000002164 001__ 2164
000002164 005__ 20160207080532.0
000002164 041__ $$ačesky
000002164 100__ $$0AUTHOR|(SYS)soldanjan$$aSoldán, Jan
000002164 245__ $$aZávěrečná kazuistika
000002164 260__ $$c2016
000002164 300__ $$a22 s.
000002164 520__ $$aPodnětem k zahájení spolupráce byl telefonát s matkou patnáctileté Emy. Ta mě informovala, že má lékařskou žádanku k „psychologickému vyšetření“. Obracela se na nás na doporučení a vzhledem k povaze pracoviště měla naději, že se z naší strany může její dceři dostat pomoc. Popisovala, že u dcery dochází ke každodennímu přejídání, „nemá nikdy dost“.
000002164 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002164 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002164 653__ $$arodinná terapie
000002164 653__ $$abulimie
000002164 653__ $$aporuchy příjmu potravy
000002164 65017 $$akazuistiky
000002164 8564_ $$s926476$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2164/files/soldan-jan.pdf
000002164 980__ $$aTHESIS

000002163 001__ 2163
000002163 005__ 20160207080727.0
000002163 041__ $$ačesky
000002163 100__ $$0AUTHOR|(SYS)pravdovamiroslava$$aPravdová, Miroslava
000002163 245__ $$aNa nové cestě
000002163 260__ $$c2016
000002163 300__ $$a19 s.
000002163 520__ $$aHistorie její závislosti začala ve 14 letech, kdy experimentovala s marihuanou. Na střední škole postupně přešla k braní tvrdých drog. Stala se nitrožilním uživatelem pervitinu a navázala partnerský vztah také s uživatelem drog. Odmaturovala s velkými obtížemi a rodiče se rozhodli, že půjde na svou první léčbu. V léčebně se klientka stabilizovala a po ukončení léčby abstinovala od pervitinu téměř 3 roky. Nicméně s marihuanou koketovala i nadále. Našla si sice práci, kam pravidelně chodila, ale její pracovní morálka pomalu klesala.
000002163 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002163 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002163 653__ $$azávislosti
000002163 653__ $$anásledná péče
000002163 653__ $$adrogy
000002163 65017 $$akazuistiky
000002163 8564_ $$s156367$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2163/files/pravdova-mirka .pdf
000002163 980__ $$aTHESIS

000002162 001__ 2162
000002162 005__ 20160207075231.0
000002162 041__ $$ačesky
000002162 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lhotovapavla$$aLhotová, Pavla
000002162 245__ $$aKazuistika k závěrečným obhajobám
000002162 260__ $$c2016
000002162 300__ $$a18 s.
000002162 520__ $$aOpakovaný kolapsový stav měla paní Marika během vstupního vyšetření a i po jeho zvládnutí byla stále velmi úzkostná, neklidná, stěžovala si na velké až nezvladatelné bolesti žaludku, brnění tváře a úst, pálení na hrudi a slabost. Výsledky předběžných vyšetření zatím nevypovídaly nic o možné příčině těchto stavů, velmi dobrý efekt měla anxiolytika. V rámci celkové péče dávalo ošetřující lékařce smysl povolat psychologa, který by se mohl pokusit o krizovou intervenci, tj. aspoň částečnou stabilizaci psychického stavu paní Mariky. Seznámily jsme se tak hned druhý den po přijetí na oddělení.
000002162 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002162 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002162 653__ $$apráce u lůžka
000002162 653__ $$ahospitalizace
000002162 65017 $$akazuistiky
000002162 8564_ $$s944106$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2162/files/lhotova-pavla.pdf
000002162 980__ $$aTHESIS

