000002464 001__ 2464
000002464 005__ 20210415153942.0
000002464 041__ $$ačesky
000002464 100__ $$0AUTHOR|(SYS)andersonrobin$$aAnderson, Robin
000002464 245__ $$aBudování naděje pro budoucí generaci terapeutů$$bRozhovor s Robin Anderson
000002464 520__ $$aJe načase změnit představu o terapii a o tom, co to znamená být terapeutem. Jsme lidé, kteří se nyní mohou komplexně prezentovat. Můžeme být autentičtí, můžeme být užiteční a můžeme se také vzájemně propojovat. A to zejména v dnešní době, kdy si jakožto terapeuti musíme budovat vlastní „značku“, abychom mohli propagovat naše soukromé praxe. V době, kdy se prezentujeme na sociálních sítích, kdy se zapojujeme do společenských témat, kdy se snažíme bojovat proti stigmatizaci péče o duševní zdraví a kdy čelíme celé řadě nástrah moderního podnikání. Terapeuti a moderátoři Curt Wildhalm a Katie Vernoy jsou tu právě proto, aby probrali přístup terapeutů k této moderní době.
000002464 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vycvik$$avýcvik
000002464 653__ $$ainterview
000002464 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zacinajiciterapeut$$azačínající terapeut
000002464 65017 $$astudentské překlady
000002464 700__ $$0AUTHOR|(SYS)wildhalmcurt$$aWildhalm, Kurt
000002464 700__ $$0AUTHOR|(SYS)vernoykatie$$aVernoy, Katie
000002464 700__ $$0AUTHOR|(SYS)horakmatej$$aHorák, Matěj$$epřeklad
000002464 765__ $$tThe Modern Therapist’s Survival Guide
000002464 773__ $$xhttps://open.spotify.com/show/5WtGEidQgSkLKR3ilZ0wbB?si=PupENhrSQMa9fCB7Xrqw-Q
000002464 8564_ $$s309052$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2464/files/nadeje pro budouci terapeuty.pdf
000002464 980__ $$aTRANSLATION

000001798 001__ 1798
000001798 005__ 20171226181559.0
000001798 041__ $$aanglicky
000001798 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001798 245__ $$aBuilding Solution-focused Partnerships in Children's Protective and Family services
000001798 260__ $$aEnglewood$$bAmerican Humane$$c2004
000001798 300__ $$a68 s.
000001798 520__ $$aOver the past 15 years, the human services field has been shifting its approach to pertnership and strengths-based directions.
000001798 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001798 653__ $$aděti
000001798 653__ $$avztah klient terapeut
000001798 653__ $$aterapie
000001798 653__ $$aochrana dětí
000001798 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000001798 8564_ $$s524121$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1798/files/Berg only.pdf
000001798 980__ $$aBOOK

000001505 001__ 1505
000001505 005__ 20140811135758.0
000001505 035__ $$aSUBJECT|(SYS)vytunenyterapeut
000001505 150__ $$avytuněný terapeut
000001505 678__ $$aSprávně vytuněný terapeut do práce s klientem vstupuje s konstruktivistickými předpoklady a tedy jasnou představou co potřebuje, aby mohl pracovat užitečně.
000001505 8564_ $$s2599399$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1505/files/tuning.pdf
000001505 980__ $$aAUTHORITY
000001505 980__ $$aSUBJECT

