000002081 001__ 2081
000002081 005__ 20160503160211.0
000002081 041__ $$aanglicky
000002081 100__ $$0AUTHOR|(SYS)vissercoert$$aVisser, Coert
000002081 245__ $$aThe Origin of the Solution-Focused Approach
000002081 520__ $$aThe solution-focused approach to therapy and coaching has its roots in the work done by herapists in the second half of the twentieth century. This article discusses some important  recursors, such as Milton Erickson and the Mental Research Institute. Further, it shows how the members of the Brief Family Therapy Center, led by Insoo Kim Berg and Steve de Shazer, eveloped the core of the solution-focused approach in the 1980s. Key concepts and publications are discussed and a description is given of how the team members worked together closely to find out what works in therapy.
000002081 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002081 653__ $$ahistorie
000002081 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002081 773__ $$c10-17$$n1$$pInternational Journal of Solution-Focused Practices$$vI
000002081 8564_ $$s148480$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2081/files/Original.doc
000002081 8564_ $$s267272$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2081/files/Visser, Coert F. - The origin of the Slolution-Focused Approach.pdf
000002081 980__ $$aARTICLE

000002342 001__ 2342
000002342 005__ 20180326092106.0
000002342 041__ $$ačesky
000002342 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002342 245__ $$aReflektování v systemické psychoterapii
000002342 520__ $$aDefinice: reflektování je tehdy systemické, když k reflektování terapeut využívá systemické modely.
000002342 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002342 653__ $$anávody
000002342 653__ $$ateorie
000002342 8564_ $$s53077$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2342/files/reflektovani-v-systemicke-psychoterapii.pdf
000002342 980__ $$aREPORT

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20240209085748.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s28244538$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/pojmoslovi24.pdf
000001867 980__ $$aREPORT

000001000 001__ 1000
000001000 005__ 20150207171343.0
000001000 041__ $$ačesky
000001000 100__ $$0AUTHOR|(SYS)goolishianharry$$aGoolishian, Harry
000001000 245__ $$aLidské systémy a jak s nimi pracujeme
000001000 520__ $$aLidské systémy jsou systémy vyrábějící řeč a významy. Z toho plyne, že terapeutické systémy s nimiž pracujeme, jsou problémové systémy. Jako takové jsou přístupné řeči uvnitř oné oblasti, v níž je komunikováno o problému, kterým je systém charakterizován. Problém není charakterizován systémem, nýbrž naopak.
000001000 653__ $$ahistorie
000001000 653__ $$aproblémem determinované systémy
000001000 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001000 653__ $$aproblém
000001000 653__ $$aterapeut
000001000 65017 $$apřeklady
000001000 653__ $$azměna
000001000 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001000 653__ $$acitováno studenty
000001000 700__ $$0AUTHOR|(SYS)andersonharlene$$aAnderson, Harlene
000001000 700__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav$$epřeklad
000001000 773__ $$y1991
000001000 8564_ $$s308786$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.pdf
000001000 8564_ $$s15473$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.gif?subformat=icon$$xicon
000001000 8564_ $$s65358$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001000 8564_ $$s487890$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001000 980__ $$aREPORT

000002107 001__ 2107
000002107 005__ 20170311131145.0
000002107 041__ $$ačesky
000002107 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002107 245__ $$aProč se lidem nelíbí radikální konstruktivismus
000002107 520__ $$aI přesto to, že má radikálni konstruktivismus velmi úspěšný základ v matematickém a vědeckém výzkumu, nestal se obecně přijímanou teorií poznatků.
000002107 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002107 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002107 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002107 65017 $$astudentské překlady
000002107 700__ $$0AUTHOR|(SYS)hutanovalucia$$aHuťanová, Lucía$$epřeklad
000002107 700__ $$0AUTHOR|(SYS)lastovicovahana$$aLaštovicová, Hana$$epřeklad
000002107 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1851$$xWhy People Dislike Radical Constructivism
000002107 8564_ $$s53339$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2107/files/glaser.pdf
000002107 980__ $$aTRANSLATION

