 980__ $$aTRANSLATION

000002040 001__ 2040
000002040 005__ 20150615095451.0
000002040 041__ $$ačesky
000002040 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002040 245__ $$aPoznámky ke konceptu změny
000002040 520__ $$aVe Spojených státech, kde žiji už čtvrt století, se psychologie obvykle definuje jako věda o chování – a chování je, jak to s obrovským a ničivým úspěchem hlásali následovníci Watsona a Skinnera, to, co můžeme pozorováním zjistit, že organismus dělá. Budeme-li vycházet z tohoto základu, pak je jednoduché nezabývat se složitějšími a zajímavějšími schopnostmi jakéhokoli organismu nadaného inteligencí. Mezi aktivity, které nikdy nebude možné přímo pozorovat, patří myšlení a reflektování.
000002040 65017 $$astudentské překlady
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zmena$$azměna
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002040 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 16. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002040 8564_ $$s71661$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2040/files/kapitola 16.pdf
000002040 980__ $$aTRANSLATION

000001038 001__ 1038
000001038 005__ 20150702130754.0
000001038 041__ $$aslovensky
000001038 100__ $$0AUTHOR|(SYS)rombachmaryannmajchrzak$$aRombach, Mary Ann Majchrzak
000001038 245__ $$aPozvánka k písaniu psychoterapeutických listov
000001038 520__ $$aV tomto článku sa snažím načrtnúť moju osobnú šablónu, ktorú používam pri písaní terapeutických listov. Na ilustráciu procesu takéhoto písania som zaradila taktiež sekciu skutočných terapeutických listov. Filozofické základy tohto kreatívneho terapeutického počinu majú základňu v naratívnom a na riešenie orientovanom myslení, ktoré sa zameriava na osobné možnosti, zdroje klienta a oslobodenie človeka od jeho problémov. Nasledujúci text nie je zamýšľaný byť univerzálnym receptom a ani to nie pokus o poskytnutie komplexného prehľadu o danej téme. Je to osobný konštrukt, ktorý dúfam budete môcť využiť ako motiváciu pre vašu prácu.
000001038 65017 $$astudentské překlady
000001038 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zajacjuraj$$aZajac, Juraj$$epřeklad
000001038 773__ $$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2089$$v22$$xAn Invitation To Therapeutic Letter Writing$$y2003
000001038 8564_ $$s206678$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1038/files/Pozvanka k pisaniu psychoterapeutickych listov.pdf
000001038 8564_ $$s15633$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1038/files/Pozvanka k pisaniu psychoterapeutickych listov.gif?subformat=icon$$xicon
000001038 8564_ $$s217635$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1038/files/Pozvanka k pisaniu psychoterapeutickych listov.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001038 8564_ $$s55849$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1038/files/Pozvanka k pisaniu psychoterapeutickych listov.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001038 980__ $$aTRANSLATION

000001044 001__ 1044
000001044 005__ 20150702123836.0
000001044 041__ $$ačesky
000001044 100__ $$0AUTHOR|(SYS)mitschianhaymo$$aMitschian, Haymo
000001044 245__ $$aOd behaviorismu ke konstruktivismu$$bProblém přenositelnosti učebních psychologických a filozofických poznatků do didaktiky cizích jazyků
000001044 520__ $$aAutor v tomto článku poukazuje na dvě věci, které chce komentovat - , že teorie _ behaviorismus by měla být konfrontována s meta teorií konstruktivismem a ta první by měla být postavena jako všeobecně vadná a druhá jako všeobecně platná.
000001044 65017 $$astudentské překlady
000001044 700__ $$0AUTHOR|(SYS)wichsovajana$$aWichsova, Jana$$epřeklad
000001044 765__ $$tVom Behaviorismus zum Konstruktivismus. Das Problem der Übertragbarkeit lernpsychologischer und -philosophischer Erkenntnisse in die Fremdsprachendidaktik
000001044 773__ $$n3$$pZeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2087$$v4$$xVom Behaviorismus zum Konstruktivismus$$y2000
000001044 8564_ $$s97452$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1044/files/Mitschian, Haymo  Od behaviorismu ke konstruktivismu.pdf
000001044 8564_ $$s8356$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1044/files/Mitschian, Haymo  Od behaviorismu ke konstruktivismu.gif?subformat=icon$$xicon
000001044 8564_ $$s42756$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1044/files/Mitschian, Haymo  Od behaviorismu ke konstruktivismu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001044 8564_ $$s116723$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1044/files/Mitschian, Haymo  Od behaviorismu ke konstruktivismu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001044 909C4 $$dhttps://zif.spz.tu-darmstadt.de/jg-04-3/beitrag/mitsch4.htm$$pVom Behaviorismus zum Konstruktivismus
000001044 980__ $$aTRANSLATION

000002107 001__ 2107
000002107 005__ 20170311131145.0
000002107 041__ $$ačesky
000002107 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002107 245__ $$aProč se lidem nelíbí radikální konstruktivismus
000002107 520__ $$aI přesto to, že má radikálni konstruktivismus velmi úspěšný základ v matematickém a vědeckém výzkumu, nestal se obecně přijímanou teorií poznatků.
000002107 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002107 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002107 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002107 65017 $$astudentské překlady
000002107 700__ $$0AUTHOR|(SYS)hutanovalucia$$aHuťanová, Lucía$$epřeklad
000002107 700__ $$0AUTHOR|(SYS)lastovicovahana$$aLaštovicová, Hana$$epřeklad
000002107 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1851$$xWhy People Dislike Radical Constructivism
000002107 8564_ $$s53339$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2107/files/glaser.pdf
000002107 980__ $$aTRANSLATION

000002328 001__ 2328
000002328 005__ 20171115081021.0
000002328 041__ $$ačesky
000002328 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ludewigkurt$$aLudewig, Kurt
000002328 245__ $$aPsychická nemoc
000002328 520__ $$aBez diagnózy není terapie a bez nemoci není diagnóza. Pokud platí logika tohoto výroku, je systemická terapie v úzkých. Nezná totiž ani pojem nemoci, ani se nezabývá diagnostikou. Co se tedy léčí systemicky?
000002328 65017 $$astudentské překlady
000002328 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2213$$xLeitmotive systemischer Therapie, Klett-Cota, Stutgart, 2002, kapitola 2.1
000002328 8564_ $$s154370$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2328/files/psychicka nemoc.pdf
000002328 980__ $$aTRANSLATION

000001839 001__ 1839
000001839 005__ 20171115082957.0
000001839 041__ $$ačesky
000001839 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ludewigkurt$$aLudewig, Kurt
000001839 245__ $$aPsychoterapie dětí a mladistvých
000001839 520__ $$aPsychoterapie dětí a mladistvých se vždy odehrává v rámci asymetrického setkání. Zabývá se jednak dětmi, kterým je věnována zvláštní péče. Pro dospívající je střetem dvou velmi rozdílných až protikladných generací.
000001839 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2213$$xLeitmotive systemischer Therapie, Klett-Cota, Stutgart, 2002, kapitola 4.2
000001839 8564_ $$s174859$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1839/files/Systemika_Ludewig_transl.pdf
000001839 980__ $$aTRANSLATION