000001000 001__ 1000
000001000 005__ 20150207171343.0
000001000 041__ $$ačesky
000001000 100__ $$0AUTHOR|(SYS)goolishianharry$$aGoolishian, Harry
000001000 245__ $$aLidské systémy a jak s nimi pracujeme
000001000 520__ $$aLidské systémy jsou systémy vyrábějící řeč a významy. Z toho plyne, že terapeutické systémy s nimiž pracujeme, jsou problémové systémy. Jako takové jsou přístupné řeči uvnitř oné oblasti, v níž je komunikováno o problému, kterým je systém charakterizován. Problém není charakterizován systémem, nýbrž naopak.
000001000 653__ $$ahistorie
000001000 653__ $$aproblémem determinované systémy
000001000 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001000 653__ $$aproblém
000001000 653__ $$aterapeut
000001000 65017 $$apřeklady
000001000 653__ $$azměna
000001000 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001000 653__ $$acitováno studenty
000001000 700__ $$0AUTHOR|(SYS)andersonharlene$$aAnderson, Harlene
000001000 700__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav$$epřeklad
000001000 773__ $$y1991
000001000 8564_ $$s308786$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.pdf
000001000 8564_ $$s15473$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.gif?subformat=icon$$xicon
000001000 8564_ $$s65358$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001000 8564_ $$s487890$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1000/files/Goolishian Harry   Lidske systemy a problemy pred ktere nas stavi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001000 980__ $$aREPORT

000000852 001__ 852
000000852 005__ 20150609185806.0
000000852 037__ $$aKN10
000000852 041__ $$ačesky
000000852 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000852 245__ $$aPráce s problémovými pijáky
000000852 260__ $$aNew York$$bW.W.Norton$$c1992
000000852 300__ $$a216 s.
000000852 490__ $$aNorton professional book
000000852 520__ $$aVyužití těch období, kdy alkohol nebyl problém, oněch „zdravých“ období, která existovala, ale nebyla párem rozpoznána, se v tomto případě stalo základem pro úspěšné vyléčení. Toto je první z osmi zásad nebo předpokladů na řešení orientovaného přístupu – důraz na duševní zdraví proti duševní nemoci.
000000852 65017 $$acitováno studenty
000000852 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000000852 65017 $$azlatý fond
000000852 653__ $$0SUBJECT|(SYS)alkohol$$aalkohol
000000852 65017 $$astudentské překlady
000000852 653__ $$avztah klient terapeut
000000852 653__ $$aterapie
000000852 653__ $$aléčba
000000852 700__ $$0AUTHOR|(SYS)millerscottd$$aMiller, Scott D.
000000852 765__ $$tWorking with Problem Drinker
000000852 8564_ $$s1637416$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/852/files/problem drinkers.pdf$$ypreklad kapitol
000000852 980__ $$aTRANSLATION

000000523 001__ 523
000000523 005__ 20150222204547.0
000000523 041__ $$ačesky
000000523 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bobpetr$$aBob, Petr
000000523 245__ $$aTrauma a narativní utváření světa
000000523 260__ $$aPraha$$c2001
000000523 300__ $$a8 s.
000000523 520__ $$aPředložená narativní technika externalizace vychází z kontextu širšího pozadí souvislostí mezi konstruktivistickým rámcem a takzvanými jevy disociace, kdy dochází k překlenutí, syntéze a integraci neslučitelných životních příběhů, které vedou v jejich konfliktu ke ztrátě životních perspektiv a síly k životu s následnou produkcí takzvaných psychopatologických projevů.
000000523 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut01$$aUT01
000000523 65017 $$akazuistiky
000000523 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000000523 653__ $$atrauma
000000523 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000523 653__ $$0SUBJECT|(SYS)terapeut$$aterapeut
000000523 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000000523 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000523 8564_ $$s70102$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/523/files/bob petr.pdf
000000523 8564_ $$s10880$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/523/files/bob petr.gif?subformat=icon$$xicon
000000523 8564_ $$s40833$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/523/files/bob petr.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000523 8564_ $$s99674$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/523/files/bob petr.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000523 980__ $$aTHESIS
000000523 999C6 $$a0-0-0-2-0-0-1$$t2014-03-19 07:18:55$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4
000000523 999C5 $$9CURATOR$$hCrick, Francis$$m(1997).Věda hledá duši (Překvapivá domněnka). Mladá fronta, Praha$$o1$$rKN18
000000523 999C5 $$9CURATOR$$mCrossley, Michele (2000). Narrative psychology, trauma and the study of Self/Identity. Theory Psychology, 10, 527-546.$$o2$$rKN42
000000523 999C5 $$9CURATOR$$mGould, J.R.,  Prentice, N.M., Ainslie, R.C. (1996). The splitting index Construction of a scale measuring the defense mechanism of splitting. Journal of Personality Assessment, 66, 414-430.$$o3$$rKN87$$uhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8869581
000000523 999C5 $$9CURATOR$$mMaturana, H. R, Varela, F.J. (1988). The tree of knowledge The biological roots of human understanding. Shamala, Boston, MA$$o4$$rKN46
000000523 999C5 $$9CURATOR$$mParry, A., Doan, R.E. (1994).Story revisions. Narrative therapy in the postmodern world. The Guilford Press, New York, London.$$o5.$$rKN47
000000523 999C5 $$9CURATOR$$hPenrose, R.$$m(1994). The Mind and ShadowsShadows of the Mind: A search for the missing science of consciousness.$$o6$$rKN48
000000523 999C5 $$9CURATOR$$mvan der Hart, O, Friedman, B.(1989). A reader's guide to Pierre Janet on dissociation: A neglected intellectual heritage. Dissociation, 2, 3-16.$$o7$$rKN88
000000523 999C5 $$9CURATOR$$mVan Heijenoort, J. (1971). From Frege to Godel: A Source Book in Mathematical Logic, 1879-1931, Harvard University Press.$$o8$$rKN49