000002040 001__ 2040
000002040 005__ 20150615095451.0
000002040 041__ $$ačesky
000002040 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002040 245__ $$aPoznámky ke konceptu změny
000002040 520__ $$aVe Spojených státech, kde žiji už čtvrt století, se psychologie obvykle definuje jako věda o chování – a chování je, jak to s obrovským a ničivým úspěchem hlásali následovníci Watsona a Skinnera, to, co můžeme pozorováním zjistit, že organismus dělá. Budeme-li vycházet z tohoto základu, pak je jednoduché nezabývat se složitějšími a zajímavějšími schopnostmi jakéhokoli organismu nadaného inteligencí. Mezi aktivity, které nikdy nebude možné přímo pozorovat, patří myšlení a reflektování.
000002040 65017 $$astudentské překlady
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zmena$$azměna
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002040 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002040 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 16. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002040 8564_ $$s71661$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2040/files/kapitola 16.pdf
000002040 980__ $$aTRANSLATION

000002039 001__ 2039
000002039 005__ 20150615095817.0
000002039 041__ $$ačesky
000002039 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002039 245__ $$aRozloučení s objektivitou
000002039 520__ $$aPro generaci zažívající změny životního prostředí, sociální revoluci a rozbití konceptů tvořících základy světového názoru, se tyto změny vždy zdají být hlubší a mnohem více okázalé než všechny dřívější otřesy zaznamenané historií. I přes to, si dovolím říct, že během osmi dekád, které prozatím Heinz von Foerster zažil, byly tradiční pohledy a víra nahrazeny novými otevřenými perspektivami daleko více než dříve, a proto si zasloužil prominentní místo mezi průkopníky, kteří zahájili nové způsoby myšlení.
000002039 65017 $$astudentské překlady
000002039 653__ $$0SUBJECT|(SYS)objektivita$$aobjektivita
000002039 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002039 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002039 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002039 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 13. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002039 8564_ $$s79696$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2039/files/kapitola 13.pdf
000002039 980__ $$aTRANSLATION

000002038 001__ 2038
000002038 005__ 20150608162125.0
000002038 041__ $$ačesky
000002038 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002038 245__ $$aO konceptu interpretace
000002038 520__ $$aInterpretace je častý termín a to nejen v literárních vědách. Je používaná hudebníky a právníky, herci a kněžími, překladateli a psychoanalytiky, počítačovými odborníky a diagnostiky, a před nějakým časem, když se na trhu začala objevovat soukromá letadla, objevily se i publikace o tom, jak interpretovat mraky. Samozřejmě není neobvyklé, že je tento termín půjčován různými profesemi a je tedy používán v poněkud pozměněném. smyslu, obrazně, či dokonce nesouvisejícím způsobem.
000002038 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000002038 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002038 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002038 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002038 65017 $$astudentské překlady
000002038 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 6. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002038 8564_ $$s75594$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2038/files/kapitola 6.pdf
000002038 980__ $$aTRANSLATION

000002037 001__ 2037
000002037 005__ 20150608161835.0
000002037 041__ $$ačesky
000002037 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002037 245__ $$aJAK konstruujeme význam?
000002037 520__ $$aKdyž se lidé ptají po smyslu života, musí jim být dána metafyzická odpověď. A zda bude odpověď vnímána jako přijatelná nebo ne, závisí na jejich myšlení. To nelze zkontrolovat v oblasti zkušeností, protože tato otázka výslovně vede za danou oblast.
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002037 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002037 65017 $$astudentské překlady
000002037 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 5. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002037 8564_ $$s247776$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2037/files/kapitola 5.pdf
000002037 980__ $$aTRANSLATION

000002036 001__ 2036
000002036 005__ 20150608161550.0
000002036 041__ $$ačesky
000002036 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000002036 245__ $$aFakta a Self z konstruktivistického pohledu
000002036 520__ $$aPo dobu 2500 let vykazoval Západní svět převažující tendenci k chápání poznání jako představy organismu o vnějším světě, jeho struktuře a jak funguje. Představa nemusí být úplně perfektní, ale v principu byla chápána jako perfektního schopná. V každém případě se předpokládalo, že její správnost záleží na stupni shody mezi ní a vnějším světem nazývaným „realita“. Dnes není déle tento způsob uvažování životaschopný.
000002036 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000002036 653__ $$0SUBJECT|(SYS)poznani$$apoznání
000002036 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000002036 653__ $$0SUBJECT|(SYS)radikalnikonstruktivismus$$aradikální konstruktivismus
000002036 65017 $$astudentské překlady
000002036 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 3. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000002036 8564_ $$s95401$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2036/files/kapitola 3.pdf
000002036 980__ $$aTRANSLATION