000002160 001__ 2160
000002160 005__ 20160207074155.0
000002160 041__ $$ačesky
000002160 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hladkavlasta$$aHladká, Vlasta
000002160 245__ $$aMůžete koně přivést k řece, ale pít ho nedonutíte
000002160 260__ $$c2016
000002160 300__ $$a24 s.
000002160 520__ $$aČtrnáctiletou Petru přivedla do naší pedagogicko-psychologické poradny její matka na doporučení učitelky zeměpisu, abychom posoudili její obtíže se psaním. Z konzultace vyplynulo, že Petra má také výchovné problémy, a to ve škole i v domácím prostředí. Výukové problémy zmíněná učitelka připisuje její nesoustředěnosti, negativismu a nezájmu o školu.
000002160 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002160 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002160 653__ $$avýchovné problémy
000002160 653__ $$apedagogická poradna
000002160 65017 $$akazuistiky
000002160 8564_ $$s400093$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2160/files/hladka-vlasta.pdf
000002160 980__ $$aTHESIS

000002159 001__ 2159
000002159 005__ 20160207073634.0
000002159 041__ $$ačesky
000002159 100__ $$0AUTHOR|(SYS)fejkusovapavlina$$aFejkusová, Pavlína
000002159 245__ $$aZávěrečná kazuistika
000002159 260__ $$c2016
000002159 300__ $$a27 s.
000002159 520__ $$aPetr (22 let) přichází do mé soukromé konzultovny v březnu 2015 po předchozí telefonické domluvě, kdy první telefonický kontakt proběhl s jeho matkou, která terapii objednala z důvodů obtíží Petra vrátit se do společnosti po hospitalizaci na psychiatrii. Pro dojednání termínu si již zavolal sám
000002159 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002159 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002159 653__ $$apískoviště
000002159 653__ $$anásledná péče
000002159 653__ $$aduševní choroby
000002159 65017 $$akazuistiky
000002159 8564_ $$s1342465$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2159/files/fejkusova-pavlina.pdf
000002159 980__ $$aTHESIS

000002158 001__ 2158
000002158 005__ 20160207072944.0
000002158 041__ $$ačesky
000002158 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bilkovazuzana1$$aBílková, Zuzana 1
000002158 245__ $$aZávěrečná práce
000002158 260__ $$c2016
000002158 300__ $$a20 s.
000002158 520__ $$aTento případ jsme si vybrala proto, že podle mě dobře ilustruje moje přemýšlení a přesvědčení, že problémy s dětmi se dají zvládnout tím, že budeme pracovat s rodiči či osobami, které se o děti starají (Vendula není biologickým rodičem). V tomto případě to bylo o něco jednodušší, protože toto přesvědčení sdíleli i oba partneři.
000002158 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002158 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002158 653__ $$apárová terapie
000002158 653__ $$avýchovné problémy
000002158 65017 $$akazuistiky
000002158 8564_ $$s309614$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2158/files/bilkova-zuzana.pdf
000002158 980__ $$aTHESIS

000002152 001__ 2152
000002152 005__ 20160206113934.0
000002152 041__ $$ačesky
000002152 100__ $$0AUTHOR|(SYS)adamektomas$$aAdámek, Tomáš
000002152 245__ $$aPříklad systemické práce s traumatem
000002152 260__ $$c2016
000002152 300__ $$a23 s.
000002152 520__ $$aV budoucnu bych se chtěl hlouběji specializovat na terapeutickou práci s traumatem. Domnívám se, že by hasičský psycholog měl být na tuto oblast specializovaný, protože ho v této oblasti může kdykoli oslovit traumatizovaný hasič nebo jeho rodinný příslušník. Proto si navzdory svému časově náročnému povolání u hasičů držím mini-úvazek v krizovém centru. A také, když mám příležitost nad rámec svých standardních povinností pracovat s traumatizovanými lidmi mimo hasičskou obec, tak se ji snažím využít.
000002152 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut12$$aUT12
000002152 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002152 653__ $$atrauma
000002152 65017 $$akazuistiky
000002152 8564_ $$s865773$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2152/files/adamek-tomas.pdf
000002152 980__ $$aTHESIS