000000431 001__ 431
000000431 005__ 20140811182735.0
000000431 035__ $$aSUBJECT|(SYS)terapeutprofesional
000000431 150__ $$aterapeut profesionál
000000431 678__ $$aJe statečný a dobře svůj kraj zná. Jeho krajem jsou hranice mezi násilím a láskou, mezi dobrem a zlem, životem a smrtí, odměnou a trestem. Je hraničář, který nebojácně hranice přechází a převádí přes ně i klienty
000000431 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000431 8564_ $$s2598712$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/431/files/terapeutprofesional.pdf
000000431 980__ $$aSUBJECT
000000431 980__ $$aAUTHORITY

000000430 001__ 430
000000430 005__ 20140719132534.0
000000430 035__ $$aSUBJECT|(SYS)terapeut
000000430 150__ $$aterapeut
000000430 550__ $$4SUBJECT|(SYS)terapeutprofesional$$aterapeut profesionál
000000430 678__ $$aTerapeut je postoj, role, jazyková hra, set předpokladů jimž člověk věří a jimiž se v určitém kontextu rozhodl řídit. Kontext tvoří situace, kdy se na něj někdo obrací se zadáním využít svých znalostí a dovedností psychoterapie k dosažení žádoucí změny. Zadavatelem je mimo klienta vždy ještě někdo jiný – instituce, společnost, zainteresovaní lidé atd. Jedním z úkolů terapeuta je tato zadání sladit.
000000430 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000430 8564_ $$s67882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/430/files/Terapeut.pdf
000000430 980__ $$aAUTHORITY
000000430 980__ $$aSUBJECT

000000369 001__ 369
000000369 005__ 20140811150001.0
000000369 035__ $$aSUBJECT|(SYS)expertterapeut
000000369 150__ $$aexpert terapeut
000000369 678__ $$aPodle toho, co předpokládáme, tak mluvíme. Chceme-li určit diagnózu budeme mluvit jinak než, když chceme ukolébat dítě. L. Wittgenstein mluví o jazykových hrách. Mezi jazykovými hrami umíme podle chuti či kontextu přepínat bez zaváhání. Konstruktivistický přístup vychází ze základního předpokladu, že optimálním prostředím pro dosažení změny v lidském trápení je rozhovor.
000000369 8564_ $$s2607891$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/369/files/expert.pdf
000000369 980__ $$aSUBJECT
000000369 980__ $$aAUTHORITY