000002116 001__ 2116
000002116 005__ 20170603071803.0
000002116 037__ $$aKN111
000002116 041__ $$aanglicky
000002116 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002116 245__ $$aCrafting the "Tap on the Shoulder"$$bA Compliment template for Solution-Focused Therapy
000002116 520__ $$aBased upon their experience working in a community mental-health clinic using solution-focused brief therapy, the authors describe a template for developing compliments. With most people, the family is a central part of their social system and therefore key to solution building. The authors have found the template particularly helpful in promoting solution building within the family system and therefore a very useful component in family therapy.
000002116 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002116 653__ $$apřepis rozhovoru
000002116 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002116 653__ $$anávody
000002116 653__ $$astruktura rozhovoru
000002116 65017 $$acitováno studenty
000002116 6517_ $$asam
000002116 8564_ $$s105172$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116/files/crafting.pdf
000002116 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/934$$pPŘEKLAD
000002116 980__ $$aREPORT

000002114 001__ 2114
000002114 005__ 20150715123158.0
000002114 037__ $$aKN82
000002114 041__ $$aanglicky
000002114 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002114 245__ $$aCo-Constructing Cooperation with Mandated Clients
000002114 520__ $$aDominant practice models for social work were originally developed and intended for work with voluntary clients. The professional literature indicates that use of these models with involuntary clients often alienates rather than engages. This article describes the use of solution-focused interviewing as a way to engage involuntary and mandated clients. A conversation with a court-ordered client is presented and analyzed to demonstrate how practitioners can begin the co-construction of cooperation with mandated clients through adopting a not-knowing posture, focusing on and amplifying what clients want and client strengths and successes, and asking relationship questions to generate possibilities for change specific to the mandated context. The ethical implications of this noncoercive, nonconfrontational approach are addressed, along with its implications for a view of how clients change.
000002114 653__ $$azapojení
000002114 653__ $$acílové osoby
000002114 653__ $$aterapie nařízená
000002114 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000002114 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002114 653__ $$apřepis rozhovoru
000002114 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002114 65017 $$acitováno studenty
000002114 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000002114 773__ $$c361-374$$n4$$pSocial Work$$v46$$y2001
000002114 909C4 $$dhttp://sw.oxfordjournals.org/content/46/4/361.abstract$$pOxford Journals
000002114 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/937$$pPŘEKLAD
000002114 980__ $$aARTICLE

000002100 001__ 2100
000002100 005__ 20150714085139.0
000002100 041__ $$aanglicky
000002100 100__ $$0AUTHOR|(SYS)donovanmaryellen$$aDonovan, Mary Ellen
000002100 245__ $$aMind the gap$$bthe need for a generic bridge between psychoanalytic and systemic approaches
000002100 520__ $$aThe context for this paper is the ongoing systemic/psychoanalytic debate. It offers an alternative perspective to the recent contribution by Brodie and Wright (2002), in which they are concerned to underscore difference between the two therapeutic approaches. Here it is argued that the relationship is a great deal more complex than Brodie and Wright’s analysis might suggest. Attention is focused on significant areas of commonality, in particular the impact of social constructionist thinking across the two therapies as well as current developments in technique. A case is made for the consolidation of generic space where there is opportunity for cross-fertilization and for integrative and combined systemic/psychoanalytic approaches to be nurtured and developed where appropriate. Case vignettes are used to highlight different aspects of the generic component in child and family therapy and to underline the need for bridge-building between these key therapeutic approaches in the field.
000002100 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000002100 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002100 653__ $$apsychoanalýza
000002100 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000002100 653__ $$ateorie
000002100 653__ $$akonstrukcionismus
000002100 773__ $$c115-135$$n2$$pJournal of Family Therapy$$v25$$y2003
000002100 8564_ $$s119512$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2100/files/Donovan.pdf
000002100 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00240/abstract$$pWiley Online Library
000002100 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/965$$pPŘEKLAD
000002100 980__ $$aARTICLE